Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFN 1.9 110 KM] problem z silnikiem 1.9 tdi afn

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

[ AFN 1.9 110 KM] problem z silnikiem 1.9 tdi afn

Post autor: turboa6 » 02 lis 2015, 16:39

Witam. Mam problem ciężki do ogarnięcia. Silnik 1.9 tdi afn jest po chipie i wymieniona jest turbinka na awx i silnik wydmuchał 135 km i 300 nm lecz traci moc powyżej 3200 obr/min. Silnik był kupiony i była zrobiona przekładka. W czym może leżeć problem? Podejrzewam wtryski. Silnik leżał w garażu 2 miesiące a nie wiadomo ile leżał u poprzedniego właściciela, może zastane wtryski? Filtr paliwa jest wsadzony najtańszy.Pompa paliwa jest ustawiona i działa prawidłowo. Możliwe że jest zła kompresja? proszę o pomoc. Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 lis 2015, 20:27

Jeśli mu obcina doładowanie to sprawdź błędy i zrób logi, a będzie wiadomo gdzie szukać.
turboa6 pisze:Filtr paliwa jest wsadzony najtańszy
Wybacz, ale na takich rzeczach nie warto oszczędzać, bo to się czkawką może odbić.

turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turboa6 » 02 lis 2015, 22:19

Dzięki Gosiu ;p jutro planuje sprawdzić kompresje i zawieść wtryskiwacze do sprawdzenia no i obowiązkowo wymienić filtr paliwa ;p zobaczymy czy się coś polepszy ;p

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 lis 2015, 22:20

Twój wybór, ale ja bym zaczęła od tego o czym w poprzednim poście pisałam <okok> Co byś na darmo $$$ nie wydawał ;)

turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turboa6 » 03 lis 2015, 09:19

Zrobię dziś tak jak piszesz ;p

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 03 lis 2015, 17:48

u mnie bylo to samo na turbo AWX wyszlo 130km. Problemem okazala sie pompa wtryskowa. Wymienilem pompe i od razu jest lepiej ale nie bylem jeszcze na hamowni. Nie powiedzial Ci koles co chipowal co jest powodem? Mi moj tuner od razu powiedzial ze paliwa nie ma i slabo dlatego wyszlo

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 03 lis 2015, 19:07

Turbina wymieniona po czy przed programem? Ja na fabrycznej turbinie i pompie po programie uzyskałem 140KM a z powiększonym kołem turbiny i 216-kami 153KM. Jeśli turbina z AWX jest założona po programie to musisz zrobić program pod turbinę bo inaczej kiszka.

turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turboa6 » 03 lis 2015, 20:48

na starym silniku i oryginalnej turbinie z afn miałem 140 km. Ten co mi robił chipa powiedział że wina może leżeć w wtryskach lub jest już silnik w złej kondycji. Z turbina z awx wyżygał 135km mniej niż stary silnik. Program jest zrobiony po założeniu turbiny awx a tuner rozkłada ręce. Jutro odbieram a6 od niego i podepne pod kompa i sprawdzę lagi. Chce kupić pompę z awx.

[ Dodano: 2015-11-03, 20:45 ]
krzychc a pompę wtryskową jaką wsadziłeś ?

[ Dodano: 2015-11-03, 20:48 ]
też brakowało Ci mocy powyżej 3000 obr?

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 04 lis 2015, 17:17

Pompa standardowa VP37

turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turboa6 » 04 lis 2015, 17:33

witam ;p okazało się że wtryski mam do roboty. Chce włożyć wtryskiwacze 216 mm po regeneracji. ;p

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 04 lis 2015, 17:50

Ja od momentu założenia 216 ma jakiś dziwny problem z "falowaniem" silnika na niskich obrotach przy delikatnej jeździe oraz drgania, wibracje silnika przy 2-3 tyś. obrotów. Znalazłem wątek, w którym za takie objawy winę ponosiły złe ciśnienia na wtryskiwaczach. Ja swoje dałem do kalibracji ale nic nie pomogło. Będę szukał przyczyny w przegubach, dwumasie itd. Mam sprzęgło do wymiany, mam nadzieje, że po wymianie może problem ustąpi.

turboa6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 02 lis 2015, 16:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turboa6 » 04 lis 2015, 18:31

może poduszki silnika masz do wymiany. Ja poszukuje wtrysków z 2.5 tdi o średnicy 216 mm. Moje oryginalne wtryski nie wydalają na większych obrotach.

krzychc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 151
Rejestracja: 15 cze 2012, 22:22
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: krzychc » 30 kwie 2016, 11:03

Przyjrzę się poduszkom, dzięki

[ Dodano: 2016-04-29, 23:08 ]
29042016

Wracam do tematu drgań podczas przyspieszania. Drgania występują na każdym biegu w okolicach 2 tyś. obrotów i maleją przy zwiększaniu obrotów - być może to efekt większej częstotliwości drgań. Nie daje mi spokoju fakt, że pojawiły się od razu po założeniu końcówek wtryskiwaczy 216, oryginalnych, nowych boscha. Dwukrotnie dawałem wtryski do ustawienia ciśnień ale to nic nie dało. Drążąc temat wielokrotnie trafiłem na potwierdzenie, że przyczyną takich drgań okazywały się wtryski a konkretnie złe dawki paliwa. Czy mogę w jakiś sposób sprawdzić dawki paliwa aby kolejny raz nie ponosić kosztów wyciągania i ustawiania wtryskiwaczy? Jeśli udałoby mi się te dawki sprawdzić być może miałbym jednoznaczną odpowiedź i zakończyłbym tą męczarnię odbierającą przyjemność z jazdy. Wymieniłem w międzyczasie sprzęgło, sprawdziłem dwumasę, półosie i brakuje mi pomysłów a właściwie pojawienie się drgań, jak pisałem wyżej, od razu po założeniu nowych końcówek wskazuje właśnie na wtryskiwacze. Jak to sprawdzić, podpowiedzcie proszę.

[ Dodano: 2016-04-30, 11:03 ]
Dzisiaj sprawdziłem VAG grupa 013 i jestem zaniepokojony, ponieważ korekty są na poziomie 1.67 1.36 i 1.58. Silnik ciepły, końcówki oryginalne, nowe Bosch, ciśnienia ustawione i dwa razy sprawdzane, za co oczywiście trzeba było płacić ekstra. Z postów wynika, że przy takich korektach wtryski są do kitu. Ale jakim cudem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga