Sanki zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Sanki zawieszenia
Witam. Mam moze dosc nietypowe a moze i nie takie dziwne pytanie a mianowicie...juz chyba 3 raz mam poluzowane sruby sanek,wszystkie 4 sruby. Albo to jakis pech ze sie luzuja a moze czas na wymiane ich?objawy mam takie ze auto jest niestabilne przy predkosciach wyzszych oraz wystepuje pukanie w zawieszeniu w okolicach srodkowych. Ogolnie zawieszenie bez luzow procz tych srub ale czy one moga to powodowac?w koncu sanki sa luzne.Mial juz ktos cos takiego?
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Odkręć śruby, nałóż Loctite do zabezpieczania połączeń gwintowych i zakręć ponownie. Najlepiej kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Szkoda,ze wczesniej nie wiedzialem o takim produkcie bo juz zamowilem nowe sruby tylko wolalem najpierw zapytac bo ponoc to sruby jednorazowe i lubiace sie rozciagac wiec szkoda by bylo zeby poszly sie gonic na probe bo jedna ponad 4 euro,zamawiane w niemieckim aso bo tu nie koles w sklepie nie mogl znalezc. Ale same sruby niedokrecone moga byc przyczyna tych objawow opisanych czy to raczej tuleje beda walniete?
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Niektóre "strategiczne" śruby, fabrycznie również mają naniesiony taki specyfik, zapobiegający odkręcaniu (niebieska końcówka gwintu). Po każdorazowym odkręceniu, powinno się go uzupełnić przed ponownym zakręceniem.palec85 pisze:Szkoda,ze wczesniej nie wiedzialem o takim produkcie bo juz zamowilem nowe sruby tylko wolalem najpierw zapytac bo ponoc to sruby jednorazowe i lubiace sie rozciagac wiec szkoda by bylo zeby poszly sie gonic na probe bo jedna ponad 4 euro,zamawiane w niemieckim aso bo tu nie koles w sklepie nie mogl znalezc.
palec85 pisze:Ale same sruby niedokrecone moga byc przyczyna tych objawow opisanych czy to raczej tuleje beda walniete?
Jakby nie było sanki trzymają wszystko w kupie, więc jeśli są poluzowane może to skutkować takimi właśnie objawami. Trzeba to doprowadzić do porządku i eliminować problemy od podstaw.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No nic,dam sruby do zamontownia i zobaczymy efekty,jak nic nie da to trzeba bedzie tuleje zmienic. Dzieki wielkie za pomoc:)
[ Dodano: 2015-12-23, 00:20 ]
Mam jeszcze jedno pytanko tylko. Zeby wymienic te 4 sruby to trzeba sciagac jakies oslony czy wszystkie widac odrazu i mozna wymienic bezproblemowo?sprawdzal mi mechanik wiec nie patrzylem dokladnie a w necie jakos nie moge znalezc.
[ Dodano: 2015-12-23, 14:02 ]
Sruby wymienione,pukanie zostalo a czy jedzie stabilniej to zobacze wieczorem bo po miescie nie da sie stwierdzic. Mam tylko pytanie odnosnie przednich tulei. Mechanik leser mowi ze nie da sie ich sprawdzic choc mowilem zeby breche wzial...Ale na moje oko to jest przerwa miedzy tuleja a ta lapa taka przez ktora przechodzi ta sruba tulei...czy to tak ma byc?czy tuleja powinna przylegac do tej lapy?mowie o przednich tulejach sanek.
[ Dodano: 2015-12-23, 19:50 ]
Musze jeszcze jedno pytanie zadac:)moze diabel tkwi w szczegolach i moje pytanie jest czy sanki czyli te 4 sruby dokrecac na podniesionym czy opuszczonym samochodzie?ma to znaczenie przy sankach?
[ Dodano: 2015-12-23, 00:20 ]
Mam jeszcze jedno pytanko tylko. Zeby wymienic te 4 sruby to trzeba sciagac jakies oslony czy wszystkie widac odrazu i mozna wymienic bezproblemowo?sprawdzal mi mechanik wiec nie patrzylem dokladnie a w necie jakos nie moge znalezc.
[ Dodano: 2015-12-23, 14:02 ]
Sruby wymienione,pukanie zostalo a czy jedzie stabilniej to zobacze wieczorem bo po miescie nie da sie stwierdzic. Mam tylko pytanie odnosnie przednich tulei. Mechanik leser mowi ze nie da sie ich sprawdzic choc mowilem zeby breche wzial...Ale na moje oko to jest przerwa miedzy tuleja a ta lapa taka przez ktora przechodzi ta sruba tulei...czy to tak ma byc?czy tuleja powinna przylegac do tej lapy?mowie o przednich tulejach sanek.
[ Dodano: 2015-12-23, 19:50 ]
Musze jeszcze jedno pytanie zadac:)moze diabel tkwi w szczegolach i moje pytanie jest czy sanki czyli te 4 sruby dokrecac na podniesionym czy opuszczonym samochodzie?ma to znaczenie przy sankach?