Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARJ 2.4 165 KM] Dziwny świst przy przyśpieszaniu...

Silniki benzynowe
601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

[ARJ 2.4 165 KM] Dziwny świst przy przyśpieszaniu...

Post autor: 601s » 28 wrz 2015, 03:32

Witam Panowie,

od kilku dni jestem właścicielem Audi A6 C5 2.4b. Bardzo mnie irytuje pewna rzecz, otóż przy przyśpieszaniu coś świszczy, gwiżdże z pod machy bardziej po stronie pasażera, gdy ściągnę nogę z gazu przestaje, gdy jadę równą prędkością też tego nie słychać. Gdy stałem przy otwartej masce i nasłuchiwałem skąd to się wydobywa a druga osoba dodawała gazu, to nie było słychać tego świstu...

Druga rzecz która mnie irytuje, to na biegu jałowym delikatnie trzęsie budą, ale naprawdę nie ma tragedii... Jednak jest to V6 i wydaje mi się, że kultura tego pracy na biegu jałowym powinna być bardziej elastyczna...

Jeśli ktoś z wyżej wymienionych problemów miał u siebie lub orientuje się o co kaman to proszę o sugestie.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 28 wrz 2015, 16:45

A katalizatory są na miejscu czy wycięte? Jeśli wycięte to od tego jest dość specyficzny hałas. Jak trzęsie budą to poduchy silnika do sprawdzenia.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 28 wrz 2015, 18:51

Katalizator jest, mam jeden tłumik końcowy, więc jest jeden kat. Budą nie trzęsie, tylko na jałowym biegu są minimalne drgania.

Dzisiaj byłem na kompie, prześwietliliśmy cały samochód i nie ma absolutnie żadnych błędów, mechanik powiedział, że auto jest jak nowe i jak będę je sprzedawał to z chęcią je ode mnie odkupi. Jedyny błąd silnika to 17947 czujnik położenia pedału sprzęgła (F36).

Drugie pytanie to zagwostka na temat oleju wlanego w silniku, otóż sprzedający mówił że jest zalany 15W40!!! co przy przebiegu 155tys a tyle ma co potwierdzają wszystkie faktury z przeglądów i napraw w Niemczech, mnie trochę dziwi. Czy w związku z tym mogę chociaż wlać 10W40, i nie będę mieć żadnych wycieków...

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 28 wrz 2015, 19:12

Możesz wlać 10w40. Choć jeśli rzeczywiście ma taki przebieg. Powinien być jakiś 0w albo 5w :) Mój przy ponad 500tyś km ma lany 10w40 i jest okej. Jeśli rzeczywiście jest tam 15w40 bez płukania i ściągania miski się nie obejdzie....

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 28 wrz 2015, 20:29

Jeżeli chodzi o świst to obstawiał bym wiskozę, co do drgań obroty ci nie "skaczą"? powinny stać na 680 ewentualnie do sprawdzenia poduszki, dwumasa itp.
15w40 :shock: rób płukankę czyść miskę i lej 5w40 co do oleju masz tu lekturę :D
all-c5-oleje-silnikowe-jeden-temat-vt12489.htm
lepiej zrobić płukankę i ewentualne uszczelnienie niż masz męczyć silnik na tym oleju

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 29 wrz 2015, 08:20

Bardzo dziękuję Koledzy za wszystkie odpowiedzi. Z olejem zrobię tak jak mówicie. Czy ewentualnie znajdzie się jakaś osoba co zna dobrego mechanika z Elbląga???

P.S. Kolego wysota, możesz mi napisać jak i czym robi się płukanie silnika???

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 29 wrz 2015, 12:30

W każdym sklepie z olejami dostaniesz płukankę - powiesz tak do sprzedawcy to będzie wiedział o co chodzi. Polecam LM, najlepiej większe opakowanie. Wlewasz do starego oleju do silnika, odpalasz i trzymasz na wolnych obrotach ok 10 minut. Następnie wylewasz stary olej i zalewasz nowy. Cała filozofia.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 29 wrz 2015, 13:18

A jakiej firmy filtr oleju kupic_

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 29 wrz 2015, 13:33

Najlepiej Knecht, albo Mann.

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 29 wrz 2015, 13:45

Oki, dzięki bardzo.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 29 wrz 2015, 16:13

Co do mechanika do gdanska masz kawalek drogi wiec warto sie udac do mw motorline, co do plukanki to ci nie napisze bo osobiscie nie robilem

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 16 paź 2015, 15:04

Panowie zrobiłem dzisiaj czyszczenie przepustnicy i adaptacje, motor tak jakby jest cichy, ale nic poza tym, świat przy przyspieszanie jest nadal, obroty są pomiędzy 680-690, no i te delikatne drgania. Zauważyłem też że przy zmianie biegów np przy redukcji z 1 na 2 potrafi szarpać, tak jakby delikatnie się przydadzą. Zaznaczę że kopa ma, olej wymieniony plus filtr oleju i powietrza. Jest może ktoś z Elbląga bądź okolicy z 2.4 bym mógł porównać pracę silnika z moim, bo obawiam się że być może nie potrzebnie się czepiam, a te silniki tak mają... Dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 16 paź 2015, 18:26

Jeżeli chodzi o świst to tak jak pisałem wyżej sprawdź wiskozę, jeżeli świst jest podobny do nie domkniętej szyby to niemalże na pewno wiskoza padnięta, jeżeli masz na myśli dźwięk podobny do startującego samolotu to wiskoza jest sprawna, słychać ja podczas rozruchu i po rozgrzaniu silnika. Prawdę mówiąc podskocz do jakiegoś normalnego mechanika i ci to sprawdzi na miejscu raczej nie biorąc nawet złotówki :> Co do szarpanie podczas zmian biegu, sprzęgło do oględzin nic innego mi nie przychodzi na myśl

601s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 09 wrz 2015, 19:25
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: 601s » 08 lis 2015, 15:33

Powodem świstu była uszczelka od kolektora, już to zrobiłem i jest cichutko. Jednak obroty na jałowym nadal deliktnie falują. Jest tu na forum ktośnz Elbląga z takimnsamym motorem???

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 10 lis 2015, 16:23

A jakie masz ustawione niskie obroty? w V6 powinno być 680-720 rpm. Przy takich może delikatnie falować. Niektórzy podnoszą do 800rpm i wtedy chodzi równiutko.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga