Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

przeguby wewnętrzne stukają

Układ napędowy i skrzynie biegów
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

przeguby wewnętrzne stukają

Post autor: mat1324 » 23 wrz 2015, 14:27

Witam,
od początku wyczuwałem delikatne szarpania i uderzenia podczas łagodnego przyspieszania (do ok. 1500 obrotów). Początkowo myślałem, że winna jest ASB, ale po diagnozie w serwisie skrzyń, mechanik stwierdził, że jest w bardzo dobrym stanie, tylko czuć luz na półosiach. Z racji tego, że w czasie skręcania nie słychać hałasów, przeguby zewnętrzne są w porządku. Wczoraj pojechałem do mechanika sprawdzić wewnętrzne. Chwyciłem za przednią półoś i podczas obracania było słychać stukanie i wyczuwalny luz. Na drugiej to samo. I teraz pytanie. Czy można dostać same przeguby wewnętrzne (opis auta obok), czy tylko serwis? Ktoś już przerabiał ten temat?

masud

Post autor: masud » 27 wrz 2015, 11:06

watpie ze w tak nowym aucie klękly by ci juz przeguby.

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 27 wrz 2015, 11:11

Uszkodzenie przegubów wewnętrznych objawia się "rzucaniem budą" przy przyspieszaniu. Czy jak przyspieszasz to czujesz bujanie autem? Jeśli nie, to na 99% są sprawne.
Sprawdź poduszki czy wszystkie są sprawne, wał luzów nie ma i jest tam ok?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 wrz 2015, 09:18

Podczas przyspieszania całe auta wibruje, potem jest już mniej więcej dobrze. Ale jak ruszałem półosiami to słychać było stukanie i luz na nich.

Dodano: 2015-09-29, 09:18
Na kierownicy również czuć wibracje mimo, że koła zostały wyważone. Inna kwestiajest take, że mam opony 245/40/18, ale to nie powód do wibracji. Dlatego obstawiam przeguby wewnętrzne.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 30 wrz 2015, 00:04

ten luz to luz na przekładni głównej i taki ma być
tu chodzi by sprawdzić luz między obudową przegubu a półośką obwodowy i poprzeczny

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 wrz 2015, 12:55

Zamówiłem już przeguby w ASO (tylko tam dostępne), jeśli u nich wymienię będę miał połowę taniej, bo stare zabierają. Najpierw poproszę ich o sprawdzenie czy to w ogóle są przeguby. Według mojego mechanika nie powinno być tam luzu, to powoduje wibracje na niskich obrotach. Jak byłem wymieniać olej w skrzyni biegów, to stwierdzili również, że luz jest na półosiach, ponieważ skrzynia jest w bardzo dobrym stanie (po jeździe próbnej). Skrzynia zmienia biegi gładko, jedynie podczas łagodnego przyspieszania i odpuszczania gazu czuć wibracje., tak jakby półosie się cofały.

masud

Post autor: masud » 30 wrz 2015, 15:45

ile cie wyszyly przeguby?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 wrz 2015, 17:56

Wstępnie niecałe 890 zł za stronę. Umówiony jestem w ASO na wtorek rano. Po rabacie będzie trochę mniej. Trochę boli cena, bo razy dwa :( . Przy okazji wymieniam też czujnik temperatury spalin (ten przed filtrem). Oczywiście również niedostępny poza ASO, a używanego nie chcę, bo może być w tym samym stanie co mój. A co mi po tym, że go wyczyszczą i się błyszczy.

masud

Post autor: masud » 30 wrz 2015, 20:19

te czesci poza aso nie sa dostepne niestety.ale zawsze lepiej kupic nowe i miec swiety spokoj . 890zl to jest cena za cala jedna półoś? i tamte stare im zostawiasz?. za przelozenie ile chca?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 wrz 2015, 22:02

To jest cena za sam przegub wewnętrzny, niestety. Jak nie zostawię im starych, to cena wynosi 1900 zł za sztukę. Za przełożenie nie wiem, nie pytałem. Ile wezmą to wezmą. Prowadzę firmę i mam dość spory dochód, a za mało kosztów. Jak mam płacić podatek, to wolę zrobić sobie za to autko. I tak muszę wydać kasę i tak. Czujnik koszt 'tylko' 499,92 zł, prawie jak za darmo <rotfl>. Zostały mi tylko te przeguby i czujnik, a tak poza tym, to auto jak z fabryki.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2015, 23:20 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

masud

Post autor: masud » 01 paź 2015, 20:05

nie no bardzo dobrze zrobiles tymbardziej ze mozesz wziac czesci na firme to juz wogole. ale cena jest kosmiczna:)ja na twoim miejscu zrobilm bym jeszcze te zewnetrzne za jedynm zamachem

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 paź 2015, 19:15

Tylko teraz jest problem przy zamawianiu części w ASO, ponieważ czekasz albo dzień albo dwa tygodnie :(. Jakaś modernizacja systemu dostaw, ale szczerze jest gorzej niż było wcześniej. Zewnętrzne przeguby są jeszcze ok. Ogólnie to w mojej okolicy trudno o dobrego mechanika, dlatego wolę zapłacić trochę więcej, ale na 99% wiem, że jest zrobione jak być powinno.

Dodano: 2015-10-07, 19:15
Przeguby wymienione w ASO - koszt 2500 zł z robicizną i rabatem :). Przy okazji okazało się, że miałem koniec klocków z przodu, też wymieniłem. Z racji tego, że mieli wszystko rozebrane koszt wymiany klocków był mniejszy. Tak przy okazji to przebuby i tak długo wytrzymały, mimo że samochód młody to na liczniku jest 250 kkm.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 00:40 przez mat1324, łącznie zmieniany 1 raz.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 17 paź 2015, 21:50

Podlacze sie pod temat! Na lewym przegubie mam tylko minimalny luz a na lewym okolo 2-3 mm. Czy taki luz jest za duzy i moze powodowac drgania podczas przyspieszania?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 paź 2015, 00:40

Niestety, ale po wymianie przegubów, zostały minimalne, ale wyczuwalne drgania, lecz jest lepiej niż było. Wydaje mi się, że przez wibracje uszkodziły się poduszki silnika lub/i skrzyni. Wiadomo, że przeguby nie uszkadzają się z dnia na dzień, to trwało dłuższy czas. Komputer nie zgłasza jeszcze błędu, ale nie wiem czy każda poduszka jest monitorowana. Wtryski są w dobrym stanie, olej i filtry wymienione. Drgania występują przy delikatnym przyspieszaniu do 1200 obrotów oraz przy odpuszczeniu gazu. Przy wyższej prędkości tzn. 120-140 km/h czuć wibracje podczas przyspieszania i odpuszczania gazu. Przy tych prędkościach winne mogą być opony, ale przy 30 km/h już raczej nie. Co jeszcze warto sprawdzić? Zaznaczam, że wystarczy tylko minimalnie dotknąć gazu i już występują drgania. Na postoju też czuć wibracje, ale mniej. Co do luzu, to nie powinno go być. U mnie można było ruszać półosią do przodu i do tyłu, także luz był spory.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 18 paź 2015, 02:44

A czy do 1200 obrotow I w przedziale 120-140 km/h jak nie przyspieszasz to tez masz wibracje czy ustaja? Na ktorym biegu przyspieszasz do 1200 obrotow?
Czy wtryski miales sprawdzone na stole, czy tylko na odczycie?
U mnie 2 tygodnie temu wymienili dwumase I kompletne sprzeglo a wibracje pozostaly podczas przyspieszania. Bede chyba musial wymienic cala oske, a jak to nie pomoze wyciagnac wtryski( jak znajde jakis warsztat na polnocy Szkocji!) Pozostanie mi jeszce rozrzad przed marcem I przy okazji sprawdze pompe oleju!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga