Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BES 2.7 250 KM] Błędy sond i EGT

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

[BES 2.7 250 KM] Błędy sond i EGT

Post autor: SoloZiP » 17 lis 2015, 11:03

Witam, kupiłem niedawno A6 C5 03r BES 250 KM benzyna bez gazu. Na jeździe próbnej już czułem że auto nie ma pełnej mocy, przerabiałem temat w poprzedniej A6 i wiem że prawdopodobnie silnik pracuje w trybie awaryjnym przez błąd EGT, na dniach spróbuję wymienić elektronikę. Natomiast nie wiem co z tymi sondami, czy napewno są one do wymiany? Nie chce się pchać niepotrzebnie w koszty. Czy coś innego może powodować błąd? Podejrzewam że mam nieszczelność w wydechu (plecionka) czy to może powodować te błędy?


17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus
P1453 - 35-10 - - - Intermittent
17521 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S1: Internal Resistance too High
P1113 - 35-10 - - - Intermittent
17539 - Oxygen (Lambda) Sensor: B2 S1: Internal Resistance too High
P1131 - 35-10 - - - Intermittent


Dodam jeszcze że błędy da się skasować ale po przejechaniu się wracają, mimo tych błędów check engine NIE świeci się.

Właśnie zauważyłem że katalizatory są wycięte, od spodu widać 2 sondy między plecionka a miejscem gdzie powinien być katalizator (przewody od tych sond są owinięte taśmą izolacyjną). Za katalizatorami też powinny być sondy? Czy gdzieś bliżej termopary od EGT? Da się sprawdzić jakoś VAGiem te sondy?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2015, 15:15 przez SoloZiP, łącznie zmieniany 2 razy.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 17 lis 2015, 17:09

Zajmij się najpierw EGT , sprawdz w jakim stanie jest kostka wtyczka , problemy z sondami są pokrewne .

Czarny V6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 20 sie 2014, 10:46
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Czarny V6 » 18 lis 2015, 11:05

17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus - masz do wymiany termoparę tzn płytkę... miałem to samo...
jakiś spot w okolicy? dzwoń! tel. 667-677-573 :)

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 01 gru 2015, 12:53

No dobra wymieniłem elektronikę EGT, błędy sond wracają, co dalej?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 01 gru 2015, 20:22

Czarny V6 pisze: masz do wymiany termoparę tzn płytkę.
Termopara i płytka to dwie różne rzeczy.
SoloZiP pisze:o dobra wymieniłem elektronikę EGT, błędy sond wracają, co dalej?
Skoro wymiana płytek nie pomogła, oznacza, że termopara jest uszkodzona.
Możesz spróbować zmostkować wejście do płytki z termopary, sprawdź czy wtedy wrócą błędy.

PS. jesteś pewien, że wymieniłeś elektronikę z prawidłowej EGT?

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 09 gru 2015, 12:44

Źle mnie zrozumiałeś, błąd EGT zniknął, błędy sond zostały, michalwruszak pisał że te błędy są pokrewne i żeby najpierw wymienić elektronikę, ale gość chyba sam nie wie co gada.

Czy nieszczelność w dolocie może powodować błędy sond?
Przy okazji spytam czy w BES jest ezektor? Bo coś go nie widzę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga