[ BDW 2.4 177 KM] drgania na jałowym biegu
[ BDW 2.4 177 KM] drgania na jałowym biegu
Witam.
Mam problem z drganiami silnika i całego nadwozia na jałowym biegu. Te drgania są większe przy obrotach 900-1000, powyżej już jest ok. Żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć co konkretnie nawala. Diagnozy mam różne. Może rozrząd, może dwumas, może cewki lub świece. Byłem na serwisie i stwierdzili że cewki, świece i ciśnienie w tłokach jest ok.
Więc w czym problem? Bo nie chciałbym w ciemno inwestować w rozrząd i dwumas a to i tak mogło by nic nie dać.
Mam problem z drganiami silnika i całego nadwozia na jałowym biegu. Te drgania są większe przy obrotach 900-1000, powyżej już jest ok. Żaden mechanik nie jest w stanie mi powiedzieć co konkretnie nawala. Diagnozy mam różne. Może rozrząd, może dwumas, może cewki lub świece. Byłem na serwisie i stwierdzili że cewki, świece i ciśnienie w tłokach jest ok.
Więc w czym problem? Bo nie chciałbym w ciemno inwestować w rozrząd i dwumas a to i tak mogło by nic nie dać.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Serwis to będzie szukał i szukał, a Ty zapłacisz jak za mokre zboże znając życie 
Aby wstępnie sprawdzić dwumas zrób tak: odpal auto, wysiądź, stań obok fotela kierowcy i naciśnij sprzęgło. Jeśli drżenie/stuki ustąpią to jest winny.
Możesz też otworzyć maskę (niech ktoś stoi przed nią i obserwuje silnik), a Ty włącz jedynkę i puszczaj sprzęgło - będzie widać czy jakaś poduszka silnika nie jest zerwana czasem.

Aby wstępnie sprawdzić dwumas zrób tak: odpal auto, wysiądź, stań obok fotela kierowcy i naciśnij sprzęgło. Jeśli drżenie/stuki ustąpią to jest winny.
Możesz też otworzyć maskę (niech ktoś stoi przed nią i obserwuje silnik), a Ty włącz jedynkę i puszczaj sprzęgło - będzie widać czy jakaś poduszka silnika nie jest zerwana czasem.
Witam mam ten sam objaw drgania karoseri podczas jazdy z niskich obrotów wszystko ustaję jak daje mocniej gazu powyżej 3tyś obrotów zauważyłem też zgrzytniecia co jakiś czas przy wbijaniu 3ki ale dopiero od ok tygodna a drgania mam już ok 3miesiące ale jest to wkurzające strasznie na 19" czuć to bardziej niż na 16 ale jednak dalej to drga ... rozrząd wymieniany przez poprzedniego właściciela przy przebiegu 155tyś auto ma 210tyś krajowe świece nowe przy 190tyś cewki też raczej nie będą tutaj problemem dodam że gdy auto jest zimne i na polu temp ok 8c czuje to bardziej tak mi się wydaje dodam żę jadąc i wrzucę sprzęgło drgania nie ustają
[ Dodano: 2015-10-11, 19:13 ]
szukam dobrego mechanika na śląsku co to ogarnie bo co jeden to inna teoria może quattro może coś w zawieszeniu może cewki moze rozrząd itd i takie wróżenie myślę nad aso ale tam to pewno naprawa w takiej a6 to będzie 10tyś na dzień dobry
[ Dodano: 2015-10-11, 19:13 ]
szukam dobrego mechanika na śląsku co to ogarnie bo co jeden to inna teoria może quattro może coś w zawieszeniu może cewki moze rozrząd itd i takie wróżenie myślę nad aso ale tam to pewno naprawa w takiej a6 to będzie 10tyś na dzień dobry
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Myken, dwumas niestety u nas jest nie dostepny nawet w aso w niemczech, wiec jezeli on jest przyczyna pozostaje czekac az sie calkiem wysypie i zmienic na zwykle kolo masowe badz sztywne, sam walcze z tym problemem tylko u mnie jest winny wydech i dwumas na wykonczeniu 
Ps sorki nie spojrzalem ze to BDW a nie BDV :D

Ps sorki nie spojrzalem ze to BDW a nie BDV :D
robiłem i by wychodziło że to nie dwumas. po wcisnieciu sprzegła nic się nie zmienia.Mazdomania pisze:Myken, A zrób test o którym wyżej pisałam.
zauważyłem że coraz gorzej biegi wchodzą.
[ Dodano: 2015-10-20, 17:00 ]
Witam. Auto na warsztacie i raczej pewna przyczyna tych drgań to dwumas. Był w tragicznym stanie, ledwo kupy się trzymał. Do tego mikro pęknięcia na tarczy sprzęgła i przypalony docisk. Jutro będzie poskładana i oby wszystko było cacy

[ Dodano: 2015-10-22, 16:46 ]
Auto odebrane i jest wszystko dobrze

Nowy dwumas, tarcza sprzęgła i docisk. Koszt całościowy to 3000 zł.
Dziękuję bardzo tym co próbowali pomóc

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 24 kwie 2014, 10:01
- Lokalizacja: Danmark
Witam.
Żadko tu piszę więdz sorki za jakiekolwiek błedy czy to w pisaniu czy też że to zły dział.aPodepnę sie pod temat.
Otuż w mojej furce padła mi skrzynia.Na poczatku nic się nie działo ale przed wymianą radio przestało ją zagłuszać
W środku był rdzawy kolor i jakiś pył z olejem , może ktoś czegoś dolał nie mam pojęcia.Po zmianie na używkę wszystko śmiga jak talala tylko mam dziwne wibracje w przedziale obrotów od 2500 do 3200 na biegu 4/5/6 .Mechanik twierdził że dwumasa jest ok.sprzęgło niby też.Czy to może byç wi a przecubu wewnętrzny czy może poduchy bądź jednak dwumasa?No chyba że to wina tej skrzyni?
:shock: proszę forumowiczów o jakąś pomoc .
pozdrawiam
Żadko tu piszę więdz sorki za jakiekolwiek błedy czy to w pisaniu czy też że to zły dział.aPodepnę sie pod temat.
Otuż w mojej furce padła mi skrzynia.Na poczatku nic się nie działo ale przed wymianą radio przestało ją zagłuszać

:shock: proszę forumowiczów o jakąś pomoc .
pozdrawiam