[TIP+Q] Szarpanie przy zmianie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
17125/P0741/001857 - Torque Converter Clutch: Stuck OFF / No Power being transferred
Possible Causes
## Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK ## Transmission Sealing faulty
## Automatic Transmission Fluid (ATF) dirty
## Torque Converter faulty or incorrect Torque Converter installed
## Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218) faulty
## Torque Converter Pressure Valve faulty
## Valve for Torque Converter Clutch faulty
## Torque Converter Lock-Up Clutch faulty/worn our
Possible Solutions
## Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level ## Check Transmission Sealing
## Check Automatic Transmission Fluid (ATF)
## Check Torque Converter
## Check Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218)
## Check Torque Converter Pressure Valve
## Check Valve for Torque Converter Clutch
## Check Torque Converter Lock-Up Clutch
Possible Causes
## Automatic Transmission Fluid (ATF) Level not OK ## Transmission Sealing faulty
## Automatic Transmission Fluid (ATF) dirty
## Torque Converter faulty or incorrect Torque Converter installed
## Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218) faulty
## Torque Converter Pressure Valve faulty
## Valve for Torque Converter Clutch faulty
## Torque Converter Lock-Up Clutch faulty/worn our
Possible Solutions
## Check Automatic Transmission Fluid (ATF) Level ## Check Transmission Sealing
## Check Automatic Transmission Fluid (ATF)
## Check Torque Converter
## Check Solenoid Valve 7 (N94)/Pressure Regulating Valve 4 (N218)
## Check Torque Converter Pressure Valve
## Check Valve for Torque Converter Clutch
## Check Torque Converter Lock-Up Clutch
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Od dołu/boku miski skrzyni masz jeden duży korek spustowy i drugi mniejszy korek przelewowy. Pod VAG-iem musisz sprawdzić temperaturę płynu ATF, aby prawidłowo zweryfikować stan. Jeśli nigdy tego nie robiłeś i nie wiesz jak za to się wziąć lepiej podjechać do serwisu ASB. Jeśli już to grosze wezmą za sprawdzenie. Choć znając życie możesz zbierać na remont skrzyni patrząc po błędzie.
- karol_17
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 94
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 07:39
- Imię: Karol
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Kraków
Mazdomania, Nie robiłem tego nigdy ale nie zamierzam się poddac. Korek znajde ale nie wiem jak tylko zweryfikowac stan i temperature. Konkretnie jak vagiem sprawdzic temperature i przy jakiej powinno się to robic ? Nie straszcie mnie tym remontem skrzyni..
Apophis, czyli mówisz zeby spuscic olej i zdjac filter/miskę i zobaczyc jak i co wyglada ?
Apophis, czyli mówisz zeby spuscic olej i zdjac filter/miskę i zobaczyc jak i co wyglada ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Jeśli tak to działaj, trudne nie jest Tutaj masz cały temat odnośnie zmiany oleju:
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-f ... t10267.htm
Oczywiście możesz sprawdzić stan oleju jak ci podpowiada Gosia. Jesli bedzie jednak ok warto by było go podmienić statycznie...ale..karol_17 pisze:czyli mówisz zeby spuscic olej i zdjac filter/miskę i zobaczyc jak i co wyglada ?
Jesli zwalisz miske i filter i sie okaże że masz tam jakieś "drobne" to wszelkie mało kosztujące serwisy sa stratą czasu i pieniędzy.
Nieserwisowana i umierająca skrzynia bedzie miała w środku syf,muł i nierzadko wieksze wióry.
Możesz jeszcze przy tescie stanu oleju wyciągnac go troche strzykawką i ocenić. Zapewne bedzie czarny to już dalej jw.