Geometria zawieszenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
No dobra,troche nowych rzeczy sie dowiedzialem,dzieki:-) powiedzcie mi jeszcze tylko co z tym dociazaniem?dokladaja wam jakies ciezarki do auta w czasie ustawiania?i jezeli nie bedzie majster mial maszyny typu hunter z vagiem tylko inna ale bedzie ogarniety to jest w stanie dobrze ustawic geometrie zeby wrocila max frajda z jazdy tj. stabilne nieplywajace auto?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Moze przy pomiarze 3d juz nie trzeba bo wszedzie czytam ze powinno sie zeby prawidlowo ustawic. Aj pozostaje chyba liczyc na to ze polecony,niby sprawdzony majster ustawi dobrze.
[ Dodano: 2015-12-08, 12:31 ]
No wiec okazalo sie ze zbieznosc byla skopana. Autko idzie jak przecinak,reaguje odrazu na ruchy kierownica, stabilne sie zrobilo tylko jest jedno ale...za pierwszym razem kierownica wyszla w lewo, po korekcie wyszla w prawo i dzisiaj juz nie mial czasu poprawiac ale mowil ze jeszcze w tym tygodniu mi podreguluje. Niby zeby w maglownicy juz powyrabiane i dlatego po ustawieniu i ujechaniu kawalek sie przestawia.
[ Dodano: 2015-12-08, 12:47 ]
A jeszcze wyczytalem teraz ze wystarczy z jednej strony drazek troszke wykrecic a z drugiej wkrecic i sie wyprostuje i nie rozwali to zbieznosci. Moglby sie wypowiedziec ktos znajacy temat?bo dziwne ze ciagle ta kierownica krzywo jest po ustawieniu mimo ze autko juz jezdzi dobrze.
[ Dodano: 2015-12-08, 12:31 ]
No wiec okazalo sie ze zbieznosc byla skopana. Autko idzie jak przecinak,reaguje odrazu na ruchy kierownica, stabilne sie zrobilo tylko jest jedno ale...za pierwszym razem kierownica wyszla w lewo, po korekcie wyszla w prawo i dzisiaj juz nie mial czasu poprawiac ale mowil ze jeszcze w tym tygodniu mi podreguluje. Niby zeby w maglownicy juz powyrabiane i dlatego po ustawieniu i ujechaniu kawalek sie przestawia.
[ Dodano: 2015-12-08, 12:47 ]
A jeszcze wyczytalem teraz ze wystarczy z jednej strony drazek troszke wykrecic a z drugiej wkrecic i sie wyprostuje i nie rozwali to zbieznosci. Moglby sie wypowiedziec ktos znajacy temat?bo dziwne ze ciagle ta kierownica krzywo jest po ustawieniu mimo ze autko juz jezdzi dobrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A zakładali Ci poziomicę na kierownicę podczas ustawiania zbieżności z przodu? Dopiero po ustawieniu kierownicy poziomo, patrząć na miejsce na dłonie (na godzinę za piętnaście trzecia), powinni przestawiać drążki z przodu. Właśnie w ten sposób prostuje się kierownicę podczas ustawiania zbieżności/geometrii. Sam miałem u siebie przestawioną o kilka stopni kierownicę, po ustawieniu jest już prosto. Ustawiane na maszynie Hunter 3D.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
kierownica nie problem ściągasz kire i zakładasz prosto pózniej vag i kalibracja czujnika skrętu
ustawia się z obciążenien po 2x 50 kg lewa i prawa strona
pierwsze ustawia się tył póżniej przód
sprawdza kąty pochylenia i ustawia zbieżność
po tym podnosi się auto na sankach o 6 cm i ustawia się krzywą zbierzności
opuszcza się auto i ponownie ustawia krzywą zbierzności oraz sprawdza zbieżność całkowitą i połówkową
ew procedurę się powtarza do skutku (właściwe wartości)
nie jest to instrukcja a tylko to co zapamiętałem z serwisówki i z ustawiania
być możę coś pochrzaniłem więć proszę nie krytykować a sprostować
ustawia się z obciążenien po 2x 50 kg lewa i prawa strona
pierwsze ustawia się tył póżniej przód
sprawdza kąty pochylenia i ustawia zbieżność
po tym podnosi się auto na sankach o 6 cm i ustawia się krzywą zbierzności
opuszcza się auto i ponownie ustawia krzywą zbierzności oraz sprawdza zbieżność całkowitą i połówkową
ew procedurę się powtarza do skutku (właściwe wartości)
nie jest to instrukcja a tylko to co zapamiętałem z serwisówki i z ustawiania
być możę coś pochrzaniłem więć proszę nie krytykować a sprostować
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Panowie mi nie udalo sie niestety znalezc w okolicy maszyny 3d hunter czy jakiej kolwiek innej 3d wiec zadnej krzywej zbieznosci nie bylo. Mieli jakis sprzet LAUNCH cos tam. W takcie calej operacji pokazywal co nalezy teraz robic. Ani nie bylo informacji na komputerze zeby dociazac ani podnosic o 6cm. Bylo jakies przetaczanie na poczatku auta do przodu i do tylu. Mi ciagle o przekladni cos nawijali ze to przez to kiera sie przestawia i ze jak jest auto odpalone w czasie diagnozy to wartosci na kompie ciagle sie zmieniaja bo pompa wspomagania daje drgania na maglownice i ze to wina magla bo wartosci powinny stac w miejscu.Jakos mnie nie przekonali tym bo u wczesniejszego diagnosty na zgaszonym silniku tez wartosci calkiem w miejscu nie staly.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
skoro wartości nie są stałe to znaczy żę zawias już zmęczony
luzów na szrpakach może nie być ale po rozpięciu zawiasu będzie wygiełdany
do tego zmęczone tuleje met gum i nie będzie trzymał wartości
mój ori wytrzymał 150 tyś nie stukał ale też nie trzymał parametrów na geometri
zawsze coś uciekało
po rozpięciu okazał się totalny szrot
na nowym wartości są stałe
luzów na szrpakach może nie być ale po rozpięciu zawiasu będzie wygiełdany
do tego zmęczone tuleje met gum i nie będzie trzymał wartości
mój ori wytrzymał 150 tyś nie stukał ale też nie trzymał parametrów na geometri
zawsze coś uciekało
po rozpięciu okazał się totalny szrot
na nowym wartości są stałe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
U mnie co jakis czas jakies wahacze wymieniane byly,kolega od ktorego kupowalem auto tez co jakis czas cos wymienial wiec zawias taki calkuem stary nie jest. Na poprzedniej geometri u tych co spierdzielili tez najpierw wartosci lekko skakaly ale po chwili sie stabilizowaly. Nie wiem juz,wazne ze po ustawieniu poprawilo sie prowadzenie,tylko ta kiere musi mi jutro poprawic. Jak bede w jakims wiekszym miescie to obadam te huntery kto ma i podjade na dokladniejsza geometrie razem z krzywa zbieznosci choc gdzies wyczytalem ze krzywa sie ustawia jak auto lata przy przyspieszaniu lub hamowaniu a u mnie tego nie ma.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Panowie opdaja juz mi rece. Bylem dzisiaj na poprawkach i jak nie w jedna strone to w druga byla kierownica skrecona. Powiedzcie mi jezeli ktos sie zna. Czy jezeli bedzie sie zmienialo tylko jednym drazkiem to teoretycznie kierownica powinna sie nastawic tak?wiadomo polowkowa zbieznosc na jednym kole i drugim bedzie inna ale jezeli beda sie miescily w granicach normy to moze tak byc?nie bedzie sciagalo?cytalem gdzies ze rozna zbieznosc polowkowa sie wyrownuje w czasie jazdy na wskutek sil jakie wytwarzaja kola czy cos takiego. Moze ktos sie fachowo na ten temat wypowiedziec?bo juz nie moge normalnie i chyba zostalo tylko krecenie jednym drazkiem i rozne wartosci na kolach.
[ Dodano: 2015-12-10, 18:08 ]
Mechanik u ktorego zawsze robie auto i ktory zawsze dobrze mi robil powiedzial, ze jesli auto jedzie prosto i jest ok,zbieznosc ustawiona a kierownica mimo to skrecona to moze mi ja wyprostowac. Mowi, ze kawalek prostej,jedziesz tak zeby bylo prosto zatrzymujesz sie,klemy won,sciagasz kiere,odpinasz poduche,przestwiasz kolo kierownicy,skladasz i po problemie. Nie ma to pozniej wplywu na jazde bo samo kolo przestawiasz. Dobrze mi radzi czy jednak lepiej tego nie probowac? nie znam calkowicie historii tego auta. Kolega jezdzil pare lat a to taki...mysle ze mogl nigdy nie byc na zbieznosci,niemiec przed nim byc moze cos majstrowal,przestawil kiere,zbieznosc ustawili tak zeby byla prosto i teraz problemy wyszly. Letnie oponki na ktorych dwa sezony smigalem byly od wewnatrz masakrycznie zdarte ale mimo to kierownica byla prosto i auto sie fajnie prowadzilo.
[ Dodano: 2015-12-10, 22:58 ]
Pytalem kolegi od ktorego kupilem auto i mowil ze kiedys mu cos chyba z krzyzakiem kolumny mieli robic bo mu cos pukalo. I tak mysle,ze znajac naszych mechanikow to moze mu cos wymieniali,kombinowaliw przekladni,kierownica zrobila sie lekko przekoszona to zdjeli kierke i przestawili. Jest jakis trop bo na zlej zbieznosci kierownica sie prostuje a na dobrej sie skreca. Druga opcja to moze luz na tym krzyzaku powoduje ze po wyjechaniu ze zbieznosci kierownica sie przestawia?mam pukanie z okolic wlasnie krzyzaka pod pedalami. Albo poluzowana maglownica na srubach pod aku i kolo serva. Jutro posprawdzam te sruby i krzyzak moze to akurat to ale znajac mechanikow garazowych to moze byc kierownica przestawiana bo 8 razy juz ustawiana zbieznosc,przekladane kola i zawsze kierownica skrecona jak nie w lewo to w prawo.
[ Dodano: 2015-12-11, 07:38 ]
Panowie jeszcze ostatnie pytanie, czy tylne zawieszenie da siejakos regulowac?mam naped przod wiec z tylu belka. Tylne ustawienia kol nie sa idealne ale tez nie ma tragedi.
[ Dodano: 2015-12-10, 18:08 ]
Mechanik u ktorego zawsze robie auto i ktory zawsze dobrze mi robil powiedzial, ze jesli auto jedzie prosto i jest ok,zbieznosc ustawiona a kierownica mimo to skrecona to moze mi ja wyprostowac. Mowi, ze kawalek prostej,jedziesz tak zeby bylo prosto zatrzymujesz sie,klemy won,sciagasz kiere,odpinasz poduche,przestwiasz kolo kierownicy,skladasz i po problemie. Nie ma to pozniej wplywu na jazde bo samo kolo przestawiasz. Dobrze mi radzi czy jednak lepiej tego nie probowac? nie znam calkowicie historii tego auta. Kolega jezdzil pare lat a to taki...mysle ze mogl nigdy nie byc na zbieznosci,niemiec przed nim byc moze cos majstrowal,przestawil kiere,zbieznosc ustawili tak zeby byla prosto i teraz problemy wyszly. Letnie oponki na ktorych dwa sezony smigalem byly od wewnatrz masakrycznie zdarte ale mimo to kierownica byla prosto i auto sie fajnie prowadzilo.
[ Dodano: 2015-12-10, 22:58 ]
Pytalem kolegi od ktorego kupilem auto i mowil ze kiedys mu cos chyba z krzyzakiem kolumny mieli robic bo mu cos pukalo. I tak mysle,ze znajac naszych mechanikow to moze mu cos wymieniali,kombinowaliw przekladni,kierownica zrobila sie lekko przekoszona to zdjeli kierke i przestawili. Jest jakis trop bo na zlej zbieznosci kierownica sie prostuje a na dobrej sie skreca. Druga opcja to moze luz na tym krzyzaku powoduje ze po wyjechaniu ze zbieznosci kierownica sie przestawia?mam pukanie z okolic wlasnie krzyzaka pod pedalami. Albo poluzowana maglownica na srubach pod aku i kolo serva. Jutro posprawdzam te sruby i krzyzak moze to akurat to ale znajac mechanikow garazowych to moze byc kierownica przestawiana bo 8 razy juz ustawiana zbieznosc,przekladane kola i zawsze kierownica skrecona jak nie w lewo to w prawo.
[ Dodano: 2015-12-11, 07:38 ]
Panowie jeszcze ostatnie pytanie, czy tylne zawieszenie da siejakos regulowac?mam naped przod wiec z tylu belka. Tylne ustawienia kol nie sa idealne ale tez nie ma tragedi.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mialem podobny problem zbieżność byla kilku krotnie ustawiana i za kazdym razem kierownica byla krzywo, w koncu postanowilismy ustawic zbieznosc i poprostu przestawic kierownice wedlug poziomicy i auto jedzie jak po sznurku. Moze wczesniej ktos sciagal kierownice i zle oznaczyl co spowodowalo ze teraz mimo poprawnie ustawionej zbieznisci kierownica ucieka, nie masz co sie bac sciagania kierownicy jezeli bedzie ci to robil ktos ogarniety a zadnej filozofi tam nie ma 
