Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

drganie lampy ksenonowej

Elektryka
ODPOWIEDZ
lukasz0002@vp.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 22 lut 2013, 19:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: małopolska

drganie lampy ksenonowej

Post autor: lukasz0002@vp.pl » 27 lut 2013, 19:42

Witam kolegów! Mam pytanko kupiłem nie dawno audi A6 i zauwarzyłem ze z lewej strony lampa ksenonowa drga i swiatło skacze góra dół po dodaniu gazu obroty powyżej 1000 obr na min wszystko jest oki dodam ze to tylko lewa strona! Może ktos cos doradzić?

lgorek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 23 lis 2010, 19:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: lgorek » 28 lut 2013, 21:29

zapewne zerwane są zatrzepy od regulacji lampy lub samej soczewki, dodatkowo sprawdz czy jest to ori xenon czy czaseni nie jakis hid

jak ułamany uchwyt to lampe należy rozkleić i naprawcić lub zdobyć sprawny :)

lukasz0002@vp.pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 22 lut 2013, 19:56
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: małopolska

Post autor: lukasz0002@vp.pl » 01 mar 2013, 19:28

Dzieki kolego jutro zagladne do tej lampy!

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 20 wrz 2015, 22:00

Sorry za odkop.
Ale ktoś już sobie poradził z tym problemem?
Ostatnio dałem lampy do regeneracji, bo m. in. drgała i lewa lampa. Po regeneracja drgają obydwie, a lewa jeszcze bardziej ;/ Firma regenerująca zwala wina jak zwykle na kuriera. Jeden uchwyt był ułamany. Skleiłem go specjalnym klejem do PE z aktywatorem.
Jak zaglądałem do niej wygląda wszystko stabilnie, wszystko spięte oraz sztywne.
Jedynie podejrzany jest silniczek do dynamicznego nastawu wysokości xenonów. Możliwe ze to on robi taki bałagan? Jest to HELLA 73485703, zastanawiam się, czy będzie pasować silniczek z modelu A6 C6 HELLA 163439-00- budowa wygląda podobnie. Próbował ktoś?
AWX 175KM/380NM

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 26 wrz 2015, 00:06

raczej to nie drży palnik tylko całe wnętrze lub cała lampa

spróbuj podłożyć coś pod te spinki metalowe, które sa w lampie. mają za zadanie redukować drgania ruchomej części, a jednocześnie pozwolić na pracę całego zespołu odbłyśnika, w pionie.

do tego sprawdź w jakim stanie jest półka/ łyżwa/ ślizg/podstawa (różnie na to mówią) na której siedzi lampa.
nie wiem jak w A6 ale w a4 jest w powietrzu, tam gdzie siedzą dwie dolne/tylne śruby mocujące lampę, które tylko luzujemy do wyjęcia.
ja u siebie przywiązałem ją try-tytką <lol> żeby tak nie drgała....i to pomogło, mam już spokój. <radocha>

tutaj widać tę spinkę pod gniazdem światła mijania, poniżej ta kwadratowa sprężynka
Obrazek
albo tutaj na YT w 30 sek widać jak koleś wyrywa z lampy


ta sprężynka powinna się ślizgać po obudowie przetwornicy.
w każdym razie, nie może wisieć w powietrzu czy być zgięta, usunięta.

a tu wujek G pokazuje ślizg/podstawę lampy.
https://www.google.es/search?q=mocowani ... waCh2bFAjF
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Awatar użytkownika
chris1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 196
Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
Imię: Krzychu
Rocznik: 2001
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sz-N

Post autor: chris1987 » 26 wrz 2015, 23:48

Lampy z palnikami w C5 są inaczej zbudowane niż w A4, ale dzięki za info :)

Dziś zdemontowałem lewą lampę.
Po zdjęciu wieczka od razu wyczułem luz na którego wcześniej nie zwróciłem zbytnio uwagi. Około 3mm, przy połączeniu silnika diesla robiło ogromny rezonans i hałas.
Winny był grzybek od dynamicznej regulacji wysokości (czerwona strzałka). Nie wiem dlaczego, ale według mnie był przekręcony o 180*. Ustawiam go tak, aby był widoczny przez rewizje(zielona strzałka) Przekręcenie go również ułatwiło demontowanie silniczka. Luz zmalał do 2mm.
Kolejny 1mm udało się wyeliminować sklejając klejem do polietylenu pęknięte gwinty na śrubkę mocująca silniczka. Dodatkowo dałem małą podkładkę, oraz podkładkę sprężystą żeby się sama nie odkręciła.
Luz jakiś tam został. Niecały 1mm.
Po uruchomieniu auta z zimnym silnikiem nawet nie drgnęła.
Mam nadzieje ze efekt się utrzyma na długo.
Jutro może zrobię prawą.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
AWX 175KM/380NM

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja