Witam
Jak w temacie jeżdżę obecnie a felach R17 i oponach 225/50.
Zastanawiam się, jak zmieni się komfort jazdy na felach R19 i profilu 245/35.
Obecnie mimo usztywnionego i niskiego zawieszenia auto płynie choć mam brak porównania z innymi A6.
Wcześniej miałem 80Avanta na felach R18 225/40 i było akceptowalne lecz bez żadnego komfortu.
[A6 C5] Avant zmiana profilu opony
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jesli masz obecnie profil 225/50 , a zamienisz go na przysłowiowego "naleśnika" czyli R19 245/35 to nie ulega wątpliwości, że nagle zaczniesz wyczuwać wszystkie te nierówności jezdni, na które w ogóle wcześniej nie zwracałeś uwagi....bo ich poprostu wcześniej nie czułeś.......
Nie są to od razu nie wiadomo jakie stukania czy walenia kołami o asfalt, ale komfort lekko się pogorszy. natomiast jeździ się całkiem normalnie i mi nie przeszkadzało aż tak po przesiadce z zimowego profilu R16 225/50 na R19 265/30 tył i R19 235/35 przód. Jedyna wada takich kół......to.........jedna chwila nieuwagi.......wpadniesz w głębszą wyrwę w asfalcie przy większej prędkości i felga skrzywiona praktycznie od razu.....
Będziesz prostował średnio co 2 miesiące jeśli jeżdzisz po "klasycznych" polskich drogach
.
Ja sprzedałem swoj komplet i zamieniłem na R17 bo jedną felge tak skrzywiłem, że nie byli mi w stanie do końca jej wyprostować a na drugiej zajechałem oponę, bo nie wyczułem, że schodzi mi powietrze z koła (na takim profilu nie wyczujesz zbytnio spadku ciśnienia...przynajmniej nie od razu). No i cena opon R19.......wystarczy spojrzeć na ceny......minimum to 600 - 700 zł za sztukę....chyba że kupujesz używki.
Nie są to od razu nie wiadomo jakie stukania czy walenia kołami o asfalt, ale komfort lekko się pogorszy. natomiast jeździ się całkiem normalnie i mi nie przeszkadzało aż tak po przesiadce z zimowego profilu R16 225/50 na R19 265/30 tył i R19 235/35 przód. Jedyna wada takich kół......to.........jedna chwila nieuwagi.......wpadniesz w głębszą wyrwę w asfalcie przy większej prędkości i felga skrzywiona praktycznie od razu.....
Będziesz prostował średnio co 2 miesiące jeśli jeżdzisz po "klasycznych" polskich drogach

Ja sprzedałem swoj komplet i zamieniłem na R17 bo jedną felge tak skrzywiłem, że nie byli mi w stanie do końca jej wyprostować a na drugiej zajechałem oponę, bo nie wyczułem, że schodzi mi powietrze z koła (na takim profilu nie wyczujesz zbytnio spadku ciśnienia...przynajmniej nie od razu). No i cena opon R19.......wystarczy spojrzeć na ceny......minimum to 600 - 700 zł za sztukę....chyba że kupujesz używki.
Albo jakieś chinole....koło 1,5k masz nowy komplet..
Felgi z oponami założone, dopiero to zaczyna to wyglądać - do tego dążyłem.
Są również w tym zestawie dystanse 25mm niestety chyba o 5mm za szerokie.
Ze mam gwinta to na razie lekko wyżej podniosę budę aby nie obcierało, pojeżdzę posprawdzam
i zdecyduję ile zebrać tarcze dystansów.
Specjalnie napisałem o zebraniu dystansów 5mm gdyż mam poszerzacze ze zmianą rozstawu i ilości śrub. Pisałem do wykonawcy o 20mm ale zrobił docelowo 25.
Nowa , odświeżona fela leżała do zaadaptowania do 80 ale w międzyczasie zmienił się samochód...
Serce bolało jak leżały bezużytecznie...
Felgi z oponami założone, dopiero to zaczyna to wyglądać - do tego dążyłem.
Są również w tym zestawie dystanse 25mm niestety chyba o 5mm za szerokie.
Ze mam gwinta to na razie lekko wyżej podniosę budę aby nie obcierało, pojeżdzę posprawdzam
i zdecyduję ile zebrać tarcze dystansów.
Specjalnie napisałem o zebraniu dystansów 5mm gdyż mam poszerzacze ze zmianą rozstawu i ilości śrub. Pisałem do wykonawcy o 20mm ale zrobił docelowo 25.

Nowa , odświeżona fela leżała do zaadaptowania do 80 ale w międzyczasie zmienił się samochód...
Serce bolało jak leżały bezużytecznie...
