Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Sanki zawieszenia

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Sanki zawieszenia

Post autor: palec85 » 22 gru 2015, 22:25

Witam. Mam moze dosc nietypowe a moze i nie takie dziwne pytanie a mianowicie...juz chyba 3 raz mam poluzowane sruby sanek,wszystkie 4 sruby. Albo to jakis pech ze sie luzuja a moze czas na wymiane ich?objawy mam takie ze auto jest niestabilne przy predkosciach wyzszych oraz wystepuje pukanie w zawieszeniu w okolicach srodkowych. Ogolnie zawieszenie bez luzow procz tych srub ale czy one moga to powodowac?w koncu sanki sa luzne.Mial juz ktos cos takiego?

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 22 gru 2015, 22:30

Odkręć śruby, nałóż Loctite do zabezpieczania połączeń gwintowych i zakręć ponownie. Najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą.
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 22 gru 2015, 22:40

Szkoda,ze wczesniej nie wiedzialem o takim produkcie bo juz zamowilem nowe sruby tylko wolalem najpierw zapytac bo ponoc to sruby jednorazowe i lubiace sie rozciagac wiec szkoda by bylo zeby poszly sie gonic na probe bo jedna ponad 4 euro,zamawiane w niemieckim aso bo tu nie koles w sklepie nie mogl znalezc. Ale same sruby niedokrecone moga byc przyczyna tych objawow opisanych czy to raczej tuleje beda walniete?

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 22 gru 2015, 22:47

palec85 pisze:Szkoda,ze wczesniej nie wiedzialem o takim produkcie bo juz zamowilem nowe sruby tylko wolalem najpierw zapytac bo ponoc to sruby jednorazowe i lubiace sie rozciagac wiec szkoda by bylo zeby poszly sie gonic na probe bo jedna ponad 4 euro,zamawiane w niemieckim aso bo tu nie koles w sklepie nie mogl znalezc.
Niektóre "strategiczne" śruby, fabrycznie również mają naniesiony taki specyfik, zapobiegający odkręcaniu (niebieska końcówka gwintu). Po każdorazowym odkręceniu, powinno się go uzupełnić przed ponownym zakręceniem.
palec85 pisze:Ale same sruby niedokrecone moga byc przyczyna tych objawow opisanych czy to raczej tuleje beda walniete?

Jakby nie było sanki trzymają wszystko w kupie, więc jeśli są poluzowane może to skutkować takimi właśnie objawami. Trzeba to doprowadzić do porządku i eliminować problemy od podstaw.
Pozdrawiam...

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 gru 2015, 19:50

No nic,dam sruby do zamontownia i zobaczymy efekty,jak nic nie da to trzeba bedzie tuleje zmienic. Dzieki wielkie za pomoc:)

[ Dodano: 2015-12-23, 00:20 ]
Mam jeszcze jedno pytanko tylko. Zeby wymienic te 4 sruby to trzeba sciagac jakies oslony czy wszystkie widac odrazu i mozna wymienic bezproblemowo?sprawdzal mi mechanik wiec nie patrzylem dokladnie a w necie jakos nie moge znalezc.

[ Dodano: 2015-12-23, 14:02 ]
Sruby wymienione,pukanie zostalo a czy jedzie stabilniej to zobacze wieczorem bo po miescie nie da sie stwierdzic. Mam tylko pytanie odnosnie przednich tulei. Mechanik leser mowi ze nie da sie ich sprawdzic choc mowilem zeby breche wzial...Ale na moje oko to jest przerwa miedzy tuleja a ta lapa taka przez ktora przechodzi ta sruba tulei...czy to tak ma byc?czy tuleja powinna przylegac do tej lapy?mowie o przednich tulejach sanek.

[ Dodano: 2015-12-23, 19:50 ]
Musze jeszcze jedno pytanie zadac:)moze diabel tkwi w szczegolach i moje pytanie jest czy sanki czyli te 4 sruby dokrecac na podniesionym czy opuszczonym samochodzie?ma to znaczenie przy sankach?

Awatar użytkownika
Aeternus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 422
Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
Imię: Piotr
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Aeternus » 05 sty 2016, 22:20

palec85, jak u mnie wymieniano poduszki w sankach to skręcali najpierw sanki na podnośniku potem dokręcali je ponownie na glebie ale wiele nie poszło dodatkowo. Ale faktycznie tak jak pisał yaszczur, na śruby poszedł środek do gwintów.
Moja Audi A6 C5 2.7 BI_TURBO :)

viewtopic.php?t=70027

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl