Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Szarpanie przednią osią przy skrętach.

Układ napędowy i skrzynie biegów
Niemiec666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Niemiec666 » 06 lis 2015, 15:18

Panowie, otóż problem został rozwiązany! Bardzo uciążliwe szarpanie przednich kół zniknęło po wymianie opon oraz zrobieniu zbieżności. Mechanik stwierdził, że było to spowodowane własnie zbieżnością, ale nie można wyeliminować również przyczyny tkwiącej w nierównym zużyciu opon. :)

haribo.pl

Post autor: haribo.pl » 06 lis 2015, 16:31

Mowisz ze miales zjechane i wyzabkowane opony i szukales przyczyny ?odrazu trzabylo podmienic kola i zbierznosc zrobic .dobrze ze jest ok

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 06 lis 2015, 18:23

no to elegancko <lol> <rotfl>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 12 lis 2015, 11:42

Parę słów o tym zjawisku....szarpania czy szumów podczas wolnych zakrętów...

jak już wiecie opony maja znaczenie.... <okok>

w zawieszeniu wielowahaczowym w C6 dochodzi do bardzo silnego tarcia wewnętrznych powierzchni opony... pokarzę wam opony po 35 000 km co z nimi się stało....
Obrazek
Obrazek

jest takie tarcie na skrętach że prawie oponą rozrywa...

tak więc owe efekty znikają lub są minimalne gdy opona jest nowa...lub miękka i ma jeszcze troszkę mięsa...
natomiast bardzo ważne jest również ciśnienie w oponach...
ja trzymam się 2.6 przód i 2.2 tył
wystarczy że jedna z przednich opon ma 2,2-2,3 i efekty juz słychać
polecam zatem często sprawdzać ciśnienie w oponach czyli jakieś 12 razy w roku :)
niby nic a torsen wrażliwy na to jest

ja jeszcze myślę nad wymianą płynu wspomagania....cały czas mi to umyka...
a pewnie warto

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 lis 2015, 15:05

:shock: <stres> no nieźle, nieźle, a jakie to oponki miałeś? <mysli>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 12 lis 2015, 16:40

te to Dunlopki sport maxx TT 245/45/18
teraz mam nowe Dunlop sport maxx RT <okok>

sawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 546
Rejestracja: 08 paź 2009, 20:04
Imię: Krzysztof
Moje auto: Allroad C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: sawik » 12 lis 2015, 18:26

ok dzięki <okok>

Pzwmichal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 25 cze 2012, 19:01
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Pzwmichal » 12 lis 2015, 19:59

Kurcze muszę sprawdzić u siebie. Mam też końcówki Dunlopow i może u mnie też to jest przyczyną. Jutro założe zimowki i zobacze czy będzie poprawa

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lis 2015, 23:03

vonito pisze:Parę słów o tym zjawisku....szarpania czy szumów podczas wolnych zakrętów...

jak już wiecie opony maja znaczenie.... <okok>

w zawieszeniu wielowahaczowym w C6 dochodzi do bardzo silnego tarcia wewnętrznych powierzchni opony... pokarzę wam opony po 35 000 km co z nimi się stało....
Obrazek
Obrazek

jest takie tarcie na skrętach że prawie oponą rozrywa...

tak więc owe efekty znikają lub są minimalne gdy opona jest nowa...lub miękka i ma jeszcze troszkę mięsa...
natomiast bardzo ważne jest również ciśnienie w oponach...
ja trzymam się 2.6 przód i 2.2 tył
wystarczy że jedna z przednich opon ma 2,2-2,3 i efekty juz słychać
polecam zatem często sprawdzać ciśnienie w oponach czyli jakieś 12 razy w roku :)
niby nic a torsen wrażliwy na to jest

ja jeszcze myślę nad wymianą płynu wspomagania....cały czas mi to umyka...
a pewnie warto
to nie wina zawieszenia a totalnie zużytej opony w końcowej fazie zużycia na wskutek temperatury ma prawo dojść do rozwarstwienia między resztką bieżnika a podkładem karkasu
przebieg 35.000 to bardzo dobry wynik
co do zawieszenia to w c5 jest jedno z lepszych konstrukcji a to żę w najnowszych audi odchodzi się od wielowachacza na rzecz mcpersona ma uzasadnienie tylko ekonomiczne
nie dorabiaj jakiś dziwnych teorii o niesamowitych siłach w wielowachaczu niszczących opony
co do ciśniena jak najbardziej masz rację

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 13 lis 2015, 16:46

enduro7 pisze:
vonito pisze:Parę słów o tym zjawisku....szarpania czy szumów podczas wolnych zakrętów...

jak już wiecie opony maja znaczenie.... <okok>

w zawieszeniu wielowahaczowym w C6 dochodzi do bardzo silnego tarcia wewnętrznych powierzchni opony... pokarzę wam opony po 35 000 km co z nimi się stało....
Obrazek
Obrazek

jest takie tarcie na skrętach że prawie oponą rozrywa...

tak więc owe efekty znikają lub są minimalne gdy opona jest nowa...lub miękka i ma jeszcze troszkę mięsa...
natomiast bardzo ważne jest również ciśnienie w oponach...
ja trzymam się 2.6 przód i 2.2 tył
wystarczy że jedna z przednich opon ma 2,2-2,3 i efekty juz słychać
polecam zatem często sprawdzać ciśnienie w oponach czyli jakieś 12 razy w roku :)
niby nic a torsen wrażliwy na to jest

ja jeszcze myślę nad wymianą płynu wspomagania....cały czas mi to umyka...
a pewnie warto
to nie wina zawieszenia a totalnie zużytej opony w końcowej fazie zużycia na wskutek temperatury ma prawo dojść do rozwarstwienia między resztką bieżnika a podkładem karkasu
przebieg 35.000 to bardzo dobry wynik
co do zawieszenia to w c5 jest jedno z lepszych konstrukcji a to żę w najnowszych audi odchodzi się od wielowachacza na rzecz mcpersona ma uzasadnienie tylko ekonomiczne
nie dorabiaj jakiś dziwnych teorii o niesamowitych siłach w wielowachaczu niszczących opony
co do ciśniena jak najbardziej masz rację
po pierwsze nikt nie wspominał o zawiszeniu ;)
po drugie nie chodzi o C5
po trzecie nie są to dziwne teorie a spostrzeżenia użytkownika....
siły są duże bo trzęsie budą jak opona ma bardzo niski bieżnik..gdyż nie poddaje się tak jak bieżnik nowy...który jest miękki i znacznie wyższy

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 13 lis 2015, 18:50

vonito pisze:
enduro7 pisze:
vonito pisze:Parę słów o tym zjawisku....szarpania czy szumów podczas wolnych zakrętów...

jak już wiecie opony maja znaczenie.... <okok>

w zawieszeniu wielowahaczowym w C6 dochodzi do bardzo silnego tarcia wewnętrznych powierzchni opony... pokarzę wam opony po 35 000 km co z nimi się stało....
Obrazek
Obrazek

jest takie tarcie na skrętach że prawie oponą rozrywa...

tak więc owe efekty znikają lub są minimalne gdy opona jest nowa...lub miękka i ma jeszcze troszkę mięsa...
natomiast bardzo ważne jest również ciśnienie w oponach...
ja trzymam się 2.6 przód i 2.2 tył
wystarczy że jedna z przednich opon ma 2,2-2,3 i efekty juz słychać
polecam zatem często sprawdzać ciśnienie w oponach czyli jakieś 12 razy w roku :)
niby nic a torsen wrażliwy na to jest

ja jeszcze myślę nad wymianą płynu wspomagania....cały czas mi to umyka...
a pewnie warto
to nie wina zawieszenia a totalnie zużytej opony w końcowej fazie zużycia na wskutek temperatury ma prawo dojść do rozwarstwienia między resztką bieżnika a podkładem karkasu
przebieg 35.000 to bardzo dobry wynik
co do zawieszenia to w c5 jest jedno z lepszych konstrukcji a to żę w najnowszych audi odchodzi się od wielowachacza na rzecz mcpersona ma uzasadnienie tylko ekonomiczne
nie dorabiaj jakiś dziwnych teorii o niesamowitych siłach w wielowachaczu niszczących opony
co do ciśniena jak najbardziej masz rację
po pierwsze nikt nie wspominał o zawiszeniu ;)
po drugie nie chodzi o C5
po trzecie nie są to dziwne teorie a spostrzeżenia użytkownika....
siły są duże bo trzęsie budą jak opona ma bardzo niski bieżnik..gdyż nie poddaje się tak jak bieżnik nowy...który jest miękki i znacznie wyższy
c5 czy c6 bez znaczenia zawias konstrukcyjnie jednakowy
a wysokość bieżnika nie ma najmiejszego wpływu na trzęsienie budą
z fotki wynika też żę opona nie jest równomiernie zużyta - wyrażnie podebrany bark opony

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga