Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDG 2.5 169 KM] układ recyrkulacji spalin EGR

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
wini1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: warszawa

[ BDG 2.5 169 KM] układ recyrkulacji spalin EGR

Post autor: wini1981 » 14 gru 2015, 13:12

W związku z przerywaniem pracy silnika na wolnych obrotach odwiedziłem mechanika.
Diagnoza to przepływomierz zamontowany od innego modelu auta co powodowało nieprawidłową praca zaworu EGR.
Tymczasowo została zaślepiona rurka podciśnienia zaworu. Auto przestało przerywać, pojawiają sie jednak błędy. kontrolka silnika, czasami migająca kontrolka świec żarowych, kontrolka ABS oraz jakby auto miało mniej mocy.
Docelowe rozwiązania przedstawione przez mechanika to:
1. Wymiana przepływomnierza
2. Zaślepienie EGR ze zmianą oprogramowania ECU tak by nie było błędów

Oczywiście 2 rozwiązanie jest dla mnie ciekawsze finansowo. Przeczytałem sporo postów na ten temat ale nie uzyskałem nigdzie pewności, czy to bezpieczne dla silnika.
Być może ktoś ma zaślepiony EGR w tym silniku i podzieli sie wrażeniami:)

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 14 gru 2015, 14:09

wini1981 pisze: Wymiana przepływomnierza
Na jakiej podstawie zdiagnozował, ze akurat przepływomierz jest z innego samochodu !?
Kupiłeś to auto niedawno ?
Dlaczego pytam...skoro jeździł wcześniej i nie było problemów...
wini1981 pisze:Zaślepienie EGR ze zmianą oprogramowania ECU tak by nie było błędów


Echhh - to są właśnie dzisiejsi mechanicy - zaślepić, wydłubać, wyciąć.
Dlaczego chce zmienić soft - było coś w nim juz grzebane, podnoszona moc , powiedziałeś mu tym i dalej chce wrócić do serii - tak ?

Wiadomo, że ten silnik jest czy inaczej ma problemy z układem zasilania po tym jak wprowadzili w nim emisje Euro 4 i potrzebny jest do tego człowiek, który ma o tym pojęcie.
Zaślepienie EGR jest pomysłem bez sensu - jakby to było złe fabryka by tego nie dała.
Przerywanie na wolnych obrotach śmiało można nazwać wadą wrodzoną tych silników - do kompletu dochodzi jeszcze silnik BDH.
Problem u Ciebie może być z dawkowaniem paliwa...ale aby cokolwiek Ci pomóc musiałbys wpierw zrobić logi bo bez tego ani rusz.
Poszukaj w warszawie dobrego mechanika lub w okolicach co ma pojęcie o tym silniku ale i tak nie da Ci on gwarancji na 100%, że Ci pomoże.

wini1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wini1981 » 14 gru 2015, 23:27

Auto mam już kilka lat. Czasami było ok a czasami przerywał. Nie było w tym żadnej reguły.
Tankując dobre paliwo i wymieniniając filtr co 30 tys. problem jakby sie zmniejszał.
Przy okazji serwisu samochodu zapytałem mechanika o ten problem.
przeanalizował to Vagiem i tak stwierdzil. Odłączył przewód podciśnienia od EGR oraz go zaślepił.
Auto przestało przerywać. Mam tak pojeździć kilka dni i jeśli nie będzie przerywał to zdecydować sie na jedno lub drugie rozwiązanie.
W samochodzie nic nie było zmieniane. Jesli sie zdecyduje na całkowite odłączenie EGR. To trzeba
zmienić oprogramowanie sterownika inaczej komputer wywala błędy i być może wprowadza w tryb awaryjny ( odczuwam przynajmniej spadek mocy, dopóki nie zapaliła się kontrolka silnika auto odżyło nigdy nie miało chyba takiej mocy jak po odłączeniu)
Po odłączeniu egr dopóki nie wywaliło błędów było ok wię myśle ,że w dobrym kierunku poszedł mechanik.
Pytanie tylko czy nie będzie skutków ubocznych?
EGR w tym samochodzie spełnia podobno tylko rolę zmniejszenia emisji toksycznych spalin nic więcej.

[ Dodano: 2015-12-14, 23:21 ]
Logi z pośba o analizę:
Basic Settings:
011 http://vaglog.pl/log_243272.html
003 http://vaglog.pl/log_243270.html
004 http://vaglog.pl/log_243271.html
BLOKI POMIAROWE:
003 http://vaglog.pl/log_243274.html
001 http://vaglog.pl/log_243273.html
018 http://vaglog.pl/log_243281.html
000 http://vaglog.pl/log_243280.html
011 http://vaglog.pl/log_243279.html
014 http://vaglog.pl/log_243278.html
013 http://vaglog.pl/log_243277.html
004 http://vaglog.pl/log_243276.html
007 http://vaglog.pl/log_243275.html

[ Dodano: 2015-12-14, 23:27 ]
Po odłączeniu przewodu podciśnienia z EGR auto się bardzo długo nagrzewa.
Także to rozwiązanie w tym samochodzie nie zdaje egzaminu.
Być może ktoś coś doradzi na podstawie logów. Czy faktycznie to przepływka:/

Gość.

Post autor: Gość. » 14 gru 2015, 23:49

2x2=3.75 pisze:Zaślepienie EGR jest pomysłem bez sensu - jakby to było złe fabryka by tego nie dała.
Sorki że się wtrącę ale to jest złe i nie potrzebne do niczego. Auto ze sprawnym EGR ma dokładnie tak jak ty byś miał gdybyś wdychał swoje bąki :)

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 15 gru 2015, 20:07

Przydały by sie dynamiczne do kompletu

wini1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sty 2011, 19:37
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wini1981 » 15 gru 2015, 23:07

Jutro postaram się o dynamiczne. A po statycznych da się już coś powiedzieć?

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 17 gru 2015, 07:38

Pomimo tego, ze jest to BDG warto by było zerknąć pod pokrywy zaworów - przynajmniej pod jedną czy wszystko jest w porządku. Jak się juz na to zdecydujesz proponowałbym nowe uszczelki pod dekle.
zawór podciśnienia jest w porządku - nie widać aby z nim się coś działo, brakuje 011 i 03 dynamicznie, sztanga z turbiny jest rozregulowana. Generalnie jednak nie ma to wpływu na wolne obroty.
Sam problem nie jest nie do naprawienia lecz jak zaznaczyłem na wstępie do tego potrzebny jest dobry "nawiedzony" :] mechanik.

darioszef1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: darioszef1 » 01 sty 2016, 17:32

zacznij od tego ze przepływke wymontuj od kolektora przepłukaj w benzynie bo pewnie cala zalepiona od oleju ktory pewnie nie raz sie cofnoł. z boku masz dzwigienke bronzowa a o bok niej przyłącze od zaworu wes ustami sprubuj podciagnac powietrze jak działa to zamontuj spowrotem. zobacz w jakim stanie jest ten weżyk ktory jest podpiety do przepustnicy i dalej pojdz po weżyku ku scianie grodzącej zobacz jak tam te wszystkie złączki od podcisnienia. przewody od EGR muszą być szczelne to przedewszystkim.
czyli opaski zaciskowe i na obydwu grzybkach na egr i tym paliwowym zaciskamy przewody. sprawdzamy reszte wezykow.
domniemam ze hamulce masz sprawne bo nic nie piszesz ze pompa podcisnienia dziala.
zobacz tez czy kolektor ma te metalowe uszczelki i czy jest poprostu szczelny czy sa wszystkie sruby na kolektorze i łączeniu z egr.
i daj znac co i jak.

możesz tak samo sprawdzić czy egr jest sprawny podmieniajac wtyczki szara z czarna od czujnika. jak auto nagle dostanie mocy to znaczy ze egr jest zajechany.

jak cos to mam do sprzedania zawor kompletny egr z anglika ktory ma najechane 100tys za 100zł.

no i podstawa brak powietrza w wezykach paliwowych
A6 2.5 TDi AKE to dziura w portfelu bez dna...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja