Kod numer poduszki pod skrzynią TIPTRONIC
Kod numer poduszki pod skrzynią TIPTRONIC
Witam, potrzebuje numeru- kodu części poduszki pod skrzynią biegów automatyczną TIPTRONIC AUDI A6 C6 2005r. 4.2 benzyna. Jest jedna czy są dwie poduszki pod skrzynią ? Pozdrawiam
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
sebaaudi, poszukaj http://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1 klikasz CarProg2 i śmigasz sobie po etce 

Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Według ETKI właśnie taka poduszka jest potrzebna (4F0 399 151 AP), koszt w ASO to 393 zł brutto. Poduszka jest tylko jedna i znajduje się z tyłu skrzyni. Sam ją niedawno wymieniałem w swoim aucie
. Niewarto kupować oryginalnej, bo zamiennik jest o wiele tańszy, a po drugie oryginał jest firmy LemfĂśrder (dokładnie LEMFĂRDER 31275 01), tylko bez znaczka OOOO.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Kanał wystarczy spokojnie, tylko musisz mieć czym podeprzeć skrzynię, bo nie będzie miała żadnego podparcia z tyłu. Ja użyłem teleskopowego podnośnika hydraulicznego do podnoszenia silników/skrzyń ( http://image.ceneo.pl/data/products/266 ... t60101.jpg ). Musisz odkręcić całą łapę od podwozia i mocowania wydechu (śruby dookoła łapy) i poduszkę od skrzyni (dwie śruby w poduszce) ( http://static.nanodatex.com/media/62b01 ... 71dd76.jpg ). Dlatego potrzebny jest podnośnik, bo wyjmujesz całą łapę. Potem wymieniasz poduszkę na nową (cztery śruby) i montujesz w kolejności odwrotnej. Łapę do podwozia i poduszkę do skrzyni możesz dociągnąć już porządnie, ale samą poduszkę do łapy tylko złapać i bardzo słabo przykręcić (cztery śruby). Opuszczasz skrzynię i odpalasz po tym silnik, aby poduszka dobrze się ułożyła (dlatego nie można mocno dokręcić poduszki do łapy). Trochę można przygazować i poczekać kilka minut na wolnych obrotach. Po zgaszeniu auta (lub nie) można dociągnąć śruby do końca. Jak kupisz nową poduszkę i wejdziesz pod auto, to się domyślisz co i jak zrobić. Uprzedzam, że w łapie jest kilka podkładek (wyglądają jak kwadratowe dropsy), które mają w sobie gwint i lubią wypadać z tej łapy. Trochę się ich naszukałem w kanale (chyba są dwie, przynajmniej u mnie były). Wkręca się w nie śruby trzymające łapę. Poduszkę możesz sprawdzić jakimś łomem, sprawdzając luz między łapą a poduszką (nie powinno być żadnego luzu, wszystko musi wytłumić poduszka). U mnie skrzynię można było podnosić łomem o centymetr, a na łapie było czuć silne wibracje podczas pracy silnika. Po wymianie spokój i cisza. U mnie oryginalna poduszka wytrzymała 250 kkm, mimo że po wymontowaniu wyglądała na nieuszkodzoną. Pamiętaj, aby kupić dokładnie dany model poduszki, bo do Twojego silnika jest inna (podałem w poprzednim swoim poście numery części). W razie wątpliwości pisz, postaram się pomóc.
Nie widać było na gołe oko zużycia ale po 10 latach na pewno nowa będzie się lepiej sprawowała bo przed wymianą zależało mi na zniwelowaniu wibracji na zapiętym biegu D a jak zrzuciłem na N wibracje ustawały. Teraz ustało ale nadal mam problem bo silnik coś nierówno chodzi obroty delikatnie falują i nie wiem co to może być - może przepływomierz ? A poduszke kupiłem Febiego 220 zł