Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Sprawdzanie przegubu, jaki przegub do BMK?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Sprawdzanie przegubu, jaki przegub do BMK?

Post autor: NastyMosquito » 07 gru 2015, 14:44

Panowie, kilka pytań.

1.Chcę sprawdzić lewy przegub.Trochę pyrga kierownicą przy skręcie w prawo.
Jest jakakolwiek możliwość sprawdzenia luzów tylko po zdjęciu koła...?Pytam,
bo nigdzie nie mogę znaleźć konkretów jak zbadać pacjenta.

2.Jeśli po wykręceniu i inspekcji będzie git to czy mogę użyć tej samej śruby mocującej ?
Pytam bo kupując nowy przegub jest również nowa śruba w zestawem..
Jeśli okaże się, że jednak czeka mnie wymiana to jaki konkretnie przegub wchodzi do 3.0 tdi BMK(ilość zębów, średnica itp)?Jest tego na Alllegro i każdy reklamuje się, że przegub jest najlepszy.Można po cenie ale 90 zł to jakoś nie za mało.....?
I jakiego producenta brać by nie było kłopotów za pół roku?

Z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Zwyrol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 12 lip 2015, 14:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Zwyrol » 08 gru 2015, 19:42

1. Jeśli masz w komplecie nową śrubę, to ją załóż w miejsce starej. W końcu po coś ją dali. ;)

2. Jeżeli NIE WIESZ jaki przegub wybrać - zapytaj fachury.
Innym rozwiązaniem jest kupno z iparts.pl. Tam dokładnie podajesz dane auta (VIN, typ, model, silnik, rocznik, itp.) i system poda ci dokładnie jakie części z danej kategorii będą pasowały do twojego wózka. Poza tym przed wysłaniem zamówienia personel sprawdza, czy to, co zamówiłeś, na pewno pasuje do podanych informacji o aucie (zwłaszcza VIN). Ja kupiłem od nich nową sprężarkę od klimy i pasowała idealnie, dlatego grubsze części (teraz prawdopodobnie łożysko koła) biorę od nich. Są drożsi niż Allegro, ale lepiej dać więcej i mieć spokój, niż mordować się co pół roku z chińskimi podróbkami zrobionymi "z sera". ;)

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 08 gru 2015, 20:06

Dzięki za odpowiedź.
Z tą śrubą to chodziło mi o to, że jeśli po odkręceniu przegubu i sprawdzeniu luzów ów okaże się sprawny to czy mogę wkręcić starą śrubę(wolę spytać niż ma się przypadkowo odkręcić).
Oczywiście, jeśli przegub klasyfikować się będzie do wymiany pójdzie nowa śrubencja.W końcu po coś ją dają w zestawie.
A co do sprawdzenia stanu przegubu-rozumiem, że nie ma możliwości sprawdzić luzów bez jego wykręcania....?

Pozdro

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 08 gru 2015, 20:29

Ze śrubą jest tak, że nowa ma klej który zabezpiecza przed wykręcaniem się.
Ja jakiekolwiek śruby jeśli wkręcam ponownie, a nie mam nowej to stosuje specjalny klej do śrub firmy loctite.

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 08 gru 2015, 21:24

Jakiej mocy klej byś poradził?Ten średni starczy?Żeby później można było wykręcić chama :p

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 08 gru 2015, 21:27

NastyMosquito pisze:Jakiej mocy klej byś poradził?Ten średni starczy?Żeby później można było wykręcić chama :p
Tak nie może byc za mocny, musi być "zrywalny".

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 08 gru 2015, 21:28

Oki doki:)
Dzięki kolego!

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 08 gru 2015, 21:30

Pamiętaj żeby nie smarować klejem całej śruby, a ok. 1/4-1/5 jej długości gwintu :)

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 08 gru 2015, 21:31

OK :)
Miałem styczność z tym kleiwem .

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 gru 2015, 21:40

Z przegubami jest tak, że prawie zawsze ulegają uszkodzeniu gdy przerwie/rozszczelni się gumowa manszeta która je osłania.

Nawet bez zdejmowania koła możesz tam zerknąć na skręconym kole i pomacać gumę w poszukiwaniu smaru który wydostał się z gumy. Jeśli będzie najmniejsze pęknięcie albo smar na gumie - kupuj nowy przegub, najlepiej marki SPIDAN/LÖBRO - takie w VAGach są oryginalnie, koszt w okolicach 200PLN. Śladów smaru możesz poszukać też na feldze.

Przegubu nie sprawdzisz za bardzo nawet na kanale - musiałby być totalnie skaszaniony żebyś wyczuł luz szarpiąc za półoś. Jeśli słychać na zewnątrz terkotanie na skreconych kołach przy dodawaniu gazu - kupuj nowy.

Jeśli już uprzesz sie na sprawdzanie przegubu (choć to bez sensu) to i tak musisz kupić nową gumę i opaski - w porządnym zestawie będzie smar i nowa śruba. Te zestawy są dla ludzi, którzy zauważyli uszkodzenie manszety zanim przegub uległ zanieczyszczeniu i zaczął terkotać.

Jeśli masz na myśli wibracje kierownicy przy skręcie to może być też krzywa felga/opona

NastyMosquito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
Imię: Nie pamiętam
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: NastyMosquito » 09 gru 2015, 12:43

mwx,
Widzisz, właśnie takiej odpowiedzi szukałem.Konkretnie i na temat.

Dzięki bardzo.

A gumy mam w bardzo dobrym stanie.W kierownicy tryka i na oponkach letnich i na zimowych, które niedawno założyłem.
Mam nadzieję, że to przegub a nie coś poważniejszego.Wychodzi zawieszenie S po polskich dróżkach....

Temat proponuję zostawić dla takich niedoinformowanych ludków jak ja :>

Pozdro

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 gru 2015, 13:33

Dopiszę jeszcze, bo może ktoś źle zrozumieć.

Przegub może być uszkodzony nawet jeśli guma nie uległa rozdarciu - butowanie na skręconych kołach owocuje przyspieszonym zużyciem przegubów zewnętrznych a objaw takiego zużycia to właśnie terkotanie na zakrętach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja