Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI AKE?] Nieszczęsne wałki ...

Silniki wysokoprężne
Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.5 TDI AKE?] Nieszczęsne wałki ...

Post autor: Ignatius » 12 mar 2009, 18:35

Witajcie,

Szukam uporczywie autka dla siebie i znalazłem, tylko, że jak już zacząłem wnikać w zalety i wady silniczka 2.5 TDI to mi się włosy na głowie zjeżyły :-/

Do sedna ... na oku mam to co w temacie z 2003 roku (maj), napęd quattro, tiptronic, 180KM i silniczek z tego co udało mi się dowiedzieć po VIN w jednym z serwisów AKE. Powiedziano mi, że to jest starszy silniczek i mogą w nim występować problemy z wałkami.

Pytam: Czy to prawda jest? Bo to że takie problemy występują w niektórych silnikach to doczytałem, ale doczytałem także, że problemy nie dotyczą aut Quattro, gdyż podobno tam silniczki mają wzmocnione wałki (na tym forum to wyczytałem), w innym miejscu, że jednak są problemy, ale z silnikami sprzed 2002 roku. W serwisie i mówią że w tym samochodzie jest ten silnik sprzed poprawek .... i bądź mądry i kasy nie utop :-/

Pomóżcie proszę w ustaleniu faktów na temat tego konkretnego silniczka: brać czy nie ... ?

PS. Przebieg wiarygodny i wizyty wpisane w bazie (sprawdzone VIN'em) - 210k km.

Pozdr
--
Ignatius

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 12 mar 2009, 19:09

censored pisze:uzyj opcji SZUKAJ na forum...100000 razy byloo tych silnikach....temat do zamkniecia!!!!!!!!!
Przecież pisałem, że wiem, że było, ale jednoznacznej odpowiedzi czy problem wogóle tyczy się aut z Quattro nie było - tzn. były sprzeczne. I takie jest moje pytanie - czy znalezione przez mnie auto może mieć ten problem czy jest to małoprawdopodobne?

Zamiast krzyczeć na mnie mógłbyś pomóc - szybciej i przyjemniej - jestem nowy na forum i się ogarniam, więc poprosze trochę wyrozumiałości ...
--
Ignatius

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 12 mar 2009, 19:54

Krzysztof1967 pisze:Jeśli posiadasz około 10 tyś. na rozrząd i resztę "drobiazgów" to bierz.
Niestrasz około 6 spokojnie starczy = ja też mam ake :-) (oryginalne wałki = 240 tysi km )

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 12 mar 2009, 21:02

censored pisze:Warsztat - szybkie ściągnięcie dekli i po sprawie. Zobaczysz czy są ok czy nie.
Ja tak zrobilem i mam AKE i jestem zadowolony :mrgreen: .
Czlowieku silnik silnikowi nie rowny !!!
A to co pisza na forum to tez nie wszytsko jest takie na 100% wez to tez pod uwage ;-)

P.S. Za chwile zacznie sie znowu polemika za co ile kto zaplacil,a walki tam a krzywki to itd..czytac sie nie chce <smuty>

Tasior5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 07 gru 2008, 14:56
Lokalizacja: Opolskie(K-Koźle)

Post autor: Tasior5 » 12 mar 2009, 21:07

Panowie cały komplet za 700 euro zobaczcie to :roll:
http://cgi.ebay.de/Nockenwellensatz-Aud ... 240%3A1318

Nie straszcie to nie tylko Audi ma jakieś usterki.Wyskakujecie z cenami z kosmosu.Np Filtr cząstek stałych do 307 kosztuje 3600zł i przy 180 tyś masz go do wymiany i co?. :-D
Wszystko da się zrobić za normalne pieniądze i dobrze.A serwis był zawsze serwisem i ceny ma sam nie wiem skąd.Tak jak kolega napisał do warsztatu dekle w dół i wiesz co jest grane :-)
Pozdrawiam Patryk ;-)

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 13 mar 2009, 13:01

Dziękuję za pomoc i przepraszam za kolejne "wałkowanie" tego kontrowersyjnego i męczącego tematu. Autko jadę jutro oglądać i jak bedzie ok to je Wam przedstawię ;-)

Pozdr
--
Ignatius

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 13 mar 2009, 17:27

Ignatius, czekamy :mrgreen:
Temat nie tyle meczacy bo po to jest forum co irytujacy bo setki razy poruszany :-( i chyba juz wszystko powiedziane zostalo w tym temacie tylko trzeba troszke poszperac tu i tam ;-)

P.S. dobrze obejrzyj i sie nie napalaj,wiem ze to trudno ale jak to sie mowi "kupujacy zawsze slepujacy"wiec i tak cos pozniej w praniu wyjdzie.(oczywiscie oby nie)
Powodzenia <ok>

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 14 mar 2009, 17:39

Hejo,

No to niestety nie mam się czym chwalić ... nadal bez auta :-( Miało być tak różowo (a trochę juz czasu poświęciłem na szukanie 4 kółek), ale nie było :-? Nie było tragedii, ale kilka rzeczy mi sie nie podobało. Pisac nie będę o nich tutaj, bo nie chcę zaśmiecać - chyba że chcecie posłuchać mojej opowieści ;-)
Szukam dalej i oczywiście A6 ...

Pozdrawiam
--
Ignatius

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 14 mar 2009, 19:43

Napisz może komuś się przyda na co ma zwrócić uwagę , co ty dostrzegłeś nie tak <ok>

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 14 mar 2009, 20:01

To w skrócie wyglądało tak:
Bałem się silnika i wałków - niepotrzebnie - wałki sprawdziliśmy i były w naprawdę dobrym stanie - w zasadzie brak oznak zużycia. Niestety okaza się kręcony licznik (o 100k km - zamiast 200 licznikowych miał 300 faktycznie). I najgorsze - mój kolega (mechanik zaufany i sprawdzony) miał zastrzeżenia do pracy Tiptronica. Ja tego nie zauważyłem, ale stwierdził, że coś jest nie tak przy zmianie z 1 na 2. Sprzedający zapewniał, że skrzynia jest cały czas ok i nic nie było przy niej robione. A6 poszła do ASO i do góry ..... okazało się, że ktoś świeżo dłubał przy skrzyni (widać świeże plamy oleju w pobliżu korka oraz odciski łap - też świeże), wtedy właściciel zmienił wersję i mówił, że musiał uzupełnić olej. To już mi dało do myślenia. Chcieliśmy podłączyć kompa do sterownika skrzyni i ..... nie udało sie nawiązać połaczenia - odłączona została szyna transmisji danych ze sterownikiem. Sprawdzailiśmy na 3 różnych kompach - nic. A obok stała inna A6 i tam działało bez problemu. Do tego doszła pęknięta przednia szyba oraz przekręcony licznik, właściciel przyłapany na chyba 4 czy 5 kłamstwie w sprawie auta. Wystarczyło, żebym podziękował i pojechał do domu. Acha i jeszcze nie wspomniałem o tym, że przedni zderzak i błotniki oraz prawe przednie drzwi miały inny odcień niż reszta karoserii (dobrze, że słoneczko świeciło i to zobaczyłem). Jak zacząłem sprawdzać wyszło że te elementy nawet nie zostały porządnie pomalowane - partanina, ale na pierwszy rzut oka nie zauważyłem tego. A miał być niebity i 1 właściciel w Polsce (a okazał się drugim).

To tyle w skrócie.
Szukam dalej.

Pozdr
--
Ignatius

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 14 mar 2009, 20:08

W końcu znajdę, choćbym miał jechać w świat za Nią ;-)
--
Ignatius

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 14 mar 2009, 20:09

Pewnie była okazja , bezwyadkowy - niedrogo :_)

Ignatius
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 11 mar 2009, 13:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ignatius » 14 mar 2009, 20:12

Właśnie cena była normalna raczej ... takie wyjątkowe okazje to ja już znam dobrze :-/
--
Ignatius

Awatar użytkownika
danek_22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 354
Rejestracja: 07 lip 2008, 09:32
Imię: Dawid
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Białystok-Zabłudów
Kontakt:

Post autor: danek_22 » 14 mar 2009, 20:22

Z tymi tiptronikami to tak jest trzeba uważać ja zarezykowałem i kupiłem niesprawdzony i przejechałem tylko 1000km i padł

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 14 mar 2009, 21:00

Ignatius, ja szukałem ponad 3 mies i kupilem lekko uszkodzona w Dutschland.
Nie miałem za bardzo jak skrzyni i silnika sprawdzic bo chłodnica była walnieta ale rozrząd sprawdziłem i przejechałem sie kawałek czy zmienia biegi jak trzeba,pozniej vag i było ok i dopukac jest do dziś ;-)

Lepiej dłużej a dobry sprzet niz pozniej przeklinac,takie moje zdanie albo kupic w niemczech za grosze z padniętą pompa albo rorzademe i zrobic i w wiesz co masz wowczas :-)
Szukaj a znajdziesz jak mowią.Powodzenia :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja