Witam,
Nie znalazłem podobnego tematu w wyszukiwarce, ale jakby było, podajcie link.
Nabyłem parę miesięcy temu Audi A6 C6 3.0 tdi quattro - kombi. Nie pytajcie mnie o rozsądek, bo został w domu. Handlarz obiecywał pewne i i bezinwestycyjne auto, a okazało się jak zawsze, był jakiś dzwon. Temat sporu z gościem pominę.
Zrobiłem parę bieżących niedoróbek, w tym zabezpieczenie podciętych podłużnic. Ok, oddaję samochód na ustawienie zbieżności (komputer), przed wyjazdem na wakacje, później po powrocie z nich, a auto nieustannie myszkuje w koleinach. Nie muszą być wcale duże, wystarczy lekkie pofalowanie jezdni. Z tych dwóch badań wynika, że ustawienia są miarę w porządku. W jednym, czy dwóch miejscach jest tylko trochę po za zielonymi, wzorcowymi ustawieniami. Jedynie jedno przednie koło wyprzedza drugie o ok. 6-7 mm. Ale jak stwierdzili szpece, powinno jechać bez noszenia. Podobnie mówił mi pewien właściciel różnych A6, że quattro idzie jak po szynach w każdych warunkach.
A tak nie jest. Wiem, koła mogą mieć wpływ, ale nie aż taki - 19-tnastki 255/35.
Liczę na Wasze doświadczenie. Zawieszenie? Koła? Czy może trzeba wyrównać przednie koła
na naciągarce?
pozdrawiam wszystkich
Jedrek
Audi A6 C6 3.0 quattro pływa na koleinach
Audi A6 C6 3.0 quattro pływa na koleinach
Fan czterech kółek, cokolwiek to znaczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Opony - ja wczesniej mialem 225/55/16 i kierownice mozna bylo puscic i na koleinach jechał prosto, a teraz mam 255/35/19 i jest tak jak u Ciebie a auto mam proste, sprawne i bez luzów w zawieszeniu.
Taki rozmiar opon jest twardy, sztywny więc zawsze będize Cie woziło po koleinach.
Jeśli zależy Ci na sprawdzeniu auta to udaj się jeszcze na pomiary punktów konstrukcyjnych podwozia, ale jeśli geometria zawieszenia wyszła ok to raczej jest prosta.
Taki rozmiar opon jest twardy, sztywny więc zawsze będize Cie woziło po koleinach.
Jeśli zależy Ci na sprawdzeniu auta to udaj się jeszcze na pomiary punktów konstrukcyjnych podwozia, ale jeśli geometria zawieszenia wyszła ok to raczej jest prosta.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

Biorę to pod uwagę. Z drugiej strony, chyba znajdzie się taka osoba wózkiem na 19-tnastkach, która powie, że nic się nie dzieje.
Ma ktoś taki układ? Dość mocno zasugerowałem się słowami gościa, który miał przednionapędową i quattro, twierdzą że ten ostatni napęd jest odporny na koleiny. Dzięki za twój komentarz.

Fan czterech kółek, cokolwiek to znaczy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
z praktyki wiem żę 90% stacji nie potrafi ustawić tego wielowachacza i jadą standartowo
a tu ustawia się kilkakrotnie unosząć i opuszczająć nadwozie o 6 cm
też miałem problem z koleinami po nauczeniu diagnostów -przekazaniu procedur -i ustawieniu problem ustąpił
prawidłowo ustawią ci w aso ok 300zł
miałem ośkę mam quatro- na sychym nie ma róznicy odnośnie myszkowania w koleinach
za to quatrodużo bardziej odporne na koleiny z wodą i aquaplaning z racji przekazywania miejszego momentu obrotowego na 4 koła
a tu ustawia się kilkakrotnie unosząć i opuszczająć nadwozie o 6 cm
też miałem problem z koleinami po nauczeniu diagnostów -przekazaniu procedur -i ustawieniu problem ustąpił
prawidłowo ustawią ci w aso ok 300zł
miałem ośkę mam quatro- na sychym nie ma róznicy odnośnie myszkowania w koleinach
za to quatrodużo bardziej odporne na koleiny z wodą i aquaplaning z racji przekazywania miejszego momentu obrotowego na 4 koła
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
enduro7, to zapodaj te procedury, będzie łatwiej w razie co zweryfikować ustawienie geometrii. Bez tego Twoj post w sumie niewiele wnosi...
Ja będę się upierał, że na takich kołach będzie zawsze wozić po koleinach. Oczywiście jak geometria będzie źle ustawiona to efekt będzie zdecydowanie bardziej odczuwalny.
Ja będę się upierał, że na takich kołach będzie zawsze wozić po koleinach. Oczywiście jak geometria będzie źle ustawiona to efekt będzie zdecydowanie bardziej odczuwalny.
A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 
