Witam serdecznie.
Mam problem z moim Audi A6 2.5 TDI ze skrzynia TipTronic: 5HP19.
Uszkodziłem skrzynie biegów, wjeżdzając w duża dziurę i uderzyłem mocno o tory tramwajowe.
Kupiłem tą samą, używaną skrzynie, natomiast od benzyny 2.8. Wczoraj udało mi się samochód uruchomić, przejechać się i było wszystko w porządku. Pod samochodem pojawiła się mała plama oleju, natomiast myślałem że to olej który ulał mi się przy wlewaniu do silnika, lub innych płynów eksploatacyjnych które za jednym zamachem, wraz z wyciagnieciem skrzyni i silnika, zmieniałem. Dzisiaj jeszcze delikatnie dojechałem do znajomego aby po całej opracji zmiany skrzyni podłączyc komputer, a po powrocie do domu ze skrzyni lało się juz naprawdę intensywnie.
Po odpaleniu samochodu, spada na ziemie kilkanaście kropli na sekundę z miejsca na którym oznaczyłem w czerwone kółka i strzałkami na zdjęciu które dołączam. Możecie mi podpowiedzieć co mogło się stać od strony wewnętrznej skrzyni że zaczęło to cieknąć? Wydaje mi się że i tak nie obejdzie się bez kolejnego wyciągania skrzyni... Nie ma się jak teraz dostać od góry, bo może jeszcze leje się gdzies od góry a poprostu w tym miejscu akurat się wszystko gromadzi i wylatuje... Miał ktos kiedyś taki problem?
Dzisiaj po odpaleniu samochodu odrazu skrzynia wchodzi w tryb awarii, wczoraj jeździła bez problemu.
[ TIP] Skrzynia TipT. 5HP19 - wyciek, łączenie skrzyni z sil
Brak zdjęcia ale pewnie cieknie pomiędzy silnikiem a skrzynią. Prawdopodobnie błędny montaż skrzyni tj. próba wsadzenia skrzyni z przymocowanym sprzęgłem do silnika lub włożenie sprzęgła do skrzyni gdy ta znajduje się w pozycji poziomej (nie dochodzi ono wtedy do końca na swoje miejsce i przy dokręcaniu skrzyni uszkadza ją). Efektem jest uszkodzona panienka pompy oleju i/lub rotor pompy oleju i/lub kielich konwertera i/lub najtańsza opcja uszkodzony simering.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Konwenter najpierw zakłada się do skrzyni ponieważ ma on specjalnie wycięcia które na sztywno napędzaja pompeęoleju. Mając przykręcony konwenter do silnika nie da się trafić i odpowiednio zamontować skrzyni. Miedzy konwerterem a pompą jest specjalna panewka oraz simering który łatwo można uszkodzić. W tym właśnie miejscu jest dosc spore cisnienie oleju i to powoduje wycieki
Pomogłem? Kliknij