Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] Nietypowy problem z rozrusznikiem lub akum

Silniki wysokoprężne
Dziadekblack

Post autor: Dziadekblack » 09 gru 2015, 19:03

Kolego zacznij najpierw od najtańszych rzeczy czyli w tym przypadku rozrusznika - kolega plebansk tez miał identyczny problem jak ty , tylko na ciepłym i tez nie zawsze , wszystkie dobre wujku też wróżyły z fusów że wtryski , on zrobił rozrusznik i pali jak nowy ... Jak to wyeliminujesz to wtedy mozna myśleć o innych rzeczach

lukasz150691
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
Lokalizacja: Żagań

Post autor: lukasz150691 » 09 gru 2015, 19:15

Dziadekblack pisze:Kolego zacznij najpierw od najtańszych rzeczy czyli w tym przypadku rozrusznika - kolega plebansk tez miał identyczny problem jak ty , tylko na ciepłym i tez nie zawsze , wszystkie dobre wujku też wróżyły z fusów że wtryski , on zrobił rozrusznik i pali jak nowy ... Jak to wyeliminujesz to wtedy mozna myśleć o innych rzeczach
Tak ale podłączenie do kompa będzie mnie kosztować tyle co nic a przynajmniej będę wiedział w jakim stanie mam wtryski. :)

Dziadekblack

Post autor: Dziadekblack » 09 gru 2015, 23:04

Wątpię że poznasz ich stan podłączając do kompa , najspczęściej w przypadku tych wtrysków nic nie da się stwierdzić komputerem , tylko na stole ...poczytaj trochę o tym na forum , sporo tego

lukasz150691
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
Lokalizacja: Żagań

Post autor: lukasz150691 » 10 gru 2015, 12:48

marach8 pisze:245kk ja wymienialem
No właśnie, wymieniałeś, bo z tego co się orientuje to są wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje, tzn coś tam słyszałem o regeneracji ale podobno jest nieopłacalna, więc może ktoś mi powie jak to z tymi wtryskami jest? czy się regeneruje czy nie? jaki jest koszt regeneracji ?

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 10 gru 2015, 13:02

lukasz150691 pisze:
marach8 pisze:245kk ja wymienialem
No właśnie, wymieniałeś, bo z tego co się orientuje to są wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje, tzn coś tam słyszałem o regeneracji ale podobno jest nieopłacalna, więc może ktoś mi powie jak to z tymi wtryskami jest? czy się regeneruje czy nie? jaki jest koszt regeneracji ?
Było omawiane: https://a6klub.pl/-asb-30-232-km-biale-i-smierdzace-spaliny-nowe-wtryski-vt78317.htm <luzik>

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 10 gru 2015, 20:15

lukasz150691 pisze:
marach8 pisze:245kk ja wymienialem
No właśnie, wymieniałeś, bo z tego co się orientuje to są wtryski piezoelektryczne i ich się nie regeneruje, tzn coś tam słyszałem o regeneracji ale podobno jest nieopłacalna, więc może ktoś mi powie jak to z tymi wtryskami jest? czy się regeneruje czy nie? jaki jest koszt regeneracji ?
Ja kupiłem nowy komplet poprawionych tzn nowszych
Sam wtrysk wyglądał na nowy koszt 5850zl
Lepiej tak niż dziury w tlokach <okok>

[ Dodano: 2015-12-10, 20:15 ]
Dziadekblack pisze:Wątpię że poznasz ich stan podłączając do kompa , najspczęściej w przypadku tych wtrysków nic nie da się stwierdzić komputerem , tylko na stole ...poczytaj trochę o tym na forum , sporo tego
chociaż jeden mądrze gada
Mnie magicy zapewniali ze wtryski ok słuchali przez dotknięcie metalową rurką
Inni wymieniali jakieś przekaźniki
A jak zobaczyłem jak się z nich leje na stole to wolałem zrobić płukanie układu paliwa i sprawdzić ciśnienie sprężania
Na szczęście jest super

lukasz150691
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 09 mar 2015, 20:13
Lokalizacja: Żagań

Post autor: lukasz150691 » 20 gru 2015, 19:32

Szkoda, że komputerem nic się nie da wykazać ja na razie sprawdziłem z kompa korekty na wtryskach i wygląda to następująco
Grupa 72
czas włączenia 1 10ms
czas włączenia 2 2,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 73
czas włączenia 1 -2,0ms
czas włączenia 2 0,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 74
czas włączenia 1 10ms
czas włączenia 2 2,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 75
czas włączenia 1 -12ms
czas włączenia 2 -2,0ms
czas włączenia 3 -4,0ms


Grupa 76
czas włączenia 1 -10ms
czas włączenia 2 -6,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 77
czas włączenia 1 6,0ms
czas włączenia 2 0,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Ktoś może jakoś odnieść się do tych wyników?
Z tego co pisali ludzie na forum to pierwsza wartość nie może przekraczać -45ms, a druga -15ms


P.S akumulator wymieniłem na nowy bo stary okazało się że na rozruchu ma tylko 550A
a nominalnie powinien mieć 850A i 110ah
Zmieniłem na VARTA silver dynamic 110ah 920 A

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 21 gru 2015, 21:20

lukasz150691 pisze:Szkoda, że komputerem nic się nie da wykazać ja na razie sprawdziłem z kompa korekty na wtryskach i wygląda to następująco
Grupa 72
czas włączenia 1 10ms
czas włączenia 2 2,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 73
czas włączenia 1 -2,0ms
czas włączenia 2 0,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 74
czas włączenia 1 10ms
czas włączenia 2 2,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 75
czas włączenia 1 -12ms
czas włączenia 2 -2,0ms
czas włączenia 3 -4,0ms


Grupa 76
czas włączenia 1 -10ms
czas włączenia 2 -6,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Grupa 77
czas włączenia 1 6,0ms
czas włączenia 2 0,0ms
czas włączenia 3 0,0ms


Ktoś może jakoś odnieść się do tych wyników?
Z tego co pisali ludzie na forum to pierwsza wartość nie może przekraczać -45ms, a druga -15ms


P.S akumulator wymieniłem na nowy bo stary okazało się że na rozruchu ma tylko 550A
a nominalnie powinien mieć 850A i 110ah
Zmieniłem na VARTA silver dynamic 110ah 920 A
Może się tam wybitnie jakoś nie znam, ale wtryski to raczej masz ok ;p

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 01 gru 2018, 16:01

Panowie pomoże ktoś wtryski mam nowe alternator ma nowy regulator napięcia, rozrusznik dziś z serwisu odebrany naprawiony aku badany sprawny nie przygasaja mi kontrolki ale przy odpaleniu kołatnie rozrusznik i rozłacza go jak przytrzymam kluczyk to odpali 0 błedów. Co robić bo już nie wiem gdzie szukać
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 01 gru 2018, 16:35

U mnie zaobserwowałem że ok 5-15 min po zgaszeniu silnika ponownie odpalam a tam aż wskazówki na zegarach opadają, zaniki napięcie.
Gdy odpalam rano lub po godzinie, nie ma problemu. Kręci jak malina.
I masz ci zagwozdke. ?

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 02 gru 2018, 09:35

ja teraz mam tak postoi dłużej rano do przekręcenia to nie odpali z automatu przejedziesz się gasisz wsadzasz kluczyk pyk bez problemu odpala już z automatu za każdym razem dopóki znów długo nie postoi zaczynam podejrzewać że masa ma fiołki albo gdzieś w przekaźnikach coś się dzieje
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

Sebastian92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:26
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Sebastian92 » 02 gru 2018, 12:39

Byl tu ostatnio opisywany ten problem i gosc mial jakis przekaznik walniety ja bym polecil tez sprawdzic mase silnika jezeli to nie pomoze odrzalowac i podjechac do aso na sprawezenie wtryskow poniewaz sa dosc drogie a wymiana moze byc niekonieczna dlatego lepiej sprawdzenie zlecic aso niekoniecznie pozniej u nich to robic tylko sprawdzic

konradkry77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 958
Rejestracja: 27 paź 2018, 21:14
Imię: Ustaw imię i auto
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: konradkry77 » 02 gru 2018, 13:44

ASO nie jest tu potrzebne, bo i tak wtryski trzeba na stół probierczy by prawdę się o nich dowiedzieć
Najtańsze będzie weryfikacja połączeń elektrycznych, potem rozrusznik i przekaźniki

Songoaudis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 20 lis 2014, 16:20
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Songoaudis » 02 gru 2018, 19:25

No to mi zostało elektrycznie i przekaźnik bo wtryski nowe parę miesięcy temu założone
Jade ulicom opony asfalt drom pingwiny jak zobacza audi na zawał umra hej Julian Julian on twardy jest jak głaz jedziemy Panie ciut za wolno trzeba wcisnąć gaz :)

Sebastian92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 24 wrz 2018, 21:26
Lokalizacja: Sanok

Re: Nietypowy problem z rozrusznikiem lub akum

Post autor: Sebastian92 » 22 gru 2018, 13:11

idymy pisze:W przypadku BMK 80% przycinania przy odpalaniu oznacza zalewanie komory silnika ON przez lejące wtryski. Sam wałkowałem ten problem i obecnie jestem w trakcie wymiany wtrysków.

Pozostałe 20% to akumulator, rozrusznik lub kable od niego - kiedyś na forum ktoś wspomniał. Myślę, że jak poszukasz w temacie o przycinaniu to znajdziesz.

Również zacząłem od wymiany akumulatora.


Proponuję, sprawdź akumulator i wrzuć korekty wtrysków z bloków pomiarowych 72-77 wówczas będzie można ocenić czy są ok - chyba, że jesteś po wymianie.

Zgadzam sie z tym co piszesz ale kiedys bylo tu jeszcze opisywane ze gosc mial uszkodzony przekaznik tam bym tez pozagladal

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga