Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 Avant] 2,5 TDI AFB

Prezentacja w/w aut.
ODPOWIEDZ
Corrado90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 18 lip 2015, 18:09
Lokalizacja: Szczecin

[A6 C5 Avant] 2,5 TDI AFB

Post autor: Corrado90 » 19 lip 2015, 15:53

Witam. Generalnie od lat siedzę w grupie VAG. Ostatnio w mojej głowie powstał plan, ze swojego starego MK2 zrobić auto na wyjazdy weekendowe, jakieś zloty itp (swap, gwint i opuszczenie bardzo w dół, i tym podobne) stąd potrzebne było auto do jazdy na co dzień, praca, zakupy itp. Wybór padł na Paska B5 bądź Audi A6. Jako że w czasie kiedy kupowałem passaty w moim budżecie były strasznymi ulepami wybór padł na A6 które kupiłem w okazyjnych pieniądzach ze względu na wady które posiada. Z wyposażenia

Rocznik 1998, silnik 2,5 TDI 150km (AFB) spięty z manualną skrzynią 6 biegową

-Zawieszenie S-Line (ponoć, jak to zweryfikować? Audi faktycznie siedzi sporo niżej niż zwykłe A6
-Alufelgi 17" S-Line (czy są to faktycznie oryginalne S-Line? Po wpisaniu A6 S-Line w google faktycznie kilka zdjęć na tych felgach wyskakuje)
-Światła xenonowe
-Klimatyzacja
-Pakiet oświetlenia (klamki, popielniczki, konsola środkowa, nogi pasażerów/kierowcy, drzwi, itp)
-Skóry w super stanie i niecodziennym kolorze (podgrzewane)
-ABS, ASR, tempomat i tym podobne (w sumie standard)
-Centralny zamek z pilota (z funkcją domykania i otwierania szyb z kluczyka)
-Przyciemnione tylne szyby
-Szyba przednia z delikatnym zielonym barwionym pasem na górze + szyby boczne również delikatnie barwione na zielono + barwione lusterka.
I pewnie wiele innych które nie sposób zapamiętać - stopniowo będę dopisywał.


Co zostało zrobione :

-Poprzedni właściciel w ubiegłym roku robił wałki rozrządu (tylko dlatego się przełamałem i wziąłem auto z motorem 2,5 - szukałem długo 1.9 niestety stan był opłakany)
-Zaraz po zakupie zregenerowałem alternator (szczotki, łożysko, czyszczenie komutatora)
-Kilka tygodni temu przez nieuwagę uszkodziłem miskę olejową - wymieniłem wraz z filtrami, olejem (5W30, nic nie kopci, nic nie dymi)

Co do zrobienia:

-Wymiana kpl zawieszenia przedniego (amortyzatory przód i tył zostają, na przeglądzie po ~80% sprawności) - W TRAKCIE
-Regeneracja lub wymiana kompresora klimatyzacji, i ogólnie jej uruchomienie (jest zdjęty pasek, przypuszczam, że nie bez powodu)
-Mechanizm lewej tylnej szyby - nie opuszcza się
-Przepływomierz powietrza (w sumie kupiłem już dwa, żaden nie działał jak należy, wg znajomego powinienem zaadoptować go na komputerze bo ktoś włożył jakiś tani zamiennik, zaadoptował i teraz nie czyta oryginału takiego jaki powinien być - nie wiem ile w tym prawdy?) Dodam, że przez odpiętą przepływkę nie ma ASR ani tempomat nie śmiga.
-Ogarnięcie hamulców (muszę rozwiercić lewy zacisk gdyż odpowietrznik jest ukręcony, wymienić przewody elastyczne przód). Zakupiłem również komplet tarcz/klocków na przód i tył (wszystko TRW) Ponadto od około 90-120 włącza się ABS, myślę że wystarczy przeczyścić czujniki przy wymianie hamulców.
-Jeśli wymiana zawieszenia + zbieżność nie pomoże to ustawienie kierownicy do jazdy na wprost (obecnie stoi do jazdy na wprost przekręcona nieco w lewo)
-W jakiejś dalszej przyszłości pomyślę o sprzęgle - nie ślizga, ruszając z 6 biegu auto gaśnie itp, natomiast łapie bardzo wysoko, może kwestia odpowietrzenia, sprawdzenia wysprzęglika zobaczymy.


Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Wojti999
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 03 lis 2015, 19:19
Lokalizacja: lublin

Post autor: Wojti999 » 03 lis 2015, 20:21

Ładna sztuka i bogato wyposażona. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja