[A6 C5 2.7T] Jak sprawdzić szczelność dolotu?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Kolego....odma zawsze będzie najbardziej rzygać olejem i smrodem palonego oleju, gdy auto chodzi na wolnych obrotach......a to dlatego, że wtedy jest najwieksze podciśnienie. Wraz z nabieraniem obrotów przez silnik, a tym samym wraz z coraz bardziej otwartą przepustnicą, podciśnienie w kolektorze dąży do wyrównania z atmosferycznym i wtedy już odma nie wyrzuca oleju ani nic nie śmierdzi.....czyli właśnie podczas normalnej jazdy. W autach turbodoładowanych to jest nawet nadwyżka ciśnienia i w kolektorze panuje ciśnienie trochę wieksze od atmosferycznego, więc wtedy tym bardziej nie będzie czuć odmyKosmy pisze:Witam ja odnośnie tej fotki jest tam króciec do którego jest wpięty zawór - Pressure limiting valve i czy po odpięciu go od króćca powinno tam dmuchać czy zaciągać powietrze bo u mnie nic się nie dzieję tak jakby był zaślepiony zapchany ale gdy zatkam otwór w tym zaworze to na wlewie oleju wciąga lekko do środka folie położoną na wlewie a jak puszczę to lekko dmucha więc pewnie mam problemy z odma bo mi kapie na kolektor olej i śmierdzi ale tylko przy małym przebiegu jak przejadą więcej kilometrów i przełączy się na gaz to nie kapie nic na kolektor bo nawet po zatrzymaniu samochodu i włączonym silniku maska do góry i nic nie śmierdzi ani dymi a na zimnym silniku jak odpalę to po minucie już czuć smród palonego oleju i dymek widać pod maską poradźcie bo ten smród mnie dobija i dodatkowo gubi olej (uszczelki pod pokrywa zaworów wymieniłem i parę dni spokój (dokładnie dwa) a później wyciek wrócił)daw2 pisze:tusiek21 pisze:najprosciej chyba preparatem plakopodobnym psikac w okolicach kolektora ssacego przewodow powietrza, jezeli silnik zwiekszy chwilowo obroty znaczy ze łapie lewe powietrze gdzies...
Tak to napewno nie sprawdzisz w 2.7. Demontujesz elastyczny wąż z przepływomierzem przy igreku odpinasz i zaslepiasz zawór odmy przy igreku ten obok N249. Musisz sobie dorobic coś w stylu korka z wentylkiem aby szczelnie weszło do wejscia igreka. Pompujesz do 1.5 bar i słuchasz gdzie syczy. To jedyny 100 sposób.
Więc jeśli sam piszesz, że z odmy kapie Ci olej na kolektor to nie rozumiem nad czym tu się zastanawiać....należy układ odmy albo oczyścić albo wymienić.
Kolego nigdy nie miałeś takiego silnika i nawet nie wiesz jakie wielkie niespodzianki robi ten silnik przy nawet śniesznie małej nieszczelności. I nie pisze tu o nieszczelnosci pomiedzy zaworami ssacymi a przepustnicą bo to tylko 1/3 układu. W 2.7t musi być szczelnośc od zaworów do przepływki ( interkulery turbiny cała masa obwodów które podczas jazdy często są pod ciśnieniem ) W tym silniku nie ma innej szybkiej możliwości aby zlokalizować np. peknięty weżyk podciśnienia a uwież,że jest ich tam troche. Jeżeli dmucha z pod korka po pompowaniu powietrza w dolot to napewno trzeba się przyjżec odmie gdyż uszczelki dekli szybko puszczą.Piotrek_85 pisze:Nie bardzo rozumiem po co tak kombinować ze sprawdzaniem, czy kolektor jest szczelny.....podpinasz sie pod kompa LPG i patrzysz ile wynosi podciśnienie.......powinno wynosić max 0.4 bara. Jeśli jest powyżej to na bank masz nieszczelność. Jeśli jest poniżej, a najlepiej w okolicach 0.35 bara to na 100 % masz szczelny kolektor i nic nie musisz kombinować żeby to sprawdzać.
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.
[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami
Pomogłem? Kliknij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
No ok. Ale przeciez na wolnych obrotach przepustnica jest zamknieta, wiec teoretycznie obwody typu turbina - intercooler nie maja tu nic do rzeczy, gdy auto sobie pracuje na postoju, a przeciez wlasnie wtedy podcisnienie jet najwieksze i to wlasnie wtedy odma najczesciej daje o sobie znac. A jesli masz nieszczelnosci typu przeplywka-turbina-ic, to juz nie odma sie klania lecz sklad mieszanki bo za malo powietrza dostaje a to juz zupelnie inna bajka. Pomyliles najwidoczniej dolot z podcisnieniem, przynajmniej takie odnioslem wrazenie.daw2 pisze:Kolego nigdy nie miałeś takiego silnika i nawet nie wiesz jakie wielkie niespodzianki robi ten silnik przy nawet śniesznie małej nieszczelności. I nie pisze tu o nieszczelnosci pomiedzy zaworami ssacymi a przepustnicą bo to tylko 1/3 układu. W 2.7t musi być szczelnośc od zaworów do przepływki ( interkulery turbiny cała masa obwodów które podczas jazdy często są pod ciśnieniem ) W tym silniku nie ma innej szybkiej możliwości aby zlokalizować np. peknięty weżyk podciśnienia a uwież,że jest ich tam troche. Jeżeli dmucha z pod korka po pompowaniu powietrza w dolot to napewno trzeba się przyjżec odmie gdyż uszczelki dekli szybko puszczą.Piotrek_85 pisze:Nie bardzo rozumiem po co tak kombinować ze sprawdzaniem, czy kolektor jest szczelny.....podpinasz sie pod kompa LPG i patrzysz ile wynosi podciśnienie.......powinno wynosić max 0.4 bara. Jeśli jest powyżej to na bank masz nieszczelność. Jeśli jest poniżej, a najlepiej w okolicach 0.35 bara to na 100 % masz szczelny kolektor i nic nie musisz kombinować żeby to sprawdzać.
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.
[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami
Na wolnych obrotach przepustnica nie jest zamknięta a kilka procent uchylona. Na zamkniętej ma zgasnąć. A skoro jest uchylona to powietrze idzie przez caly długi układ zamin trafi to przeplywki, a jeśli pomiar jest zakłócony lewym powietrzem to silnik chodzi nieprawidłowo.
Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie - w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza.Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika - powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany
Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie - w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza.Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika - powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany
Pomogłem? Kliknij
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
Jest możliwe że coś stało się z turbina i z niej gdzieś schodzi powietrze?? Bo podłączając sprężarkę pod Y i dmuchając ciśnienie od razu schodzi a kompletnie nic nie czuć wkładając rękę we wszystkie możliwe miejsca.A napewno jest to gdzieś przy turbinie
[ Dodano: 2015-10-07, 19:58 ]
W razie co podaję logi:
115,118 http://vaglog.pl/log_222217.html
002,033 http://vaglog.pl/log_222216.html
[ Dodano: 2015-10-07, 20:23 ]
A w bloku 032 wyszło -4.7% i 2.1%
[ Dodano: 2015-10-20, 20:17 ]
Jakieś pomysły gdzie może być ta nieszczelność??
[ Dodano: 2015-10-07, 19:58 ]
W razie co podaję logi:
115,118 http://vaglog.pl/log_222217.html
002,033 http://vaglog.pl/log_222216.html
[ Dodano: 2015-10-07, 20:23 ]
A w bloku 032 wyszło -4.7% i 2.1%
[ Dodano: 2015-10-20, 20:17 ]
Jakieś pomysły gdzie może być ta nieszczelność??
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga