Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5] Jakie wspomaganie?

Układ kierowniczy
zuku25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: Legionowo

[S6 C5] Jakie wspomaganie?

Post autor: zuku25 » 19 paź 2014, 18:42

Witam. Pytanie odnośnie wspomagania kierownicy w S6 C5. Czy miały servotronik czy nie?
U mnie jest cały czas taka sama siła wspomagania (ciężko), chociaż czasami w miejscu chwilowo można odnieść wrażenie jakby było bardzo lekko ale to niecały obrót kierownicy. Jak jest u was?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 paź 2014, 18:50

zuku25 pisze:Czy miały servotronik czy nie?
Miały. Jak rozkodujesz sobie kody wyposażenia z wlepki to będziesz miał pewność czy u Ciebie było czy nie.
zuku25 pisze:U mnie jest cały czas taka sama siła wspomagania (ciężko), chociaż czasami w miejscu chwilowo można odnieść wrażenie jakby było bardzo lekko ale to niecały obrót kierownicy. Jak jest u was?
Ja na postoju jednym palcem przekręcę kierownicą do pełnego skrętu kół.
motostacja - części samochodowe.

zuku25
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 07 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: zuku25 » 19 paź 2014, 20:22

Kod servotronica to chyba 1N3 a takowego nie ma u mnie wiec nie mam :(

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 11 paź 2015, 19:40

Podepnę się pod temat a więc jak działa servotronic w S6? Mi zaraz po odpaleniu samochodu kierownica działa mega lekko i można bez problemów kręcić na postoju jednym palcem ale tylko na zimnym silniku a po przejechaniu pewnego odcinka wyraźnie układ kierowniczy robi się twardszy i trzeba już użyć siły by manewrować po parkingu i tu pytanie czy tak ma być?

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 11 paź 2015, 19:43

Układ servotronic wraz z wzrostem predkosci wspomaganie powinno działać troche oporniej niż na postoju - czyli na postoju lekko , powyzej 40km/h już wyraźnie cięzej

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 11 paź 2015, 19:58

No i to by się zgadzało tylko pytanie czy po ponownym zmniejszeniu prędkości znowu wspomaganie ma działać lekko?

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 11 paź 2015, 19:59

Tak , przy manewrach parkingowych wspomagania powinno działać bardzo lekko

Awatar użytkownika
adrian1115
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 09 paź 2015, 17:46
Lokalizacja: Mielec

Post autor: adrian1115 » 11 paź 2015, 20:08

A może ktoś podpowie co może być przyczyną tego, że działa lekko tylko zaraz po odpaleniu na zimnym silniku a potem już cały czas ciężko?

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 16 paź 2015, 12:28

Prawdopodobnie zapchane sitko w maglownicy .

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 16 paź 2015, 13:24

adrian1115 pisze:A może ktoś podpowie co może być przyczyną tego, że działa lekko tylko zaraz po odpaleniu na zimnym silniku a potem już cały czas ciężko?
Sprawdź czy w ogóle masz servotronic. Jak masz kod 1N3 to jest servo. Jak 1N1 tak jak u mnie to nie masz serva. U mnie na zimnym czy też gorącym silniku wspomaganie działa jednakowo..... ani cężko ani lekko. Poprostu normalna siła na kierownicy ze wspomaganiem.
Odkręć zbiorniczek z płynem wspomagania i sprawdź jego kolor. Świeży płyn powinien mieć kolor zielony. Jeśli u cb jest brunatny to czym prędzej go wymień, np ściągając ze zbiorniczka stary płyn za pomocą strzykawki i dolewanie nowego po każdym kilkukrotnym obracaniu kierownicą na maksa w lewo i prawo. Czynność kilka razy powtarzasz, aż płyn po każdym kręceniu kierą będzie miał barwę nowego świeżutkiego płynu....czyli zieloną. Powinno pomóc na twoje dolegliwości ze wspomaganiem.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 16 paź 2015, 13:26

Oczywiscie płyn zalecany to orginalny , zaden FEBI - chociaż niektórzy uważają ze jest to - to samo .

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 16 paź 2015, 13:30

michalwruszak pisze:Oczywiscie płyn zalecany to orginalny , zaden FEBI - chociaż niektórzy uważają ze jest to - to samo .
Bo to jest to samo ;) wystarczy wziąć etykietę jednego i drugiego i porównać :)

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 16 paź 2015, 13:32

To może mit ale w A8 D2 np. wymiana FEBI na OE skutkuje lepszą pracą wspomagania

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 16 paź 2015, 14:37

Może komuś akurat się tak złożyło, że po wymianie coś "drgneło" i lepiej zaczęło pracować....ale generalnie jest to tej samej specyfikacji płyn włącznie z barwą i spełnioną normą grupy VAG. Sam osobiście zalewałem i OE (pierwsza wymiana po zakupie auta) i póżniej FEBI (przy wymianie maglownicy, która była już mocno wyeksploatowana). Różnicy w samym wspomaganiu i sile na kierownicy nie odczułem żadnej.
Jedno jest pewne.....jeśli w zbiorniczku jest płyn barwy brunatnej.....to obojętne czy zaleje OE czy FEBI....napewno będzie lepiej :]
Jeśli ktoś ma możliwość to fakt...niech lepiej kupi płyn OE....chociażby żeby mieć spokojną głowę, że to nie wina płynu, jeśli dalej było by coś nie tak. :)

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 16 paź 2015, 14:52

Piotrek_85, Zgadzam się z Tobą Piotrze

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga