[A6 C5 2.7BiT Quattro] Zielone Biturbo
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
[A6 C5 2.7BiT Quattro] Zielone Biturbo
W końcu zdecydowałem się na dodanie zdjęć swojej rakiety:) Kupiłem ją w czerwcu ubiegłego roku (2014) ale jakoś nie miałem natchnienia na wrzucanie fotek;) Autko zastąpiło moją poprzednią Vectre B:
Mocno zastanawiałem się nad wersją 2.8 ale ostatecznie moje zamiłowanie do "uturbionych" silników zwyciężyło. I stałem się posiadaczem zielonego avanta quattro z silnikiem 2.7 BiT:
Niestety nie posiadam zdjęć z momentu zakupu, te są aktualne.
Na wyposarzeniu:
- Quattro
- Skrzynia manual
- Klima 2 strefowa
- Bananowe skóry (grzany przód)
- Xenony
- Naglośnienie Bosse + seryjny concert
- 3 ramienna skórzana kierownica
- zawias 1BE
- Instalacja BRC Plug&Drive (genius max + pomarańczowe wtryski)
W kolejności mniej więcej chronologicznej zostało zrobione:
- Naprawiony zamek w drzwiach kierowcy bo nie reagował na kluczyk
- Wymienione wkłady lusterek
- Wymienione ślizgi w podnośniku szyby pasażera
-wymieniony FIS bo większość linii poleciała
- Zaraz po zakupie okazało się że cieknie tylny zacisk więc wpadł swap tylnych zacisków i piast z s6 (thx pisi) + nowe klocuchy na przód.
- Po zczytaniu błędów okazało się, że tylny czujnik xenonów nie domaga więc wsadziłem używkę od tej pory błąd nie powrócił.
- Z racji tego że autko kupiłem na zimówkach i felgach 16 kupiłem 17 z s-line które widać na zdjęciu, nawet opony dostałem z nimi w całkiem niezłym stanie. Niestety przy próbie przykręcenia na przednią oś okazało się, że te felgi nie wejdą mi na zaciski brakło im parę mm Jako że uparłem się na ten a nie inny wzór felg musiałem zastosować dystanse, jak wyszło finalnie widać na zdjęciu, weszły praktycznie idealnie równo z obrysem auta.
- Dolne listwy drzwi zaczęły próchnieć i odstawać więc wyrwałem po okazyjnej cenie listwy z allroada.
- Autko kupiłem bez dolnej osłony silnika a jako, że u mnie marnie z odśnieżaniem bo mieszkam w górach to audi dostała aluminiową osłonę dolną silnika. (kawałek widać na zdjęciach wydechu))
- Po zakupie zalałem Valvoline 5W50 niestety silnik miał na niego niesamowity apetyt i musiałem dolewać 1l/1000km zmieniłem więc na Mobil 1 Peak Life 5W50 i tu już zużycie oleju w normie dolałem jakiś 1l/10tyś. km
- dołożony tempomat zgodnie z instrukcją do 2.5TDI (instalacja tempomatu taka sama)
- Wichura jednej nocy poderwała kawał blachy z ziemi i przerysowała mi tylne lewe drzwi i tylny błotnik, więc błotnik oddałem do lakiernika a drzwi z racji tego, że od dołu i tak rdzewiały kupiłem pod kolor używki w lepszym stanie od razu tył i przód.
- Instalacja BRC Plug&Drive na pokładzie od początku sprawiała nieco problemów, czasami dostawała padaczki, winny okazał się jeden z wtrysków gazu, po wymianie na nowy jest o niebo lepiej.
- W międzyczasie pojawił się problem z ubywającym płynem chłodzącym, mechanicy nie potrafili zlokalizować więc dolewałem koło 1l / 2miesiace, gdy zaczeły się upały problem się nasilił i bidulka zaczęła się mocno przegrzewać, w pierwszej kolejności podejrzewałem pompe wody bo w zimie grzało tylko na wyższych obrotach na jałowym w środku mróz więc kazałem założyć nową pompę, niestety nie pomogło, potem do wymiany poleciało po kolei wisko, termostat, tylny wentylator chłodnicy, trójniki gazu. Problem z przegrzewaniem zażegnany ale płyn dalej wcinało. Winne okazały się nowe trójniki od gazu zakładane w Boshu, gazownicy z serwisu BRC założyli inne i od tej pory nic nie ubywa
- Wymienione końcówki drążków (Lomforder)
- Wymienione dolne wahacze (Febi + Moog)
- Przez dziurę w drodze wybombliło mi jedną oponkę niestety musiałem wymienić wszystkie bo ciężko byłoby znaleźć podobnie zużytą do pozostałych, na szczęście kolega Kamilson100 sprzedawał swoje 17'' Nokiany w świetnym stanie więc obyło się bez zakupu całkiem nowych.
- Nokiany są ciut szersze niż moje poprzednie opony i niestety lewa strona mi ocierała, po dokładniejszych oględzinach okazało się że błotnik był naprawiany przez wspawanie od spodu blachy i był trochę inaczej wyprofilowany przez to, jako że rdzewiał wyleciał a autko dostało nowy błotnik pod kolor (Chiński ocynk ale zaskakująco dobrej jakości). Teraz jużnic nie ociera.
- W końcu dotarły do mnie z Chin nowe silikonowe węże do dolotu od G-Plus więc te z fajnym dostępem wymieniłem, pozostałe muszą poczekać na swoją kolej. Weże są fajne pomijając trójnik przepustnicy bo ten jest o wiele za duży i ma tendencje do wyskakiwania jak się da full boost-a.
- Jeden z czujników EGT zaczął szwankować, zakupiłem używkę ale też okazała się uwalona W oczekiwaniu na płytkę EGT od sid-a poprawiłem luty w moim czujniku i o dziwo działa aż do teraz :shock: Płytka leży w szufladzie w razie jakby czujnik znów odmówił posłuszeństwa.
- Autko właśnie wróciło od Ultera dostało nowy wydech z nierdzewnki od plecionek do samego tyłu, katy zostały bo o dziwo są jeszcze w bardzo dobrym stanie:
niestety nie dysponuje ani kanałem ani podnośnikiem kolumnowym więc sorry za marną jakość zdjęć
Na moje życzenie jest schowany że ledwo go widać
Do zrobienia:
- Dojść do ładu z instalacją gazową, mono że po wymianie wtrysku auto nie dostaje już padaczki to zaraz po przełączeniu na gaz strasznie szarpie aż się zagrzeje w pełni i dodatkowo jak się dociska z niskiej prędkości i wysokiego biegu to ma w jednym miejscu taką jakby dziurę, szarpnie i znów ciągnie(ciężko to opisać)
- Na jałowym obroty czasem na ułamek sekundy spadną, występuje na gazie i na benzynie, odczyty vag wskazują na nieszczelność ale żaden mechanik nie potrafi jej namierzyć, noże jak się powiększy...
- Założyć resztę węży od G-Plus - done
- listwy z olka by się przydało bezbarwnym śmignąć bo niektóre straciły już połysk - done
- Odnowić klosze lamp - done
- Oddać fotele przednie do regeneracji/renowacji
- Odnowić felgi najpierw letnie potem zimowe
- Marzy się bananowe recaro...
- I może jeszcze szyba solar...
[ Dodano: 2015-12-28, 08:56 ]
Grudzień 2015:
1. Nowy układ wydechowy zaczął coś głośniej chodzić więc udałem się do Ultera, okazało się że założone tłumiki były wadliwe i puściły w nich spawy. Na gwarancji wymienili na nowe troszkę inne
2. Jako że na zewnątrz ciepło jak na wiosnę i trochę więcej czasu wolnego udało się ogarnąć w końcu szarpanie na jałowym:) Na pierwszy ogień poleciały DV (zamówione nowe oryginały u sid-a) bo jeden zupełnie umarł, niestety to nie rozwiązało problemu. Po sprawdzeniu wężyków podciśnienia znalazłem winnego a mianowicie sławny wężyk F, miał dziurkę od spodu z zasysał sobie powietrze do układu podciśnienia:) Na szczęście w komplecie silikonowych wężyków od G-plus miałem silikonowy zamiennik więc obyło się bez wycieczki do sklepu z częściami.
Styczeń 2016:
1. Początkiem roku długi weekend więc trzeba coś pogrzebać:) Postanowiłem potestować APP 2K HS Acryl Klarlack Spezial i odnowić troche 2 aluminiowe listwy z allroada bo sól zaczęła w nich robić wrzery oraz reflektory:
Świeżo malowana to ta bez połysku, malowane na surowe alu zeszlifowane papierem ściernym 120->240->800->1200 żęby była fabryka to trzeba by jednak położyć jakąś baze pod spód. Najważniejsze że proces utleniania alu zachamowany;)
reflektory wyszły dość fajnie, ale w garażu niestety mam dość dużo pyłu i trochę siadło na świeży lakier, z braku czasu nie polerowałem ale świecą i tak sporo lepiej niż wcześniej niestety odbłyśniki mam już dość mocno zużyte więc skombinowałem reflektory z allroada ponoć dają więcej światła no i wyglądają super:)
2. Na warsztacie czekają lampy z allroada, pierwsze pod h1 planowałem przerobić na bixy ale jeden okazał się połamany i poklejony w środku więc odesłałem. Drugie dorwałem pod standardowe xenony więc nie będę już kombinował z bixami. Po garażowych próbach z malowaniem uznałem ze jednak te lampy dam do pomalowania znajomemu lakiernikowi, oczywiście moim klarem;) Jeden reflektor niestety ma urwany bolec mocujący od strony grila ale gość co mi go sprzedał obiecał dosłać ten fragment lampy więc uda się to pospawać mam nadzieję. Na razie reflektory się malują:)
3. Lampy z allroada już na aucie:
Świecą nieporównywalnie lepiej niż stare nawet po pomalowaniu.
Luty 2016:
1. Wymieniony komplet górnych wachaczy na lemfordery.
2. Wymieniony wentylator wisko i lewa plastikowa rura od intercoolera (wentylator od wisko o nią ocierał i wycharatał dziurę a sam stracił jedno pióro)
3. W koncu założona reszta silikonowych weży dolotu od g-plus.
4. Regulacja i małe naprawy w instalacji gazowej (wklejone na nowo dysze gazu w kolektorze bo zaczęły puszczać, nowa rurka miedziana do reduktora bo poprzednia była zagięta i blokowała przepływ gazu przez co przełączał na PB przy pełnym gazie;))
Kwiecień 2016:
1. Nowy wentylator wisko zahaczył od kabel czujnika otwarcia maski i stracił wszystkie łopatki:/ Założony kolejny nowy i wymieniony zamek maski z czujnikiem bo czujnik i kabel czujnika zmielił wentylator
2. Nowe hamulce na przedzie:
Zimmerman Sport Coat Z + klocki Ferrodo(Dzięki Lewian za fachową pomoc w doborze tarcz)
3. Drobne poprawki na lakierze przy użyciu reparaturki, głównie odpryski po kamieniach, ubytki na rantach drzwi i kilka starszych rys nie wiadomego pochodzenia
4. Wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym + czyszczenie odmy.
Maj 2016:
1. Wymieniona blenda na poliftową:
Przed:
Po:
Dodatkowo zabezpieczone brzegi na styku z blendą bo były małe odpryski lakieru, na zdjęciu jeszcze przed polerowaniem.
2. Wymienione cewki na używki w dobrym stanie, jedna była już mocno zużyte a niektóre popękane.
Czerwiec 2016:
1. Regeneracja parownika bo zaczął lekko puszczać. Na szczęście alu nie zdążyło mocno skorodować więc udało się w pełni zregenerować:)
2. Wymienione wtryskiwacze gazu na żółte + regulacja u gazownika.
3. Zamontowane ramki zegarów:
4. Wymienione poduszki pod skrzynią na nowe Lemfordera
Lipiec 2016
1. Wymieniony trójnik przepustnicy na nowy od sid-a, stary w końcu postanowił się poddać i pękł pod opaską.
2. Po zlogowaniu przepływomierza i doładowania okazało się, że auto ma wirusa;) Po odczycie z przepływki można oszacować na około 280 kucy z dość dużą niedokładnością.
3. Wymieniona sonda lambda od strony pasażera bo od czasu do czasu rzucała błędem.
Wrzesień 2016
1. Nowy komplet cewek Beru i nowe świece Denso IK20TT
2. Okazało się ze jest problem z silniczkami poziomowania w reflektorach i nie pasują do instalacji w aucie więc w ich miejsce wróciły stare silniczki poziomowania.
Styczeń 2017
1. Nowy akumulator Banner Pro, stary poddał się na mrozach
Luty 2017
1. Wymieniona maglownica na servotronik, coś pięknego że też wcześniej na to nie wpadłem
2. Jeden wtryskiwacz gazowy zaczął puszczać od "du@3" strony i został wymieniony na nowy
Kwiecień 2017
1. Nowa szyba przednia Pilkington. Stara była już mocno zmęczona odpryskami po kamykach i zimowym skrobaniu szyb.
Czerwiec 2017
1. Wymienione przeguby zewnętrzne Metelli, wewnętrzne założone używane z s4 w bardzo dobrym stanie.
2. Nowa chłodnica Niessens i nowy wentylator Wisko(już trzeci tym razem ułamane jedno skrzydło nie wiadomo kiedy, mam kurcze jakiegoś pecha do tych wentylatorów)
3. Nowy czujnik temperatury włączający wentylator na postoju.
4. Regeneracja foteli przednich bo fotel kierowcy był już bardzo zużyty:
Przed:
Po:
Lipiec 2017
1. Nowy zawór n75
2. Wymieniony plastikowy króciec układu chłodzenia i jeden wężyk bo zaczynały popuszczać płyn chłodniczy.
3. Nowe wisko Sachs, poprzedni zamiennik wytrzymał dokładnie 2 lata
Wrzesień 2017
1. Wymieniony alternator na używany Bosha w idealnym stanie poprzedni Valeo dosłownie się zdezintegrował XD
Październik 2017
1. Nowy przedni czujnik poziomowania xenonów razem z dźwigienkami.
2. Siłowniki ze sprężynkami do automatycznego podnoszenia klapy, stare siłowniki przy niskiej temp. nie dawały już rady utrzymać klapy w górze
Maj 2018
1. Wymiana tylnych sanek na alu z s6
2. Wymiana tylnych drążków kierowniczych na aluminiowe z s6 + nowe poliuretanowe tuleje do nich.
3. Nowy komplet wtrysków do LPG, któryś stary chyba podlewał ale nie chciało mi się szukać który.
Listopad 2018
1. Wymieniona sonda lambda od strony pasażera na używkę z rs4. Zamiennik bosha chyba od poczatku był uwalony bo po wymianie auto przestało przerywać pod dużym obciążeniem i ogólnie jakoś równiej pracuje.
Lipiec 2019
1. Wymieniony czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (bosh)
Sierpień 2019
2. Nowe sprzęgło LUK z rs4, stare zaczęło ślizgać
Mocno zastanawiałem się nad wersją 2.8 ale ostatecznie moje zamiłowanie do "uturbionych" silników zwyciężyło. I stałem się posiadaczem zielonego avanta quattro z silnikiem 2.7 BiT:
Niestety nie posiadam zdjęć z momentu zakupu, te są aktualne.
Na wyposarzeniu:
- Quattro
- Skrzynia manual
- Klima 2 strefowa
- Bananowe skóry (grzany przód)
- Xenony
- Naglośnienie Bosse + seryjny concert
- 3 ramienna skórzana kierownica
- zawias 1BE
- Instalacja BRC Plug&Drive (genius max + pomarańczowe wtryski)
W kolejności mniej więcej chronologicznej zostało zrobione:
- Naprawiony zamek w drzwiach kierowcy bo nie reagował na kluczyk
- Wymienione wkłady lusterek
- Wymienione ślizgi w podnośniku szyby pasażera
-wymieniony FIS bo większość linii poleciała
- Zaraz po zakupie okazało się że cieknie tylny zacisk więc wpadł swap tylnych zacisków i piast z s6 (thx pisi) + nowe klocuchy na przód.
- Po zczytaniu błędów okazało się, że tylny czujnik xenonów nie domaga więc wsadziłem używkę od tej pory błąd nie powrócił.
- Z racji tego że autko kupiłem na zimówkach i felgach 16 kupiłem 17 z s-line które widać na zdjęciu, nawet opony dostałem z nimi w całkiem niezłym stanie. Niestety przy próbie przykręcenia na przednią oś okazało się, że te felgi nie wejdą mi na zaciski brakło im parę mm Jako że uparłem się na ten a nie inny wzór felg musiałem zastosować dystanse, jak wyszło finalnie widać na zdjęciu, weszły praktycznie idealnie równo z obrysem auta.
- Dolne listwy drzwi zaczęły próchnieć i odstawać więc wyrwałem po okazyjnej cenie listwy z allroada.
- Autko kupiłem bez dolnej osłony silnika a jako, że u mnie marnie z odśnieżaniem bo mieszkam w górach to audi dostała aluminiową osłonę dolną silnika. (kawałek widać na zdjęciach wydechu))
- Po zakupie zalałem Valvoline 5W50 niestety silnik miał na niego niesamowity apetyt i musiałem dolewać 1l/1000km zmieniłem więc na Mobil 1 Peak Life 5W50 i tu już zużycie oleju w normie dolałem jakiś 1l/10tyś. km
- dołożony tempomat zgodnie z instrukcją do 2.5TDI (instalacja tempomatu taka sama)
- Wichura jednej nocy poderwała kawał blachy z ziemi i przerysowała mi tylne lewe drzwi i tylny błotnik, więc błotnik oddałem do lakiernika a drzwi z racji tego, że od dołu i tak rdzewiały kupiłem pod kolor używki w lepszym stanie od razu tył i przód.
- Instalacja BRC Plug&Drive na pokładzie od początku sprawiała nieco problemów, czasami dostawała padaczki, winny okazał się jeden z wtrysków gazu, po wymianie na nowy jest o niebo lepiej.
- W międzyczasie pojawił się problem z ubywającym płynem chłodzącym, mechanicy nie potrafili zlokalizować więc dolewałem koło 1l / 2miesiace, gdy zaczeły się upały problem się nasilił i bidulka zaczęła się mocno przegrzewać, w pierwszej kolejności podejrzewałem pompe wody bo w zimie grzało tylko na wyższych obrotach na jałowym w środku mróz więc kazałem założyć nową pompę, niestety nie pomogło, potem do wymiany poleciało po kolei wisko, termostat, tylny wentylator chłodnicy, trójniki gazu. Problem z przegrzewaniem zażegnany ale płyn dalej wcinało. Winne okazały się nowe trójniki od gazu zakładane w Boshu, gazownicy z serwisu BRC założyli inne i od tej pory nic nie ubywa
- Wymienione końcówki drążków (Lomforder)
- Wymienione dolne wahacze (Febi + Moog)
- Przez dziurę w drodze wybombliło mi jedną oponkę niestety musiałem wymienić wszystkie bo ciężko byłoby znaleźć podobnie zużytą do pozostałych, na szczęście kolega Kamilson100 sprzedawał swoje 17'' Nokiany w świetnym stanie więc obyło się bez zakupu całkiem nowych.
- Nokiany są ciut szersze niż moje poprzednie opony i niestety lewa strona mi ocierała, po dokładniejszych oględzinach okazało się że błotnik był naprawiany przez wspawanie od spodu blachy i był trochę inaczej wyprofilowany przez to, jako że rdzewiał wyleciał a autko dostało nowy błotnik pod kolor (Chiński ocynk ale zaskakująco dobrej jakości). Teraz jużnic nie ociera.
- W końcu dotarły do mnie z Chin nowe silikonowe węże do dolotu od G-Plus więc te z fajnym dostępem wymieniłem, pozostałe muszą poczekać na swoją kolej. Weże są fajne pomijając trójnik przepustnicy bo ten jest o wiele za duży i ma tendencje do wyskakiwania jak się da full boost-a.
- Jeden z czujników EGT zaczął szwankować, zakupiłem używkę ale też okazała się uwalona W oczekiwaniu na płytkę EGT od sid-a poprawiłem luty w moim czujniku i o dziwo działa aż do teraz :shock: Płytka leży w szufladzie w razie jakby czujnik znów odmówił posłuszeństwa.
- Autko właśnie wróciło od Ultera dostało nowy wydech z nierdzewnki od plecionek do samego tyłu, katy zostały bo o dziwo są jeszcze w bardzo dobrym stanie:
niestety nie dysponuje ani kanałem ani podnośnikiem kolumnowym więc sorry za marną jakość zdjęć
Na moje życzenie jest schowany że ledwo go widać
Do zrobienia:
- Dojść do ładu z instalacją gazową, mono że po wymianie wtrysku auto nie dostaje już padaczki to zaraz po przełączeniu na gaz strasznie szarpie aż się zagrzeje w pełni i dodatkowo jak się dociska z niskiej prędkości i wysokiego biegu to ma w jednym miejscu taką jakby dziurę, szarpnie i znów ciągnie(ciężko to opisać)
- Na jałowym obroty czasem na ułamek sekundy spadną, występuje na gazie i na benzynie, odczyty vag wskazują na nieszczelność ale żaden mechanik nie potrafi jej namierzyć, noże jak się powiększy...
- Założyć resztę węży od G-Plus - done
- listwy z olka by się przydało bezbarwnym śmignąć bo niektóre straciły już połysk - done
- Odnowić klosze lamp - done
- Oddać fotele przednie do regeneracji/renowacji
- Odnowić felgi najpierw letnie potem zimowe
- Marzy się bananowe recaro...
- I może jeszcze szyba solar...
[ Dodano: 2015-12-28, 08:56 ]
Grudzień 2015:
1. Nowy układ wydechowy zaczął coś głośniej chodzić więc udałem się do Ultera, okazało się że założone tłumiki były wadliwe i puściły w nich spawy. Na gwarancji wymienili na nowe troszkę inne
2. Jako że na zewnątrz ciepło jak na wiosnę i trochę więcej czasu wolnego udało się ogarnąć w końcu szarpanie na jałowym:) Na pierwszy ogień poleciały DV (zamówione nowe oryginały u sid-a) bo jeden zupełnie umarł, niestety to nie rozwiązało problemu. Po sprawdzeniu wężyków podciśnienia znalazłem winnego a mianowicie sławny wężyk F, miał dziurkę od spodu z zasysał sobie powietrze do układu podciśnienia:) Na szczęście w komplecie silikonowych wężyków od G-plus miałem silikonowy zamiennik więc obyło się bez wycieczki do sklepu z częściami.
Styczeń 2016:
1. Początkiem roku długi weekend więc trzeba coś pogrzebać:) Postanowiłem potestować APP 2K HS Acryl Klarlack Spezial i odnowić troche 2 aluminiowe listwy z allroada bo sól zaczęła w nich robić wrzery oraz reflektory:
Świeżo malowana to ta bez połysku, malowane na surowe alu zeszlifowane papierem ściernym 120->240->800->1200 żęby była fabryka to trzeba by jednak położyć jakąś baze pod spód. Najważniejsze że proces utleniania alu zachamowany;)
reflektory wyszły dość fajnie, ale w garażu niestety mam dość dużo pyłu i trochę siadło na świeży lakier, z braku czasu nie polerowałem ale świecą i tak sporo lepiej niż wcześniej niestety odbłyśniki mam już dość mocno zużyte więc skombinowałem reflektory z allroada ponoć dają więcej światła no i wyglądają super:)
2. Na warsztacie czekają lampy z allroada, pierwsze pod h1 planowałem przerobić na bixy ale jeden okazał się połamany i poklejony w środku więc odesłałem. Drugie dorwałem pod standardowe xenony więc nie będę już kombinował z bixami. Po garażowych próbach z malowaniem uznałem ze jednak te lampy dam do pomalowania znajomemu lakiernikowi, oczywiście moim klarem;) Jeden reflektor niestety ma urwany bolec mocujący od strony grila ale gość co mi go sprzedał obiecał dosłać ten fragment lampy więc uda się to pospawać mam nadzieję. Na razie reflektory się malują:)
3. Lampy z allroada już na aucie:
Świecą nieporównywalnie lepiej niż stare nawet po pomalowaniu.
Luty 2016:
1. Wymieniony komplet górnych wachaczy na lemfordery.
2. Wymieniony wentylator wisko i lewa plastikowa rura od intercoolera (wentylator od wisko o nią ocierał i wycharatał dziurę a sam stracił jedno pióro)
3. W koncu założona reszta silikonowych weży dolotu od g-plus.
4. Regulacja i małe naprawy w instalacji gazowej (wklejone na nowo dysze gazu w kolektorze bo zaczęły puszczać, nowa rurka miedziana do reduktora bo poprzednia była zagięta i blokowała przepływ gazu przez co przełączał na PB przy pełnym gazie;))
Kwiecień 2016:
1. Nowy wentylator wisko zahaczył od kabel czujnika otwarcia maski i stracił wszystkie łopatki:/ Założony kolejny nowy i wymieniony zamek maski z czujnikiem bo czujnik i kabel czujnika zmielił wentylator
2. Nowe hamulce na przedzie:
Zimmerman Sport Coat Z + klocki Ferrodo(Dzięki Lewian za fachową pomoc w doborze tarcz)
3. Drobne poprawki na lakierze przy użyciu reparaturki, głównie odpryski po kamieniach, ubytki na rantach drzwi i kilka starszych rys nie wiadomego pochodzenia
4. Wymienione uszczelki pod kolektorem dolotowym + czyszczenie odmy.
Maj 2016:
1. Wymieniona blenda na poliftową:
Przed:
Po:
Dodatkowo zabezpieczone brzegi na styku z blendą bo były małe odpryski lakieru, na zdjęciu jeszcze przed polerowaniem.
2. Wymienione cewki na używki w dobrym stanie, jedna była już mocno zużyte a niektóre popękane.
Czerwiec 2016:
1. Regeneracja parownika bo zaczął lekko puszczać. Na szczęście alu nie zdążyło mocno skorodować więc udało się w pełni zregenerować:)
2. Wymienione wtryskiwacze gazu na żółte + regulacja u gazownika.
3. Zamontowane ramki zegarów:
4. Wymienione poduszki pod skrzynią na nowe Lemfordera
Lipiec 2016
1. Wymieniony trójnik przepustnicy na nowy od sid-a, stary w końcu postanowił się poddać i pękł pod opaską.
2. Po zlogowaniu przepływomierza i doładowania okazało się, że auto ma wirusa;) Po odczycie z przepływki można oszacować na około 280 kucy z dość dużą niedokładnością.
3. Wymieniona sonda lambda od strony pasażera bo od czasu do czasu rzucała błędem.
Wrzesień 2016
1. Nowy komplet cewek Beru i nowe świece Denso IK20TT
2. Okazało się ze jest problem z silniczkami poziomowania w reflektorach i nie pasują do instalacji w aucie więc w ich miejsce wróciły stare silniczki poziomowania.
Styczeń 2017
1. Nowy akumulator Banner Pro, stary poddał się na mrozach
Luty 2017
1. Wymieniona maglownica na servotronik, coś pięknego że też wcześniej na to nie wpadłem
2. Jeden wtryskiwacz gazowy zaczął puszczać od "du@3" strony i został wymieniony na nowy
Kwiecień 2017
1. Nowa szyba przednia Pilkington. Stara była już mocno zmęczona odpryskami po kamykach i zimowym skrobaniu szyb.
Czerwiec 2017
1. Wymienione przeguby zewnętrzne Metelli, wewnętrzne założone używane z s4 w bardzo dobrym stanie.
2. Nowa chłodnica Niessens i nowy wentylator Wisko(już trzeci tym razem ułamane jedno skrzydło nie wiadomo kiedy, mam kurcze jakiegoś pecha do tych wentylatorów)
3. Nowy czujnik temperatury włączający wentylator na postoju.
4. Regeneracja foteli przednich bo fotel kierowcy był już bardzo zużyty:
Przed:
Po:
Lipiec 2017
1. Nowy zawór n75
2. Wymieniony plastikowy króciec układu chłodzenia i jeden wężyk bo zaczynały popuszczać płyn chłodniczy.
3. Nowe wisko Sachs, poprzedni zamiennik wytrzymał dokładnie 2 lata
Wrzesień 2017
1. Wymieniony alternator na używany Bosha w idealnym stanie poprzedni Valeo dosłownie się zdezintegrował XD
Październik 2017
1. Nowy przedni czujnik poziomowania xenonów razem z dźwigienkami.
2. Siłowniki ze sprężynkami do automatycznego podnoszenia klapy, stare siłowniki przy niskiej temp. nie dawały już rady utrzymać klapy w górze
Maj 2018
1. Wymiana tylnych sanek na alu z s6
2. Wymiana tylnych drążków kierowniczych na aluminiowe z s6 + nowe poliuretanowe tuleje do nich.
3. Nowy komplet wtrysków do LPG, któryś stary chyba podlewał ale nie chciało mi się szukać który.
Listopad 2018
1. Wymieniona sonda lambda od strony pasażera na używkę z rs4. Zamiennik bosha chyba od poczatku był uwalony bo po wymianie auto przestało przerywać pod dużym obciążeniem i ogólnie jakoś równiej pracuje.
Lipiec 2019
1. Wymieniony czujnik prędkości obrotowej wału korbowego (bosh)
Sierpień 2019
2. Nowe sprzęgło LUK z rs4, stare zaczęło ślizgać
Ostatnio zmieniony 31 lip 2019, 13:06 przez teiwaz, łącznie zmieniany 21 razy.
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
@tarq za cały wydech razem z plecionkami 2500zł
@Aeternus F hose znajduje się po lewej stronie zaraz pod przepustnicą ja zakładałem silikonowy z kompletu który sprowadziłem z chin od gplus-a. Wygląda to mniej więcej tak:
https://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2 ... S-T/ES748/
Jak się troszkę ociepli to pstrykne pare fotek jak wyszły te węże u mnie, na razie jeszcze zostały mi do wymiany te pod reflektorami bo dostęp marny. Na warsztacie mam teraz xenony od allroada więc jak będę zakładał to w końcu je też założę;)
@Aeternus F hose znajduje się po lewej stronie zaraz pod przepustnicą ja zakładałem silikonowy z kompletu który sprowadziłem z chin od gplus-a. Wygląda to mniej więcej tak:
https://www.ecstuning.com/Audi-B5_S4--2 ... S-T/ES748/
Jak się troszkę ociepli to pstrykne pare fotek jak wyszły te węże u mnie, na razie jeszcze zostały mi do wymiany te pod reflektorami bo dostęp marny. Na warsztacie mam teraz xenony od allroada więc jak będę zakładał to w końcu je też założę;)
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Przy poprawkach w instalacji gazowej panowie sprawdzili mi kompresje:
Jeden cylinder trochę odstaje od reszty ale kazali się tym nie przejmować. Nadal występuje czasem nierówna praca na jałowym i mieli przez to problem z regulacją LPG więc sprawdzali to i owo. Wyszło im że łapie trochę lewego powietrza koło dysz LPG w kolektorze więc wkleili je na nowo. Nierównej pracy na jałowym jednak nie udało się do końca zniwelować:( Po wymianie weżyków i uszczelnieniu jest o niebo lepiej niż wcześniej ale mimo wszystko czasem lekko zafaluje
Jeden cylinder trochę odstaje od reszty ale kazali się tym nie przejmować. Nadal występuje czasem nierówna praca na jałowym i mieli przez to problem z regulacją LPG więc sprawdzali to i owo. Wyszło im że łapie trochę lewego powietrza koło dysz LPG w kolektorze więc wkleili je na nowo. Nierównej pracy na jałowym jednak nie udało się do końca zniwelować:( Po wymianie weżyków i uszczelnieniu jest o niebo lepiej niż wcześniej ale mimo wszystko czasem lekko zafaluje
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Czuć niewielką różnice na LPG w SPAM do PB chociaż bo ostatniej regulacji jest to bardzo nieznaczna różnica. Instalacje już miałem na aucie jak je kupiłem więc nie wiem ile za nią poprzedni właściciel zapłacił. Auto ma już na gazie przelatane kilkadziesiąt tyś. Montowana była w jakimś zakładzie w Bydgoszczy patrząc po papierach. Instalka trochę źle dobrana bo powinny być żółte wtryski brc ale mimo to daje o dziwo daje radę mimo mojej dość ciężkiej nogi:) Jak miałbym montować nową to też brałbym brc ale albo na żółtych wtryskach brc albo brązowych keihinach. Grunt to znaleźć gazownika który będzie w stanie to porządnie ustawić.
dzięki za bardzo dokładną odpowiedź bo cały czas się zastanawiam czy gazować mojego avanta, wiadomo na gazie się zaoszczędzi a powiedz jakie masz średnie spalanie w cyklu mieszanym i jaką masz butle (chodzi mi o pojemność) ?teiwaz pisze:Czuć niewielką różnice na LPG w SPAM do PB chociaż bo ostatniej regulacji jest to bardzo nieznaczna różnica. Instalacje już miałem na aucie jak je kupiłem więc nie wiem ile za nią poprzedni właściciel zapłacił. Auto ma już na gazie przelatane kilkadziesiąt tyś. Montowana była w jakimś zakładzie w Bydgoszczy patrząc po papierach. Instalka trochę źle dobrana bo powinny być żółte wtryski brc ale mimo to daje o dziwo daje radę mimo mojej dość ciężkiej nogi:) Jak miałbym montować nową to też brałbym brc ale albo na żółtych wtryskach brc albo brązowych keihinach. Grunt to znaleźć gazownika który będzie w stanie to porządnie ustawić.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Butla 60l zamiast koła zapasowego. Realnie wchodzi koło 45l gazu (butle napełnia się do 80%). Co do spalania to mi wychodzi koło 15l/100km. Jeżdze bardzo dynamicznie i zupełnie się spalaniem nie przejmuje. Przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść do 13l. W trasie nad morze w zeszłym roku wyszło 12l.
no to elegancko szerokości i bezawaryjności życzę, pzdr.teiwaz pisze:Butla 60l zamiast koła zapasowego. Realnie wchodzi koło 45l gazu (butle napełnia się do 80%). Co do spalania to mi wychodzi koło 15l/100km. Jeżdze bardzo dynamicznie i zupełnie się spalaniem nie przejmuje. Przy oszczędnej jeździe można spokojnie zejść do 13l. W trasie nad morze w zeszłym roku wyszło 12l.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga