Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C4] Centralny zamek

Elektryka
Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 19 maja 2010, 19:08

Wiązka, która idzie do drzwi kierowcy.
Szukaj dwóch przewodów.
Nie pamiętam kolorów, ale chyba siwy i zielony lub brązowy z siwym i brązowy z zielonym.
Wkłuj się w nie probówką ,tylko probówka musi być zmasowana.
Jak nie trafisz na te przewody nic się nie stanie, a jak trafisz to rygle ruszą.
Otwórz drzwi i zamknij zapadkę od zamka.
Rygielki będą hulać jak na zamkniętych.
Stały (+) złap sobie z przekaźników pok kierą.
Masę masz wszędzie.Jeśli chcesz zrobić odcięcie rozrusznika to od stacyjki ,pod zegarami idzie wiązka.
Tam znajdziesz kabelek od rozruchu.
Przecinasz go ,puszczasz przez alarm, pewnie z centralki wychodzą dwa czarne, i cieszysz się centralnym z pilota.
Jak dobrze pokombinujesz to diodę można umieścić w wolnym okienku w zegarach po prawej ,tam gdzie jest kontrolka pasów, check lub inne.
Nie podoba mi się jak wiercą dziury w zaślepkach ,a jeszcze gorzej w konsoli.
Patrz dobrze w schemat centralki, bo tam są różne rodzaje podłączenia.
W naszych jest tylko sterowanie minusem (-).
W centralce może być zworka na zamek elektryczny lub pneumatyczny.
Luknij jak jest ustawione.
Powinno być na 0,5sek, a nie na 0,2sek.
W razie problemów pisz.
Postaram się pomóc.
Mam nadzieję ,że jasno się wysławiam.
Pozdro. <piwo>

kazrafal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 30 sty 2009, 10:25
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: kazrafal » 20 maja 2010, 10:37

Kolego jestem ci winien WIELLLLLLLLKIEGO BROWARA!!!!!!!!!! Jeśli nas Odra nie zaleje, to na weekend zabiorę się za to i spróbuję zrobić fotki.

No i nie doczekałem weekendu :-D Pomęczyłem się dzisiaj i wszystko chula :-D . To naprawdę prościzna!!!!!! Jak obiecałem niżej są fotki gdzie się z czym wpiąć, aby działał centralny zamek z pilota. Przed zakładaniem przeczytajcie cenne porady kolegi Robaka!! Na pewno komuś się przydadzą, bo nie ma to jak foto-instrukcja :mrgreen: Nie podłączyłem jeszcze domykania szyb. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 24 maja 2010, 15:16

robak26, mialem ten sam patent z dioda w zegarze...kto od kogo sciagnal? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: bedzie jak z galeczka hehehehe

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 24 maja 2010, 17:18

kazrafal, browara już spiłem.
Cieszę się ,że ci się udało.
Domykania szyb nie trenowałem, ale jeżeli alarm nie posiada w sobie tej funkcji to będzie trzeba dokupić moduł.

tomkom1, w rezaniu nie dorównuję Ci do pięt.
Ale diodę alarmu miałem już w "maluchu" ,gdzie decha była od CC Sportinga.
Działał obrotomierz i temperatura cieczy ,he,he...
To był wypas w tamtych czasach.
3maj się.
<piwo>

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 28 maja 2010, 10:42

robak26, nie masz gdzies pilnie rozpiski gdzie ida jkie przekazniki i za co odpowiadaja?umarlo mi zasilanie do centrala.mialem powodz i chodzilo to az do czasu jakz aczalem czyscic wszystkei styki i cos rozlaczylem imoze zle zlaczylem.szukam jakiegos bezpiecznika odpowiedzialengo za to i ew przekaznika jak taki byl gdzies.info potrzebuje do dzis do 12 bo potem pruje auto.

Awatar użytkownika
robak26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1137
Rejestracja: 30 lip 2009, 17:52
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: robak26 » 28 maja 2010, 13:50

tomkom1, troszkę się spóźniłem, ale i tak bym Ci nie pomógł.
3maj się.

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 20 cze 2013, 22:54

Witam,
Panowie trochę się przyłączę do starego tematu :)
Mam od niedawna taki problem, że centralny mi nie otwiera z pilota za każdym razem :(
Działo się to sporadycznie odkąd zakupiłem auto, ale teraz się nie otwiera bardzo często. Zamyka prawie za każdym razem ( czasami zdarzy się, że też nie zamknie ale rzadko).
Z kluczyka jak zamknę wszytko za każdym razem śmiga. Pompkę sprawdziłem ( o ile w ogóle tam coś można w niej sprawdzić :) wężyki całe, nic nie wygląda na upalone, brzęczy i śmiga w porządku. Tak jak wspomniałem z kluczyka nie ma problemów. Z pilota nie otwiera zawsze :(
Alarm mam podpięty SAFECAR 441 bodajże. Wcześniej miałem inną wersję ale zmieniłem centralkę na nowszą. Z tym, że na tamtej było to samo. Nic nie przerabiałem. Sprawdziłem tylko czy wszystkie połączenia są identyczne i przepiąłem na kostkach centralki. Wszystko jest tak samo, alarm się uzbraja miga, pika, brzęczy. Wszytko ok. Poza otwieraniem centralnego.

Powiedzcie mi proszę jak jest sterowany zamek ? Na jednym przewodzie tym brązowym wychodzącym z drzwi jak pojawi się "+" to zamyka a jak na drugim brązowym przewodzie pojawi się "-" to wtedy otwiera ?? :/
Centralka ma na sterowanie siłownikami zamka 6 przewodów w instrukcji. Z tym, że jest też przystosowana do sterowania zamkiem pneumatycznym. Patrzyłem dzisiaj na nią i są połączone 2 przewody z tej kostki co powinna iść do siłownika zamka ze sobą. Ale reszty nie chciało mi się rozgrzebywać bo nie wiem na jakiej zasadzie idzie sygnał do pompki przez te przewody brązowe. Jak się dowiem to sobie pomierzę gdzie i co wychodzi na tej kostce przy włączaniu alarmu i podepnę jak ma być.
Może poprzedni właściciel coś spaprał bo takie auto już kupiłem. Ale dziwne jest to, że wcześniej działało wszytko, czasami się przytrafiło, że nie otworzył ale to sporadycznie.
Dzisiaj też zgodnie z instrukcją przestawiłem centralkę na zamek pneumatyczny ( czyli niby impuls 3 sekundowy na otwarcie i zamknięcie)

Nie wiem za bardzo gdzie szukać przyczyny.
Centralny działa za każdym razem po otwarciu kluczykiem drzwi kierowcy i następnie jak otworzę drzwi to wszystkie rygielki w pozostałych drzwiach się otwierają. Więc wykluczyłem jakieś przerwy w przewodach (np. w gumie w połączeniu drzwi-słupek auta).
Wątpię też aby jakieś przewody się odlutowały od centralki bo jest schowana nad przekaźnikami pod półką pod kierownicą.

Poradźcie coś please bo mnie już dobija jak muszę otwierać auto z kluczyka :)
Załączam schemat podłączenia centralki. Mnie interesuje jedynie to przyłączenie do siłownika zamka (na dole schematu).

Z góry dziękuję.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 21 cze 2013, 06:38

impuls przełacz z powrotem na 0.5s.
impuls 3 sekundowy podajesz tylko jesli podpinasz sie pod sama pompke centrala czyli pod silnik w pompce.a ty masz normalnie podlączone pod instalacje elektryczna..wiec te n krotki sygnal musi byc wlaczony.
tutaj znajdziesz dosc dokladny opis

silnor3ki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 19 lut 2011, 23:29
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: silnor3ki » 21 cze 2013, 10:18

Dzięki za linka. Poczytam :)

[ Dodano: 2013-06-21, 10:41 ]
Dobra, to już wszytko wiem :)
To teraz najgorsze, muszę rozbebeszyć to co jest podpięte aktualnie i poszukać gdzie idą przewody z centralki, sprawdzić czy dobrze wpięte a jak nie to rozlutować i wpiąć jak ma być (w sumie to 4 przewody więc może nie będzie aż tak Âźle :)
Jak naprawię to dam znać czy się udało.

Dzięki raz jeszcze.

[ Dodano: 2013-06-24, 18:15 ]
cześć,
Panowie pomóżcie :(

Jestem właśnie po całodziennym rozgrzebywaniu instalki alarmu. Zacząłem od wyjęcia centralki tej dokładanej, jakiś kret podpiał chyba, Âźle kostkę od otwierania zamka :( Zacząłem od szukania kabli brązowo-zielonego i brązowo-szarego i tutaj ciekawostka a właściwie to mój pech :( bo z drzwi żaden taki kabel nie szedł. Znalazłem tylko jeden (w gumie łączącej drzwi ze słupkiem) brązowo-szary. Wpiąłem masę do niego ale nic się nie stało. To pod siedzenie z tyłu zaglądam i przy pompce są takie dwa przewody ale nie idą nigdzie do przodu auta tylko do kostki w bagażniku :/ w lewym schowku z tyłu w nadkolu. Zmasowałem na próbę jeden przewód i drugi i działa. No to pociągnąłem dwa kable do centralki od tylnej kanapy, uprzednio oczywiście sprawdzając "na sucho" czy centralka mostkuje masę do kostki na odpowiednie kable przy zamykaniu i otwieraniu (wszytko załączała prawidłowo) kable od pompki masowałem też wszytko w porządku. Pompka zamykała i otwierała drzwi. No to uciąłem wszystkie przewody co szły do tej jednej kostki Âźle zmontowanej w centralce, zaizolowałem co potrzeba i spiąłem dwa przewody od pompki do centralki.
Zamykam z 20 razy, bezbłędnie, wszystko działa. Zamknąłem na chwilę, za raz wracam, otwieram i dupa :( nie otwiera. No to otwieram kluczykiem. Zamykam drzwi pilotem. Otwieram i działa. Za chwilę znowu to samo. Otwieram ze 20 razy i działa, za parę minut nie działa. Ale bez reguły bo poczekałem dłużej i zadziałało :(

Jak nie otworzy z pilota, to tylko piknie że alarm wyłączony, i kluczykiem otwrzę drzwi (ale tylko rygielek kierowcy się podnosi) wtedy chwytam za klamkę, otwieram drzwi i w tym właśnie momencie reszta drzwi się otwiera.
Zamyka z pilota za każdym razem, może z 1 na 50 się zdarzy że nie zamknie, tylko piknie i załączy alarm ale rygielki w górze są.

I powiedzcie mi proszę jak to jest z zamykaniem u was i otwieraniem ?
Jak wsadzicie kluczyk i przekręcicie zanim otowrzycie drzwi to wszytkie rygielki się otwierają ? U mnie tak nie ma. Jak przekręcę kluczyk w drzwiach kierowcy to tylko te drzwi podnoszą rygielek, a jak otowrzę drzwi to dopiero reszta się otwiera wraz z bagażnikiem (poprzez pompkę wszystko).

Tylko jest taki problem, że nie zamyka mi drzwi z kluczyka wszytkich :( Nie wiem czy czegoś nie uwaliłem jak szukałem tego przewodu w kablach z drzwi kierowcy. Był tam brązowy przewód z zielonym paskiem i zmasowałem go, po czym słyszałem trzy piknięcia (jakby przekaÂźnika) i tyle :/
Bezpieczniki sprawdziłem i nic nie uwalone.
Wszystko wydaj się działać tak jak poprzednio zanim zacząłem grzebać. Poza tym, że nie zamyka z kluczyka wszytkich drzwi, tylko kierowcy.

Macie jakieś pomysły co jest nie tak ??? :(

Może sama elektronika pompki wariuje i raz otwiera a raz nie ? No bo sygnał z centralki idzie. aha... no i nie da się ustawić na 0,5s. Da się tylko 1 sek, 2 sek, 3 sek i jeszcze jakieś np. 1sek + 30sek (takie parametry są w instrukcji podane). Ustawiłem na 1 sek.
Jak było na 3 sek. wcześniej to przy załączeniu centralka mostkowała dokładnie na kostce na 3 sek. (sprawdzałem miernikiem zanim podpiąłem wszytko).

Szczerze to jestem trochę tym zdołowany bo nie mam pomysłu gdzie szukać przyczyny. Mam jeszcze taką teorię, że wcześniejszy własiciel podpiął Âźle i uwalił coś, bo na tych przewodach gdzie ja teraz spiąłem masę (zgodnie z instrukcjami z sieci i schematami) kolo podpiął +12
Tylko czy wtedy by działał w ogóle centralny ? :/ bo przecież działał - zamykał zawsze i nie otwierał często.

Możliwe, że ktoś podpiął centralny w sposób przedstawiony na załączonej fotce ? (zapożyczona z sieci)

Czy wtedy by w ogóle reagowała pompka, jeżeli jest to rozpięte i podłączone w taki sposób jaki opisałem wyżej ? (nie mam pojęcia jak poprzedni właściciel i gdzie zakładał ten alarm, wiem tyle, że ja wymieniałem centralke na inny model i na obydwu są te same objawy, więc centralka raczej nie jest uszkodzona).

Będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi.

[ Dodano: 2013-06-25, 09:39 ]
Panowie nikt nic nie wymyśli ?

[ Dodano: 2013-07-04, 22:34 ]
Nikt ? nic ? Zero pomysłów ? zero pomocy ?

Zauważyłem jeszcze, że przy zamykaniu auta z kluczyka i przytrzymaniu kluczyka w pozycji zamknięcia domykają mi sie szyby (tak samo przy zamykaniu z pilota). Przy otwieraniu się nie otwierają. A podobno powinne. Przynajmniej u kumpla (w A6 C4) tak jest. Jak otwiera kluczykiem i przytrzyma to szyby jadą w dół (jak otwiera z pilota i przytrzyma przycisk to też się otworzą). To skoro u mnie jadą w górę to i chyba powinne też otwierać szyby przy przytrzymaniu kluczyka w pozycji otwórz ?

Ktoś coś podpowie ? bo nie wiem gdzie zacząć szukać :/

Dzięki.

[ Dodano: 2013-07-06, 12:56 ]
eh, jak zwykle muszę sam do wszystkiego dochodzić bo nikt nic się nie odezwie :/ - a problem znany w AUDI'cach ponoć.

Zimne luty na elektronice pompki miałem. Polutowałem parę dziwnie (podejrzanie wyglądających) lutów i po problemie jak narazie od 2 dni się otwiera za każdym razem i po ponad 50 próbach też za każdym razem otworzyło.
Zdiagnozowałem w taki oto sposób - po wyjęciu pompki spod kanapy, podpięciu ponownie i zamknięciu słyszałem "klik" (na pompce) i drzwi zamykało, po przyciśnięciu otwierania impuls masy dochodził do pompki ale nie załączała a po dotknięciu jej ręką zaskakiwała.

Także jakby ktoś kiedyś potrzebował to ja podpowiadam gdzie szukać jedną z możliwych usterek.

Dzięki za wsparcie ;) - zawsze dobrze móc liczyć na pomocną dłoń :D

Pzdr.

k11h
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2011, 19:38
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: k11h » 01 gru 2015, 17:13

Witam. Mam problem z zamontowaniem sterowania centralką z pilota. Mam setę z 1991 roku i nie mogę znaleźć kabli podanych w instrukcji. O ile z o otwieraniem i zamykaniem sobie poradzę (pociągnę od pompki) to z kierunkowskazami już sobie nie poradzę. Fotki poniżej. Ta, na której widać wiązkę wychodzi od drzwi. Proszę o pomoc.

Sorry za małe fotki, ale forum nie pozwala na większy rozmiar.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 25 sie 2016, 20:58

Witam

Podepnę się pod temat - jaki kupić sterownik c z do AUDI A6 C4 z 1996 r, żeby mi tylko z pilota otwierał i zamykał i gdzie go najprościej podłączyć.

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja