Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Szarpanie i stuki na 1 biegu - MANUAL

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Szarpanie i stuki na 1 biegu - MANUAL

Post autor: Kamil_2.7BiT » 11 wrz 2015, 10:24

Z ta przypadloscia walczę dość długo. Przejrzany został caly układ napędowy.
Wymieniono przegub wewnętrzny, bo powodował wibracje. Poza tym jest PODOBNO prefekt. Ocena 3 mechanikow!!
Objaw jest taki że jak przyspieszam na 1 i czasem na 2 biegu słyszę gluche lomotanie gdzieś spod samochodu. Dodatkowo auto jednoczesnie szarpie jakby koła tracily trakcje i nagle ja odzyskiwaly.
Czasem nawet przy lekkim przyspieszaniu to wystepuje, ale nie zawsze.
Czekam na kazda sugestie... Może ktoś miał takie objawy? Sprzeglo z dwumasa wymienione w tamtym roku, t.j. około 20 tys km temu.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 wrz 2015, 12:13

Kolego, nie tylko ty masz taki problem, poczytaj tu na forum. Tak ogólnie to podpora wału ,poduszki skrzyni i silnika , luzy w tylnym dyfrze itd.

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 11 wrz 2015, 14:05

Sprawa bylaby o tyle prostsza że 3 mechaniorow lub konowalow sprawdzalo te elementy i nic nie znalazło, a każdy brał kasę za diagnostykę. Tym większe jest moje rozgoryczenie ;/
W sumie to nie jest duza filozofia sprawdzić poduchy i podporę, czy luzy na przegubach i wykluczyć ich usterki. No chyba że jest sie mechanikiem-konowalem.
Już zaczynam myśleć że gość co składał mi sprzeglo coś schrzanil...

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 11 wrz 2015, 15:41

Dlatego wychodzę z założenia że lepiej zrobić to samemu. Oczywiście nie zawsze można bo czasu nie ma bo coś tam jeszcze. Ja u siebie wymieniałem podporę wału i nie było widać uszkodzeń ale wymiana pomogła. Także do roboty i pod samochód <rotfl>

[ Dodano: 2015-09-11, 15:41 ]
Dodam jeszcze że zmieniłem poduszkę dyfra i luz na dyfrze skasowałem. Wymieniłem też poduszki silnika.

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 08 lis 2015, 17:17

Racja!
Gdybym miał zmielona zebatke 1 i 2 biegu to zapewne zawsze i wszędzie by mi tluklo podczas o obciazenia? A a Bywały takie przypadki ;)

[ Dodano: 2015-09-14, 12:33 ]
Jestem świeżo po trasie 500km i szarpanie wystąpiło tylko RAZ. To nie może byc uszkodzenie mechaniczne np zmielone zey pierwszego przelozenia...

Czy w naszych autach jest jakąkolwiek możliwość regulacji sprzęgła? Bierze dość wysoko a ma tylko 20 tys przebiegu. Idealnie jeździ sie samochodem gdy sprzeglo lapie szybko t.j. zaraz nad podłoga.

[ Dodano: 2015-11-08, 17:17 ]
piszę bo problem jest rozwiązany.
Wszystkie objawy powodowała nieszczelność w podciśnieniach - koszt 50 zł!!
Dowodzi to jak czuły na to jest ten silnik. Nie będe przesadzal pisząc że samochód teraz lata jak marzenie!

KONKLUZJA: większość mechaników nie ma pojęcia o silnikach 2,7BiT i o napędzie quattro ;)
Ostatnio zmieniony 10 lis 2015, 08:56 przez Kamil_2.7BiT, łącznie zmieniany 1 raz.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 09 lis 2015, 13:03

A coś jaśniej?możesz opusać co dokładnie było?

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 10 lis 2015, 08:53

Obrazek

Nieszczelnoś zaznaczyłem na fotce. Była pod spodem przy samej pompie powietrza wtórnego.
W serwisie zawór podciśnieniowy kosztuje 50 PLN, idą do niego po dwie rurki z każdej ze stron. Z jednaj strony jest zgrzewany z rurką ale wystarczy zastosować zwykłą opaske zaciskową.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja