Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 110 AFN] Sprzęgło, bierze od góry

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
t.macniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2015, 13:23
Lokalizacja: Wielkopolska Południowa

[1.9TDI 110 AFN] Sprzęgło, bierze od góry

Post autor: t.macniak » 21 wrz 2015, 18:35

Szanowne grono, chciałbym zapytać jak to u Was jest z pracą sprzęgła. Ja swoje A6 C5 mam od dość nie dawna. Wcześniej użytkowałem A4 B5 z tą samą jednostką napędową(1.9 TDI 110 AFN). I tam sprzęgł brało praktycznie od połowy, autko było bardzo dynamiczne i żwawsze. Tutaj w A6 niby nic nie piszczy , nic się nie ślizga ale jednak czuć różnicę - auto wydaje się trochę bardziej "mułowate". Jak u Was spisuje się sprzęgło? Dodam że wcześniej przez około 5 lat auto użytkowała kobieta. Zastanawiam się nad wymianą jednak jestem w kropce . Dlaczego ? Dlatego że jedni piszą że ten typ tak ma, i nic się z tym nie poradzi - drudzy , twierdzą że po wymianie / odpowietrzeniu są efekty. Doradźcie proszę w temacie.
Pozdrawiam!
Tomek

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 22 wrz 2015, 00:08

Gó*** prawda z tym ,,ten typ tak ma''. Jeśli sprzęgło bierze Ci przy samej górze to znak zużytej tarczy sprzęgła. Ja jak kupiłem Audi 5 lat temu to również miałem tak że brało przy samej górze, nie ślizgało się ani nic więc tak jeździłem, potem zaczęło się ślizgać po jakimś półtorej roku aż w końcu roztelepało dwumasę. Po wymianie całego sprzęgła, pedał sprzęgła zaczął chodzić bardzo lekko i sprzęgło brało od połowy, tera już mam jakieś 3 lata to sprzęgło a może i dłużej z pół roku i bierze mi tak od 60% puszczenia pedału. I bardzo dobrze się zbiera cały samochód. Więc jeśli Twój jest muł a jeszcze sprzęgło się nie ślizga to raczej szukałbym powodu mułowatości gdzie indziej. Dodatkowo że piszesz że 5 lat jeździła nim kobieta więc sprzęgło spalone na bank. Kobiety nie wiedzą że AFN ma wystarczająco momentu żeby ruszać bez gazu i że nie trzeba w korku piłować go na pół sprzęgle

Gość.

Post autor: Gość. » 22 wrz 2015, 00:19

To prawda. Niejednym manualem smigałem i zawsze "górne" branie to była agonia tarczy.

Awatar użytkownika
t.macniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2015, 13:23
Lokalizacja: Wielkopolska Południowa

Post autor: t.macniak » 22 wrz 2015, 10:11

Ok, czyli jednak wymiana wskazana.
Macie jakiegoś sprawdzonego producenta Ja myślę nad kompletem z LUK
Pozdrawiam!
Tomek

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 22 wrz 2015, 10:44

No właśnie z doświadczenia raczej nie radziłbym Ci wybierać LUK'a, założyłem cały zestaw od tego producenta i po dwóch miesiącach jazdy dwumasa dała o sobie znać, na piątym biegu przy 1800-1850 obrotów są takie wibracje że mało się samochód nie rozpadnie. Oczywiście trzeba się dokładnie wstrzelić w owy zakres obrotów żeby to poczuć więc nie zawsze mi się to dzieje ale jedna raz na jakiś czas tak. Wysyłana była dwumasa na reklamację ale jak można było się spodziewać wróciła z odpowiedzią że wszystko mieści się w granicach błędu. Jeśli miałbym wybrać teraz komplet sprzęgła to na pewno byłby to Sachs.

Awatar użytkownika
t.macniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 sie 2015, 13:23
Lokalizacja: Wielkopolska Południowa

Post autor: t.macniak » 22 wrz 2015, 11:15

chelsea78 pisze:No właśnie z doświadczenia raczej nie radziłbym Ci wybierać LUK'a, założyłem cały zestaw od tego producenta i po dwóch miesiącach jazdy dwumasa dała o sobie znać, na piątym biegu przy 1800-1850 obrotów są takie wibracje że mało się samochód nie rozpadnie. Oczywiście trzeba się dokładnie wstrzelić w owy zakres obrotów żeby to poczuć więc nie zawsze mi się to dzieje ale jedna raz na jakiś czas tak. Wysyłana była dwumasa na reklamację ale jak można było się spodziewać wróciła z odpowiedzią że wszystko mieści się w granicach błędu. Jeśli miałbym wybrać teraz komplet sprzęgła to na pewno byłby to Sachs.
Czyli coś takiego :
http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-1-9-td ... 39332.html
Pozdrawiam!
Tomek

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 22 wrz 2015, 13:00

Dokładnie

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 wrz 2015, 19:32

t.macniak, _link
Lektor.

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 22 wrz 2015, 19:40

Czasem w opakowaniu Sachsa są sprzęgła Luk'a własnie. Złego słowa o Luk powiedzieć nie moge

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga