[1.9TDI 110 AFN] Sprzęgło, bierze od góry
- t.macniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2015, 13:23
- Lokalizacja: Wielkopolska Południowa
[1.9TDI 110 AFN] Sprzęgło, bierze od góry
Szanowne grono, chciałbym zapytać jak to u Was jest z pracą sprzęgła. Ja swoje A6 C5 mam od dość nie dawna. Wcześniej użytkowałem A4 B5 z tą samą jednostką napędową(1.9 TDI 110 AFN). I tam sprzęgł brało praktycznie od połowy, autko było bardzo dynamiczne i żwawsze. Tutaj w A6 niby nic nie piszczy , nic się nie ślizga ale jednak czuć różnicę - auto wydaje się trochę bardziej "mułowate". Jak u Was spisuje się sprzęgło? Dodam że wcześniej przez około 5 lat auto użytkowała kobieta. Zastanawiam się nad wymianą jednak jestem w kropce . Dlaczego ? Dlatego że jedni piszą że ten typ tak ma, i nic się z tym nie poradzi - drudzy , twierdzą że po wymianie / odpowietrzeniu są efekty. Doradźcie proszę w temacie.
Pozdrawiam!
Tomek
Tomek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Gó*** prawda z tym ,,ten typ tak ma''. Jeśli sprzęgło bierze Ci przy samej górze to znak zużytej tarczy sprzęgła. Ja jak kupiłem Audi 5 lat temu to również miałem tak że brało przy samej górze, nie ślizgało się ani nic więc tak jeździłem, potem zaczęło się ślizgać po jakimś półtorej roku aż w końcu roztelepało dwumasę. Po wymianie całego sprzęgła, pedał sprzęgła zaczął chodzić bardzo lekko i sprzęgło brało od połowy, tera już mam jakieś 3 lata to sprzęgło a może i dłużej z pół roku i bierze mi tak od 60% puszczenia pedału. I bardzo dobrze się zbiera cały samochód. Więc jeśli Twój jest muł a jeszcze sprzęgło się nie ślizga to raczej szukałbym powodu mułowatości gdzie indziej. Dodatkowo że piszesz że 5 lat jeździła nim kobieta więc sprzęgło spalone na bank. Kobiety nie wiedzą że AFN ma wystarczająco momentu żeby ruszać bez gazu i że nie trzeba w korku piłować go na pół sprzęgle
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
No właśnie z doświadczenia raczej nie radziłbym Ci wybierać LUK'a, założyłem cały zestaw od tego producenta i po dwóch miesiącach jazdy dwumasa dała o sobie znać, na piątym biegu przy 1800-1850 obrotów są takie wibracje że mało się samochód nie rozpadnie. Oczywiście trzeba się dokładnie wstrzelić w owy zakres obrotów żeby to poczuć więc nie zawsze mi się to dzieje ale jedna raz na jakiś czas tak. Wysyłana była dwumasa na reklamację ale jak można było się spodziewać wróciła z odpowiedzią że wszystko mieści się w granicach błędu. Jeśli miałbym wybrać teraz komplet sprzęgła to na pewno byłby to Sachs.
- t.macniak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 05 sie 2015, 13:23
- Lokalizacja: Wielkopolska Południowa
Czyli coś takiego :chelsea78 pisze:No właśnie z doświadczenia raczej nie radziłbym Ci wybierać LUK'a, założyłem cały zestaw od tego producenta i po dwóch miesiącach jazdy dwumasa dała o sobie znać, na piątym biegu przy 1800-1850 obrotów są takie wibracje że mało się samochód nie rozpadnie. Oczywiście trzeba się dokładnie wstrzelić w owy zakres obrotów żeby to poczuć więc nie zawsze mi się to dzieje ale jedna raz na jakiś czas tak. Wysyłana była dwumasa na reklamację ale jak można było się spodziewać wróciła z odpowiedzią że wszystko mieści się w granicach błędu. Jeśli miałbym wybrać teraz komplet sprzęgła to na pewno byłby to Sachs.
http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-1-9-td ... 39332.html
Pozdrawiam!
Tomek
Tomek
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 124
- Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
- Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga