Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Falujace obroty podczas jazdy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Dman87

Falujace obroty podczas jazdy

Post autor: Dman87 » 02 lis 2015, 20:02

Witam

Od 3 miesięcy posiadam audi a6 z regenerowane skrzynia. Ostatnimi czasy zauważy falujace obroty na każdym biegu. Zakres to 1000 obrotów.

Czytałem że może to być konwerter, ale nie jesyem tego pewny. Czy mogą być to jakieś inne usterki? Jeżeli tak to jakie, ew jakie konsekwencje grożą z jazda z takimi objawami?
Jakie są koszty naprawy takiej usterki?

Audi a6 tiptronic, 4.2

Jestem laikiem w temacie samochodów.
Dziękuję za wypowiedzi

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 02 lis 2015, 20:25

Jeśli to na pewno wina skrzyni to najlepiej podjechać do serwisu ASB i szybko to zdiagnozują. Potencjalny koszt samego konwertera bez robocizny, oleju, filtru, uszczelki to już 4-ro cyfrowa kwota :( Podłącz VAG-a sprawdź błędy.

Dman87

Post autor: Dman87 » 03 lis 2015, 14:08

Zamówiłem dziś kabel do diagnozy, także to sprawdzę Dziwi mnie to bo skrzynia była naprawiana.

Czy może być coś jeszcze za to odpowiedzialne?

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 03 lis 2015, 17:43

A co miałeś na myśli pisząc regenerowana skrzynia? Całą ASB, czy tylko sam konwerter?
Ja osobiście nie jestem zwolennikiem regeneracji konwerterów, jednym wytrzymują po takim zabiegu 100 tyś km, a drugim po 2 dniach szlak trafia. Wszystko zależy od tego jak się postara serwis ASB przy regeneracji. Osobiście preferuję nowe konwertery ZF. Piszesz, że na każdym biegu falują obroty, ale czy tak na prawdę nie jest od 3 wzwyż?

Dman87

Post autor: Dman87 » 03 lis 2015, 19:05

Regenerowane była cała skrzynia, nie tylko sam konwerter.

Pojawia się to już od 1 biegu

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 lis 2015, 19:05

elwarka1 pisze:Osobiście preferuję nowe konwertery ZF
Nie ma nowych konwerterów. Nawet te od ZF-a są regenerowane.....

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 03 lis 2015, 19:16

Gosia, jak kupowałem swój bezpośrednio od przedstawiciela ZF w Polsce, to byłem zapewniany, że jest fabrycznie nowy, być może był fabrycznie regenerowany :)
Dman87 pisze:Pojawia się to już od 1 biegu
No w takim razie jak od 1 biegu to raczej konwerter bym wykluczył, ale kto wie. Ja miałem podobnie z tym falowaniem, ale u mnie to się pojawiało tylko w momencie zapięcia lock-up, ale na 1 i 2 biegu takie zjawisko nie występuje.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 lis 2015, 19:25

Musiałabym pokopać nasze forum, ale było w którymś temacie info, że od któregoś tam miesiąca 2014r już nie ma nowych konwerterów, a jedynie regenerowane. <mysli> Kolega rafal_m o tym pisał.

Dman87

Post autor: Dman87 » 09 lis 2015, 18:33

Komputer nic nie wykazał. Żadnych błędów. Problem nadal jest, wydaje mi się że pojawia się głównie jak jest rozgrzany silnik, na zimnym jak by mniej jest to odczuwalne.
Macie jakieś pomysły gdzie zacząć szukać tego problemu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja