Sklep internetowy
Sklep
Sklep
auto gamma
Tarcze, hamulce


Naprawa SAI - wymiana łożysk (pisk)

Warsztat
Awatar użytkownika
M_a_N_i_e_K
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 86
Rejestracja: 10 sty 2014, 17:43
Lokalizacja: Warszawa

Naprawa SAI - wymiana łożysk (pisk)

Post autor: M_a_N_i_e_K » 26 wrz 2015, 11:18

Witam wszystkich.
Chciałbym pomóc może innym potomnym przy naprawie SAI - Secondary Air Injection.
Gdyby ktoś nie wiedział czy to ma odsyłam do tematu z forum audi napisanego przez: xoslox
Silniki które posiadają SAI:
ALF
ALG
ALW
AML
AMM
AMX
AQD
ARJ
ARN
ASM
ATQ
ARE
BDV

"Dzięki układowi doprowadzania wtórnego powietrza katalizator szybciej się nagrzewa i przez to wcześniej osiąga gotowość do eksploatacji po uruchomieniu zimnego silnika. "


Przejdźmy do rzeczy, problem z którym się zmagałem to piszczenie - na styl zacierania się silniczka/turbinki. Winą są oczywiście łożyska/łożysko zatarte itd. Postanowiłem się za to wziąć, gdyż nowy to cena ok~900zł :D

Co potrzebujemy do roboty:
- Łożyska "608S" 2szt.
- Opaska metalowa skręcana
- Klucz tzw. "Żaba"
- Imubs/Ampul 5mm
- Klucz 13
- Klucz 10
- TORX-20
- Śrubokręt duży płaski
- Śrubokręt mały płaski
- Śrubokręt gwiazdkowy


Lokalizacja SAI A6 C5:
Obrazek

Zdejmujemy trzy osłony silnika, oraz jedną osłonę nad filtrem powietrza.
Ukazuje Nam się taki widok:
Obrazek

Proponuję zacząć od odkręcenia śrub zaznaczonych strzałkami na kolor niebieski (klucz 10-tka).
Później zdjęcie opaski zaznaczonej na kolor żółty (najlepiej żabą), proponuję nie zdejmować drugiej opaski po prawej bo później z jej założeniem trzeba się troszkę pomęczyć.
Następnie kluczem 7-ką lub śrubokrętem(jak kto woli) odkręcamy cztery opaski w miejscach zaznaczonych strzałkami na czerwono.
Później proponuję odpięcie:
Obrazek
Najlepiej odgiąć delikatnie małym śrubokręcikiem po obu stronach i wyciągnąć, wiadome ostrożnie aby nie połamać plastików!
Teraz strzałka kolor brązowy, najlepiej zerwać tą opaskę rozdzielić rurkę ze sobą i od ręki przesunąć lewą stronę. W lewo co da Nam bardzo dobry dostęp na wyjęcie SAI. Więc musimy najlepiej kupić taką opaskę, lub taką na śrubokręt.
Teraz mamy już wszystko odpięte i możemy wyciągać wszystkie gumowe rury, rure od powietrza itd. Dzięki czemu będziemy mieli widok taki:
Obrazek

Odkręcamy wszystkie śruby amulem/imbusem(5mm) zaznaczone na zdjęciu strzałkami czerwonymi.

Kolejno ja odpiąłem sobie również kostkę od samego SAI zaznaczone strzałką kolor zielony, oraz kostkę zaznaczoną strzałką niebieską aby ulepszyć sobie wyjęcia SAI.
Obrazek

Teraz najgorsze odkręcenie kluczem 10-tką nakrętkę schowaną głębiej w dół zaznaczone miejsce strzałką żółtą, nakrętka która trzyma nam całe te mocowanie SAI. Mi akurat udało wsadzić się małą grzechotkę.

Jeśli Wam się uda, to teraz w pierwszej kolejności wyjmujemy mocowanie SAI. Po czym wyjmujemy cały SAI bez problemu i ukazuje Nam się obrazek:
Obrazek
Teraz śrubokrętem ściągamy zapinki, bodajże jest ich 5 dookoła zaznaczone czerwoną strzałką.

Po rozebraniu widok taki:
Obrazek
Teraz bierzemy klucz 13-tkę najlepiej oczkową, wkładamy tam gdzie nakrętka zaznaczona strzałką zieloną. Za to drugą dłonią bierzemy śrubokręt i blokujemy, kluczem odkręcamy i po robocie:
Obrazek
Odkręcamy dwie śruby TORX-20.
Teraz bierzemy żabę przez jakiś ręcznik i chwytamy ten bolec, stopami zapieramy się o obudowę a żabą za bolec i ciągniemy do siebie. Musi to wyjść ale bardzo mocno się trzyma, więc mi to zajęło troszkę bo nie chciałem nic uszkodzić. W końcu ten sposób z zaparciem był najlepszy.


Obrazek
Tutaj pokazuje nity które trzeba zagiąć do środka jest ich 4. Wtedy zejdzie sama ta blacha blokuje Nam wszystko.
W moim przypadku zagięcia nic nie dały, uszkodziły się. Więc po prostu ściąłem je diaksem, po czym delikatnie wybijając młoteczkiem gumowym blachę. Na szczęście wtedy zeszło :)
Obrazek
Tutaj pokażę gdzie w środku są łożyska strzałki żółte, oraz strzałkami czerwonymi zaznaczone nity.

Dalej niestety nie mam zdjęć, łożyska które trzeba użyć to zwykłe "608S" x2.
Zanim założycie 2x sprawdźcie czy dali Wam na pewno dobre łożyska!
U mnie poległo dolne łożysko, zatarło się...
Ja łożyska wkładałem na prasce, bardzo ciężko jest włożyć od góry gdyż magnesy ściągają więc warto wspomóc się śrubokrętem :-D

Potem składamy wszystko odwrotnie względem zdejmowania. Tarcze warto przemyć jakimś zmywaczem.
Nity które wcześniej zgieliśmy można odgiąć i blacha się trzyma, u mnie znajomy punktowo przyspawał :-D :-D ale ze względu na to że zostały ścięte diaksem :-D a wyglądało to tak:
Obrazek

U mnie teraz jest bajecznie, cisza spokój. Jakby w ogóle nie było SAI :)
Gdyby ktoś miał jakieś pytania zapraszam, postaram się pomóc.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6962
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 wrz 2015, 22:19

Genialny opis <okok> <okok> <okok>

Dorzucę filmiki z demontażem pompy z innych V6:


BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP , A4 B7 2.0tdi , MULTI , Ford Smax 2.0TDCI DURASHIFT
JEST : Ford Smax mk2 2.0tdci , A6 C6 3.2 TIP

Awatar użytkownika
szalony
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2600
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Beskid Śląski
Kontakt:

Post autor: szalony » 28 wrz 2015, 18:00

Dzięki M_a_N_i_e_K, foto story podwieszone <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
Części Audi sklep internetowy
Compero.pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami