Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Tiptonic, quattro a6 4.2 v8, po rozgrzaniu żle działa

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Tiptonic, quattro a6 4.2 v8, po rozgrzaniu żle działa

Post autor: MichalLbn » 11 paź 2015, 15:33

Witam! Mam problem ze skrzynią 5hp24 a c5 4.2 v8. Auto do momentu rozgrzania jeździ świetnie, zmienia biegi bardzo płynnie, wszystkie biegi działają idealnie. Wraz z nagrzewaniem isę oleju w skrzyni zaczyna być coraz gorzej, najpierw zdarza się że wypadnie bieg i skrzynia wrzuca następny bieg. Po mocnym nagrzaniu (pół godziny jazdy) szarpire mocno całym autem i wchodzi tryb awaryjny. Ja auto ostygnie znowy jedzie idealnie. Olej i filtr w skrzyni wymieniony, w misce na magnesach brak opiłków. Co mogę sprawdzić zamin wyjmę skrzynię i wyrzucę ją na złom? dzięki za rady.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 11 paź 2015, 18:11

Przed samym remontem warto zajrzeć do płyty zaworowej , może któryś zawór nie trzyma ciśnienia

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 12 paź 2015, 07:44

Pytanie tylko co może być do remontu w tej skrzyni, skoro jeździ wręcz książkowo do czasu podgrzania się oleju. Nic nie ślizga, zmienia biegi bez przeciągnięć i dość szybko.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 12 paź 2015, 14:35

Tak wychodzi jakby wraz z wzrostem temperatury skrzynia gubiła ciśnienie .

Gość.

Post autor: Gość. » 12 paź 2015, 21:22

Mechatronike sprawdzic można bo nie zawsze sie musi odrazu mechanicznie rozpaść.

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 12 paź 2015, 23:25

Czyli i tak skrzynie trzeba wyjąć i rozebrać.....

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 paź 2015, 00:07

żeby wyciągnąć płytę zaworową wystarczy zrzucenie miski i filtra

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 13 paź 2015, 09:06

Chyba zapytam jeszcze gdzieś. Bo gadałem wczoraj z gościem od automatów, to pokierował sobie moim autem aż się rozgrzeje olej i zaczną się problemy i stwierdził, że trzeba skrzynie na stół i rozbierać. Jeżeli będzie uszkodzony kosz forwardu to będzie drogo, jeśli nie to da się niedrogim kosztem ogarnąć.

peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: peklysz » 13 paź 2015, 10:06

Witam, u mnie po słowach skrzynia w dół, rozebraniu i diagnozie wyszło- konwekter do regeneracji ( poszły opiłki ) 2 kosze do wymiany A, wymiana tarczek,olej cena 4100

MichalLbn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 25 paź 2014, 14:11
Lokalizacja: Lublin

Post autor: MichalLbn » 13 paź 2015, 14:09

Na szczęście u mnie nie było żadnych opiłków w środku. Te skrzynie to jest takie dziadostwo że szok. Miałem kilkadziesiąt aut i nigdy nie miałem takich problemów, teraz juz drugie audi w automacie o odydwa nie jeździły jak powinny.

Gość.

Post autor: Gość. » 13 paź 2015, 19:20

Goscie od automatów zawsze maja jedna diagnoze że trza skrzynie na stoł a jak wyciagnie to juz jestesmy 1500 w plecy czy sprawna czy nie ale jak juz rozbiora to zawsze warto ten konwerter to to to tamto uszczelniania a może i mocniejszy kosz by sie nie rozsypał dalej i tak 5klocków połozysz jak nic. A diagnostyka mechatroniki to robota za kilka stówek.

Sa rozne szkoły bo nie ma gwarancji że wydasz 2 tysie na diagnostyke i czyszczenie mechatroniki do tego dasz nowy olej filter uszczelke i...może sie okazac że na darmo bo jednak siedzi juz plastelinowy kosz forwardu.

Najsłabsze skrzynie to sa 5hp-one sie musza rozsypać po okreslonym przebiegu(średnio 300tyś)

peklysz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 05 cze 2013, 06:34
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: peklysz » 14 paź 2015, 11:21

Dobrze ja się ze wszystkim zgodzę, są różne szkoły, mechanicy i diagnoza, ale w moim przypadku same to, że auto jechało na warsztat na lawecie i to, że wiadomo że ceny naprawy to kosmos, byłem przy wyciąganiu i rozbieraniu skrzyni, także widziałem wszystkie uszkodzenia i części które należy wymienić w moim przypadku. Trafiłem na mechanika, który zna się na rzeczy i pomagał jak mógł aby koszty i tak niebyły wysokie, sam mi powiedział że niektóry za te pieniądze to z giełdy samochodami wyjeżdżają, także chce aby wszystko było naprawione i sprawne w 100%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja