Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju

Silniki benzynowe
skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 04 paź 2015, 15:44

Blade05 poradziłeś sobie z problemem wycieków ? Pozdro.

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 paź 2015, 08:58

Ale kotleta odgrzebałeś ;D

Wiesz co ogólnie to ogarnąłem temat ale gdzieś tam zawsze z tego silnika coś się musi saczyć...

Podstawy:
- korek
- uszczelki pod pokrywami zaworów (!)
- zaślepki wałków rozrządu (są z tyłu 2szt.)
- uszczelki nastawników (są 2 szt. jedna z prawej z przodu druga z tyłu z lewej - tak jak się patrzy na silnik od przodu)

Jak po tym nadal Ci leci olej to:
- jest taka kopułka pod kolektorem ssącym. Nie ma uszczelki i z niej może lecieć - cieknie wtedy gdzieś miedzy skrzynią a silnikiem albo po całej skrzyni.
- teoretycznie jest chłodnica oleju i tam kolej przelatuje przez taką " 8 " uszczelkę ale mi tam nie ciekło :)

Teraz od ponad roku mam A8 i mu też olejem rzygało :D Zwłaszcza po płukance i wymianie oleju zaczął uciekac gdzie się da i śmierdzieć na kolektorach... wymieniłem uszczelki pokryw i wystarczyło :)

Powodzenia! :)

Gość.

Post autor: Gość. » 05 paź 2015, 11:35

W razie jak wycieków jest duzo to mamy uruchomiony rozyjski system automatycznej wymiany oleju-silnik wypluwa co zuzyte i trza dolewac nowy(w tym wypadku rezygnujemy z wymian oleju a jedynie filter co rok) :D

Cóz jesli można nazwac to pocieszeniem to sam walcze w swoim poczciwym ABZ i narazie stanąłem na UPG gdzie sie lekko saczy na zewnątrż. Ale co ciekawe dotąd ciekło zewszad i nie smierdziało nic :D

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 paź 2015, 12:52

Apophis pisze:W razie jak wycieków jest duzo to mamy uruchomiony rozyjski system automatycznej wymiany oleju-silnik wypluwa co zuzyte i trza dolewac nowy(w tym wypadku rezygnujemy z wymian oleju a jedynie filter co rok) :D

Cóz jesli można nazwac to pocieszeniem to sam walcze w swoim poczciwym ABZ i narazie stanąłem na UPG gdzie sie lekko saczy na zewnątrż. Ale co ciekawe dotąd ciekło zewszad i nie smierdziało nic :D
Jeśli śmierdzi to albo spod pokryw zaworów albo tych zatyczek wałków ścieka na kolektory ;)

Gość.

Post autor: Gość. » 05 paź 2015, 13:38

Leciało mi z:
1.Dekli zaworów
2. Jakiś uszczelniaczy z tyłu silnika(głowic)
3. uszczelek znajdujących się u mnie za oslonami rozrzadu,
4. Chłodniczka oleju
5. dolna miska olejowa.
6.uszczelniacze wałkow,wału,pompy oleju
7. Jakas śruba trzymająca obudowe wewnętrzna rozrzadu.
8. prawa UPG
WIęcej nie pamiętam,zrobiłem wszystko poza UPG(mały wyciek na krańcu głowicy zmniejszył sie po dociagnięciu śrub)
Auto od spodu przez pęd powietrza zarzygane było do połowy długości,dolewałem z póltora litra na 1000km ale poza śladami na parkingu i silniku żadnych objawów zapachu nie było. :)

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 05 paź 2015, 14:34

No ja aktualnie w A8 (silnik BFM) dolewam max 0,2L na 1000km :)
Największy problem to wyciekający G12 z chłodnicy oleju.. kompletnie nie chce mi się za to zabierać... Upały auto przeżyło więc do momentu jak na prawdę dużo będzie tego ciekło nie planuję zmieniać rurki :)

Gość.

Post autor: Gość. » 05 paź 2015, 19:58

Aktualnie u mnie z małego wycieku pod UPG sie zmieniło i cieknie chłodziwo a nie olej :D

Chłodniczka to ma ten minus że sie może wymieszac tam jedno z drugim,mi sie zaczeło robić masełko na bagnecie a w zbiorniczku chłodziwa tłuste plamy i nie było juz zmiłuj.

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 06 paź 2015, 23:38

Blade05 pisze:Ale kotleta odgrzebałeś ;D

<rotfl> <rotfl>
W sumie nie skonczyles tematu, wiec zapytalem, bo i moje AQJ podcieka i wqrwia mi nosa <nerwus> <wnerw>
Uszczelki pod klawiaturami wymienilem. Niestety sam nie wiem z jakiego powodu nie wymienilem tych uszczelek pod nastawnik walkow, malych "polksiezycy" <glupek> <milczek> - z tego co pamietam to wygladalo ze tam jest sucho.
Teraz pytanko - nie moge sobie w glowie odtworzyc, czy te uszczelki mozna wymienic bez sciagania pokryw zaworow ?? <mysli> Jesli nie, to komplet uszczelek przez glupote pojdzie w smieci <glupek>
Zaczne od wymiany tych polksiezycy i zaslepek walkow, potem bede szukal dalej.
Ogolnie u mnie troche dziwnie wygladaja te wycieki, a mianowicie:
Po otwarciu maski, patrzac na silnik, z uszczelek pod pokrywami juz nic nie widac zeby lecialo i z gory zadnych wyciekow nie widze, aczkolwiek po przejechaniu sie autem i otworzeniu maski na postoju, czasem widac lekki dymek z lewej i z prawej strony silnika (patrzac na niego z pozycji przed autem).
Jak wejde pod auto, to widac na prawym kolektorze wydechowym, od spodu dosc duza plame po wypalonym oleju i na srodku tej plamy krople jescze nie spalonego (swieza)
Co dziwne, nie widze zadnych sladow do okola tej plamy, ani z bokow, ani z gory kolektora <mysli> <nerwus>

Druga dziwna sprawa, to to ze kolektor z boku jest suchy, ale sciana komory silnika na przeciw kolektora jest mokra i za choooya nie wiem skad to sie tam bierze <mysli> <mysli>

Z lewej strony od spodu, nie widac nic mokrego i nie wiem w takim razie, czy ten dymek wychodzacy gora po obu stronach jest przez wyciek z prawej strony silnika, czy tez moze z lewej tez cos leci, ale nie moge tego znalezc <mysli>

Jak sie mocno wqqqrwie i wymiana uszczelek pod nastawnik i zaslepek walkow nie pomoze, to wydlubie w styczniu przy okazji dluzszego urlopu w pl silnik na stol i bede ogladal :(

Piszac o prawej stronie od dolu, caly czas mam na mysli ta sama strone co patrzac na silnik z gory.

Wszelkie sugestie mile widziane <luzik> <okok>

Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-10-06, 23:38 ]
Apophis pisze:Aktualnie u mnie z małego wycieku pod UPG sie zmieniło i cieknie chłodziwo a nie olej :D

Chłodniczka to ma ten minus że sie może wymieszac tam jedno z drugim,mi sie zaczeło robić masełko na bagnecie a w zbiorniczku chłodziwa tłuste plamy i nie było juz zmiłuj.
Takie glupie pytanie: Co to jest to UPG ?? <glupek> <mysli>

Co do chlodniczki, to mi plyn ubywal, ale wszystko znalazlem i to tylko bylo na zaciskach przy gumowych rurkach - zaciski i czesc przewodow/rurek gumowych zalozylem nowe i teraz nic mi plynu ze zbiorniczka nie ubywa <okok> <radocha>

W RS6 za to znikalo mi dosc duzo i to na 100% z chlodniczki <zalamka>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 07 paź 2015, 00:21

Uczelki pod pokrywami można zakładać ponownie tylko silikon który nakłada się na zagięciach przy walkach trzeba ew wyczyścić.

Za to te objawy wskazują na te zaślepki wałków. Lub zła instalacje uszczelek pokryw. W A8 tez mi tak dymilo.. po odpaleniu po paru minutach wypalal się olej ;( Po wymianie uszczelek ustalo.

UPG to uszczelka pod glowica ;) Tez nie wiedziałem.

skywalker1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin

Post autor: skywalker1977 » 07 paź 2015, 00:45

Blade05 pisze:Uczelki pod pokrywami można zakładać ponownie tylko silikon który nakłada się na zagięciach przy walkach trzeba ew wyczyścić.

Za to te objawy wskazują na te zaślepki wałków. Lub zła instalacje uszczelek pokryw. W A8 tez mi tak dymilo.. po odpaleniu po paru minutach wypalal się olej ;( Po wymianie uszczelek ustalo.

UPG to uszczelka pod glowica ;) Tez nie wiedziałem.
Dzieki za szybka odpowiedz <brawo>

Nie bede sie bawil z zakladaniem starych uszczelek. Co do zlej ich instalacji, to chyba raczej odpada, bo akurat uszczelki dokladnie do okola mozna obejrzec i nic nie stwierdzilem zeby lecialo <okok>

Niech by i te zaslepki byly winne, byle bym zdolal to usunac, bo mi naprawde nosa wqqqqrwia mocno i przy okazji wstyd jak sie czasem na swiatlach stanie, a tam lekki dymek z pod maski leci <zalamka>

Zaopatrze sie w komplet gratow potrzebnych do roboty i przysiade ktoregos weekendu od rana nad tematem <okok>

UPG - Cale zycie sie czlowiek uczy, a i tak glupi zejdzie z tego swiata <rotfl>

Dzieki jeszcze raz za info i pozdrowionka <okok>

Blade-Karol

Post autor: Blade-Karol » 07 paź 2015, 09:25

Jeśli chodzi o instalacje to chodzi mi akurat właśnie o nakładanie silikonu w tych kątach gdzie uszczelka idzie do góry wokół wałków. Ja to kieeedys nawet powiedziałem mechanikom żeby całą wysmarowali ale na dużo się to nie zdało bo.... ZAPOMNIALEM O JEDNYM:

Uszczelki można wymieniać do usranej śmierci ale jak będzie powstawało pod deklami DUŻE CIŚNIENIE to i tak bedzie wywalało olej.

Ja właśnie dlatego wymieniłem:
- uszczelkę korka i bagnetu
- ezektor (ale jeśli jest drożny to wystarczy płukanie w benzynie). Koszt nowego ok 100.
- sprawdzenie lub wymiana zaworu regulującego ciśnienie w bloku (ten plastikowy czarny płaski grzybek za kolektorem) koszt nowego ~330.
- sprawdzenie drożności rurek i węży a zwłaszcza tego metalowego na którym stoi "grzybek" u mnie tam było tak <font color='red'><b>censored</b></font> ze prześwit był mniejszy o ponad polowe! To przepływ pewnie spokojnie o 75% !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja