Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.7T] Jak sprawdzić szczelność dolotu?

Silniki benzynowe
Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 27 sie 2015, 09:34

A kto odpowie na moje pytanie??

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 27 sie 2015, 12:30

Kosmy pisze:
daw2 pisze:
tusiek21 pisze:najprosciej chyba preparatem plakopodobnym psikac w okolicach kolektora ssacego przewodow powietrza, jezeli silnik zwiekszy chwilowo obroty znaczy ze łapie lewe powietrze gdzies...

Tak to napewno nie sprawdzisz w 2.7. Demontujesz elastyczny wąż z przepływomierzem przy igreku odpinasz i zaslepiasz zawór odmy przy igreku ten obok N249. Musisz sobie dorobic coś w stylu korka z wentylkiem aby szczelnie weszło do wejscia igreka. Pompujesz do 1.5 bar i słuchasz gdzie syczy. To jedyny 100 sposób.
Witam ja odnośnie tej fotki jest tam króciec do którego jest wpięty zawór - Pressure limiting valve i czy po odpięciu go od króćca powinno tam dmuchać czy zaciągać powietrze bo u mnie nic się nie dzieję tak jakby był zaślepiony zapchany ale gdy zatkam otwór w tym zaworze to na wlewie oleju wciąga lekko do środka folie położoną na wlewie a jak puszczę to lekko dmucha więc pewnie mam problemy z odma bo mi kapie na kolektor olej i śmierdzi ale tylko przy małym przebiegu jak przejadą więcej kilometrów i przełączy się na gaz to nie kapie nic na kolektor bo nawet po zatrzymaniu samochodu i włączonym silniku maska do góry i nic nie śmierdzi ani dymi a na zimnym silniku jak odpalę to po minucie już czuć smród palonego oleju i dymek widać pod maską poradźcie bo ten smród mnie dobija i dodatkowo gubi olej (uszczelki pod pokrywa zaworów wymieniłem i parę dni spokój (dokładnie dwa) a później wyciek wrócił) :|
Kolego....odma zawsze będzie najbardziej rzygać olejem i smrodem palonego oleju, gdy auto chodzi na wolnych obrotach......a to dlatego, że wtedy jest najwieksze podciśnienie. Wraz z nabieraniem obrotów przez silnik, a tym samym wraz z coraz bardziej otwartą przepustnicą, podciśnienie w kolektorze dąży do wyrównania z atmosferycznym i wtedy już odma nie wyrzuca oleju ani nic nie śmierdzi.....czyli właśnie podczas normalnej jazdy. W autach turbodoładowanych to jest nawet nadwyżka ciśnienia i w kolektorze panuje ciśnienie trochę wieksze od atmosferycznego, więc wtedy tym bardziej nie będzie czuć odmy :)
Więc jeśli sam piszesz, że z odmy kapie Ci olej na kolektor to nie rozumiem nad czym tu się zastanawiać....należy układ odmy albo oczyścić albo wymienić.

Kosmy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: Kosmy » 27 sie 2015, 13:33

Nie kapie mi z odmy tylko z pod pokrywy zaworów (tak sądzę) ale moje pytanie było czy to jest normalne że z tego króćca nie ma ruchu powietrza a powinno albo wciągać albo dmuchać

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 02 wrz 2015, 21:11

Piotrek_85 pisze:Nie bardzo rozumiem po co tak kombinować ze sprawdzaniem, czy kolektor jest szczelny.....podpinasz sie pod kompa LPG i patrzysz ile wynosi podciśnienie.......powinno wynosić max 0.4 bara. Jeśli jest powyżej to na bank masz nieszczelność. Jeśli jest poniżej, a najlepiej w okolicach 0.35 bara to na 100 % masz szczelny kolektor i nic nie musisz kombinować żeby to sprawdzać.
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.

[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami :]
Kolego nigdy nie miałeś takiego silnika i nawet nie wiesz jakie wielkie niespodzianki robi ten silnik przy nawet śniesznie małej nieszczelności. I nie pisze tu o nieszczelnosci pomiedzy zaworami ssacymi a przepustnicą bo to tylko 1/3 układu. W 2.7t musi być szczelnośc od zaworów do przepływki ( interkulery turbiny cała masa obwodów które podczas jazdy często są pod ciśnieniem ) W tym silniku nie ma innej szybkiej możliwości aby zlokalizować np. peknięty weżyk podciśnienia a uwież,że jest ich tam troche. Jeżeli dmucha z pod korka po pompowaniu powietrza w dolot to napewno trzeba się przyjżec odmie gdyż uszczelki dekli szybko puszczą.
Pomogłem? Kliknij

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 02 wrz 2015, 22:00

daw2 pisze:
Piotrek_85 pisze:Nie bardzo rozumiem po co tak kombinować ze sprawdzaniem, czy kolektor jest szczelny.....podpinasz sie pod kompa LPG i patrzysz ile wynosi podciśnienie.......powinno wynosić max 0.4 bara. Jeśli jest powyżej to na bank masz nieszczelność. Jeśli jest poniżej, a najlepiej w okolicach 0.35 bara to na 100 % masz szczelny kolektor i nic nie musisz kombinować żeby to sprawdzać.
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.

[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami :]
Kolego nigdy nie miałeś takiego silnika i nawet nie wiesz jakie wielkie niespodzianki robi ten silnik przy nawet śniesznie małej nieszczelności. I nie pisze tu o nieszczelnosci pomiedzy zaworami ssacymi a przepustnicą bo to tylko 1/3 układu. W 2.7t musi być szczelnośc od zaworów do przepływki ( interkulery turbiny cała masa obwodów które podczas jazdy często są pod ciśnieniem ) W tym silniku nie ma innej szybkiej możliwości aby zlokalizować np. peknięty weżyk podciśnienia a uwież,że jest ich tam troche. Jeżeli dmucha z pod korka po pompowaniu powietrza w dolot to napewno trzeba się przyjżec odmie gdyż uszczelki dekli szybko puszczą.
No ok. Ale przeciez na wolnych obrotach przepustnica jest zamknieta, wiec teoretycznie obwody typu turbina - intercooler nie maja tu nic do rzeczy, gdy auto sobie pracuje na postoju, a przeciez wlasnie wtedy podcisnienie jet najwieksze i to wlasnie wtedy odma najczesciej daje o sobie znac. A jesli masz nieszczelnosci typu przeplywka-turbina-ic, to juz nie odma sie klania lecz sklad mieszanki bo za malo powietrza dostaje a to juz zupelnie inna bajka. Pomyliles najwidoczniej dolot z podcisnieniem, przynajmniej takie odnioslem wrazenie.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 04 wrz 2015, 09:29

Na wolnych obrotach przepustnica nie jest zamknięta a kilka procent uchylona. Na zamkniętej ma zgasnąć. A skoro jest uchylona to powietrze idzie przez caly długi układ zamin trafi to przeplywki, a jeśli pomiar jest zakłócony lewym powietrzem to silnik chodzi nieprawidłowo.
Diagnozę elektroniczną można przeprowadzić podglądając korekcje na kanale 032 bloku pomiarowego silnika. Jeśli wartości w pierwszych dwóch kanałach bloku 32 są ujemne (osiągające np. -10%) możemy spodziewać się nieszczelności w dolocie - w ten sposób sterownik „broni się” przed jazdą na zbyt bogatej mieszance spowodowanej niedocieraniem do komory spalania zmierzonej ilości powietrza.Którykolwiek z elementów dolotu za przepływomierzem (wliczając w to przewody podciśnieniowe sterowania turbiny, DV czy też odmy i układu „secondary air injection” (SAI)), może z wiekiem ulec uszkodzeniu (przetarciu/pęknięciu), a uszkodzenie objawiać się będzie wyłącznie podczas pracy na biegu jałowym. Sterownik zaalarmuje nas wtedy błędem z rodziny „System Too Lean” (mieszanka zbyt uboga). Weryfikację diagnozy potwierdzi obserwacja grupy 032 kanału silnika - powinniśmy zaobserwować tam wartości dodatnie przekraczające +5 do 10%. Należy dokładnie przyjrzeć się dolotowi oraz wszystkim elementom gumowym pod maską. Jakiekolwiek przetarcia przewodów kwalifikują gumę do natychmiastowej wymiany
Pomogłem? Kliknij

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 04 wrz 2015, 10:01

Nic dodać, nic ująć <lol>

Awatar użytkownika
Blondyn988
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Blondyn988 » 20 paź 2015, 20:17

Jest możliwe że coś stało się z turbina i z niej gdzieś schodzi powietrze?? Bo podłączając sprężarkę pod Y i dmuchając ciśnienie od razu schodzi a kompletnie nic nie czuć wkładając rękę we wszystkie możliwe miejsca.A napewno jest to gdzieś przy turbinie

[ Dodano: 2015-10-07, 19:58 ]
W razie co podaję logi:
115,118 http://vaglog.pl/log_222217.html
002,033 http://vaglog.pl/log_222216.html

[ Dodano: 2015-10-07, 20:23 ]
A w bloku 032 wyszło -4.7% i 2.1%

[ Dodano: 2015-10-20, 20:17 ]
Jakieś pomysły gdzie może być ta nieszczelność??

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 31 maja 2017, 21:48

Ma ktoś może schemat dolotu,?
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 31 maja 2017, 22:48

Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Krix0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 18 kwie 2015, 21:00
Imię: Artur
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KGR

Post autor: Krix0 » 02 cze 2017, 19:53

Fajnie dzięki wielkie
Jakiś patent na zaslepienie za przeplywka?
Z czego to zrobić?
Pomoglem ?
Daj pomógł Ciebie nic nie kosztuje a mnie motywuje.
Nie zapomnij napisać czy problem znikł po otrzymanych radach, dla potomnych :)

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 02 cze 2017, 22:35

Zaślepka pcv dętka zawór lub inna kombinacja
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga