Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Stukanie/Rwanie przy skręconych kołach

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Stukanie/Rwanie przy skręconych kołach

Post autor: luk_wro » 24 lis 2015, 12:00

Witam, pojawił się u mnie pewien problem, mianowicie przy skręconych kołach (70-100%) podczas dodawania gazu pojawia się u mnie dziwne rwanie, słychać głośne stukanie i całe auto wpada w wibracje. Podczas toczenia się bez przyspieszania to nie występuje. Co może być przyczyną?

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 24 lis 2015, 17:28

Z której strony? Może przeguby?

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 24 lis 2015, 18:02

Właśnie nie ma konkretnej strony, podobny efekt miałem w poprzednim aucie na oblodzonym asfalcie gdy przód tracił przyczepność i pomimo skręconych kół jechał +- prosto.

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 24 lis 2015, 18:06

Stawiam na przegłuby wew /zew. Zacznij od szukania tutaj, a może któraś z gałek przy większym oporze zaczyna stukać ?

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 24 lis 2015, 19:15

Nie wiem czy dobrze opisałem, to nie jest takie ciche stukanie, to bardziej szuranie, wibruje cała buda auta.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 24 lis 2015, 21:05

Taj jak koledzy wyżej piszą, zacznij od przegubów...

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 24 lis 2015, 21:31

Długo jezdzisz na quattro? Te napędy tak mają bo to jednak napęd stały na cztery łapy. To jest takie wrażenie jakby mechanizmy roznicowe nie wyrabialy? Coś ala szpera??

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 25 lis 2015, 06:26

Kamil_2.7BiT pisze:Długo jeździsz na quattro? Te napędy tak mają
Co, że przy skręcie trzęsie całą budą ? :shock: To mój jest chyba jakąś anomalią...

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 25 lis 2015, 10:19

Kamil_2.7BiT pisze:Długo jezdzisz na quattro? Te napędy tak mają bo to jednak napęd stały na cztery łapy. To jest takie wrażenie jakby mechanizmy roznicowe nie wyrabialy? Coś ala szpera??
Dokładnie jakby szpera, to moje pierwsze autko w quattro. Nie wiem czy to normalne.

PrzemcioC6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 18 wrz 2015, 12:58
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: PrzemcioC6 » 25 lis 2015, 14:33

luk_wro, Tez mam 1 auto w quattro i mam dziwne wrazenie takie pływania przy mocno skreconych kolach. Tyle ze nie ma niepokojąych dziwekow i wibracji.

luk_wro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 25 maja 2015, 15:04
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: luk_wro » 25 lis 2015, 15:29

PrzemcioC6 pisze:luk_wro, Tez mam 1 auto w quattro i mam dziwne wrazenie takie pływania przy mocno skreconych kolach. Tyle ze nie ma niepokojąych dziwekow i wibracji.
Podjechałem na kanał, osłona lewego przegubu się rozerwała, wszędzie pełno smaru i pisaku, prawy też za dobrze nie wyglądał. Aż dziwne, że "mechanik" nie zauważył czegoś tak oczywistego i zlecił wymianę całego zawieszenia (które ma przejechane 7 tys km). Wymienię i dam znać co i jak.

W międzyczasie doszła nowa usterka - wiskoza zakleszczona na stałe, wydaje z siebie dziwne dźwięki, mam nadzieję że wiatrak się do wymiany nie rozleci. Ma ktoś może dostęp do dokumentacji, czy wisko z 2,5 tdi będzie takie samo jak w 2.7 t? I czy wymiana bez zdejmowania pasa przedniego jest wykonalna?

/wiem, dział nie ten, ale nie chciałem już śmiecić

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 27 lis 2015, 16:17

No nie wiem. Jezdzilem trzema autami z quattro i w każdym byl podobny efekt jak opisujesz. Moznaby to porwnac do blokady mostów ale e ograniczonym zakresie. Tylko ciekawe jaka jest u Ciebie tego intensywność. U mnie to mocno nie przeszkadza ale ewidentnie da sie to wyczuć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja