[ARJ 2.4 165 KM] Dziwny świst przy przyśpieszaniu...
[ARJ 2.4 165 KM] Dziwny świst przy przyśpieszaniu...
Witam Panowie,
od kilku dni jestem właścicielem Audi A6 C5 2.4b. Bardzo mnie irytuje pewna rzecz, otóż przy przyśpieszaniu coś świszczy, gwiżdże z pod machy bardziej po stronie pasażera, gdy ściągnę nogę z gazu przestaje, gdy jadę równą prędkością też tego nie słychać. Gdy stałem przy otwartej masce i nasłuchiwałem skąd to się wydobywa a druga osoba dodawała gazu, to nie było słychać tego świstu...
Druga rzecz która mnie irytuje, to na biegu jałowym delikatnie trzęsie budą, ale naprawdę nie ma tragedii... Jednak jest to V6 i wydaje mi się, że kultura tego pracy na biegu jałowym powinna być bardziej elastyczna...
Jeśli ktoś z wyżej wymienionych problemów miał u siebie lub orientuje się o co kaman to proszę o sugestie.
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
od kilku dni jestem właścicielem Audi A6 C5 2.4b. Bardzo mnie irytuje pewna rzecz, otóż przy przyśpieszaniu coś świszczy, gwiżdże z pod machy bardziej po stronie pasażera, gdy ściągnę nogę z gazu przestaje, gdy jadę równą prędkością też tego nie słychać. Gdy stałem przy otwartej masce i nasłuchiwałem skąd to się wydobywa a druga osoba dodawała gazu, to nie było słychać tego świstu...
Druga rzecz która mnie irytuje, to na biegu jałowym delikatnie trzęsie budą, ale naprawdę nie ma tragedii... Jednak jest to V6 i wydaje mi się, że kultura tego pracy na biegu jałowym powinna być bardziej elastyczna...
Jeśli ktoś z wyżej wymienionych problemów miał u siebie lub orientuje się o co kaman to proszę o sugestie.
Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Katalizator jest, mam jeden tłumik końcowy, więc jest jeden kat. Budą nie trzęsie, tylko na jałowym biegu są minimalne drgania.
Dzisiaj byłem na kompie, prześwietliliśmy cały samochód i nie ma absolutnie żadnych błędów, mechanik powiedział, że auto jest jak nowe i jak będę je sprzedawał to z chęcią je ode mnie odkupi. Jedyny błąd silnika to 17947 czujnik położenia pedału sprzęgła (F36).
Drugie pytanie to zagwostka na temat oleju wlanego w silniku, otóż sprzedający mówił że jest zalany 15W40!!! co przy przebiegu 155tys a tyle ma co potwierdzają wszystkie faktury z przeglądów i napraw w Niemczech, mnie trochę dziwi. Czy w związku z tym mogę chociaż wlać 10W40, i nie będę mieć żadnych wycieków...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Dzisiaj byłem na kompie, prześwietliliśmy cały samochód i nie ma absolutnie żadnych błędów, mechanik powiedział, że auto jest jak nowe i jak będę je sprzedawał to z chęcią je ode mnie odkupi. Jedyny błąd silnika to 17947 czujnik położenia pedału sprzęgła (F36).
Drugie pytanie to zagwostka na temat oleju wlanego w silniku, otóż sprzedający mówił że jest zalany 15W40!!! co przy przebiegu 155tys a tyle ma co potwierdzają wszystkie faktury z przeglądów i napraw w Niemczech, mnie trochę dziwi. Czy w związku z tym mogę chociaż wlać 10W40, i nie będę mieć żadnych wycieków...
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Jeżeli chodzi o świst to obstawiał bym wiskozę, co do drgań obroty ci nie "skaczą"? powinny stać na 680 ewentualnie do sprawdzenia poduszki, dwumasa itp.
15w40 :shock: rób płukankę czyść miskę i lej 5w40 co do oleju masz tu lekturę :D
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
lepiej zrobić płukankę i ewentualne uszczelnienie niż masz męczyć silnik na tym oleju
15w40 :shock: rób płukankę czyść miskę i lej 5w40 co do oleju masz tu lekturę :D
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
lepiej zrobić płukankę i ewentualne uszczelnienie niż masz męczyć silnik na tym oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 458
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
W każdym sklepie z olejami dostaniesz płukankę - powiesz tak do sprzedawcy to będzie wiedział o co chodzi. Polecam LM, najlepiej większe opakowanie. Wlewasz do starego oleju do silnika, odpalasz i trzymasz na wolnych obrotach ok 10 minut. Następnie wylewasz stary olej i zalewasz nowy. Cała filozofia.
Panowie zrobiłem dzisiaj czyszczenie przepustnicy i adaptacje, motor tak jakby jest cichy, ale nic poza tym, świat przy przyspieszanie jest nadal, obroty są pomiędzy 680-690, no i te delikatne drgania. Zauważyłem też że przy zmianie biegów np przy redukcji z 1 na 2 potrafi szarpać, tak jakby delikatnie się przydadzą. Zaznaczę że kopa ma, olej wymieniony plus filtr oleju i powietrza. Jest może ktoś z Elbląga bądź okolicy z 2.4 bym mógł porównać pracę silnika z moim, bo obawiam się że być może nie potrzebnie się czepiam, a te silniki tak mają... Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o świst to tak jak pisałem wyżej sprawdź wiskozę, jeżeli świst jest podobny do nie domkniętej szyby to niemalże na pewno wiskoza padnięta, jeżeli masz na myśli dźwięk podobny do startującego samolotu to wiskoza jest sprawna, słychać ja podczas rozruchu i po rozgrzaniu silnika. Prawdę mówiąc podskocz do jakiegoś normalnego mechanika i ci to sprawdzi na miejscu raczej nie biorąc nawet złotówki Co do szarpanie podczas zmian biegu, sprzęgło do oględzin nic innego mi nie przychodzi na myśl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga