Wskazówka temperatury cieczy na zegarach szaleje
Wskazówka temperatury cieczy na zegarach szaleje
Hejka
Jak w temacie wskazówka pokazuje raz 60 raz 90, skacze sobie po wartościach jak chce.
Wymieniłem czujnik ten na wężu przy chłodnicy i żadnej poprawy, gdzie szukać ..
Jak w temacie wskazówka pokazuje raz 60 raz 90, skacze sobie po wartościach jak chce.
Wymieniłem czujnik ten na wężu przy chłodnicy i żadnej poprawy, gdzie szukać ..
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Podłącz pod Vaga, sprawdź czy nie ma błędów w blokach: silnika (engine) oraz oprzyrządowania (instruments). Zrób test wyjść zegarów w tym drugim. Jeszcze raz zdiagnozuj czujnik temp. przy pomocy Vaga, pomimo, że jest nowy viewtopic.php?t=53787
Nie zawsze wymieniony czujnik musi być sprawny na 100%... u siebie wymieniałem, kiedy auto miało problemy z paleniem na zimnym, kupiłem oryginał i od samego początku wskazania świrowały, z tą różnicą, że w drugą stronę. Odpaliłem auto z nocy, a wskazówka wędrowała od razu na 110stC i wywalało na FISie ostrzeżenie o przegrzaniu silnika. Czujnik poszedł na reklamację (uznaną) a w między czasie wpadł najtańszy Verneta za 30zł i jeździ do tej pory.furido pisze:Wymieniłem czujnik ten na wężu przy chłodnicy i żadnej poprawy, gdzie szukać ..
Pozdrawiam...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Czujnik który wymieniłeś wcale nie odpowiada za wskazania temperatury tylko za włączenie wentylatora chłodnicy.Wymieniłem czujnik ten na wężu przy chłodnicy i żadnej poprawy, gdzie szukać ..
Czujnik który Cię interesuje to ten za silnikiem - z tego co pamiętam w 2.4 jest tak samo jak u mnie czyli masz 2 czujniki - jeden jest za prawą głowicą, drugi jest za lewą. Za wskazania temperatury na liczniku odpowiada ten po prawej stronie.
Zerknij na ten film:
U Ciebie powinno być to samo.
Co do samych czujników zdania są podzielone - jedni polecają tylko te z serwisu (podobno działają bez zarzutu) inni twierdzą, że wieszają się jak zamienniki.
U siebie (odpukać) jeszcze nie zmieniałem, ale u ojca w skodzie dopiero oryginał wskazał prawidłową temperaturę.
Poza tym tak jak napisał Ci Kolega yaszczur koniecznie sprawdź test licznika czy na pewno nie pasł silniczek (bądź procesor) w liczniku
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
W zależności od VIN były 2 numery - 059919501 lub 059919501Afurido pisze:Super informacje
Macie może numer tego czujnika ?
Zanim go wymienisz możesz spróbować zmierzyć rezystancję pomiędzy stykami. Można ją porównać z charakterystykami dostępnymi w necie i na tej podstawie porównać czy jest sprawny.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić wskazania oraz zrobić test zegarów. ale najpierw organoleptycznie pomacać ręką bo może luźna kostka lub przewód powodowały u Ciebie te problemy.ChiquitaB pisze:Witam.
U mnie jest to samo ale dzisiaj zauważyłem że jak mocniej przyhamuję to wskazówka poleciała na dół ale gdy pokonałem ostrzejszy zakręt to powróciła na swoje miejsce. Czy to też wina czujnika czy samych zegarów? Dodam że samochód mam tydzień dopiero
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nie - są to dwa różne czujniki.furido pisze:Mam rozumieć że czujnik odpowiadający za wiatrka to taki sam czujnik jak ten przy głowicy..?
Ten który steruje wiatrakiem ma 2 obwody, które po osiągnięciu odpowiedniej temperatury zwierają odpowiednie wyprowadzenia (dwa stopnie, jeden zwiera przy niższej temperaturze, a drugi przy wyższej).
Czujnik który mierzy temperaturę płynu dla ECU i licznika również posiada 2 obwody, jednakże na ich wyprowadzeniach jesteś w stanie odczytać rezystancję która jest skorelowana z temperaturą płynu.
W skrócie ECU oraz licznik mierzy spadek napięcia na tym czujniki, i na podstawie jego wartości określa jaką masz temperaturę .
Licznik oczywiście potrzebuje tego czujnika do zaprezentowania temperatury dla kierowcy, natomiast ECU potrzebuje informacji do sterowania zapłonem (np ssanie).
Praktycznie identycznie wyglądający czujnik jak ten 059919501A mam na wężu od chłodnicy, czyli to tylko podobnie wyglądający czujnik ?
Nie pamiętam jego numeru ale są identyczne .
Bo nie wiem, wcześniej podawałeś mi numery do czujnika od ECU a ja identyczny mam i ten przy chłodnicy, chyba że różnią się budową ..
Nie pamiętam jego numeru ale są identyczne .
Bo nie wiem, wcześniej podawałeś mi numery do czujnika od ECU a ja identyczny mam i ten przy chłodnicy, chyba że różnią się budową ..
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Tak są podobne ... z tego co pamiętam mają tę samą średnicę (ten sam rozmiar o-ringu uszczelnia czujnik), mają cztery wyprowadzenia (złącze 4 stykowe) lecz pełnią zupełnie inną funkcjęfurido pisze:Praktycznie identycznie wyglądający czujnik jak ten 059919501A mam na wężu od chłodnicy, czyli to tylko podobnie wyglądający czujnik ?
Numery które podałem Ja i Kolega bendzji są dla czujnika ECU|licznika (tego za prawą głowicą silnika) - ten który odpowiada za wskazania temperatury cieczy chłodzącej na liczniku oraz potrzebny jest dla ECU silnika.
Czujnik który jest natomiast w wężu od chłodnicy (ten od wentylatorów) ma numer 8D0959481B.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga