2.5TDI, po odłączeniu czujnika temperatury lepiej odpala
2.5TDI, po odłączeniu czujnika temperatury lepiej odpala
Witam! Chciałbym o coś zapytać. Posiadam Audi A6 C5 2.5TDI 150KM, oznaczenia silnika nie znam bo nie ogarniam tego, ale nie ma to teraz znaczenia. Mianowicie nie mam problemów zbytnio z odpalaniem tylko zauważyłem, że tak jakby przy odpalaniu z lekka za długo kręci, ale nie ma tragedii. Przeglądając silnik odpiąłem wtyczkę czujnika temperatury, zapaliła się kontrolka od świec (długie grzanie) i auto pali z jednego obrotu rozrusznika. Przeszukałem google jak i forum i nie znalazłem odpowiedzi dlaczego tak się dzieje? Auto nie kopci, pracuje równo, ładnie przyśpiesza i nic mu nie dolega. Czy wymiana czujnika by w tym przypadku pomogła czy o coś innego chodzi?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 04 mar 2015, 20:33
- Lokalizacja: Lubuskie
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Jedną z najprostszych rzeczy jest sprawdzenie czujnika temperatury, może przekłamywać i podawać do ecu niewłaściwą temperaturę. Wystarczy podpiąć vaga i sprawdzić wskazania temperatury na zimnym silniku, powinny być zbliżone do temp. otoczenia. Jeśli czujnik okaże się w porządku to trzeba szukać dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 paź 2014, 12:50
- Lokalizacja: wykroty
mam ten sam problem i nie mogę dojść co jest grane że na ciepłym silniku mi troszkę gorzej pali trzeba kręcić z8 sek -10 sek jak woda ma w granicach 70-80 st od razu po zgaszeniu mi zapali ale jak postoi z 10 min po zgaszeniu to jest problem ,na razie wyciągłem czujnik i podwiesiłem go razem z kostką wpiętą do niego , a w miejsce niego wsadziłem zepsuty aby zatkać otwór aby płyn nie wylatywał i pali od strzała tyko że nie pokazuje mi temperatury wody - może ktoś ma jakiś pomysł co to może być.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 paź 2014, 12:50
- Lokalizacja: wykroty
Świec nie sprawdzałem- ale jak by nie grzały to po odpięciu czujnika temperatury też by nie palił ciepły a pali idealnie.
Dodano: 2015-08-11, 17:09
Po podpięciu kostki do czujnika temperatury znika napięcie na świecach żarowych a jak odepnę kostkę od czujnika temperatury silnika to jest napięcie na świecach - chyba problem tu jest tyko co może być przyczyną - sterownik silnika?
\
Dodano: 2015-08-14, 20:43
problem rozwiązany bardzo prozaiczny był - dziękuje za pomoc którą uzyskałem na tym forum
Dodano: 2015-08-11, 17:09
Po podpięciu kostki do czujnika temperatury znika napięcie na świecach żarowych a jak odepnę kostkę od czujnika temperatury silnika to jest napięcie na świecach - chyba problem tu jest tyko co może być przyczyną - sterownik silnika?
\
Dodano: 2015-08-14, 20:43
problem rozwiązany bardzo prozaiczny był - dziękuje za pomoc którą uzyskałem na tym forum
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 05 paź 2014, 12:50
- Lokalizacja: wykroty
Witam. moja radość nie trfała długo ,po zmianie akumulatora przez 2 dni palił dobrze -teraz problem powrócił - wypiołem czujnik temperatury i z kostka podpiętą podwiesiłem na silniku i teraz pali od razu a miejsce po czujniku zaślepiłem uszkodzonym wiem że to nie rozwiązanie ale bynajmniej pali od razu - na czasie planuje podjechać na sprawdzenie konta wtrysku może tu jest problem .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 45
- Rejestracja: 04 sty 2015, 16:14
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A4 B5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: malbork
Ja w swoim afb mam tak... świece będzie grzała gdy temperatura cieczy chłodzącej osiągnie 5 stopni C. Nawet po dzisiejszej nocy rano świec nie grzeje, tzn: nie pali się kontrolka!! Ale z tego co zaobserwowałem to sterownik jest na tyle mądry że właściciel nie wie a on dogrzewa sobie kiedy to konieczne. W moim grzeje świece gdy temperatura na zewnątrz. Jest poniżej 0 oC. Co do palenia to jak kolega wyżej napisał. kąt w dobrą stronę i na ciepłym podnieś dawkę startową
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 07 sty 2016, 19:39
- Lokalizacja: Częstochowa
Witam serdecznie wszystkich, do rzeczy, jak zdejmiesz wtyczkę z czujnika to komputer myśli że na dworze jest - 35 stopni celcsjusza i wali taką dawkę paliwa że choćby nie chciał to odpali
tak to działa, bo pany inginiery tak wymyślili że jak zimno to aku słaby i ledwo kręci więc paliwem zalać i wio ( no i chmura czarna jak z elektrociepłowni ) Odpowiedź ; za wolne obroty rozrusznika - jeżeli rozrusznik w normalnej temperaturze pracy nie uzyska odpowiednich obrotów komputer nie puści pompy aby uruchomić silnik to jest norma EURO 2 emisji spalin
rozrusznik do roboty
no chyba że twoje audi ma najechane 300tyś km i zaczynają się objawy padającej pompy wtryskowej gdyż przycina się stalowy tłok nastawnika kąta zapłonu w aluminiowym korpusie pompy wtryskoej

rozrusznik do roboty
no chyba że twoje audi ma najechane 300tyś km i zaczynają się objawy padającej pompy wtryskowej gdyż przycina się stalowy tłok nastawnika kąta zapłonu w aluminiowym korpusie pompy wtryskoej
