[S6 C5] Jakie wspomaganie?
[S6 C5] Jakie wspomaganie?
Witam. Pytanie odnośnie wspomagania kierownicy w S6 C5. Czy miały servotronik czy nie?
U mnie jest cały czas taka sama siła wspomagania (ciężko), chociaż czasami w miejscu chwilowo można odnieść wrażenie jakby było bardzo lekko ale to niecały obrót kierownicy. Jak jest u was?
U mnie jest cały czas taka sama siła wspomagania (ciężko), chociaż czasami w miejscu chwilowo można odnieść wrażenie jakby było bardzo lekko ale to niecały obrót kierownicy. Jak jest u was?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Miały. Jak rozkodujesz sobie kody wyposażenia z wlepki to będziesz miał pewność czy u Ciebie było czy nie.zuku25 pisze:Czy miały servotronik czy nie?
Ja na postoju jednym palcem przekręcę kierownicą do pełnego skrętu kół.zuku25 pisze:U mnie jest cały czas taka sama siła wspomagania (ciężko), chociaż czasami w miejscu chwilowo można odnieść wrażenie jakby było bardzo lekko ale to niecały obrót kierownicy. Jak jest u was?
motostacja - części samochodowe.
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
Podepnę się pod temat a więc jak działa servotronic w S6? Mi zaraz po odpaleniu samochodu kierownica działa mega lekko i można bez problemów kręcić na postoju jednym palcem ale tylko na zimnym silniku a po przejechaniu pewnego odcinka wyraźnie układ kierowniczy robi się twardszy i trzeba już użyć siły by manewrować po parkingu i tu pytanie czy tak ma być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
- adrian1115
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
- Lokalizacja: Mielec
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Sprawdź czy w ogóle masz servotronic. Jak masz kod 1N3 to jest servo. Jak 1N1 tak jak u mnie to nie masz serva. U mnie na zimnym czy też gorącym silniku wspomaganie działa jednakowo..... ani cężko ani lekko. Poprostu normalna siła na kierownicy ze wspomaganiem.adrian1115 pisze:A może ktoś podpowie co może być przyczyną tego, że działa lekko tylko zaraz po odpaleniu na zimnym silniku a potem już cały czas ciężko?
Odkręć zbiorniczek z płynem wspomagania i sprawdź jego kolor. Świeży płyn powinien mieć kolor zielony. Jeśli u cb jest brunatny to czym prędzej go wymień, np ściągając ze zbiorniczka stary płyn za pomocą strzykawki i dolewanie nowego po każdym kilkukrotnym obracaniu kierownicą na maksa w lewo i prawo. Czynność kilka razy powtarzasz, aż płyn po każdym kręceniu kierą będzie miał barwę nowego świeżutkiego płynu....czyli zieloną. Powinno pomóc na twoje dolegliwości ze wspomaganiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Może komuś akurat się tak złożyło, że po wymianie coś "drgneło" i lepiej zaczęło pracować....ale generalnie jest to tej samej specyfikacji płyn włącznie z barwą i spełnioną normą grupy VAG. Sam osobiście zalewałem i OE (pierwsza wymiana po zakupie auta) i póżniej FEBI (przy wymianie maglownicy, która była już mocno wyeksploatowana). Różnicy w samym wspomaganiu i sile na kierownicy nie odczułem żadnej.
Jedno jest pewne.....jeśli w zbiorniczku jest płyn barwy brunatnej.....to obojętne czy zaleje OE czy FEBI....napewno będzie lepiej
Jeśli ktoś ma możliwość to fakt...niech lepiej kupi płyn OE....chociażby żeby mieć spokojną głowę, że to nie wina płynu, jeśli dalej było by coś nie tak.
Jedno jest pewne.....jeśli w zbiorniczku jest płyn barwy brunatnej.....to obojętne czy zaleje OE czy FEBI....napewno będzie lepiej
Jeśli ktoś ma możliwość to fakt...niech lepiej kupi płyn OE....chociażby żeby mieć spokojną głowę, że to nie wina płynu, jeśli dalej było by coś nie tak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga