A6C6 3,2FSI QUATRO - zatankowany dieslem
Nie muszę go zmieniać, bo była to tylko naprawa rozrządu, której się podjął. Zarówno wtedy (ok. rok temu) jak i obecnie nikt w mojej okolicy nie chciał się tego podjąć. Na forum również wtedy pytałem i nikt nie potrafił mi w mojej okolicy doradzić konkretnego fachowca. Prawda jest taka, że zdecydowałem się na naprawę w Poznaniu (ponad 400km jazdy) ponieważ właśnie ten mechanik zaproponował cenę oryginalnych części ocierającą się o zdrowy rozsądek. Inni masakrowali mnie kosmicznymi kwotami i zakładali od razu wymianę wariatorów zmiany fazy, co generowało koszt naprawy sięgający kilkunastu tys. zł. Rozrząd został wymieniony w Poznaniu (łańcuszki, napinacze, pompa oleju, planowanie głowic, czyszczenie odmy itp.) Koszt 7,5tys.zł. Ogólnie jestem zadowolony. Pozostaje kwestia dla czego zalany został takim olejem? Nie wiem, ale spotkałem się w sieci z wypowiedziami użytkowników tego silnika, którzy jeżdżą na 10W/40. Być może jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o...lortom, Zmień mechanika tego co Ci zalał pól syntetyk. Po prostu poszukaj innego. Facet ma troche małe pojęcie o pracy nowych silników.
Kolego 0x4B25A, natrafiłem kiedyś na Twoją wypowiedź (bodajże z 2012r.) gdzie przekonujesz do oleju Motul X-MAX 5W-30. Czy po tych kilku latach dalej go używasz i polecasz? Jeśli tak, to moja prośba: masz pewnie już sprawdzonego dostawcę i mógłbyś podesłać jakiś namiar?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Oczywiście, że nie musisz zmieniać... ale musisz wiedzieć, że olej zasila napinacze łańcuchów... więc lepiej mieć dobry olej syntetyczny i na tyle "rzadki", żeby w warunkach niższych temperatur podczas rozruchu był w stanie odpowiednio szybko ustawić w odpowiedniej pozycji napinacze... jeżeli olej będzie za gęsty, nie będzie swobodnie przepływał przez kanały olejowe to napinacz może nie zdążyć napiąć łańcuch, konsekwencją tego może być przeskoczenie łańcucha o jedno lub kilka oczek, co może doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Chyba mnie źle zrozumiałeś. Nie muszę zmieniać, bo nie korzystam z jego usług to była jednorazowa przygoda z rozrządem (u tego Pana). Nie musisz mnie przekonywać do 5W/30, bo w poprzednim moim poście właśnie o taki olej pytam Kolegę 0x4B25A.
Jestem o tym przekonany, jednak nie są pozbawione sensu wypowiedzi zwolenników 10W40 mówiące o tym że rzadki olej posiada film potrafiący przez noc spłynąć ze smarowanych elementów, a co za tym idzie poranny rozruch odbywa się przez kilka sekund niejako "na sucho" Pojawia się pytanie: czy nie lepiej używać oleju o gęstszym (grubszym) filmie długo utrzymującym się na smarowanych elementach po wyłączeniu silnika. To jest główny argument zwolenników 10W40.dobry olej syntetyczny i na tyle "rzadki", żeby w warunkach niższych temperatur podczas rozruchu był w stanie odpowiednio szybko ustawić w odpowiedniej pozycji napinacze...
Tak, jeździłem na tym oleju i mogę go z czystym sumieniem polecić... jest jednak jeden problem. Nie ma go już... więc obecnie mogę polecić Motul Specific:lortom pisze:Kolego 0x4B25A, natrafiłem kiedyś na Twoją wypowiedź (bodajże z 2012r.) gdzie przekonujesz do oleju Motul X-MAX 5W-30. Czy po tych kilku latach dalej go używasz i polecasz? Jeśli tak, to moja prośba: masz pewnie już sprawdzonego dostawcę i mógłbyś podesłać jakiś namiar?
https://www.motul.com/pl/pl/products/oi ... 07-00-5w30
Oczywiście wymiana nie co 2 lata/30kkm, do czego ten olej się nadaje, ale maksymalnie po 15kkm... a najczęściej trochę wcześniej...
Co do sprawdzonego dystrybutora... na pewno ORI będziesz miał w Inter Cars... ale droższy. Warto na stronie Motula sprawdzić oficjalnych dystrybutorów i od nich brać. Wiem, że np. w Kaliszu jest jeden i miał całkiem dobre ceny. Strzeż się podróbek, których jest mnóstwo!
Dzięki za informację. Zdecydowałem, że zaleję tym olejem. Mam jeszcze tylko 3 pytania:
- czy pojemność miski olejowej to 6,5 l ?
- czy 300ml płukanki MOTUL ENGINE CLEAN wystarczy do tej ilości oleju? (wg opisu wynika, że tak ale chciałbym od Was jeszcze uzyskać potwierdzenie
-filtr oleju jakiego producenta możecie polecić?
- czy pojemność miski olejowej to 6,5 l ?
- czy 300ml płukanki MOTUL ENGINE CLEAN wystarczy do tej ilości oleju? (wg opisu wynika, że tak ale chciałbym od Was jeszcze uzyskać potwierdzenie
-filtr oleju jakiego producenta możecie polecić?
Tak, ale lejesz 6l, a potem już delikatnie, bo nie lejemy do pełna (max) przecież Zwróć uwagę na oznaczenia bagnetu w instrukcji obsługi, ten bagnet nie jest taki logiczny...lortom pisze: - czy pojemność miski olejowej to 6,5 l ?
Uważam, że więcej nie trzeba, ale tam jest chyba 300ml per 5l oleju... dobrze pamiętam?- czy 300ml płukanki MOTUL ENGINE CLEAN wystarczy do tej ilości oleju? (wg opisu wynika, że tak ale chciałbym od Was jeszcze uzyskać potwierdzenie
Tylko Kneht/Mann-filtr oleju jakiego producenta możecie polecić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2022
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
U mnie wchodzi 6,5 litra oleju, ale po zastosowaniu płukanki odziwo weszło deczko więcej... 6,7 litra... mam teraz 3/4 stanu...
Jedno opakowanie płukanki jest na 5 litrów oleju... ja wlałem tylko jedno opakowanie... po około 5 minutach pracy na wolnych obrotach, silnik zaczął delikatnie głośniej pracować... oczywiście po zalaniu świeżego oleju, wszystko jest super...
Filtr KNECHT ma najwięcej materiału filtrującego... widziałem test filtrów i ten był na pierwszym miejscu...
Jedno opakowanie płukanki jest na 5 litrów oleju... ja wlałem tylko jedno opakowanie... po około 5 minutach pracy na wolnych obrotach, silnik zaczął delikatnie głośniej pracować... oczywiście po zalaniu świeżego oleju, wszystko jest super...
Filtr KNECHT ma najwięcej materiału filtrującego... widziałem test filtrów i ten był na pierwszym miejscu...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Być może tylko jednostek benzynowych i jednostek już mocno wyeksploatowanych ale nie nowych czy serwisowanych jak należy.Apophis pisze:I po raz enty napisze że Castrol leja tylko tacy co lubia sie potem bujac z remontami zafajdanego nagarem w środku silnika
Jeździłem na już Shellu, LM i na Castrolu. Serwis ASO Audi leje tylko Castrola a Motul ?
Jest kult Motula na forach i w tym jest jego tajemnica ale pozstałem marki nie sa aż takie tragiczne i szczerze wątpie aby serwisy lały oleje , po których robiłoby sie nagary.
Dlaczego napisałeś , ze Filtron jest zły ?
Zrozumiałbym jakbys napisał, ze zły czy inny jest np Kager czy Hart czy inne cos dziwnego.
Proponuje Ci rozbierz sobie taki filtr po zużyciu marki filtron i rozbierz Mana. Różnice będa minimalne wynikające tylko i wyłącznie z planu technologicznego.
Podobnie jest z filtrem paliwa do diesla - jest duża różnica między Boschem, Filtronem w relacji z np Hartem. Filtr oleju to tylko lub aż wsad a różnica jest wyczuwalna już w samym ciężarze.
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, 09:03 przez Audi A6 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No tak - wypadałoby uściślić jego wymiany. Jeżeli to jest w systemie LL to jest opcja, i tłumaczyłoby to w jakimś stopniu to jest opisane.
Co sie zas tyczy samego oleju i jego oryginalności - to tez ma na to wpływ.
Tylko co mnie dziwi to jak piszecie kolor. Tendencje do zabarwienia oleju mają sadze, które występuja w dieslu i tam juz po przejechaniu tysiaca potrafi byc mocno brudny.
Ale to tylko moje gdybania. Jak tak piszecie - to pewnie tak jest bo na benzynowych to ja sie niestety nie znam
Co sie zas tyczy samego oleju i jego oryginalności - to tez ma na to wpływ.
Tylko co mnie dziwi to jak piszecie kolor. Tendencje do zabarwienia oleju mają sadze, które występuja w dieslu i tam juz po przejechaniu tysiaca potrafi byc mocno brudny.
Ale to tylko moje gdybania. Jak tak piszecie - to pewnie tak jest bo na benzynowych to ja sie niestety nie znam
Mój benzynowy V8 miał castrole i jeszcze po 100tys km sa slady tamtych nagarów a auto przyjechało z Włoch z przebiegiem ok 300-400tyś. Do dzis radesne ASO i nie tylko polecaja w nowoczesnych silnikach VAGów które sa bardzo wrażliwe na olej castrol LL. nawet na korku wlewu A4 B8 która niedawno niejedna oglądałem jest radosny napis CASTROL. To jest żenada
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga