felgi 18" na lato
felgi 18" na lato
jak w temacie chciałbym kupić felgi 18"
mam takie na oku jak na zdjeciu
tylko te dwa wzory mnie interesują oryginały maja inne ET ale czytając dużo wątków już sam nie wiem jakie brać oryginały czy te ?? tym bardziej ze patrzyłem na inne opony niż zalecane
najbardziej zbliżone rozmiary to 215/45 R18 gdzie rozmiar jest najbardziej zbliżony, rożni się tylko 0,49%
drugi to 225/45 R18 różnica to 1%
i nie wiem jakie te felgi kupić oraz opony
może za mocno po bandzie jadę z oszczędnością
linki od zdjęć
felgi 1
felgi 2
mam takie na oku jak na zdjeciu
tylko te dwa wzory mnie interesują oryginały maja inne ET ale czytając dużo wątków już sam nie wiem jakie brać oryginały czy te ?? tym bardziej ze patrzyłem na inne opony niż zalecane
najbardziej zbliżone rozmiary to 215/45 R18 gdzie rozmiar jest najbardziej zbliżony, rożni się tylko 0,49%
drugi to 225/45 R18 różnica to 1%
i nie wiem jakie te felgi kupić oraz opony
może za mocno po bandzie jadę z oszczędnością
linki od zdjęć
felgi 1
felgi 2
Ostatnio zmieniony 16 paź 2015, 22:27 przez DonVip, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi Back On Track
Pierwszy wzór zdecydowanie najlepszy. Choć to repliki pewnie więc nie wiadomo jak z trwałością. Drugie felgi od razu zalatują tanią chińszczyzną. Jak będziesz brał opony i zależy ci na oszczędności, to zdecydowanie lepiej wybrać rozmiar 225/45, który jest znacznie tańszy na oponie od nietypowych 215/45. Opony polecam Nokian zLine (koniecznie made in Finland), za tą cenę świetne opony.
no ok ale bardziej mi chodziło jakie ET do których felg bo z tymi wzorami są różne ET
ori tez biorę pod uwagę ale te ET ;p
no i te pierwsze są włoskie
a opony to na lato i stawiam na uniroyal rainsport 3
rozmiar nietypowy, hmm... nie ważne i tak oponki będą po sporych kosztach
ale czy duża będzie różnica w spalaniu i prowadzeniu te węższe są bardziej zbliżone do producenta wiec będą mniej przekłamywać
nokiany kupiłem na zimę
ori tez biorę pod uwagę ale te ET ;p
no i te pierwsze są włoskie
a opony to na lato i stawiam na uniroyal rainsport 3
rozmiar nietypowy, hmm... nie ważne i tak oponki będą po sporych kosztach
ale czy duża będzie różnica w spalaniu i prowadzeniu te węższe są bardziej zbliżone do producenta wiec będą mniej przekłamywać
nokiany kupiłem na zimę
Audi Back On Track
zapadła decyzja pierwszy wzór teraz jakie ET bo tego modelu są rożne
ori ma inne ET pewnie z RS`a i te w aukcji tez jest inne ET
wiec które ET wybrać do tej felgi
[ Dodano: 2015-10-18, 11:50 ]
ori ma inne ET pewnie z RS`a i te w aukcji tez jest inne ET
wiec które ET wybrać do tej felgi
[ Dodano: 2015-10-18, 11:50 ]
ładne ale 245 przeraża mnie na polskich drogach, a w trasie często jeżdżęAbster pisze:Również uważam że 1 wzór najlepszy co do opon to do C6 na 18" audi zaleca 245/40.
( Moje 18" wyglądają podobnie mam opony 245/40 tak wyglądają: )
[url=http://images66.fotosik.pl/1264/d9ddd4d85e160b57m.jpg]Obrazek[/URL]
Audi Back On Track
Witam co do 245/45 mogę się wypowiedzieć bo takowych używam tylko w rozm 19 felgi to ( zdj poglądowe http://moto.gratka.pl/tresc/felgi-audi- ... 49263.html). Moje odczucia, co do właściwości jezdnych świetnie się trzymają, ogólnie super. Teraz czas na minusy: na naszych drogach jeździ się jak wozem drabiniastym, duże opory toczenia (ciut większe spalanie), po wjechaniu w koleiny tragedia bo rzuca na boki, i przy nawracaniu czuć rozmiar. Mam zamiar felgi te sprzedać i kupić coś w rozm 17 cali i włożyć tam max 225 a najlepiej 215. Obecnie po przełożeniu na zimowe 16 i opony 205 dowiedziałem się, że można tym samochodem jeździć wygodnie i po wjechaniu w jakąś dziurę ( co jest nieuniknione w PL) nie trzeba od razu zaciskać zębów i zastanawiać się, czy coś się już rozpadło czy jeszcze wytrzyma.
Może to pomoże Ci kolego w doborze odpowiednich ET do Twojego auta,opinii i rad może być wiele ale decyzje podejmij sam.
Współczynnik odsadzenia felgi, czyli po popularne ET (offset) to jeden z trzech podstawowych, obok rozstawu śrub i średnicy otworu centralnego parametrów montażowych felgi. Określa się nim odległość poziomą pomiędzy płaszczyzną montażu felgi do piasty, a płaszczyzną jej symetrii.
ET, ważna rzecz...
Odpowiednio dobrane ET gwarantuje, że koło będzie się mieściło w nadkolu, nie będzie obcierało o błotnik lub o elementy zawieszenia, szczególnie przy dużym obciążeniu samochodu.
[center][/center]
Zmniejszanie wartości ET powoduje zwiększenie rozstawu kół, felgi wychodzą bardziej na zewnątrz samochodu (mniejsza odległość powierzchni montażowej felgi od piasty licząc środka symetrii). Natomiast zwiększenie ET wywołuje skutek w postaci mniejszego rozstawu kół przez zamontowanie koła bardziej wewnątrz nadkola (większa odległość powierzchni montażowej felgi od piasty licząc od środka symetrii).
Co powoduje zmiana wartości ET?
Przy zbyt dużym ET może wystąpić ocieranie wewnętrznej części koła o elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Z drugiej strony zbyt mała wartość odsadzenia przyczyni się do obcierania zewnętrznej części koła o wnętrze nadkola. Skrajne przypadki zastosowania zbyt płytkiego odsadzenia felgi mogą spowodować wysunięcie koła na zewnątrz w taki sposób, że przy dużym obciążeniu pojazdu lub przy jeździe po nierównościach, krawędź nadkola uderzy w bieżnik opony, co może skończyć się zniszczeniem opony, a w zależności od siły uderzenia również felgi. W takim przypadku niewykluczona jest też utrata sterowności i spowodowanie kolizji.
Tak więc, montując felgi należy ZAWSZE stosować się do parametrów zamieszczonych w katalogu aplikacyjnym producenta felg. Tylko trzymając się zawartych tam wytycznych mamy gwarancję bezpiecznego użytkowania kół.
Jak zmieniać wartość ET felgi? Jak zmierzyć ET?
Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), czyli jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30. Trzeba jednocześnie pamiętać, że opona nie może wystawać poza obrys samochodu, zatem z mniejszym ET nie można przesadzić! Dużo zależy też od budowy błotników w samochodzie, często jest tak, że przy zastosowaniu felg z ET maksymalnie mniejszym jest jeszcze dużo miejsca na koło. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie konstruktorzy pojazdu pozostawili mało miejsca w nadkolach i zmiana wielkości parametru ET lub szerokości felgi może, szczególnie podczas dużego obciążenia samochodu, spowodować obcieranie kół o błotniki. W tym miejscu jeszcze raz przypominam o stosowaniu się do katalogów, aplikacji oraz zawartych w nich uwag producentów felg.
Przy zmianie felg ze stalowych na aluminiowe, należy zwrócić uwagę, iż zazwyczaj felgi stalowe są węższe od aluminiowych, co powoduje OBOWIĄZEK korekty odsadzenia w przypadku szerszych felg (najczęściej trzeba je zwiększyć).
Oczywiście często zdarza się też, że wartość ET dla tego samego auta będzie się różniła pomiędzy różnymi modelami felg różnych producentów i często będzie odbiegała od ET felg montowanych fabrycznie. Dopóki jednak stosujemy się do zaleceń producenta konkretnej felgi mamy pewność, że wszystko będzie w porządku. Różnice wynikają najczęściej z konstrukcji tej konkretnej felgi - kształtu ramion, szerokości rantu. Dlatego ET dla każdej felgi jest dobierane indywidualnie przez jej producenta na podstawie testów konkretnej felgi na konkretnym modelu samochodu.
ET felgi jak w sportowym aucie?
Znane są przypadki kierowców, szczególnie tych o sportowej żyłce, że podczas przygotowywania samochodów do udziału w imprezach sportowych zwiększają rozstaw kół montując felgi o mniejszym ET, niż jest to zalecane, by poprawić stabilność samochodu na zakrętach. Taki zabieg wpływa jednak na pogorszenie stabilności pojazdu przy jeździe na wprost oraz w koleinach, a co za tym idzie stosowanie takiego rozwiązania nadaje się wyłącznie w sportach motorowych, niż do codziennej jazdy po ulicach. Również Kodeks Drogowy zabrania poruszanie się po drogach publicznych samochodem, w którym koła wystają poza obrys nadwozia.
Podsumowując, kupując nowe felgi aluminiowe lub zamieniając je ze stalowych nie musimy w żadnym wypadku trzymać się kurczowo parametrów felg posiadanych do tej pory, ani stosować żadnych obliczeń, w jakim zakresie możemy sobie pozwolić na zmianę rozstawu kół. Wystarczy skorzystać z katalogu aplikacyjnego producenta felg. Jeżeli katalog ten zawiera przy marce i modelu samochodu możliwość zastosowania konkretnych felg aluminiowych, wtedy mamy pewność, że felgi są odpowiednio dobrane, w tym także ich PARAMETR ET.
Dodam że,w A6 dopuszczalna skala ET to od pewnego ET35 do ET45.
Mam nadzieję że tym opisem choć trochę Ci pomogłem.
Współczynnik odsadzenia felgi, czyli po popularne ET (offset) to jeden z trzech podstawowych, obok rozstawu śrub i średnicy otworu centralnego parametrów montażowych felgi. Określa się nim odległość poziomą pomiędzy płaszczyzną montażu felgi do piasty, a płaszczyzną jej symetrii.
ET, ważna rzecz...
Odpowiednio dobrane ET gwarantuje, że koło będzie się mieściło w nadkolu, nie będzie obcierało o błotnik lub o elementy zawieszenia, szczególnie przy dużym obciążeniu samochodu.
[center][/center]
Zmniejszanie wartości ET powoduje zwiększenie rozstawu kół, felgi wychodzą bardziej na zewnątrz samochodu (mniejsza odległość powierzchni montażowej felgi od piasty licząc środka symetrii). Natomiast zwiększenie ET wywołuje skutek w postaci mniejszego rozstawu kół przez zamontowanie koła bardziej wewnątrz nadkola (większa odległość powierzchni montażowej felgi od piasty licząc od środka symetrii).
Co powoduje zmiana wartości ET?
Przy zbyt dużym ET może wystąpić ocieranie wewnętrznej części koła o elementy zawieszenia i układu kierowniczego. Z drugiej strony zbyt mała wartość odsadzenia przyczyni się do obcierania zewnętrznej części koła o wnętrze nadkola. Skrajne przypadki zastosowania zbyt płytkiego odsadzenia felgi mogą spowodować wysunięcie koła na zewnątrz w taki sposób, że przy dużym obciążeniu pojazdu lub przy jeździe po nierównościach, krawędź nadkola uderzy w bieżnik opony, co może skończyć się zniszczeniem opony, a w zależności od siły uderzenia również felgi. W takim przypadku niewykluczona jest też utrata sterowności i spowodowanie kolizji.
Tak więc, montując felgi należy ZAWSZE stosować się do parametrów zamieszczonych w katalogu aplikacyjnym producenta felg. Tylko trzymając się zawartych tam wytycznych mamy gwarancję bezpiecznego użytkowania kół.
Jak zmieniać wartość ET felgi? Jak zmierzyć ET?
Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), czyli jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30. Trzeba jednocześnie pamiętać, że opona nie może wystawać poza obrys samochodu, zatem z mniejszym ET nie można przesadzić! Dużo zależy też od budowy błotników w samochodzie, często jest tak, że przy zastosowaniu felg z ET maksymalnie mniejszym jest jeszcze dużo miejsca na koło. Należy też brać pod uwagę indywidualne przypadki, gdzie konstruktorzy pojazdu pozostawili mało miejsca w nadkolach i zmiana wielkości parametru ET lub szerokości felgi może, szczególnie podczas dużego obciążenia samochodu, spowodować obcieranie kół o błotniki. W tym miejscu jeszcze raz przypominam o stosowaniu się do katalogów, aplikacji oraz zawartych w nich uwag producentów felg.
Przy zmianie felg ze stalowych na aluminiowe, należy zwrócić uwagę, iż zazwyczaj felgi stalowe są węższe od aluminiowych, co powoduje OBOWIĄZEK korekty odsadzenia w przypadku szerszych felg (najczęściej trzeba je zwiększyć).
Oczywiście często zdarza się też, że wartość ET dla tego samego auta będzie się różniła pomiędzy różnymi modelami felg różnych producentów i często będzie odbiegała od ET felg montowanych fabrycznie. Dopóki jednak stosujemy się do zaleceń producenta konkretnej felgi mamy pewność, że wszystko będzie w porządku. Różnice wynikają najczęściej z konstrukcji tej konkretnej felgi - kształtu ramion, szerokości rantu. Dlatego ET dla każdej felgi jest dobierane indywidualnie przez jej producenta na podstawie testów konkretnej felgi na konkretnym modelu samochodu.
ET felgi jak w sportowym aucie?
Znane są przypadki kierowców, szczególnie tych o sportowej żyłce, że podczas przygotowywania samochodów do udziału w imprezach sportowych zwiększają rozstaw kół montując felgi o mniejszym ET, niż jest to zalecane, by poprawić stabilność samochodu na zakrętach. Taki zabieg wpływa jednak na pogorszenie stabilności pojazdu przy jeździe na wprost oraz w koleinach, a co za tym idzie stosowanie takiego rozwiązania nadaje się wyłącznie w sportach motorowych, niż do codziennej jazdy po ulicach. Również Kodeks Drogowy zabrania poruszanie się po drogach publicznych samochodem, w którym koła wystają poza obrys nadwozia.
Podsumowując, kupując nowe felgi aluminiowe lub zamieniając je ze stalowych nie musimy w żadnym wypadku trzymać się kurczowo parametrów felg posiadanych do tej pory, ani stosować żadnych obliczeń, w jakim zakresie możemy sobie pozwolić na zmianę rozstawu kół. Wystarczy skorzystać z katalogu aplikacyjnego producenta felg. Jeżeli katalog ten zawiera przy marce i modelu samochodu możliwość zastosowania konkretnych felg aluminiowych, wtedy mamy pewność, że felgi są odpowiednio dobrane, w tym także ich PARAMETR ET.
Dodam że,w A6 dopuszczalna skala ET to od pewnego ET35 do ET45.
Mam nadzieję że tym opisem choć trochę Ci pomogłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Krótko mówiąc miałem drugi zestaw felg (nieoryginalnych) 18 i się ich pozbyłem bo się pokrzywiły. Ori felgi jest trudno skrzywić ale też ciężej je prostować.
Co do opon, mam te Uniroyale z indexem do 300, w rozmiarze 245/40/18. W tamtym roku jak je kupiłem były ekstra, super na mokrym i w ogóle. Ale w porównaniu do Bridgestone na których jeździłem wcześniej - to wiele im brakuje do opon, w szczególności jeżeli chodzi o efekt pływania na suchym. Dodatkowo po roku ciężko było je wyważyć (jak to wulkanizator stwierdził dziwnie skaczą) Oczywiście była sugestia by je wysłać na gwarancję, ale nie miałem ochoty inwestować w kolejny zestaw (wysyłka 4 opon).
Jak kupiłem samochód kupiłem opony 225/45/18 zimowe. Niby było okej, ale na 245 bardziej komfortowo się jeździ (szczególnie z wiekszymi prędkościami). Fakt jest faktem, że w PL na niektórych odcinkach specjalnych przy 18" kołach trzeba zwolnić, czsami nawet do 20-30km/h.
Niestety C6 na 16/17 wygląda słabo - przynajmniej w moim odczuciu.
Co do opon, mam te Uniroyale z indexem do 300, w rozmiarze 245/40/18. W tamtym roku jak je kupiłem były ekstra, super na mokrym i w ogóle. Ale w porównaniu do Bridgestone na których jeździłem wcześniej - to wiele im brakuje do opon, w szczególności jeżeli chodzi o efekt pływania na suchym. Dodatkowo po roku ciężko było je wyważyć (jak to wulkanizator stwierdził dziwnie skaczą) Oczywiście była sugestia by je wysłać na gwarancję, ale nie miałem ochoty inwestować w kolejny zestaw (wysyłka 4 opon).
Jak kupiłem samochód kupiłem opony 225/45/18 zimowe. Niby było okej, ale na 245 bardziej komfortowo się jeździ (szczególnie z wiekszymi prędkościami). Fakt jest faktem, że w PL na niektórych odcinkach specjalnych przy 18" kołach trzeba zwolnić, czsami nawet do 20-30km/h.
Niestety C6 na 16/17 wygląda słabo - przynajmniej w moim odczuciu.
Mulek89, z tym rozmiarem 245 przekonałeś mnie, żeby ich nie kupować
będę rozważał 225 lub 215 (215 mniej będzie oszukiwać na liczniku. ale szersze będą lepsze do dużych prędkości ) i tak jak pisze rafal_m 16" nie wchodzą w grę bo to słabo wygląda 17" mam teraz (zostawiam na zime) i chce 18" na 18" jeździłem w C5 i dobrze się jeździło
co do uniroyali nie miałem takich problemow w C5 i dobrze się na mokrym zachowywały ale na Bridgestone nie jeździłem wiec nie mam porownania
felgi szukam caly czas ori ale ciezko dorwac, te wloskie to bedzie alternatywa
Vito dzieki za pomoc
będę rozważał 225 lub 215 (215 mniej będzie oszukiwać na liczniku. ale szersze będą lepsze do dużych prędkości ) i tak jak pisze rafal_m 16" nie wchodzą w grę bo to słabo wygląda 17" mam teraz (zostawiam na zime) i chce 18" na 18" jeździłem w C5 i dobrze się jeździło
co do uniroyali nie miałem takich problemow w C5 i dobrze się na mokrym zachowywały ale na Bridgestone nie jeździłem wiec nie mam porownania
felgi szukam caly czas ori ale ciezko dorwac, te wloskie to bedzie alternatywa
Vito dzieki za pomoc
Audi Back On Track
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Ja mialem zimowe 225 i bylo wzglednie okej (w zime sie az tak szybko nie jezdzi). Na lato nie wrzucilbym bo to jednak nie homologowany rozmiar. Teraz i na zime i na lato mam 245, na tych 225 tez bedziesz musial zwalniac bo to dalej jest 18". Pomiedzy 245 a 215 jest bardzo duza roznica szerokosci...i zblizasz sie powoli do szerokosci 16... to nie bedzie sie dobrze trzymalo drogi przy wiekszych predkosciach...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga