Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ TIP+Q] Nadeszła pora remontu tipa :)

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 21 lis 2015, 21:41

rafalpe, _link
Warsztat, naprawy Audi A6.

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 23 lis 2015, 18:28

rafalpe, mi to wygląda na klapę gaszącą, umieszczona jest za intercoolerem przed kolektorem, więc zakładam, że to jest to.

A w sterowniku masz jakiś błąd tej przepustnicy? Będziesz ją wymieniał?

Może ta przepustnica ma jednak jeszcze jakąś inną funkcję w 3.0tdi...
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

luk330
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 561
Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
Imię: ŁUKASZ
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ożarów Maz.
Kontakt:

Post autor: luk330 » 24 lis 2015, 18:29

dokładnie... lepiej potwierdzić.
U mnie też czasami falują obroty jak staję na światłach... Więc najwyraźniej mamy te same objawy. Ja byłem u mechanika z tym falowaniem i najpierw zapytał się czy EGR sprawny, nie wiedzialem, więc podpiął pod kompa i okazało się, żę błąd jest, po skasowaniu od razu nie wraca, ale po skasowaniu przez pewien czas obroty nie falowały.

Hm kurde więc zamiast myśleć o remoncie skrzyni to też chyba się wezme za ten EGR i przepustnicę.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage :)

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 19 gru 2015, 11:16

no i czas na mnie........
jazda na D 1,2,3,4 ok 5 przełączenie na 6 obroty wkręcają się na maxa na wyświetlaczu pokazuje, że zapina 6 i po chwili podświetla wszystkie biegi, czyli tryb awaryjny i 3 Gaszę, odpalam wszystko okej 1,2,3,4 i powtórka z rozrywki.

błędy 2 (na ciepłym i na zimnym tak samo)

*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio

*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio

Telefon do Gościa z Żurominka - diagnoza tel uszkodzenie mechaniczne - remont skrzyni. Wycena wstępna 3400zł OK
zawiozłem samą skrzynię - tel od mechanika:
- olej od nowości nie wymieniany - no tak;
- przytarte panewki (hmmm.. są tam jakieś panewki?)
- konieczna wymiana konwertera
naprawa jutro się zakończy.. OK

Pojechałem odebrałem skrzynię z regenerowanym konwerterem i zawiozłem do mojego warsztatu na włożenie automatu do auta.
W poniedziałek lub wtorek skrzynia wędruje do samochodu i zobaczymy co i jak.

Ale jak tą skrzynię zawiozłem do mojego serwisu na włożenie zacząłem się jej przyglądać i widać, że nie była rozpoławiana :shock: jedynie był odkręcony dekiel od mechatronika / filtra
Czy można naprawić skrzynię tylko w taki sposób?
Pozdrawiam,

Gość.

Post autor: Gość. » 19 gru 2015, 17:09

W tej cenie zapewne tak. Uszkodzenie konwertera,jego panewki na szyjce,i ewentualne problemy mechatroniczne nie wymagają rozpoławiania. Pełny remont z wymiana koszy który może cie jeszcze czekać ale niekoniecznie zaraz nie zamknie się poniżej 5tysi

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 26 gru 2015, 15:47

auto odebrane kilka dni temu.
skrzynia była rozbierana od środka, czyli od wałka :)
działa, jak przed awarią nie widzę, większych zmian :) tak że na chwilę obecną mogę polecić warsztat
Pozdrawiam,

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 28 gru 2015, 11:04

A dałeś temu gościowi protokół z diagnozy ?? Moim zdaniem masz albo wychlastana na amen mechatronike ( tudzież nieszczelność pomiędzy mechatronika kanałem danego sprzęgła) albo nieszczelne sprzęgło tudzież coś w środku jest urwane ;)

Jak moge to skwitować? Tanie mięso psy jedzą. Tak samo z naprawami skrzyn, nie wiele da sie tutaj oszczędzić bo większość ceny naprawy stanowią części.

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 03 sty 2016, 13:10

konwerter też zmieniłem i jest "nadal" dobrze :)
zmienia, jak należy, czyli dobrze bez szarpnięć, przeciągnięć..
nie wiem, czy mam się bać, czy cieszyć, ze naprawa przyniosła pożądany skutek
Pozdrawiam,

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 04 sty 2016, 14:13

Dziwne bo raz piszesz ze nic sie nie zmienilo, teraz ze wszystko jest okej, do tego miales bledy przelozen...

żybis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 163
Rejestracja: 01 sty 2011, 14:05
Imię: Przemo
Rocznik: 2016
Moje auto: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 218KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Krak

Post autor: żybis » 04 sty 2016, 15:57

rafal_m pisze:Dziwne bo raz piszesz ze nic sie nie zmienilo, teraz ze wszystko jest okej, do tego miales bledy przelozen...
Składnia zdania i interpunkcja potrafią zdziałać cuda.
Polska języka trudna jest.
Kolega tak napisał ze interpretacja jest dowolna.

Pozdro
Przemo

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 10 sty 2016, 18:02

może faktycznie składu i ładu brak

to może jeszcze raz :)
skrzynia pracowała od 4 lat OKI i nic się z nią nie działo tzn. przełączał płynnie i bez szarpnięć. Pewnego dnia przed świętami wracałem autem i w trakcie przełączania z 4 na 5 podświetlił wszystkie ikonki biegów i wrzucił chyba 3 bieg i na tym tylko dało się jechać lub po zgaszeniu tip do 3 biegu.

VCDS:
*17119 - Gear 5
P0735 - 000 - Incorrect Ratio

*17113 - Gear 6
P0729 - 000 - Incorrect Gear Ratio

tel do Żurominka -> dostarczenie skrzyni do tego serwisu -> naprawa -> montaż naprawionej skrzyni wraz z nowym konwerterem -> nowy olej ZF -> TEST
i jeździ jak przed awarii, czyli tak samo jak kupiłem auto do dni wystąpienia owej awarii.
Myślę, że teraz składnia jest na swoim miejscu :)
Pozdrawiam,

peteair
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:30
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna

Remont Tiptronica

Post autor: peteair » 20 sty 2016, 14:10

Witajcie.
Podzielę się swoją historią z awarii jakiej doznałem w Październiku 2015 roku.
Podczas jazdy nagle autem szarpnęło i wszystkie literki na wyświetlaczu zaświeciły się na czerwono czyli auto zrzuciło na bieg 3 i nic nie można było zmienić. Diagnoza? Brak biegów 4,5 i 6. Wysypany kosz. Przyjazd do firmy Samko na Połczyńskiej i naprawa za niebagatelną kwotę 6900 zł brutto. Po wyjeździe od nich skrzynia co prawda zmieniała biegi ale okazuje się że przy dynamicznej jeździe obroty wariują i skrzynia skacze między biegami. Ponowna wizyta w Samko. Stwierdzili że wyskakuje im problem z czujnikiem położenia wału. pojechałem do ASO Audi i wymieniłem rzeczony czujnik ale auto zachowywało się tak samo a w Samko cały czas twierdzili że wyrzuca błąd czujnika położenia wału. Auto stało u nich z małymi przerwami miesiąc i nadal nie wiedzieli o co chodzi i twierdzili że muszę najpierw usunąć problem wychodzącym sygnałem z silnika. Wreszcie oddałem do znajomego który podczas pracy ujawnił brak jakiegoś pierścienia lub tulei w połączeniu skrzyni i silnika. Błąd Samko że tak poskładali a potem nie potrafili zdiagnozować. Auto w sumie z przerwami ponad 2 miesiące w serwisach że aż zapomniałem jak się nim przyjemnie jeździ. Dziś odebrane i po testach na chwilę obecną wszystko ok.

Pozdrawiam wszystkich

[ Dodano: 2016-01-20, 14:10 ]
Tak więc pisałem że po testach ok ale okazuje się że nie jest ok. Dwa dni testowania i ujawnił się problem. Przy dynamicznym wciskaniu gazy jakieś drgania na trzecim biegu i niezdecydowanie na biegu 4 czy przepiąć na 5 czy nie. Ponowna wizyta w Samko a tam info że może elektronika ale samochód dopiero sprawdzą w przyszłym tygodniu. Masakra jakaś

Gość.

Post autor: Gość. » 25 lut 2016, 19:18

Jaki czerwony olej?? Znasz jego nazwe?? Nie bardzo rozumiem teze wlania jakiegos innego oleju tymczasowo <mysli> W skrzyni ma byc tylko ten co jest do niej przeznaczony i to najlepiej z ZFa bo ma konkretna jakość.

Poza tym mechatronika sie sypła z jakiegos powodu-możliwe że wcześniej przyoszczedzili czyszczac jedynie :)

Gość.

Post autor: Gość. » 25 lut 2016, 19:37

Była nie była robiłes remont więc wykonawca za to tez odpowiada ale nie jestes pierwszym jaki miał przyoszczedzone na tym i musiał wracać. Coż...przecie jak przed remontem zasyfiała jest skrzynka w srodku to mechatronik dostaje ostro po dupce.

Mozliwe że zalali ci jakimś tańszym revanolem na ten czas a potem pójdzie lepszy olej?

Gość.

Post autor: Gość. » 25 lut 2016, 20:28

Nic nie przesądzam ale bym się zainteresował co wlali i dlaczego nie to co byc powinno skoro co innego maja co wlać.

Samko nie jest jakas idealna firma i swoje opinie ma dobre i złe. Nie wnikam,nie bede tam i tak nigdy.

Czemu przyoszczedzili?? No to napomniałem wcześniej że praktycznie zawsze jak sie posypie konwerter o reszcie skrzynie nie wspomne to syf jaki ta awaria wygeneruje zajeźdza nam mechatronike(tak jak bys wsypał piasku do silnika)No i szanujący się serwis nie chcacy wykonywać niepotrzebnej roboty powinien mechatronike dokładnie sprawdzić i wyczyścić. mało kto to robi ale niekotrzy jednak tak(długołeka sprawdza jak mi sami mówili).
Ja kiedys tez przechodziłem remont tipa i podejście Łobody znam dość rozne od wielu innych serwisów. Rezultatem było to że moja mechatronika zaczeła szwankowac dopiero po prawie 90tys km.

Dla Ciebie nie było problemem bo miałes czas i to w ostatniej chwili a firma sie wywiązała. jednak jak bys nie dojechał na czas to był bys w czarnym tyłeczku-ja osobiście nie mam dużo czasu jak pracuje tym bardziej za granica by wracac z autem bo coś tam. Ale to moje zdanie.

Co do oleju jeszcze to choć sa jakies płukanki to nie słysząłem by się to stosowało gdyz bezpiecznie jest zastosowac wymiane oleju normalnego po 1000km a nie wlewac coś tymczasowo.
Po tym tysiącu musza ci chyba zrobić wymiane dynamiczna z płukaniem ukladu bo inaczej jak mają zalac własciwy ten inny olej??
Troche niejasności jak dla mnie-lepiej wyjasnić niz miec potem niespodzianki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja