Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] "Particle Filter" - błędów brak,

Silniki wysokoprężne
Rapik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 lut 2013, 15:03
Lokalizacja: G-dz

[ ASB 3.0 232 KM] "Particle Filter" - błędów brak,

Post autor: Rapik » 17 gru 2015, 09:31

Witam,

Pojawił się dziś błąd podczas jazdy po mieście (dynamicznej) : Particle Filter i ikonka DPF.
Błędów w silniku brak.
Na postoju w kabinie na rozgrzanym silniku czuć delikatnie spaliny (dość żrące).

Wartości z bloków pomiarowych:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czemu zatem pali się ikonka?

Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-12-17, 09:31 ]
Nikt, nic?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 gru 2015, 19:43

Możliwe, że się pali, bo wartość w bloku 104.2 ma wartość powyżej 10 gramów. U mnie był błąd, że niby cały czas był zapchany filtr, mimo że w bloku 104.3 było tylko kilka gramów. Blok 104.2 pokazuje obliczoną wartość, a nie rzeczywistą i według komputera filtr może być zapchany. Specyficzny zapach spalonego plastiku to oznaka, że udało Ci się osiągnąć optymalną temperaturę do wypalenia sadzy w czasie jazdy. Z moich obserwacji wynika, że nie trzeba szybko/dynamicznie jechać, wystarczy włączyć tempomat i trochę jechać stałą szybkością. Mimo wypalania sadzy na postoju i skasowania błędu, to on od razu wracał. Pomogło ponowne wypalenie sadzy i zresetowanie czujnika różnicy ciśnienia (G450) oraz samego filtra DPF.

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 19 gru 2015, 21:05

Pokaz grupe 107.
mat1324 pisze:zresetowanie czujnika różnicy ciśnienia (G450)
Wykonujac adaptacje czujnika bez jego wymiany raczej nie pomogasz silnikowi.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 gru 2015, 23:30

Jeśli czujnik jest sprawny, a filtr załapał błąd, który wraca po jego wykasowaniu, to jedyny sposób na jego usunięcie (tak było w moim przypadku). Po adaptacji czujnik ma takie same wartości w blokach pomiarowych, więc w czym problem. Sposób polecany na zagranicznych forach. Wiele czasu się męczyłem z błędem o zapchanym/pełnym filtrze, nie pomagało żadne wypalanie, dopiero to i wykasowanie samych ustawień DPF. Adaptacja czujnika polega na wyzerowaniu offsetu z jego ustawień, samego odczytu różnicy ciśnień nie zmienisz. W moim przypadku offset cały czas był zerowy, więc nic nie namieszałem silnikowi. Jeśli wiesz co i jak działa, to nic złego nie zrobisz.

Rapik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 18 lut 2013, 15:03
Lokalizacja: G-dz

Post autor: Rapik » 21 gru 2015, 10:34

Błąd na drugi dzień zniknął sam.
Miałem jedna trasę do zrobienia więc zrobiłem ok. 400km autostradą na tempomacie - 120km/h / 2000RPM.
Jest wszystko OK.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 21 gru 2015, 14:43

Lepsza dla filtra jest jazda na tempomacie niż dynamiczna jazda. Filtr zaczyna dopalać sadzę przy temperaturze ponad 600*C. Taką temp. łatwo osiągnąć na tempomacie, bo cały czas wzrasta. Natomiast przy dynamicznej jeździe, każde hamowanie powoduje spadek temperatury i zamiast wypalać sadzę, ona przybywa.

remont5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 472
Rejestracja: 15 lut 2015, 20:15
Imię: Przemysław
Rocznik: 2013
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 360KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: remont5 » 22 gru 2015, 21:43

czasem dzieją się cuda, ja u siebie ostatnio wypalałem statycznie na postoju, temperatura doszła na jakieś 450 stopni, trwało to 17 minut i po wszystkim, według VCDS proces wypalania przebiegł pomyślnie.
jakże wielkie było moje zdziwienie kiedy zaraz po tym ruszyłem w trasę i na liczniku co?
Particle filer, see owners manual!
akurat byłem na trasie więc wrzuciłem S, i dosłownie 5 km przejechałem i było po wszystkim <okok>
Ochrona komponentu online, także zdalnie.
POLSKIE Menu, lektor i mapy w MMI 2G / 3G Basic, High, Plus / Concert / RMC / MIB2 / Mh2p + konwersja USA na EU, AndroidAuto - Carplay
Naprawa jednostek MMI 3G zielony\czerwony ekran oraz bez reakcji, naprawa BOOTLOADER 2G HIGH

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga