Witam!
Walczę z ładowaniem w samochodzie i muszę dostać się do skrzynki bezpieczników z prawej strony w podszybiu. Według opisu serwisowego, aby ją otworzyć trzeba zdejmować wycieraczki i ten element pod nimi (podobno nie jest to łatwe zadanie i można szybko połamać).
Czy ktoś z Was ma doświadczenie w rozbieraniu tej skrzynki. Wystarczy odkręcić śruby i da się zdjąć pokrywę?
PS. Problem z ładowaniem jest taki, że na alternatorze jest 14,2V, a do akumulatora dochodzi 12V. Przewód ładowania idzie właśnie przez tą skrzynkę.
[A6 C6] Skrzynka bezpieczników w podszybiu z prawej strony
-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
da radę dostać się do tej skrzynki bez rozbierania podszybia. jest trochę gimnastyki i można trochę sobie pozdzierać dłonie. najlepiej mieć klucz z łamaną przedłużką, albo taką żmijką.., chyba tylko do dwóch śrub jest kijowe dojście. potem może byc mały problem ze złożeniem tego bo dekielek od tej puszki musi wejść w swoje specjalne miejsca które są w głębi podszybia, ale to też można ogarnąć. tylko że wydaje mi się że jak masz tam coś więcej do robienia to jest tam trochę mało miejsca i może okazać się że bez ściągnięcia tego plastykowego podszybia się nie obejdzie.
- Abster
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
- Imię: Abster
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wawa
Potwierdzam, da się bez ściągania podszybia ale gimnastyki trochę jest i najgorsze jest zamknięcie tej puchy z powrotem ( obawa czy weszło na swoje miejsce i uszczelka się nie podwinęła i nie będzie się dostawać woda )
Tam nie ma miejsca to fakt bez ściągania podszybia ale za wiele o ile dobrze pamiętam też tam nie ma do robienia bo bezpieczniki są bardziej od strony silnika wiec do nich się dostaniesz dalej w głębi jest już dziura do środka ( dłubałem tam jak miałem brak komunikacji ze sterownikiem i sprawdzałem niebieski kabelek )
Tam nie ma miejsca to fakt bez ściągania podszybia ale za wiele o ile dobrze pamiętam też tam nie ma do robienia bo bezpieczniki są bardziej od strony silnika wiec do nich się dostaniesz dalej w głębi jest już dziura do środka ( dłubałem tam jak miałem brak komunikacji ze sterownikiem i sprawdzałem niebieski kabelek )
Oryginalna pełna opcja S-Line
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 561
- Rejestracja: 31 paź 2014, 20:43
- Imię: ŁUKASZ
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ożarów Maz.
- Kontakt:
Jesteś pewien, że problem tkwi w tej skrzynce z bezpiecznikami? U mnie napięcie spadało przez słabe połączenie przy słupku od awaryjnego odpalania pod maską (i mocno się też grzał). Po poprawieniu połączenia na wyjściu z altka i na akumulatorze napięcie prawie takie samo.
Może nie będziesz musiał wcale do tej skrzynki się dostawać
Może nie będziesz musiał wcale do tej skrzynki się dostawać

A6 C6 3.0TDI quattro z wydechem by Street Lane Garage 

-
Online
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 637
- Rejestracja: 16 cze 2009, 14:22
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2015
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ełk
U mnie w samochodzie nie ma tego słupka.
Przewód od alternatora leci na rozrusznik (tu jest 14,2V) potem przez tą skrzynkę, a następnie do bagażnika do puszki przy akumulatorze (tu już jest 12V) i tam łączy się z przewodem do akumulatora.
Zatem na początku muszę zajrzeć na podszybie.
[ Dodano: 2015-09-21, 12:09 ]
Dostałem się do tej skrzynki.
Przy pierwszym podejściu poddałem się i chciałem rozebrać podszybie, ale nie dałem rady "odkleić" go od szyby i wróciłem do skrzynki. Udało się ją rozebrać. Problem był tak jak pisaliście ze złożeniem, ale to też jest do ogarnięcia.
Co do ładowania to przyczyna nie leżała w tej skrzynce, ale w przewodzie masowym, który jest w okolicach alternatora, był luźny, ale nie dało się go dokręcić. Urwała się śruba. Masa wzięta z innego miejsca i wszystko jest dobrze. Na alternatorze 14,2V, a z tyłu 13,9V, co jak dla mnie jest do zaakceptowania.
Przewód od alternatora leci na rozrusznik (tu jest 14,2V) potem przez tą skrzynkę, a następnie do bagażnika do puszki przy akumulatorze (tu już jest 12V) i tam łączy się z przewodem do akumulatora.
Zatem na początku muszę zajrzeć na podszybie.
[ Dodano: 2015-09-21, 12:09 ]
Dostałem się do tej skrzynki.
Przy pierwszym podejściu poddałem się i chciałem rozebrać podszybie, ale nie dałem rady "odkleić" go od szyby i wróciłem do skrzynki. Udało się ją rozebrać. Problem był tak jak pisaliście ze złożeniem, ale to też jest do ogarnięcia.
Co do ładowania to przyczyna nie leżała w tej skrzynce, ale w przewodzie masowym, który jest w okolicach alternatora, był luźny, ale nie dało się go dokręcić. Urwała się śruba. Masa wzięta z innego miejsca i wszystko jest dobrze. Na alternatorze 14,2V, a z tyłu 13,9V, co jak dla mnie jest do zaakceptowania.