Zmiana licznika
Zmiana licznika
Witam. Posiadam zegary Jaeger 4B0920830C w A6 4.2 z 1999r. ktore musze wymienic. I teraz moje pytanie jakie zegary musze kupic. Jeden elektyrk powiedzial ze musza byc tej samej firmy o tych samych numerach, czytalem tez ze musza byc Jaegera z numerem 4B0920 a koncowka obojetnie, i gdzies jeszcze czytalem ze moga byc nawet VDO. Potrzebuje jasnej odpowiedzi jakie wkoncu zegary musze zakupic? I ewentualnie wiecie kto by mi to ogarnal w Bydgoszczy lub okolicach, immo itp. ?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7184
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Pinas - nic nie trzeba przerabiać , wpinasz nowy licznik , adoptujesz immo ( masz immo2 więc potrzebny tylko pin nowego licznika a jak to VDO to kabalekiem KKL wszystko odczytasz ) , jedynie co to nie możesz kupić licznika z softem nowszym niż D12 ( z reguły jest podany po numerze cześci np. 4B0 920 936RX D14 ).
Już tłumaczę dlaczego - twój sterownik ECU nie przesyła sygnałów po CAN ( taki wyjątek w pierwszych A6 C5 z V8 ) czyli komunikacja jest analogowa a liczniki z nowszym softem niż D12 ogarniają komunikację z ECU tylko po CAN ( spalanie , kontrolki EPC i check , immo itd. )
Teoretycznie wszystko Vagiem zrobisz , niestety w licznikach po 2002 wsady są cryptowane i często odczyt pinu może być utrudniony ale do zrobienia.
Już tłumaczę dlaczego - twój sterownik ECU nie przesyła sygnałów po CAN ( taki wyjątek w pierwszych A6 C5 z V8 ) czyli komunikacja jest analogowa a liczniki z nowszym softem niż D12 ogarniają komunikację z ECU tylko po CAN ( spalanie , kontrolki EPC i check , immo itd. )
Przebieg jest zapisany w liczniku , czyli wymiana wiąże się z koniecznością zmiany przebiegu ( oczywiście jak komuś na tym zależy )MaRcInEs pisze:Podepne się pod temat liczników
Czy stan licznika pozostanie taki sam czy po zmianie zegarów bedzie inny?
I jak to wygląda z tym immo,mając vaga wszystko dam rade zrobić?
Teoretycznie wszystko Vagiem zrobisz , niestety w licznikach po 2002 wsady są cryptowane i często odczyt pinu może być utrudniony ale do zrobienia.
u siebie przekładałem zegary z pół fisa na pełny fis, wiem że w nowym kodowanie było popieprzone bo to zegar był z 2003 roku z anglika i automata, a auto jest z 2000, ale elektryk poradził sobie z wszystkim bez problemu tylko tarcze prędkosciomierza przełożył ze starego zaadoptował i wszystko śmiga razem ze średnim spalaniem itd... zmieniałem jeszcze manetki żeby mieć tempomat.
tak że tego. . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 20
- Rejestracja: 21 lip 2014, 13:18
- Lokalizacja: Chojnice
podepne sie rowniez
mam proste pytanie
mam 2.8 z pelnym fisem
i moge kupic obojetnie jaki z pelnym daje elektrykowi adoptuje i smiga? proste pytanie prosta odp
bo np chce kupic z 1.8T liczniki...
chce zeby kompletnie wszystko mi dzialalo na liczniku czyli kontrolki spalanie zmieniarka radio itp itd wiadomo
aha no i zegar jest z anglika (nie przeszkadza mi to) jelsi nie wyplywa na funkcjonowanie
mam proste pytanie
mam 2.8 z pelnym fisem
i moge kupic obojetnie jaki z pelnym daje elektrykowi adoptuje i smiga? proste pytanie prosta odp
bo np chce kupic z 1.8T liczniki...
chce zeby kompletnie wszystko mi dzialalo na liczniku czyli kontrolki spalanie zmieniarka radio itp itd wiadomo
aha no i zegar jest z anglika (nie przeszkadza mi to) jelsi nie wyplywa na funkcjonowanie