[ AQJ 4.2 340 KM] Ciągłe wycieki oleju
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Ale kotleta odgrzebałeś ;D
Wiesz co ogólnie to ogarnąłem temat ale gdzieś tam zawsze z tego silnika coś się musi saczyć...
Podstawy:
- korek
- uszczelki pod pokrywami zaworów (!)
- zaślepki wałków rozrządu (są z tyłu 2szt.)
- uszczelki nastawników (są 2 szt. jedna z prawej z przodu druga z tyłu z lewej - tak jak się patrzy na silnik od przodu)
Jak po tym nadal Ci leci olej to:
- jest taka kopułka pod kolektorem ssącym. Nie ma uszczelki i z niej może lecieć - cieknie wtedy gdzieś miedzy skrzynią a silnikiem albo po całej skrzyni.
- teoretycznie jest chłodnica oleju i tam kolej przelatuje przez taką " 8 " uszczelkę ale mi tam nie ciekło
Teraz od ponad roku mam A8 i mu też olejem rzygało :D Zwłaszcza po płukance i wymianie oleju zaczął uciekac gdzie się da i śmierdzieć na kolektorach... wymieniłem uszczelki pokryw i wystarczyło
Powodzenia!
Wiesz co ogólnie to ogarnąłem temat ale gdzieś tam zawsze z tego silnika coś się musi saczyć...
Podstawy:
- korek
- uszczelki pod pokrywami zaworów (!)
- zaślepki wałków rozrządu (są z tyłu 2szt.)
- uszczelki nastawników (są 2 szt. jedna z prawej z przodu druga z tyłu z lewej - tak jak się patrzy na silnik od przodu)
Jak po tym nadal Ci leci olej to:
- jest taka kopułka pod kolektorem ssącym. Nie ma uszczelki i z niej może lecieć - cieknie wtedy gdzieś miedzy skrzynią a silnikiem albo po całej skrzyni.
- teoretycznie jest chłodnica oleju i tam kolej przelatuje przez taką " 8 " uszczelkę ale mi tam nie ciekło

Teraz od ponad roku mam A8 i mu też olejem rzygało :D Zwłaszcza po płukance i wymianie oleju zaczął uciekac gdzie się da i śmierdzieć na kolektorach... wymieniłem uszczelki pokryw i wystarczyło

Powodzenia!

W razie jak wycieków jest duzo to mamy uruchomiony rozyjski system automatycznej wymiany oleju-silnik wypluwa co zuzyte i trza dolewac nowy(w tym wypadku rezygnujemy z wymian oleju a jedynie filter co rok) :D
Cóz jesli można nazwac to pocieszeniem to sam walcze w swoim poczciwym ABZ i narazie stanąłem na UPG gdzie sie lekko saczy na zewnątrż. Ale co ciekawe dotąd ciekło zewszad i nie smierdziało nic :D
Cóz jesli można nazwac to pocieszeniem to sam walcze w swoim poczciwym ABZ i narazie stanąłem na UPG gdzie sie lekko saczy na zewnątrż. Ale co ciekawe dotąd ciekło zewszad i nie smierdziało nic :D
Jeśli śmierdzi to albo spod pokryw zaworów albo tych zatyczek wałków ścieka na kolektoryApophis pisze:W razie jak wycieków jest duzo to mamy uruchomiony rozyjski system automatycznej wymiany oleju-silnik wypluwa co zuzyte i trza dolewac nowy(w tym wypadku rezygnujemy z wymian oleju a jedynie filter co rok) :D
Cóz jesli można nazwac to pocieszeniem to sam walcze w swoim poczciwym ABZ i narazie stanąłem na UPG gdzie sie lekko saczy na zewnątrż. Ale co ciekawe dotąd ciekło zewszad i nie smierdziało nic :D

Leciało mi z:
1.Dekli zaworów
2. Jakiś uszczelniaczy z tyłu silnika(głowic)
3. uszczelek znajdujących się u mnie za oslonami rozrzadu,
4. Chłodniczka oleju
5. dolna miska olejowa.
6.uszczelniacze wałkow,wału,pompy oleju
7. Jakas śruba trzymająca obudowe wewnętrzna rozrzadu.
8. prawa UPG
WIęcej nie pamiętam,zrobiłem wszystko poza UPG(mały wyciek na krańcu głowicy zmniejszył sie po dociagnięciu śrub)
Auto od spodu przez pęd powietrza zarzygane było do połowy długości,dolewałem z póltora litra na 1000km ale poza śladami na parkingu i silniku żadnych objawów zapachu nie było.
1.Dekli zaworów
2. Jakiś uszczelniaczy z tyłu silnika(głowic)
3. uszczelek znajdujących się u mnie za oslonami rozrzadu,
4. Chłodniczka oleju
5. dolna miska olejowa.
6.uszczelniacze wałkow,wału,pompy oleju
7. Jakas śruba trzymająca obudowe wewnętrzna rozrzadu.
8. prawa UPG
WIęcej nie pamiętam,zrobiłem wszystko poza UPG(mały wyciek na krańcu głowicy zmniejszył sie po dociagnięciu śrub)
Auto od spodu przez pęd powietrza zarzygane było do połowy długości,dolewałem z póltora litra na 1000km ale poza śladami na parkingu i silniku żadnych objawów zapachu nie było.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Blade05 pisze:Ale kotleta odgrzebałeś ;D
![]()
![]()
W sumie nie skonczyles tematu, wiec zapytalem, bo i moje AQJ podcieka i wqrwia mi nosa![]()
![]()
Uszczelki pod klawiaturami wymienilem. Niestety sam nie wiem z jakiego powodu nie wymienilem tych uszczelek pod nastawnik walkow, malych "polksiezycy"![]()
- z tego co pamietam to wygladalo ze tam jest sucho.
Teraz pytanko - nie moge sobie w glowie odtworzyc, czy te uszczelki mozna wymienic bez sciagania pokryw zaworow![]()
Jesli nie, to komplet uszczelek przez glupote pojdzie w smieci
![]()
Zaczne od wymiany tych polksiezycy i zaslepek walkow, potem bede szukal dalej.
Ogolnie u mnie troche dziwnie wygladaja te wycieki, a mianowicie:
Po otwarciu maski, patrzac na silnik, z uszczelek pod pokrywami juz nic nie widac zeby lecialo i z gory zadnych wyciekow nie widze, aczkolwiek po przejechaniu sie autem i otworzeniu maski na postoju, czasem widac lekki dymek z lewej i z prawej strony silnika (patrzac na niego z pozycji przed autem).
Jak wejde pod auto, to widac na prawym kolektorze wydechowym, od spodu dosc duza plame po wypalonym oleju i na srodku tej plamy krople jescze nie spalonego (swieza)
Co dziwne, nie widze zadnych sladow do okola tej plamy, ani z bokow, ani z gory kolektora![]()
![]()
Druga dziwna sprawa, to to ze kolektor z boku jest suchy, ale sciana komory silnika na przeciw kolektora jest mokra i za choooya nie wiem skad to sie tam bierze![]()
![]()
Z lewej strony od spodu, nie widac nic mokrego i nie wiem w takim razie, czy ten dymek wychodzacy gora po obu stronach jest przez wyciek z prawej strony silnika, czy tez moze z lewej tez cos leci, ale nie moge tego znalezc![]()
Jak sie mocno wqqqrwie i wymiana uszczelek pod nastawnik i zaslepek walkow nie pomoze, to wydlubie w styczniu przy okazji dluzszego urlopu w pl silnik na stol i bede ogladal![]()
Piszac o prawej stronie od dolu, caly czas mam na mysli ta sama strone co patrzac na silnik z gory.
Wszelkie sugestie mile widziane![]()
![]()
Pozdrawiam
[ Dodano: 2015-10-06, 23:38 ]Takie glupie pytanie: Co to jest to UPGApophis pisze:Aktualnie u mnie z małego wycieku pod UPG sie zmieniło i cieknie chłodziwo a nie olej :D
Chłodniczka to ma ten minus że sie może wymieszac tam jedno z drugim,mi sie zaczeło robić masełko na bagnecie a w zbiorniczku chłodziwa tłuste plamy i nie było juz zmiłuj.![]()
![]()
![]()
Co do chlodniczki, to mi plyn ubywal, ale wszystko znalazlem i to tylko bylo na zaciskach przy gumowych rurkach - zaciski i czesc przewodow/rurek gumowych zalozylem nowe i teraz nic mi plynu ze zbiorniczka nie ubywa![]()
![]()
W RS6 za to znikalo mi dosc duzo i to na 100% z chlodniczki
Uczelki pod pokrywami można zakładać ponownie tylko silikon który nakłada się na zagięciach przy walkach trzeba ew wyczyścić.
Za to te objawy wskazują na te zaślepki wałków. Lub zła instalacje uszczelek pokryw. W A8 tez mi tak dymilo.. po odpaleniu po paru minutach wypalal się olej
Po wymianie uszczelek ustalo.
UPG to uszczelka pod glowica
Tez nie wiedziałem.
Za to te objawy wskazują na te zaślepki wałków. Lub zła instalacje uszczelek pokryw. W A8 tez mi tak dymilo.. po odpaleniu po paru minutach wypalal się olej

UPG to uszczelka pod glowica

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 21 paź 2012, 18:49
- Lokalizacja: Nuneaton - Szczecin
Dzieki za szybka odpowiedzBlade05 pisze:Uczelki pod pokrywami można zakładać ponownie tylko silikon który nakłada się na zagięciach przy walkach trzeba ew wyczyścić.
Za to te objawy wskazują na te zaślepki wałków. Lub zła instalacje uszczelek pokryw. W A8 tez mi tak dymilo.. po odpaleniu po paru minutach wypalal się olejPo wymianie uszczelek ustalo.
UPG to uszczelka pod glowicaTez nie wiedziałem.

Nie bede sie bawil z zakladaniem starych uszczelek. Co do zlej ich instalacji, to chyba raczej odpada, bo akurat uszczelki dokladnie do okola mozna obejrzec i nic nie stwierdzilem zeby lecialo

Niech by i te zaslepki byly winne, byle bym zdolal to usunac, bo mi naprawde nosa wqqqqrwia mocno i przy okazji wstyd jak sie czasem na swiatlach stanie, a tam lekki dymek z pod maski leci

Zaopatrze sie w komplet gratow potrzebnych do roboty i przysiade ktoregos weekendu od rana nad tematem

UPG - Cale zycie sie czlowiek uczy, a i tak glupi zejdzie z tego swiata

Dzieki jeszcze raz za info i pozdrowionka

Jeśli chodzi o instalacje to chodzi mi akurat właśnie o nakładanie silikonu w tych kątach gdzie uszczelka idzie do góry wokół wałków. Ja to kieeedys nawet powiedziałem mechanikom żeby całą wysmarowali ale na dużo się to nie zdało bo.... ZAPOMNIALEM O JEDNYM:
Uszczelki można wymieniać do usranej śmierci ale jak będzie powstawało pod deklami DUŻE CIŚNIENIE to i tak bedzie wywalało olej.
Ja właśnie dlatego wymieniłem:
- uszczelkę korka i bagnetu
- ezektor (ale jeśli jest drożny to wystarczy płukanie w benzynie). Koszt nowego ok 100.
- sprawdzenie lub wymiana zaworu regulującego ciśnienie w bloku (ten plastikowy czarny płaski grzybek za kolektorem) koszt nowego ~330.
- sprawdzenie drożności rurek i węży a zwłaszcza tego metalowego na którym stoi "grzybek" u mnie tam było tak <font color='red'><b>censored</b></font> ze prześwit był mniejszy o ponad polowe! To przepływ pewnie spokojnie o 75%
Uszczelki można wymieniać do usranej śmierci ale jak będzie powstawało pod deklami DUŻE CIŚNIENIE to i tak bedzie wywalało olej.
Ja właśnie dlatego wymieniłem:
- uszczelkę korka i bagnetu
- ezektor (ale jeśli jest drożny to wystarczy płukanie w benzynie). Koszt nowego ok 100.
- sprawdzenie lub wymiana zaworu regulującego ciśnienie w bloku (ten plastikowy czarny płaski grzybek za kolektorem) koszt nowego ~330.
- sprawdzenie drożności rurek i węży a zwłaszcza tego metalowego na którym stoi "grzybek" u mnie tam było tak <font color='red'><b>censored</b></font> ze prześwit był mniejszy o ponad polowe! To przepływ pewnie spokojnie o 75%
