Skrzynia multitronic - hałasowanie, szarpanie
Skrzynia multitronic - hałasowanie, szarpanie
Witam,
Mam problem ze swoją skrzynką ( prawdopodobnie zaczyna padać ). Auto zakupiłem rok temu wiedząc, że skrzynia multi zaczyna poszarpywać. Po zakupie został wymieniony olej i zrobiona adaptacja. Skrzynia spisywała sie dobrze do czasu, aż zaczęła znowu poszarpywać po przejechaniu ok 12 tyś km. A teraz jest już przejechane ok 20 tyś i podczas jazdy huczy, tłucze na zakrętach itp. Czyli raczej kończy się jej żywot. I takie pytanie do znawców tematu, koszta naprawy tej skrzyni są dość wysokie i myślę nad przerobieniem na manual. Co o tym myślicie?
Z góry dziękuję za wszelakie rady. Pozdro
Mam problem ze swoją skrzynką ( prawdopodobnie zaczyna padać ). Auto zakupiłem rok temu wiedząc, że skrzynia multi zaczyna poszarpywać. Po zakupie został wymieniony olej i zrobiona adaptacja. Skrzynia spisywała sie dobrze do czasu, aż zaczęła znowu poszarpywać po przejechaniu ok 12 tyś km. A teraz jest już przejechane ok 20 tyś i podczas jazdy huczy, tłucze na zakrętach itp. Czyli raczej kończy się jej żywot. I takie pytanie do znawców tematu, koszta naprawy tej skrzyni są dość wysokie i myślę nad przerobieniem na manual. Co o tym myślicie?
Z góry dziękuję za wszelakie rady. Pozdro
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Znajomy kupił w Norwegii A6 1.9 tedejika z padającym multi. Okazało sie ze cała skrzynia do roboty wiec znalazł pod poznaniem jakiegoś gościa co ogarnia temat z przeróbka. Za cały kpl zawołał mu ok 3 tys. Robota trwała 2 dni i teraz auto śmiga bez problemu. Mogę dowiedzieć sie jak chcesz do kogo trafiło auto.
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie

w środe mój sterownik odmówił posł. 2 raz ... wielkie problemy z komunikacja tryby awaryjne itd iwg. regeneracja 300 zł jako ze 2ga. ale w oleju opiłki i grudki metalu wiec jutro składam skrzynie i ogarniam kto gdzie i jak lepiej zrobi przekładke na manual... a skrzynia zyd. i to był ostatni automat
Kolejny zadowolony z multitronica
Też mam problem ze skrzynią Multitronic u mnie szarpie przy ruszaniu jak się nagrzeje olej wymieniany ponad rok temu co prawda wywala błędy:
P0703 - Włącznik biegu jałowego symulowany z potencjometru / styk, TPS/CTP przełącznik rozpoznania CTP
P1777 - Hydraulic Pressure Sensor 2 range/performance (Czujnik ciśnienia hydraulicznego automatycznej skrzyni biegów 2 G194 - sygnał mało prawdopodobny)
P1851 - Data-Bus Powertrain Missing Message from Brake Contr. (Magistrala danych napędu. Brakujące dane od komputera sterującego systemem ABS)
Ktoś wie czy jest możliwość zmiany na Tiptronica ? Lubie Automat mieszkam na co dzień w Warszawie i nie wyobrażam sobie wachlowania 1-2 w korkach . .
P0703 - Włącznik biegu jałowego symulowany z potencjometru / styk, TPS/CTP przełącznik rozpoznania CTP
P1777 - Hydraulic Pressure Sensor 2 range/performance (Czujnik ciśnienia hydraulicznego automatycznej skrzyni biegów 2 G194 - sygnał mało prawdopodobny)
P1851 - Data-Bus Powertrain Missing Message from Brake Contr. (Magistrala danych napędu. Brakujące dane od komputera sterującego systemem ABS)
Ktoś wie czy jest możliwość zmiany na Tiptronica ? Lubie Automat mieszkam na co dzień w Warszawie i nie wyobrażam sobie wachlowania 1-2 w korkach . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2016, 21:21
- Lokalizacja: holandia
Witam,dołacze sie do tematu,zeby nie zakładac nowego
audi a6 3.0 benzyna multitronik 6 biegowy,przebieg 250
szarpie przy przyspieszaniu jak delikatnie jade,szybko przelacza biegi,caly czas chodzi na 1100 obr jak rozpedzam,juz przy 65 ma wbity 6 bieg,i sa szarpania,jak ruszam z wieksza iloscia gazu,idzie normalnie wchodzi w obroty i zero drgan,jezeli jade juz powyrzej 80 km i sa obroty tam 1.400 np autko dalej leci idealnie,przy puszczeniu z gazu jest ok,az predkosc nie spadnie do 65 ,wtedy zwalnia gwaltownie sa stuki i biegi wbija mi na najwyzsze,co daje male obroty ,stuki dochodza od dolu,bardziej lewa strona i auto strasznie drga,zawieszenie stan idealny,mialem wlasnie przeglad,wymienione dolne wachacze i przeguby wewnetrzne i zewnetrzne! oleju nie sprawdzalem w skrzyni,ale wycieku nie widac,nowe opony felgi sprawdzone,tarcze klocki wymienione,poduchy tez ok,nie wiem jak od skrzyni,
kaza mi skrzynie wymienic,ale moim zdaniem to nie skrzynia,bo jak dodam gazu to chodzi idealnie i przelacza biegi,nikt nie moze rozkminic z mechanikow co to moze byc,na kompie pokazuje mi czasem bledy
magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie do innego zaworu
oraz wykrycie przerwania zaplonu cylintra x .. za niska wartosc rezystancji
cewka moze miec cos wspolnego z tym
mam chyba tlumik gdzies mala dziurke bo czasem go slysze jak syczy,
jezeli ktos ma jakies pomysly,dzieki za odp
przymiezam sie do wymiany sprzegla i dwumasy,ale nie wiem czy tak w ciemno ladowac kase ... pozdrawiam
[ Dodano: 2016-07-23, 22:10 ]
Witam,mam audi a6 3.0 benzyna 2001 multitronik,mam problem z automatem,mianowicie szarpie przy ruszaniu przy malym dodaniu gazu do 65 pozniej juz idzie normalnie,a dzieje sie to przez to ze biegi szybko przelacza i chodzi w sumie na obrotach 1.100 ok,jak dam wiecej gazu idzie normalnie nic nie szarpie,rowniez jak puszcze gaz np z 100 na godzine spadnie do 65 wtedy jest na 6 bigu i obroty niskie sa te 1.1000 i tez szarpie do samego zatrzymania sie i sa stuki pod autem,biegi przelacza normalnie,olej nie sprawdzany,ale nie ma wyciekow czysto sucho,dzieje sie to na zimnym jak i cieplym,zaw w stanie idealnym,wymienilem przeguby wew i zew,wahacze dolne bo mialy tez luzy,klocki tarcze przod i tyl.mechanicy obstawiaja skrzynie,ale to duze koszta,a wydaje mi sie ze problem jest inny,
na kompie wyskakuje blad ktory mozna skasowac wykrycie przerwania zaplonu na x cylindrze,za niska wartosc rezystancji oraz magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie innego zaworu,i mam prawdopodobnie gdzies jakas chyba dziurke w przelocie wydechowym,bo nieraz syczy,juz mi rece opadaja,przymiezam sie do wymiany sprzegla z dwumasem,tylko nie wiem czy inwestowac pieniadze,dzieki za info,pozdrawiam !
audi a6 3.0 benzyna multitronik 6 biegowy,przebieg 250
szarpie przy przyspieszaniu jak delikatnie jade,szybko przelacza biegi,caly czas chodzi na 1100 obr jak rozpedzam,juz przy 65 ma wbity 6 bieg,i sa szarpania,jak ruszam z wieksza iloscia gazu,idzie normalnie wchodzi w obroty i zero drgan,jezeli jade juz powyrzej 80 km i sa obroty tam 1.400 np autko dalej leci idealnie,przy puszczeniu z gazu jest ok,az predkosc nie spadnie do 65 ,wtedy zwalnia gwaltownie sa stuki i biegi wbija mi na najwyzsze,co daje male obroty ,stuki dochodza od dolu,bardziej lewa strona i auto strasznie drga,zawieszenie stan idealny,mialem wlasnie przeglad,wymienione dolne wachacze i przeguby wewnetrzne i zewnetrzne! oleju nie sprawdzalem w skrzyni,ale wycieku nie widac,nowe opony felgi sprawdzone,tarcze klocki wymienione,poduchy tez ok,nie wiem jak od skrzyni,
kaza mi skrzynie wymienic,ale moim zdaniem to nie skrzynia,bo jak dodam gazu to chodzi idealnie i przelacza biegi,nikt nie moze rozkminic z mechanikow co to moze byc,na kompie pokazuje mi czasem bledy
magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie do innego zaworu
oraz wykrycie przerwania zaplonu cylintra x .. za niska wartosc rezystancji
cewka moze miec cos wspolnego z tym

mam chyba tlumik gdzies mala dziurke bo czasem go slysze jak syczy,
jezeli ktos ma jakies pomysly,dzieki za odp
przymiezam sie do wymiany sprzegla i dwumasy,ale nie wiem czy tak w ciemno ladowac kase ... pozdrawiam
[ Dodano: 2016-07-23, 22:10 ]
Witam,mam audi a6 3.0 benzyna 2001 multitronik,mam problem z automatem,mianowicie szarpie przy ruszaniu przy malym dodaniu gazu do 65 pozniej juz idzie normalnie,a dzieje sie to przez to ze biegi szybko przelacza i chodzi w sumie na obrotach 1.100 ok,jak dam wiecej gazu idzie normalnie nic nie szarpie,rowniez jak puszcze gaz np z 100 na godzine spadnie do 65 wtedy jest na 6 bigu i obroty niskie sa te 1.1000 i tez szarpie do samego zatrzymania sie i sa stuki pod autem,biegi przelacza normalnie,olej nie sprawdzany,ale nie ma wyciekow czysto sucho,dzieje sie to na zimnym jak i cieplym,zaw w stanie idealnym,wymienilem przeguby wew i zew,wahacze dolne bo mialy tez luzy,klocki tarcze przod i tyl.mechanicy obstawiaja skrzynie,ale to duze koszta,a wydaje mi sie ze problem jest inny,
na kompie wyskakuje blad ktory mozna skasowac wykrycie przerwania zaplonu na x cylindrze,za niska wartosc rezystancji oraz magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie innego zaworu,i mam prawdopodobnie gdzies jakas chyba dziurke w przelocie wydechowym,bo nieraz syczy,juz mi rece opadaja,przymiezam sie do wymiany sprzegla z dwumasem,tylko nie wiem czy inwestowac pieniadze,dzieki za info,pozdrawiam !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2016, 21:21
- Lokalizacja: holandia
Witam,ale co ogarnac w silniku
wszystko chodzi na pozycji p rowno nic nie skacza obroty,a tam bledy sa sporadyczne,dzisiaj zauwazylem,nie wiem jak powinno byc w automacie,ze jak tam na reczne i dalem z 5 biegu na 3 zeby mi nie szarpal jak jechalem przez miasto,i dalem mu jak mial ponad 1.500 obrotow do spodu,to zredukowal go sam na recznym na 1 ...
a wydaje mi sie ze powinien na 3 isc do oporu,a on sam zbil bieg na mniejszy jak mialem nie na d tylko na reczne biegi dalem ..


- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
a tona kompie wyskakuje blad ktory mozna skasowac wykrycie przerwania zaplonu na x cylindrze,za niska wartosc rezystancji oraz magistrala ukladu napedowego,brak wiadomosci ze sterownika abs,zwarcie innego zaworu,i mam prawdopodobnie gdzies jakas chyba dziurke w przelocie wydechowym

w trybie ręcznym kickdown tez działa

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2016, 21:21
- Lokalizacja: holandia
nie wiem,nie mialem nigdy automata to moj 1 i raczej nie chce miec zlych opini jak wiekszosc,bo fajnie sie jezdzi,ale wczesniej jak sprawdzalem pod kompem jak juz mialem te szarpania w silniku nie bylo zadnych bledow,chyba tylko ten od abs,ale sprawdzilem tez takie cos,ze jak podczas jazdy dam na pozycje n tam przy 50 i zaczynam hamowac to nie ma zadnych drgan ,bo na poczatku myslalem ze moze tarcze i klocki no i zakupilem nowe i dalej to samo,czyli jak na pozycji n hamuje normalnie,to zawieszenie raczej dobre,a tym bardziej nowe wahacze i przeguby wew i zew,a raczej bym na skrzynie nie obstawial,bo na poczatku objawow tych raz byly szarpania,nagle cisza jezdzilo normalnie i tak w kolko,az juz caly czas sa
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
do sprawdzenia poziom oleju , wiesz kiedy był w ogóle wymieniany?
Proponuje skontaktować się z kimś od skrzyń np. Bart-S http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
Albo napisać w temacie na a4klub o diagnostyce skrzyni multi , napisane tam jest jakie bloki mozna sprawdzić itd.
Proponuje skontaktować się z kimś od skrzyń np. Bart-S http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
Albo napisać w temacie na a4klub o diagnostyce skrzyni multi , napisane tam jest jakie bloki mozna sprawdzić itd.