Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ TIP] Skrzynia TipT. 5HP19 - wyciek, łączenie skrzyni z sil

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

[ TIP] Skrzynia TipT. 5HP19 - wyciek, łączenie skrzyni z sil

Post autor: Adek4100 » 22 paź 2015, 17:13

Witam serdecznie.
Mam problem z moim Audi A6 2.5 TDI ze skrzynia TipTronic: 5HP19.
Uszkodziłem skrzynie biegów, wjeżdzając w duża dziurę i uderzyłem mocno o tory tramwajowe.
Kupiłem tą samą, używaną skrzynie, natomiast od benzyny 2.8. Wczoraj udało mi się samochód uruchomić, przejechać się i było wszystko w porządku. Pod samochodem pojawiła się mała plama oleju, natomiast myślałem że to olej który ulał mi się przy wlewaniu do silnika, lub innych płynów eksploatacyjnych które za jednym zamachem, wraz z wyciagnieciem skrzyni i silnika, zmieniałem. Dzisiaj jeszcze delikatnie dojechałem do znajomego aby po całej opracji zmiany skrzyni podłączyc komputer, a po powrocie do domu ze skrzyni lało się juz naprawdę intensywnie.
Po odpaleniu samochodu, spada na ziemie kilkanaście kropli na sekundę z miejsca na którym oznaczyłem w czerwone kółka i strzałkami na zdjęciu które dołączam. Możecie mi podpowiedzieć co mogło się stać od strony wewnętrznej skrzyni że zaczęło to cieknąć? Wydaje mi się że i tak nie obejdzie się bez kolejnego wyciągania skrzyni... Nie ma się jak teraz dostać od góry, bo może jeszcze leje się gdzies od góry a poprostu w tym miejscu akurat się wszystko gromadzi i wylatuje... Miał ktos kiedyś taki problem?

Dzisiaj po odpaleniu samochodu odrazu skrzynia wchodzi w tryb awarii, wczoraj jeździła bez problemu.

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 22 paź 2015, 21:34

Brak zdjęcia ale pewnie cieknie pomiędzy silnikiem a skrzynią. Prawdopodobnie błędny montaż skrzyni tj. próba wsadzenia skrzyni z przymocowanym sprzęgłem do silnika lub włożenie sprzęgła do skrzyni gdy ta znajduje się w pozycji poziomej (nie dochodzi ono wtedy do końca na swoje miejsce i przy dokręcaniu skrzyni uszkadza ją). Efektem jest uszkodzona panienka pompy oleju i/lub rotor pompy oleju i/lub kielich konwertera i/lub najtańsza opcja uszkodzony simering.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 paź 2015, 22:10

A z ciekawości - w jakiej pozycji skrzyni montuje się konwerter?

Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Adek4100 » 23 paź 2015, 16:01

Wkladalem skrzynie właśnie tak jak kolega pisał wyżej, ale Czy nie było by czegoś słychać przy odpaleniu i pierwszym zapieciu biegu? Bo.tak jak pisze Dzień Czasu było spoko dopiero na.drugi dzień zaczęło się lac

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 29 paź 2015, 21:46

Konwenter najpierw zakłada się do skrzyni ponieważ ma on specjalnie wycięcia które na sztywno napędzaja pompeęoleju. Mając przykręcony konwenter do silnika nie da się trafić i odpowiednio zamontować skrzyni. Miedzy konwerterem a pompą jest specjalna panewka oraz simering który łatwo można uszkodzić. W tym właśnie miejscu jest dosc spore cisnienie oleju i to powoduje wycieki
Pomogłem? Kliknij

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl