drganie lampy ksenonowej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 22 lut 2013, 19:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: małopolska
drganie lampy ksenonowej
Witam kolegów! Mam pytanko kupiłem nie dawno audi A6 i zauwarzyłem ze z lewej strony lampa ksenonowa drga i swiatło skacze góra dół po dodaniu gazu obroty powyżej 1000 obr na min wszystko jest oki dodam ze to tylko lewa strona! Może ktos cos doradzić?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 99
- Rejestracja: 22 lut 2013, 19:56
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: małopolska
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Sorry za odkop.
Ale ktoś już sobie poradził z tym problemem?
Ostatnio dałem lampy do regeneracji, bo m. in. drgała i lewa lampa. Po regeneracja drgają obydwie, a lewa jeszcze bardziej
Firma regenerująca zwala wina jak zwykle na kuriera. Jeden uchwyt był ułamany. Skleiłem go specjalnym klejem do PE z aktywatorem.
Jak zaglądałem do niej wygląda wszystko stabilnie, wszystko spięte oraz sztywne.
Jedynie podejrzany jest silniczek do dynamicznego nastawu wysokości xenonów. Możliwe ze to on robi taki bałagan? Jest to HELLA 73485703, zastanawiam się, czy będzie pasować silniczek z modelu A6 C6 HELLA 163439-00- budowa wygląda podobnie. Próbował ktoś?
Ale ktoś już sobie poradził z tym problemem?
Ostatnio dałem lampy do regeneracji, bo m. in. drgała i lewa lampa. Po regeneracja drgają obydwie, a lewa jeszcze bardziej

Jak zaglądałem do niej wygląda wszystko stabilnie, wszystko spięte oraz sztywne.
Jedynie podejrzany jest silniczek do dynamicznego nastawu wysokości xenonów. Możliwe ze to on robi taki bałagan? Jest to HELLA 73485703, zastanawiam się, czy będzie pasować silniczek z modelu A6 C6 HELLA 163439-00- budowa wygląda podobnie. Próbował ktoś?
AWX 175KM/380NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
raczej to nie drży palnik tylko całe wnętrze lub cała lampa
spróbuj podłożyć coś pod te spinki metalowe, które sa w lampie. mają za zadanie redukować drgania ruchomej części, a jednocześnie pozwolić na pracę całego zespołu odbłyśnika, w pionie.
do tego sprawdź w jakim stanie jest półka/ łyżwa/ ślizg/podstawa (różnie na to mówią) na której siedzi lampa.
nie wiem jak w A6 ale w a4 jest w powietrzu, tam gdzie siedzą dwie dolne/tylne śruby mocujące lampę, które tylko luzujemy do wyjęcia.
ja u siebie przywiązałem ją try-tytką
żeby tak nie drgała....i to pomogło, mam już spokój. 
tutaj widać tę spinkę pod gniazdem światła mijania, poniżej ta kwadratowa sprężynka
albo tutaj na YT w 30 sek widać jak koleś wyrywa z lampy
ta sprężynka powinna się ślizgać po obudowie przetwornicy.
w każdym razie, nie może wisieć w powietrzu czy być zgięta, usunięta.
a tu wujek G pokazuje ślizg/podstawę lampy.
https://www.google.es/search?q=mocowani ... waCh2bFAjF
spróbuj podłożyć coś pod te spinki metalowe, które sa w lampie. mają za zadanie redukować drgania ruchomej części, a jednocześnie pozwolić na pracę całego zespołu odbłyśnika, w pionie.
do tego sprawdź w jakim stanie jest półka/ łyżwa/ ślizg/podstawa (różnie na to mówią) na której siedzi lampa.
nie wiem jak w A6 ale w a4 jest w powietrzu, tam gdzie siedzą dwie dolne/tylne śruby mocujące lampę, które tylko luzujemy do wyjęcia.
ja u siebie przywiązałem ją try-tytką


tutaj widać tę spinkę pod gniazdem światła mijania, poniżej ta kwadratowa sprężynka
albo tutaj na YT w 30 sek widać jak koleś wyrywa z lampy
ta sprężynka powinna się ślizgać po obudowie przetwornicy.
w każdym razie, nie może wisieć w powietrzu czy być zgięta, usunięta.
a tu wujek G pokazuje ślizg/podstawę lampy.
https://www.google.es/search?q=mocowani ... waCh2bFAjF
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
- chris1987
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 196
- Rejestracja: 09 sie 2011, 23:10
- Imię: Krzychu
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sz-N
Lampy z palnikami w C5 są inaczej zbudowane niż w A4, ale dzięki za info
Dziś zdemontowałem lewą lampę.
Po zdjęciu wieczka od razu wyczułem luz na którego wcześniej nie zwróciłem zbytnio uwagi. Około 3mm, przy połączeniu silnika diesla robiło ogromny rezonans i hałas.
Winny był grzybek od dynamicznej regulacji wysokości (czerwona strzałka). Nie wiem dlaczego, ale według mnie był przekręcony o 180*. Ustawiam go tak, aby był widoczny przez rewizje(zielona strzałka) Przekręcenie go również ułatwiło demontowanie silniczka. Luz zmalał do 2mm.
Kolejny 1mm udało się wyeliminować sklejając klejem do polietylenu pęknięte gwinty na śrubkę mocująca silniczka. Dodatkowo dałem małą podkładkę, oraz podkładkę sprężystą żeby się sama nie odkręciła.
Luz jakiś tam został. Niecały 1mm.
Po uruchomieniu auta z zimnym silnikiem nawet nie drgnęła.
Mam nadzieje ze efekt się utrzyma na długo.
Jutro może zrobię prawą.
![Obrazek]()

Dziś zdemontowałem lewą lampę.
Po zdjęciu wieczka od razu wyczułem luz na którego wcześniej nie zwróciłem zbytnio uwagi. Około 3mm, przy połączeniu silnika diesla robiło ogromny rezonans i hałas.
Winny był grzybek od dynamicznej regulacji wysokości (czerwona strzałka). Nie wiem dlaczego, ale według mnie był przekręcony o 180*. Ustawiam go tak, aby był widoczny przez rewizje(zielona strzałka) Przekręcenie go również ułatwiło demontowanie silniczka. Luz zmalał do 2mm.
Kolejny 1mm udało się wyeliminować sklejając klejem do polietylenu pęknięte gwinty na śrubkę mocująca silniczka. Dodatkowo dałem małą podkładkę, oraz podkładkę sprężystą żeby się sama nie odkręciła.
Luz jakiś tam został. Niecały 1mm.
Po uruchomieniu auta z zimnym silnikiem nawet nie drgnęła.
Mam nadzieje ze efekt się utrzyma na długo.
Jutro może zrobię prawą.
AWX 175KM/380NM