[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
rafalpe, mi to wygląda na klapę gaszącą, umieszczona jest za intercoolerem przed kolektorem, więc zakładam, że to jest to.
A w sterowniku masz jakiś błąd tej przepustnicy? Będziesz ją wymieniał?
Może ta przepustnica ma jednak jeszcze jakąś inną funkcję w 3.0tdi...
A w sterowniku masz jakiś błąd tej przepustnicy? Będziesz ją wymieniał?
Może ta przepustnica ma jednak jeszcze jakąś inną funkcję w 3.0tdi...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
dokładnie... lepiej potwierdzić.
U mnie też czasami falują obroty jak staję na światłach... Więc najwyraźniej mamy te same objawy. Ja byłem u mechanika z tym falowaniem i najpierw zapytał się czy EGR sprawny, nie wiedzialem, więc podpiął pod kompa i okazało się, żę błąd jest, po skasowaniu od razu nie wraca, ale po skasowaniu przez pewien czas obroty nie falowały.
Hm kurde więc zamiast myśleć o remoncie skrzyni to też chyba się wezme za ten EGR i przepustnicę.
U mnie też czasami falują obroty jak staję na światłach... Więc najwyraźniej mamy te same objawy. Ja byłem u mechanika z tym falowaniem i najpierw zapytał się czy EGR sprawny, nie wiedzialem, więc podpiął pod kompa i okazało się, żę błąd jest, po skasowaniu od razu nie wraca, ale po skasowaniu przez pewien czas obroty nie falowały.
Hm kurde więc zamiast myśleć o remoncie skrzyni to też chyba się wezme za ten EGR i przepustnicę.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

no i czas na mnie........
jazda na D 1,2,3,4 ok 5 przełączenie na 6 obroty wkręcają się na maxa na wyświetlaczu pokazuje, że zapina 6 i po chwili podświetla wszystkie biegi, czyli tryb awaryjny i 3 Gaszę, odpalam wszystko okej 1,2,3,4 i powtórka z rozrywki.
błędy 2 (na ciepłym i na zimnym tak samo)
*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio
Telefon do Gościa z Żurominka - diagnoza tel uszkodzenie mechaniczne - remont skrzyni. Wycena wstępna 3400zł OK
zawiozłem samą skrzynię - tel od mechanika:
- olej od nowości nie wymieniany - no tak;
- przytarte panewki (hmmm.. są tam jakieś panewki?)
- konieczna wymiana konwertera
naprawa jutro się zakończy.. OK
Pojechałem odebrałem skrzynię z regenerowanym konwerterem i zawiozłem do mojego warsztatu na włożenie automatu do auta.
W poniedziałek lub wtorek skrzynia wędruje do samochodu i zobaczymy co i jak.
Ale jak tą skrzynię zawiozłem do mojego serwisu na włożenie zacząłem się jej przyglądać i widać, że nie była rozpoławiana :shock: jedynie był odkręcony dekiel od mechatronika / filtra
Czy można naprawić skrzynię tylko w taki sposób?
jazda na D 1,2,3,4 ok 5 przełączenie na 6 obroty wkręcają się na maxa na wyświetlaczu pokazuje, że zapina 6 i po chwili podświetla wszystkie biegi, czyli tryb awaryjny i 3 Gaszę, odpalam wszystko okej 1,2,3,4 i powtórka z rozrywki.
błędy 2 (na ciepłym i na zimnym tak samo)
*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio
Telefon do Gościa z Żurominka - diagnoza tel uszkodzenie mechaniczne - remont skrzyni. Wycena wstępna 3400zł OK
zawiozłem samą skrzynię - tel od mechanika:
- olej od nowości nie wymieniany - no tak;
- przytarte panewki (hmmm.. są tam jakieś panewki?)
- konieczna wymiana konwertera
naprawa jutro się zakończy.. OK
Pojechałem odebrałem skrzynię z regenerowanym konwerterem i zawiozłem do mojego warsztatu na włożenie automatu do auta.
W poniedziałek lub wtorek skrzynia wędruje do samochodu i zobaczymy co i jak.
Ale jak tą skrzynię zawiozłem do mojego serwisu na włożenie zacząłem się jej przyglądać i widać, że nie była rozpoławiana :shock: jedynie był odkręcony dekiel od mechatronika / filtra
Czy można naprawić skrzynię tylko w taki sposób?
Pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
A dałeś temu gościowi protokół z diagnozy
Moim zdaniem masz albo wychlastana na amen mechatronike ( tudzież nieszczelność pomiędzy mechatronika kanałem danego sprzęgła) albo nieszczelne sprzęgło tudzież coś w środku jest urwane 
Jak moge to skwitować? Tanie mięso psy jedzą. Tak samo z naprawami skrzyn, nie wiele da sie tutaj oszczędzić bo większość ceny naprawy stanowią części.


Jak moge to skwitować? Tanie mięso psy jedzą. Tak samo z naprawami skrzyn, nie wiele da sie tutaj oszczędzić bo większość ceny naprawy stanowią części.
może faktycznie składu i ładu brak
to może jeszcze raz
skrzynia pracowała od 4 lat OKI i nic się z nią nie działo tzn. przełączał płynnie i bez szarpnięć. Pewnego dnia przed świętami wracałem autem i w trakcie przełączania z 4 na 5 podświetlił wszystkie ikonki biegów i wrzucił chyba 3 bieg i na tym tylko dało się jechać lub po zgaszeniu tip do 3 biegu.
VCDS:
*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio
tel do Żurominka -> dostarczenie skrzyni do tego serwisu -> naprawa -> montaż naprawionej skrzyni wraz z nowym konwerterem -> nowy olej ZF -> TEST
i jeździ jak przed awarii, czyli tak samo jak kupiłem auto do dni wystąpienia owej awarii.
Myślę, że teraz składnia jest na swoim miejscu
to może jeszcze raz

skrzynia pracowała od 4 lat OKI i nic się z nią nie działo tzn. przełączał płynnie i bez szarpnięć. Pewnego dnia przed świętami wracałem autem i w trakcie przełączania z 4 na 5 podświetlił wszystkie ikonki biegów i wrzucił chyba 3 bieg i na tym tylko dało się jechać lub po zgaszeniu tip do 3 biegu.
VCDS:
*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio
*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio
tel do Żurominka -> dostarczenie skrzyni do tego serwisu -> naprawa -> montaż naprawionej skrzyni wraz z nowym konwerterem -> nowy olej ZF -> TEST
i jeździ jak przed awarii, czyli tak samo jak kupiłem auto do dni wystąpienia owej awarii.
Myślę, że teraz składnia jest na swoim miejscu

Pozdrawiam,
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:30
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Remont Tiptronica
Witajcie.
Podzielę się swoją historią z awarii jakiej doznałem w Październiku 2015 roku.
Podczas jazdy nagle autem szarpnęło i wszystkie literki na wyświetlaczu zaświeciły się na czerwono czyli auto zrzuciło na bieg 3 i nic nie można było zmienić. Diagnoza? Brak biegów 4,5 i 6. Wysypany kosz. Przyjazd do firmy Samko na Połczyńskiej i naprawa za niebagatelną kwotę 6900 zł brutto. Po wyjeździe od nich skrzynia co prawda zmieniała biegi ale okazuje się że przy dynamicznej jeździe obroty wariują i skrzynia skacze między biegami. Ponowna wizyta w Samko. Stwierdzili że wyskakuje im problem z czujnikiem położenia wału. pojechałem do ASO Audi i wymieniłem rzeczony czujnik ale auto zachowywało się tak samo a w Samko cały czas twierdzili że wyrzuca błąd czujnika położenia wału. Auto stało u nich z małymi przerwami miesiąc i nadal nie wiedzieli o co chodzi i twierdzili że muszę najpierw usunąć problem wychodzącym sygnałem z silnika. Wreszcie oddałem do znajomego który podczas pracy ujawnił brak jakiegoś pierścienia lub tulei w połączeniu skrzyni i silnika. Błąd Samko że tak poskładali a potem nie potrafili zdiagnozować. Auto w sumie z przerwami ponad 2 miesiące w serwisach że aż zapomniałem jak się nim przyjemnie jeździ. Dziś odebrane i po testach na chwilę obecną wszystko ok.
Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2016-01-20, 14:10 ]
Tak więc pisałem że po testach ok ale okazuje się że nie jest ok. Dwa dni testowania i ujawnił się problem. Przy dynamicznym wciskaniu gazy jakieś drgania na trzecim biegu i niezdecydowanie na biegu 4 czy przepiąć na 5 czy nie. Ponowna wizyta w Samko a tam info że może elektronika ale samochód dopiero sprawdzą w przyszłym tygodniu. Masakra jakaś
Podzielę się swoją historią z awarii jakiej doznałem w Październiku 2015 roku.
Podczas jazdy nagle autem szarpnęło i wszystkie literki na wyświetlaczu zaświeciły się na czerwono czyli auto zrzuciło na bieg 3 i nic nie można było zmienić. Diagnoza? Brak biegów 4,5 i 6. Wysypany kosz. Przyjazd do firmy Samko na Połczyńskiej i naprawa za niebagatelną kwotę 6900 zł brutto. Po wyjeździe od nich skrzynia co prawda zmieniała biegi ale okazuje się że przy dynamicznej jeździe obroty wariują i skrzynia skacze między biegami. Ponowna wizyta w Samko. Stwierdzili że wyskakuje im problem z czujnikiem położenia wału. pojechałem do ASO Audi i wymieniłem rzeczony czujnik ale auto zachowywało się tak samo a w Samko cały czas twierdzili że wyrzuca błąd czujnika położenia wału. Auto stało u nich z małymi przerwami miesiąc i nadal nie wiedzieli o co chodzi i twierdzili że muszę najpierw usunąć problem wychodzącym sygnałem z silnika. Wreszcie oddałem do znajomego który podczas pracy ujawnił brak jakiegoś pierścienia lub tulei w połączeniu skrzyni i silnika. Błąd Samko że tak poskładali a potem nie potrafili zdiagnozować. Auto w sumie z przerwami ponad 2 miesiące w serwisach że aż zapomniałem jak się nim przyjemnie jeździ. Dziś odebrane i po testach na chwilę obecną wszystko ok.
Pozdrawiam wszystkich
[ Dodano: 2016-01-20, 14:10 ]
Tak więc pisałem że po testach ok ale okazuje się że nie jest ok. Dwa dni testowania i ujawnił się problem. Przy dynamicznym wciskaniu gazy jakieś drgania na trzecim biegu i niezdecydowanie na biegu 4 czy przepiąć na 5 czy nie. Ponowna wizyta w Samko a tam info że może elektronika ale samochód dopiero sprawdzą w przyszłym tygodniu. Masakra jakaś
Jaki czerwony olej?? Znasz jego nazwe?? Nie bardzo rozumiem teze wlania jakiegos innego oleju tymczasowo
W skrzyni ma byc tylko ten co jest do niej przeznaczony i to najlepiej z ZFa bo ma konkretna jakość.
Poza tym mechatronika sie sypła z jakiegos powodu-możliwe że wcześniej przyoszczedzili czyszczac jedynie

Poza tym mechatronika sie sypła z jakiegos powodu-możliwe że wcześniej przyoszczedzili czyszczac jedynie

Była nie była robiłes remont więc wykonawca za to tez odpowiada ale nie jestes pierwszym jaki miał przyoszczedzone na tym i musiał wracać. Coż...przecie jak przed remontem zasyfiała jest skrzynka w srodku to mechatronik dostaje ostro po dupce.
Mozliwe że zalali ci jakimś tańszym revanolem na ten czas a potem pójdzie lepszy olej?
Mozliwe że zalali ci jakimś tańszym revanolem na ten czas a potem pójdzie lepszy olej?
Nic nie przesądzam ale bym się zainteresował co wlali i dlaczego nie to co byc powinno skoro co innego maja co wlać.
Samko nie jest jakas idealna firma i swoje opinie ma dobre i złe. Nie wnikam,nie bede tam i tak nigdy.
Czemu przyoszczedzili?? No to napomniałem wcześniej że praktycznie zawsze jak sie posypie konwerter o reszcie skrzynie nie wspomne to syf jaki ta awaria wygeneruje zajeźdza nam mechatronike(tak jak bys wsypał piasku do silnika)No i szanujący się serwis nie chcacy wykonywać niepotrzebnej roboty powinien mechatronike dokładnie sprawdzić i wyczyścić. mało kto to robi ale niekotrzy jednak tak(długołeka sprawdza jak mi sami mówili).
Ja kiedys tez przechodziłem remont tipa i podejście Łobody znam dość rozne od wielu innych serwisów. Rezultatem było to że moja mechatronika zaczeła szwankowac dopiero po prawie 90tys km.
Dla Ciebie nie było problemem bo miałes czas i to w ostatniej chwili a firma sie wywiązała. jednak jak bys nie dojechał na czas to był bys w czarnym tyłeczku-ja osobiście nie mam dużo czasu jak pracuje tym bardziej za granica by wracac z autem bo coś tam. Ale to moje zdanie.
Co do oleju jeszcze to choć sa jakies płukanki to nie słysząłem by się to stosowało gdyz bezpiecznie jest zastosowac wymiane oleju normalnego po 1000km a nie wlewac coś tymczasowo.
Po tym tysiącu musza ci chyba zrobić wymiane dynamiczna z płukaniem ukladu bo inaczej jak mają zalac własciwy ten inny olej??
Troche niejasności jak dla mnie-lepiej wyjasnić niz miec potem niespodzianki
Samko nie jest jakas idealna firma i swoje opinie ma dobre i złe. Nie wnikam,nie bede tam i tak nigdy.
Czemu przyoszczedzili?? No to napomniałem wcześniej że praktycznie zawsze jak sie posypie konwerter o reszcie skrzynie nie wspomne to syf jaki ta awaria wygeneruje zajeźdza nam mechatronike(tak jak bys wsypał piasku do silnika)No i szanujący się serwis nie chcacy wykonywać niepotrzebnej roboty powinien mechatronike dokładnie sprawdzić i wyczyścić. mało kto to robi ale niekotrzy jednak tak(długołeka sprawdza jak mi sami mówili).
Ja kiedys tez przechodziłem remont tipa i podejście Łobody znam dość rozne od wielu innych serwisów. Rezultatem było to że moja mechatronika zaczeła szwankowac dopiero po prawie 90tys km.
Dla Ciebie nie było problemem bo miałes czas i to w ostatniej chwili a firma sie wywiązała. jednak jak bys nie dojechał na czas to był bys w czarnym tyłeczku-ja osobiście nie mam dużo czasu jak pracuje tym bardziej za granica by wracac z autem bo coś tam. Ale to moje zdanie.
Co do oleju jeszcze to choć sa jakies płukanki to nie słysząłem by się to stosowało gdyz bezpiecznie jest zastosowac wymiane oleju normalnego po 1000km a nie wlewac coś tymczasowo.
Po tym tysiącu musza ci chyba zrobić wymiane dynamiczna z płukaniem ukladu bo inaczej jak mają zalac własciwy ten inny olej??
Troche niejasności jak dla mnie-lepiej wyjasnić niz miec potem niespodzianki