Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Falujące obroty podczas jazdy

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
cegielka111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:48
Lokalizacja: PL / UK

Post autor: cegielka111 » 30 lis 2015, 16:27

Witam.

Audi A6 C5 '98 2.8 Quattro automat tip-tronic bez instalacji gazowej.
Auto oddalem mechanikowi na podstawową serwisówke - wymiane olejów w skrzyni, silniku, filtrów, płynów, świec, uszczelnienie skrzyni, silnika itd itp.
Niestety wyczuwam tutaj wałek bo gosc lubi od ludzi kase za nic wyciągnac i auto odebrałem z następującym problemem:
Mechanik bez podłączania komputera stwierdzil, że na pewno nie jest to wina skrzyni, ani oleju ani nic z tym związanego tylko trzeba przeczyścic przepustnice, a później przed samym garazem powiedział mi, że to na pewno jakiś czujnik... Dlatego w dupie mam tego gościa i pojechałem do innego mechanika.
Objawy:
Gdy jadę sobie powoli, najczęściej w jakimś korku w tempie wolnym, na 3 lub 4 biegu najczęściej delikatnie dodając gaz aby auto nadal się toczyło, to obroty skaczą 1700-1500, 1500-1300, 1300-1100. Prędkość wtedy to wolne toczenie się w granicach 35-55km/h. Na trasie powyżej 2000 obrotów nie zauważalne zjawisko skakania obrotów jednak auto przy prędkościach 130-150km/h auto przerywa, szarpie, dusi się. Często mam wrażenie że nie ma odpowiedniej mocy.
Po podłączeniu komputera diagnostycznego BOSCH wyświetla się błąd:
45B0 el. zawór dopł. powietrza do kolekt. Przerwa.

Z lewej strony (pasażer) pod osłoną układu dolotowego, jakiś okrągły czujnik umieszczony na filtrze powietrza (blisko rurek od klimatyzacji) do którego dochodzi kostka dwupinowa (o ile sie nie myle) oraz krótki wężyk około centymetrowy i z drugiej strony kolejny.
Po odpaleniu auta po kilu sekundach, może minucie - zaczyna w nim w środku stukać coś jakbz zawór w silniku.
Czy to może być przyczyna tego cyujnika czy coś innego?

Powyższe sytuacje nie dzieją się za każdym razem. Czasami jest OK.

Poydrawiam.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 01 gru 2015, 10:35

To stukanie to prawidłowe działanie zaworu filtra z węglem aktywnym. Lepiej jakbyś podłączył go pod VAGa zwykłego i spisał wtedy numer błędu. Bo 45B0 nic nie mówi :/

cegielka111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:48
Lokalizacja: PL / UK

Post autor: cegielka111 » 01 gru 2015, 15:17

Wlasnie moj laptop padl i nie mam jak podlaczyc.
Postaram sie jak najszybciej do kogos podjechac i moze cos sie wymysli.
Zastanawiam sie czy moze to byc przyczyna podciśnienia jakiegos.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2015, 20:43

cegielka111, załóż swój temat, bo to o co pytasz nie ma nic wspólnego z SAI. Twój silnik z resztą nie jest w SAI wyposażony.

cegielka111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:48
Lokalizacja: PL / UK

Post autor: cegielka111 » 01 gru 2015, 21:40

Przepraszam najmocniej za błędne moiejsce z moim problemem. Czy moderator moze wyciąć to z tematu i założyć go w odpowiedni miejscu?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2015, 21:51

Przeniosłem do działu ze skrzyniami, bo obstawiam, że jednak w skrzyni tkwi problem.
Następnym razem zwracaj uwagę, w którym dziale i jakim temacie zadajesz pytanie dotyczące twojego problemu.

cegielka111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:48
Lokalizacja: PL / UK

Post autor: cegielka111 » 01 gru 2015, 22:46

Przed oddaniem auta do mechanika problemu tego nie bylo i bledu czujnika tak samo i sytuacja ta nie zachodzi zawsze.
Skoro skrzynia to moze jednak przy wymianie oleju mogli cos nieodpowietrzyc? Skrzynia sama powinna to chyba zrobić. Ręce mi juz opadają. Zostalo dwa tygodnie do dluuugiej drogi, mam nadzieje, ze się uda kurde.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 02 gru 2015, 11:51

cegielka111 pisze:Przed oddaniem auta do mechanika problemu tego nie bylo i bledu czujnika tak samo i sytuacja ta nie zachodzi zawsze.
Skoro skrzynia to moze jednak przy wymianie oleju mogli cos nieodpowietrzyc? Skrzynia sama powinna to chyba zrobić. Ręce mi juz opadają. Zostalo dwa tygodnie do dluuugiej drogi, mam nadzieje, ze się uda kurde.
jeśli wcześniej olej w skrzyni nie był ruszany to jest prawdopodobieństwo, że po wymianie może się dopiero zacząć sypać. poczytaj na forum było kilka takich przypadków.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 26 gru 2015, 09:56

Sprawdz JAK NAJSZYBCIEJ czy masz odpowiedni stan oleju w skrzyni. Jeżeli jest ok to masz do regeneracji/wymiany konwerter.
Pomogłem? Kliknij

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga