Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Akumulator

Elektryka
ODPOWIEDZ
krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Akumulator

Post autor: krzysztofb51 » 20 paź 2015, 18:31

od jakiegos czasu mam problem z elektryka chyba, dzisiaj samochod po 3 dniach stania mi nie odpalil, podejrzenia padly na akumulator (niestety), wczesniej mialem akcje ze po 2 tyg tak sie rozladowal ze nawet centralnego nie chcial mi otworzyc. Bylem dzisiaj z tym akumulatorem i niby takie cudenko do sprawdzania pokazalo ze napiecie tego akumulatora to 11,47V a prad rozruchowy cos ponizej 90a i info ze aku do wymiany. Po wlozeniu nowego aku cos chyba mi nie pasuje bo napiecie jest na poziomie 13,8v czy to nie za malo? Wszedzie pisza ze powinno byc 14,2-14,4.

Awatar użytkownika
pawelec_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:11
Lokalizacja: Łódź/MĂźnchen/Egling

Post autor: pawelec_ » 20 paź 2015, 20:07

A zmierz napięcie jakie wychodzi z alternatora ... oczywiście jak masz dostęp
Audi 80 B3 - było
Peugeot Partner - był
Peugeot Boxer - jest
Audi A8 D3 - jest

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 20 paź 2015, 20:20

a jak to zrobic? na ta chwile nie mam voltomierza ale jutro moze sie postaram i to zmierze

Awatar użytkownika
MaRcInEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:52
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: MaRcInEs » 21 paź 2015, 06:12

I pamiętaj że na okablowaniu między alternatorem a akumulatorem pewnie gdzieś 0.8 a nawet 1 volt gubisz, chyba że wstawisz konkretna mase

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 21 paź 2015, 16:16

MaRcInEs pisze:I pamiętaj że na okablowaniu między alternatorem a akumulatorem pewnie gdzieś 0.8 a nawet 1 volt gubisz, chyba że wstawisz konkretna mase
tz ze co? :P
jak jade to widze ze ladowanie przekracza te 14v ale na postoju jest te 13,8-13,9v

Awatar użytkownika
MaRcInEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:52
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: MaRcInEs » 21 paź 2015, 16:56

Zrób pomiar multimetrem wtedy bedziesz miał prawde
A z tymi kablami to chodziło mi oto że przy samym alternatorze zawsze bedzie wiecej niż przy akumulatorze

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 21 paź 2015, 17:19

czyli na ta chwile nie mam sie czym przejmowac

Awatar użytkownika
pawelec_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 04 paź 2012, 21:11
Lokalizacja: Łódź/MĂźnchen/Egling

Post autor: pawelec_ » 21 paź 2015, 19:08

krzysztofb51 pisze:a jak to zrobic? na ta chwile nie mam voltomierza ale jutro moze sie postaram i to zmierze
Z tyłu alternatora zawsze przykręcony jest kabel (często w czerwonym oplocie) i to jest plus a minus złapiesz dotykając blok silnika. Między tym pomiarem a pomiarem z aku powinno być 0.10 a 0.15 V a jak masz 0.50 V różnicy to stawiał bym na aku .... jak masz korki to dolej wodę destylowanej
Audi 80 B3 - było
Peugeot Partner - był
Peugeot Boxer - jest
Audi A8 D3 - jest

Perkozo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 lis 2012, 16:52
Lokalizacja: wwa

Post autor: Perkozo » 23 paź 2015, 02:10

Taka różnica mieści się w granicach normy. Też bym stawiał na aku, sprawdź go w innym aucie jeśli masz możliwość. Patrząc po katalogach np. jenoxa do tego auta powinien mieć parametry 77 Ah, 770 A (077624ZN). Choć w dieselku nawet jak będzie ciut mocniejszy to się nic nie stanie.

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 23 paź 2015, 13:17

Obecnie mam 78ah 780a w jezdzie widze ze wskazowka przekracza 14v wiec stawiam ze jest ok;)

Awatar użytkownika
MaRcInEs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:52
Lokalizacja: Świnoujście

Post autor: MaRcInEs » 23 paź 2015, 17:34

Sprawdz multimetrem przy samym akumulatorze bo przeciez oto chodzi ile wchodzi do aku a nie ile jest przy alternatorze i nie sugeruj sie do końca tym zegarem na desce bo on swoje pzkelamania i tak ma

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga