2.7 bit AJK Łancuszek, napinacz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
2.7 bit AJK Łancuszek, napinacz?
Witam kolegów i kolezanki
Z gory mowię ze ten post ma po prostu zaspokoic moja ciekawosc i moze troche uspokoic
W ciagu najblizszego tygodnia odstawiam auto do mechanika na wymiane sondy i czujnikow EGT i przy okazji machanik sprawdzi to co mnie niepokoi a jest to :
Metaliczny dzwięk podczas dodawania gazu, pajawiajacy sie tak od około 2 tys obrotow
(wpadła mi zaspleka wałka rozrzadu miedzy kolektor i o ile nie wypadła prawdopodobnie tam jest. MAM TAKA NADZIEJE)
Auto nie ma zadnych błedow zwiazanych z rozrzadem, po podłaczaniu Vaga ustawiania sa -3 i -1
Oprocz delikatnego falowania przy rozgrzanym silniku z autem nic sie nie dzieje ( obstawiam EGT albo sonde)
Czytałem troche o tych napinaczach i troche sie zmartwiłem. Nie moge okresilc skad dobiega ten dziwek bo nie ma mi kto dodawac gazu...
W kabinie nic nie słychac, na wolnych obrotach przy zimnym jak i Ciepłym nic nie stuka ( poza delikatnym dzwiekiem popychacza tak mysle lub szklanki jednak jest to bardzo słabe pukanie i na cieplym zmiejsza intensywnosc olej to castrol 5w30
Chciałbym sie was poradzic czy jest cos co mogłbym jeszcze sprawdzic albo jakby sie objawialy usterki łanucha lub napiaczy.
Wiem ze niedlugo wstawie do mechanika ale po prostu nie daj mi to spokoju
Z gory mowię ze ten post ma po prostu zaspokoic moja ciekawosc i moze troche uspokoic
W ciagu najblizszego tygodnia odstawiam auto do mechanika na wymiane sondy i czujnikow EGT i przy okazji machanik sprawdzi to co mnie niepokoi a jest to :
Metaliczny dzwięk podczas dodawania gazu, pajawiajacy sie tak od około 2 tys obrotow
(wpadła mi zaspleka wałka rozrzadu miedzy kolektor i o ile nie wypadła prawdopodobnie tam jest. MAM TAKA NADZIEJE)
Auto nie ma zadnych błedow zwiazanych z rozrzadem, po podłaczaniu Vaga ustawiania sa -3 i -1
Oprocz delikatnego falowania przy rozgrzanym silniku z autem nic sie nie dzieje ( obstawiam EGT albo sonde)
Czytałem troche o tych napinaczach i troche sie zmartwiłem. Nie moge okresilc skad dobiega ten dziwek bo nie ma mi kto dodawac gazu...
W kabinie nic nie słychac, na wolnych obrotach przy zimnym jak i Ciepłym nic nie stuka ( poza delikatnym dzwiekiem popychacza tak mysle lub szklanki jednak jest to bardzo słabe pukanie i na cieplym zmiejsza intensywnosc olej to castrol 5w30
Chciałbym sie was poradzic czy jest cos co mogłbym jeszcze sprawdzic albo jakby sie objawialy usterki łanucha lub napiaczy.
Wiem ze niedlugo wstawie do mechanika ale po prostu nie daj mi to spokoju
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Do tego silnika poleciłbym 5W40, ewentualnie 5W50 i nie Castrol, tylko np. Valvoline, Amsoil, Motul, Liqui Moly, Millers...P.Froniu pisze:olej to castrol 5w30
Często występuje wtedy chwilowe (bardzo krótkie) "terkotanie" przy odpalaniu zimnego silnika, ale nie jest to regułą, która potwierdza, że napinacze czy łańcuchy są uszkodzone. Gorszy przypadek, to taki kiedy słychać terkotanie/dzwonienie na pracującym i rozgrzanym silniku.P.Froniu pisze:albo jakby sie objawialy usterki łanucha lub napiaczy
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
diagnoza
Mechanik tylko rzucił okiem i stwierdził ze to moze byc wina układu wydechowego
(katalizatory?) czy jest to sensowne?
tak jak tu tylko na wolnych obrotach nie słychac zaczyna sie tak od około 3 tys
(katalizatory?) czy jest to sensowne?
tak jak tu tylko na wolnych obrotach nie słychac zaczyna sie tak od około 3 tys
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzwonienie
Wymieniłem katalizatory, i dźwięk nadal jest.
Jeden był pusty, mechanik mówił że coś delikatnie słychać w przedostatnim tłumiku w którym łączą się wydechy.
Pod maską raczej nic nie słychać. Możliwe że się resztki katalizatora dostały dalej i tak grają czy to raczej coś innego?
[ Dodano: 2016-06-23, 00:29 ]
Problem dalej z dzwonieniem, może ktoś powiedzieć czy to mogą być łańcuszki?
[ Dodano: 2016-06-23, 00:29 ]
Jak wyżej
Jeden był pusty, mechanik mówił że coś delikatnie słychać w przedostatnim tłumiku w którym łączą się wydechy.
Pod maską raczej nic nie słychać. Możliwe że się resztki katalizatora dostały dalej i tak grają czy to raczej coś innego?
[ Dodano: 2016-06-23, 00:29 ]
Problem dalej z dzwonieniem, może ktoś powiedzieć czy to mogą być łańcuszki?
[ Dodano: 2016-06-23, 00:29 ]
Jak wyżej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
wydech
nagram z kabiny dzisiaj to wrzucę troche lepiej słychac.
estetyka na koncu, najpierw chce uporac sie z rzeczami ktore mnie niepokoja. korek na koncu, zderzak musze dorwac z wyjsciem na rury
Pozdro
[ Dodano: 2016-06-23, 14:44 ]
koło 3500 tys zaczyna dzwonic i w calym zakresie do konca jest to słyszalne, takie metaliczne dzwonienie.
Identycznę jak rozwalony katalizator tyle ze ja wymieniłem je na tyłumiki przelotowe i dalej dzwoni....
Jak nie bedzie słychac teraz dla was to chyba do jakiegos parkingu podziemnego pojadę
estetyka na koncu, najpierw chce uporac sie z rzeczami ktore mnie niepokoja. korek na koncu, zderzak musze dorwac z wyjsciem na rury
Pozdro
[ Dodano: 2016-06-23, 14:44 ]
joter82 pisze:panie, pięć razy przesłuchałem i dzwonienia nie słyszę..P.Froniu pisze:
dobrze gada, tak ma być, zresztą widzę, że:
- Tłumiki sportowe(rozprężne) AGW
może to to ustrojstwo ?
ten korek byś ogarnął jak już Ci ktoś wcześniej wypomniał
koło 3500 tys zaczyna dzwonic i w calym zakresie do konca jest to słyszalne, takie metaliczne dzwonienie.
Identycznę jak rozwalony katalizator tyle ze ja wymieniłem je na tyłumiki przelotowe i dalej dzwoni....
Jak nie bedzie słychac teraz dla was to chyba do jakiegos parkingu podziemnego pojadę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzwonienie
Ehhteiwaz pisze:Ja też to słyszę na wcześniejszym filmiku wyraźniej. Na mój gust to coś w wydechu, może faktycznie resztki kata poleciały dalej i teraz w końcowym dzwonią.
Zauważyłem też że w momencie kiedy spaliny wydostaja się z wydechow to z jednej strony trochę mniej dymi, może tam właśnie są resztki kata?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 332
- Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
- Imię: Piotrek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: wawa
jak na moje to słyszycie tylko wy dwaj, macie te same silniki i się nakręcacieteiwaz pisze:Ja też to słyszę na wcześniejszym filmiku wyraźniej. Na mój gust to coś w wydechu, może faktycznie resztki kata poleciały dalej i teraz w końcowym dzwonią

a poważnie, dalej nic nie słyszę, może mi słuchawki obcinają dzwoniące kHz'e :D
pozdro
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Z tymi słuchawkami to może być coś na rzeczy, ja mam takie z możliwością regulacji podbicia wysokich i niskich tonów i najwyraźniej słychać jak niskie stłumię a wysokie podbije. To że mamy te same silniki nie ma nic na rzeczy ja mam całkiem inny wydech i mój wydaje zupełnie inne dźwięki, seria u mnie też brzmiała nieco inaczej niż u kolegi;)joter82 pisze:jak na moje to słyszycie tylko wy dwaj, macie te same silniki i się nakręcacieteiwaz pisze:Ja też to słyszę na wcześniejszym filmiku wyraźniej. Na mój gust to coś w wydechu, może faktycznie resztki kata poleciały dalej i teraz w końcowym dzwonią
a poważnie, dalej nic nie słyszę, może mi słuchawki obcinają dzwoniące kHz'e :D
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 128
- Rejestracja: 12 lip 2015, 15:37
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Dzwonienie
Daje głowę że dzwoni, fakt jest głośno i mruczy ładnie ale w tle jest coś niepokojącego.
Orientuje się ktoś czy w przypadku wadliwego napinacza łańcucha ewentualnie osprzętu rozrządu może być taki dźwięk?
Dodam że na zimnym delikatnie coś stuka.
Na ciepłym działa idealnie ( wolne obroty)
Natomiast to dzwonienie które pojawia się od ok 3 tys i utrzymuje do końca dzwoni bez względu na temperaturę.
Auto przyspiesza równo i trzyma moc.
[ Dodano: 2016-07-19, 08:13 ]
Up
[ Dodano: 2016-07-22, 15:24 ]
Hej
Byłem dzisiaj u magika od tłumików.
Stwierdził, że to w środkowym tak brzeczy.
Powiedział, że tak zawsze będzie jak się wytnie kąty.
Brzeczalo wcześniej jak były, co prawda jeden był pusty.
Co polecacie zrobić? Powiedział że wstawi mi jakieś tłumiki z przewezeniem, bo to spaliny tak robią i jak będzie tam przelot to końcowe będą grać. (240 zł z robotą)
Co proponujecie? Zauważyłem że z jednej strony lecą przez chwilę większe chmury dymu i są cieplejsze od drugiej strony wtf.
Myślicie że resztki uszkodzonego kata mogły się ostatac i dzwonią?
Orientuje się ktoś czy w przypadku wadliwego napinacza łańcucha ewentualnie osprzętu rozrządu może być taki dźwięk?
Dodam że na zimnym delikatnie coś stuka.
Na ciepłym działa idealnie ( wolne obroty)
Natomiast to dzwonienie które pojawia się od ok 3 tys i utrzymuje do końca dzwoni bez względu na temperaturę.
Auto przyspiesza równo i trzyma moc.
[ Dodano: 2016-07-19, 08:13 ]
Up
[ Dodano: 2016-07-22, 15:24 ]
Hej
Byłem dzisiaj u magika od tłumików.
Stwierdził, że to w środkowym tak brzeczy.
Powiedział, że tak zawsze będzie jak się wytnie kąty.
Brzeczalo wcześniej jak były, co prawda jeden był pusty.
Co polecacie zrobić? Powiedział że wstawi mi jakieś tłumiki z przewezeniem, bo to spaliny tak robią i jak będzie tam przelot to końcowe będą grać. (240 zł z robotą)
Co proponujecie? Zauważyłem że z jednej strony lecą przez chwilę większe chmury dymu i są cieplejsze od drugiej strony wtf.
Myślicie że resztki uszkodzonego kata mogły się ostatac i dzwonią?