Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

A6C6 3,2FSI QUATRO - zatankowany dieslem

Silniki benzynowe
Kaiser26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
Lokalizacja: Legnica/Portsmouth

Post autor: Kaiser26 » 27 lis 2015, 11:33

Ja nawet w poprzedniej s6 c5 nie robilem plukanek, ale po prostu z castrola ktory zawsze byl czarny jak smola zmienilem na valvoline maxlife. Po kazdej kolejnej wymianie widac bylo poprawe na kolor coraz bardziej przejrzysty wiec na pewno cos w tym jest.

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 27 lis 2015, 11:37

lortom, Zmień mechanika tego co Ci zalał pól syntetyk. Po prostu poszukaj innego. Facet ma troche małe pojęcie o pracy nowych silników.
Nie muszę go zmieniać, bo była to tylko naprawa rozrządu, której się podjął. Zarówno wtedy (ok. rok temu) jak i obecnie nikt w mojej okolicy nie chciał się tego podjąć. Na forum również wtedy pytałem i nikt nie potrafił mi w mojej okolicy doradzić konkretnego fachowca. Prawda jest taka, że zdecydowałem się na naprawę w Poznaniu (ponad 400km jazdy) ponieważ właśnie ten mechanik zaproponował cenę oryginalnych części ocierającą się o zdrowy rozsądek. Inni masakrowali mnie kosmicznymi kwotami i zakładali od razu wymianę wariatorów zmiany fazy, co generowało koszt naprawy sięgający kilkunastu tys. zł. Rozrząd został wymieniony w Poznaniu (łańcuszki, napinacze, pompa oleju, planowanie głowic, czyszczenie odmy itp.) Koszt 7,5tys.zł. Ogólnie jestem zadowolony. Pozostaje kwestia dla czego zalany został takim olejem? Nie wiem, ale spotkałem się w sieci z wypowiedziami użytkowników tego silnika, którzy jeżdżą na 10W/40. Być może jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...

Kolego 0x4B25A, natrafiłem kiedyś na Twoją wypowiedź (bodajże z 2012r.) gdzie przekonujesz do oleju Motul X-MAX 5W-30. Czy po tych kilku latach dalej go używasz i polecasz? Jeśli tak, to moja prośba: masz pewnie już sprawdzonego dostawcę i mógłbyś podesłać jakiś namiar?

Ślimak40
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2022
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ślimak40 » 27 lis 2015, 13:28

Oczywiście, że nie musisz zmieniać... ale musisz wiedzieć, że olej zasila napinacze łańcuchów... więc lepiej mieć dobry olej syntetyczny i na tyle "rzadki", żeby w warunkach niższych temperatur podczas rozruchu był w stanie odpowiednio szybko ustawić w odpowiedniej pozycji napinacze... jeżeli olej będzie za gęsty, nie będzie swobodnie przepływał przez kanały olejowe to napinacz może nie zdążyć napiąć łańcuch, konsekwencją tego może być przeskoczenie łańcucha o jedno lub kilka oczek, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 27 lis 2015, 13:45

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie muszę zmieniać, bo nie korzystam z jego usług to była jednorazowa przygoda z rozrządem (u tego Pana). Nie musisz mnie przekonywać do 5W/30, bo w poprzednim moim poście właśnie o taki olej pytam Kolegę 0x4B25A.

dobry olej syntetyczny i na tyle "rzadki", żeby w warunkach niższych temperatur podczas rozruchu był w stanie odpowiednio szybko ustawić w odpowiedniej pozycji napinacze...
Jestem o tym przekonany, jednak nie są pozbawione sensu wypowiedzi zwolenników 10W40 mówiące o tym że rzadki olej posiada film potrafiący przez noc spłynąć ze smarowanych elementów, a co za tym idzie poranny rozruch odbywa się przez kilka sekund niejako "na sucho" Pojawia się pytanie: czy nie lepiej używać oleju o gęstszym (grubszym) filmie długo utrzymującym się na smarowanych elementach po wyłączeniu silnika. To jest główny argument zwolenników 10W40.

Ślimak40
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2022
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ślimak40 » 27 lis 2015, 17:00

Według mnie, mogłoby tak być przy bardzo rzadkim oleju 0w30, 0w40... zobaczysz u siebie poranny rozruch przy - 20 stopniach... ale nie ma co rozwijać tego tematu... każdy dobiera olej według swojego uznania...

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lis 2015, 10:43

lortom pisze:Kolego 0x4B25A, natrafiłem kiedyś na Twoją wypowiedź (bodajże z 2012r.) gdzie przekonujesz do oleju Motul X-MAX 5W-30. Czy po tych kilku latach dalej go używasz i polecasz? Jeśli tak, to moja prośba: masz pewnie już sprawdzonego dostawcę i mógłbyś podesłać jakiś namiar?
Tak, jeździłem na tym oleju i mogę go z czystym sumieniem polecić... jest jednak jeden problem. Nie ma go już... więc obecnie mogę polecić Motul Specific:

https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 07-00-5w30

Oczywiście wymiana nie co 2 lata/30kkm, do czego ten olej się nadaje, ale maksymalnie po 15kkm... a najczęściej trochę wcześniej...

Co do sprawdzonego dystrybutora... na pewno ORI będziesz miał w Inter Cars... ale droższy. Warto na stronie Motula sprawdzić oficjalnych dystrybutorów i od nich brać. Wiem, że np. w Kaliszu jest jeden i miał całkiem dobre ceny. Strzeż się podróbek, których jest mnóstwo! <okok>

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 28 lis 2015, 18:04

Dzięki za informację. Zdecydowałem, że zaleję tym olejem. Mam jeszcze tylko 3 pytania:

- czy pojemność miski olejowej to 6,5 l ?

- czy 300ml płukanki MOTUL ENGINE CLEAN wystarczy do tej ilości oleju? (wg opisu wynika, że tak ale chciałbym od Was jeszcze uzyskać potwierdzenie ;)

-filtr oleju jakiego producenta możecie polecić?

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 28 lis 2015, 18:57

lortom pisze: - czy pojemność miski olejowej to 6,5 l ?
Tak, ale lejesz 6l, a potem już delikatnie, bo nie lejemy do pełna (max) przecież :) Zwróć uwagę na oznaczenia bagnetu w instrukcji obsługi, ten bagnet nie jest taki logiczny...

- czy 300ml płukanki MOTUL ENGINE CLEAN wystarczy do tej ilości oleju? (wg opisu wynika, że tak ale chciałbym od Was jeszcze uzyskać potwierdzenie ;)
Uważam, że więcej nie trzeba, ale tam jest chyba 300ml per 5l oleju... dobrze pamiętam?

-filtr oleju jakiego producenta możecie polecić?
Tylko Kneht/Mann

Ślimak40
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
Imię: Adam
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2022
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ślimak40 » 28 lis 2015, 19:00

U mnie wchodzi 6,5 litra oleju, ale po zastosowaniu płukanki odziwo weszło deczko więcej... 6,7 litra... mam teraz 3/4 stanu...
Jedno opakowanie płukanki jest na 5 litrów oleju... ja wlałem tylko jedno opakowanie... po około 5 minutach pracy na wolnych obrotach, silnik zaczął delikatnie głośniej pracować... oczywiście po zalaniu świeżego oleju, wszystko jest super... :)
Filtr KNECHT ma najwięcej materiału filtrującego... widziałem test filtrów i ten był na pierwszym miejscu...

lortom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 06 paź 2014, 08:01
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lortom » 29 lis 2015, 00:07

Dziękuje za informację - będzie Knecht. Na koniec chciałbym tylko potwierdzić, że po wymianie świec "falowanie" na wolnych obrotach już nie występuje. Spalanie w mieście też spadło z 15,4l/100km do 13,3 :)
Dziękuję wszystkim za pomoc.

Gość.

Post autor: Gość. » 29 lis 2015, 13:03

I po raz enty napisze że Castrol leja tylko tacy co lubia sie potem bujac z remontami zafajdanego nagarem w środku silnika,wiem bo sam czyściłem kilka takich pocastrolowych cudeniek.

Filtron ma dużo złych opini nie wyssanych z palca dlatego warto w minimum MANN zainwestować.

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 30 lis 2015, 08:54

Apophis pisze:I po raz enty napisze że Castrol leja tylko tacy co lubia sie potem bujac z remontami zafajdanego nagarem w środku silnika
Być może tylko jednostek benzynowych i jednostek już mocno wyeksploatowanych ale nie nowych czy serwisowanych jak należy.
Jeździłem na już Shellu, LM i na Castrolu. Serwis ASO Audi leje tylko Castrola a Motul ?
Jest kult Motula na forach i w tym jest jego tajemnica ale pozstałem marki nie sa aż takie tragiczne i szczerze wątpie aby serwisy lały oleje , po których robiłoby sie nagary.

Dlaczego napisałeś , ze Filtron jest zły ?

Zrozumiałbym jakbys napisał, ze zły czy inny jest np Kager czy Hart czy inne cos dziwnego.
Proponuje Ci rozbierz sobie taki filtr po zużyciu marki filtron i rozbierz Mana. Różnice będa minimalne wynikające tylko i wyłącznie z planu technologicznego.
Podobnie jest z filtrem paliwa do diesla - jest duża różnica między Boschem, Filtronem w relacji z np Hartem. Filtr oleju to tylko lub aż wsad a różnica jest wyczuwalna już w samym ciężarze.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 09:03 przez Audi A6 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Gość.

Post autor: Gość. » 30 lis 2015, 09:01

1.9tdci z renault-3 silniki po przebiegach do 200tys km dosłownie dramat. Castrol LL stosowany.
Słyszałem że gdzieś na wyspach maja jakies oryginalne castrole ale...jestesmy tu gdzie żaden szanujący się mechanik nie poleci tego SYFU

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 30 lis 2015, 09:08

No tak - wypadałoby uściślić jego wymiany. Jeżeli to jest w systemie LL to jest opcja, i tłumaczyłoby to w jakimś stopniu to jest opisane.

Co sie zas tyczy samego oleju i jego oryginalności - to tez ma na to wpływ.

Tylko co mnie dziwi to jak piszecie kolor. Tendencje do zabarwienia oleju mają sadze, które występuja w dieslu i tam juz po przejechaniu tysiaca potrafi byc mocno brudny.

Ale to tylko moje gdybania. Jak tak piszecie - to pewnie tak jest bo na benzynowych to ja sie niestety nie znam :)

Gość.

Post autor: Gość. » 30 lis 2015, 09:15

Mój benzynowy V8 miał castrole i jeszcze po 100tys km sa slady tamtych nagarów a auto przyjechało z Włoch z przebiegiem ok 300-400tyś. Do dzis radesne ASO i nie tylko polecaja w nowoczesnych silnikach VAGów które sa bardzo wrażliwe na olej castrol LL. nawet na korku wlewu A4 B8 która niedawno niejedna oglądałem jest radosny napis CASTROL. To jest żenada

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga