Na wstepie serdecznie witam.wszystkich uzytkownikow dorum. Jest to moj pierwszy post a samochod marki Audi posiadam od okolo miesiaca.
Przechodzac do problemu. Po kupnie samochodu zmienilem olej bo ktos wczesniej zalal mineralny. Wlalem mu zalecany przez producenta olej polsyntetyczny 10W40. Zauwazylem takze peknieta rurke odmy ktora wymienilem. Stara byla zawalona olejosyfem. Po zrobieniu okolo 2000 km od wymiany oleju zaswiecila sie kontrolka oleju z napisem min. Czytajac rozne posty dotyczace tych samochodow i tych silnikow stwierdzilem ze ubytek okolo 0.4l na 2000 km to sprawa normalna. Po uzupelnieniu ubytku i zrobieniu 130km kontrolka znow zaswiecila co bardzo wzbudzilo moj niepokoj. Odczekalem 12h sprawdzam na bagnecie a tam poziom oleju w normie , czyli na srodku. Kontrolka narazie nie swieci. Co moze byc przyczyna ? Dodaj jeszcze ze:
- silnik nie kopci i nie dymi, male obloki przy bardzo wysokich obrotach to sprawa normalna.
-plyn chlodniczy czysty a jego stan bez zmian.
-olej po zmiania i okolo 2500km dosc czysty nie czarny.
-samochod dynamiczny jak na swoja mase.
W samochodzie zmienialem swiece poniewaz na gazie lubial dostac czkawki. Teraz juz jest okej lecz podczas wymiany zauwazylem zaoliwienie swiec w gornej czesci.
Moje pytanie brzmi: gdzie jest moj olej ?
Dzieki wielkie za wszystkie uwagi podpowiedzi komentarze. Pozdrawiam Tomek.
Przepraszam za brak ogonkow ale pisze z pracy na telefonie.
[AEB 1.8 150 KM] Gdzie podzial sie moj olej ?
witaj,
1. czy masz wycieki? ... pod pokrywami zaworów? zaślepki wałka?
czuć palony olej w kabinie?
czy po odpaleniu silnika, odczekaniu 1-2 min zaglądałeś pod maskę? ... nie kopci się tam gdzieś?
2. na jakie świece zmieniłeś?
3. ezektor drożny? sprawdzony?
4. 0,4L na 2000km, to jakieś ... 2L na 10.000km ... SPORO
zdejmij plastikowe osłony silnika, zobacz dokładnie czy nie ma wycieków ... bo widocznie jak piszesz, coś jest nie tak
1. czy masz wycieki? ... pod pokrywami zaworów? zaślepki wałka?
czuć palony olej w kabinie?
czy po odpaleniu silnika, odczekaniu 1-2 min zaglądałeś pod maskę? ... nie kopci się tam gdzieś?
2. na jakie świece zmieniłeś?
3. ezektor drożny? sprawdzony?
4. 0,4L na 2000km, to jakieś ... 2L na 10.000km ... SPORO
zdejmij plastikowe osłony silnika, zobacz dokładnie czy nie ma wycieków ... bo widocznie jak piszesz, coś jest nie tak
Ostatnio zmieniony 30 paź 2015, 10:52 przez z.daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Dopiero dzisiaj bede mogl na kanal wjechac. Z gory patrzac widzialem na dole po lewej stronie krople oleju. Ale nie ma co gdybac, sciagne oslone i obejrze to dokladnie. Ciekawi mnie jednak to ze gdy wczoraj wyswietlilo minimum, po nocy na bagnecie slupek oleju siegal do polowy i obrazek oliwiarki z napisem minimum juz sie nie wyswietlil. Jak wyglada owy ezektor ? Czy wchodzi on w trojnik i dziala na zasadzie zaworu zwrotnego ? Jesli tak to zostal on wymieniony podczas wymiany rurki plastikowej poniewaz gumowy trojnik rowniez byl zniszczony. Co do swiec to zalozylem ngk ale bardziej w celach testowych. Producent zaleca platynowe ktorych cena to okolo 45 zl. / szt. :shock: Ja zalozylem ngk z pojedyncza zwykla elektroda. I narazie i na gazie i na bezynie dziala okej. W aucie nie czuc spalonego oleju.
Dzieki wielkie za zainteresowanie. Kazda rada i kazdy pomysl jest dla mnie cenny
Dzieki wielkie za zainteresowanie. Kazda rada i kazdy pomysl jest dla mnie cenny
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
trzeba dodać, że mineralny, półsyntetyczny, syntetyczny to nie koniecznie oznacza i bierze się od numeru oleju ...
baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
także np, olej który ma oznaczenie 10W40 a ma bazę PAO - nie będzie mineralnym ...
baza: MIN (mineralna, II grupa), HC (mineralna po hydrokrakingu, grupa III), GTL (najnowocześniejszy HC, grupa III), PAO (polialfaolefiny, grupa IV), EST (estry, grupa V)
także np, olej który ma oznaczenie 10W40 a ma bazę PAO - nie będzie mineralnym ...
Olej na bagnecie jest na full a raz na jakis czas pokazuje sie kontrolka minimum na liczniku. Wydaje mi sie ze to czujnik sprawe psuje. Jest mozliwosc wymiany tego czujnika bez spuszczania oleju ?
[ Dodano: 2016-02-24, 22:29 ]
Panowie prosze o pomoc bo sprawa oleju nie wyjasnila sie calkiem samochodem zrobilem juz okolo 15 tys. km. 14k po wymianie oleju. Oleju dolalem okolo 5 litrow czyli przegladajac internet to nie tak duzo... Aczkolwiek chcialbym cos z tym zrobic aby zuzycie oleju spadlo. Zbliza sie kolejna wymiana oleju planuje zalac go tym razem full syntetykiem motula bo sporo osob go poleca. Planuje tez zrobic rozrzad. Zauwazylem wycieki z tylu silnika jesli dobrze wyczytalem to na uszczelnieniu napinacza paska. Teraz moje pytania jesli mozna :
- wlewac plukanke przed zmiana oleju ? Chcialem takze sciagnac mise i zmienic uszczelke miski i uszczelke czujnika poziomu olej. Chce przeczyscic silnik ale nie wiem czy to mu nie zaszkodzi bo 250tysiecy to juz dosc spory przebieg jak na ten silnik.
- jak z rodzinnym mechanikiem bede zmienial rozrzad to na co zwrocic uwage i co warto byloby przy tej okazji wymienic ?
Planuje wczesniej zmierzyc cisnienie na tlokach
- jakie cisnienie powinno byc ? A jakie kwalifikuje silnik do wymiany ?
Sprawdzalem dolot i generalnie szalu nie bylo bo wszedzie.jakies zaoliwienia ale lipy tez nie ma jedna rurka przy filtrze powietrza zawalona byla zolta mazia... Nie wiem co to to jest ale wyczyscilem to i w sumie nic sie nie zmienilo...
Dodam jeszcze ze autem naprawde lubie jezdzic na 15 tysiecy km nie zawiodlo mnie ani razu. Ostatnio tylko jakies fatum... Padl zamek kierowcy i warjacje sie zaczely z szybami. Strach przed praca bylo auto zostawic. W innych drzwiach popsul sie mikrostyk i nie dzialaja swiatelka... 3 drzwi lubia sie czasem nie otworzyc...
Czlowiek przez takie pierdoly tylko nie spi po nocach tylko te fora czyta
Dzieki i pozdrawiam.
[ Dodano: 2016-02-24, 22:29 ]
Panowie prosze o pomoc bo sprawa oleju nie wyjasnila sie calkiem samochodem zrobilem juz okolo 15 tys. km. 14k po wymianie oleju. Oleju dolalem okolo 5 litrow czyli przegladajac internet to nie tak duzo... Aczkolwiek chcialbym cos z tym zrobic aby zuzycie oleju spadlo. Zbliza sie kolejna wymiana oleju planuje zalac go tym razem full syntetykiem motula bo sporo osob go poleca. Planuje tez zrobic rozrzad. Zauwazylem wycieki z tylu silnika jesli dobrze wyczytalem to na uszczelnieniu napinacza paska. Teraz moje pytania jesli mozna :
- wlewac plukanke przed zmiana oleju ? Chcialem takze sciagnac mise i zmienic uszczelke miski i uszczelke czujnika poziomu olej. Chce przeczyscic silnik ale nie wiem czy to mu nie zaszkodzi bo 250tysiecy to juz dosc spory przebieg jak na ten silnik.
- jak z rodzinnym mechanikiem bede zmienial rozrzad to na co zwrocic uwage i co warto byloby przy tej okazji wymienic ?
Planuje wczesniej zmierzyc cisnienie na tlokach
- jakie cisnienie powinno byc ? A jakie kwalifikuje silnik do wymiany ?
Sprawdzalem dolot i generalnie szalu nie bylo bo wszedzie.jakies zaoliwienia ale lipy tez nie ma jedna rurka przy filtrze powietrza zawalona byla zolta mazia... Nie wiem co to to jest ale wyczyscilem to i w sumie nic sie nie zmienilo...
Dodam jeszcze ze autem naprawde lubie jezdzic na 15 tysiecy km nie zawiodlo mnie ani razu. Ostatnio tylko jakies fatum... Padl zamek kierowcy i warjacje sie zaczely z szybami. Strach przed praca bylo auto zostawic. W innych drzwiach popsul sie mikrostyk i nie dzialaja swiatelka... 3 drzwi lubia sie czasem nie otworzyc...
Czlowiek przez takie pierdoly tylko nie spi po nocach tylko te fora czyta
Dzieki i pozdrawiam.
Spoko to nie polonez,jak zadbasz o silnik to jeszcze sporo polata,u mnie na blacie dolatuje 300kkm,i odpukać całkiem dobrze się trzyma,tak profilaktycznie to przed zdjęciem miski warto by sprawdzić ciśnienie oleju manometrem na dobrze rozgrzanym oleju,i obowiązkowo po zdjęciu miski czyszczenie smoka ,bądz jego wymiana,co do płukanki to jedni polecają i są zadowoleni a inni nie,sam osobiście stosuje,za jakiś miesiąc przed zmianą oleju też pójdzie płukanka,która najlepiej wlać przez bagnet prosto do miski.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga