Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów i błędy sond

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

[ASN 3.0 220 KM] Wypadanie zapłonów i błędy sond

Post autor: baldman » 31 sie 2015, 17:54

Witam

Od kilku dni borykam się z błędami:
P0300 - dowolny cylinder - stwierdzona przerwa w zapłonie
P0301 - przerwa w cylindrze 1
P0302 - przerwa w cylindrze 2
P0303 - przerwa w cylindrze 3
Kiedyś to były sporadyczne błędy. Pojawiły się na długiej trasie. Przy każdej przygazówce około 6k obrotów wyskakują. Czuć czasami delikatne ledwo wyczuwalne nierownomierną pracę silnika na ułamek sekundy. Moc wydaje się OK.
Dodatkowo wskakują nie zawsze błędy:
P1114 - podgrzewana sonda lambda 2 rząd cylindrów 1 rezystancja za wysoka
P1140 - podgrzewana sonda lambda 2 rząd cylindrów 2 rezystancja za wysoka
Potrafił pojawić się błąd:
P0421 - Warm up catalyst bank 1, efficiency below theshold - ale tylko raz to wyskoczyło
To czasami wyskakuje:
P3262 - Exhaust bank 1/1 oxygen sensors behind catalys swapped (nie wiem jak to tłumaczyć) ale fizycznie nie jest możliwe pomylenie i zapięcie odwrotnie wtyczek od sond. Maja swoje kolory i chyba nie pasują nawet.

Ponieważ błędy wyskakują ciągle banku 1 (oprócz sond), to zamieniłem stronami same cewki. Bez zmiany. Dzieje się tak samo na PB jak i LPG.
Starałem się porobić jakieś testy.
Grupa 030 - wartości są poprawne
Grupa 031 - na luzie wartości są poprawne czyli 1. Przy zwiększeniu obrotów z tego co pamiętam nadal się nie zmienia wartość a powinna.
Grupa 032 - wartości to jakieś 3% sprawdzałem tylko bieg jałowy.
Grupa 034 - nie udało mi się testu przeprowadzić bo to automat wciskam hamulec i gaz ale obroty się nie zwiększają. Bez hamulca również a bez zwiększenia obrotów test nie startuje

Już nie wiem co mogę sprawdzić, myślałem że cewki ale zamiana stron powinna powodować błędy cylindrów 4,5,6. Świece nie sprawdzałem wzrokowo ale dobrej klasy i wymieniane góra 10 000 temu.

SANT0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 672
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:07
Imię: Santos
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: SANT0 » 31 sie 2015, 20:43

Pracuje w serwisowym więcej pali bo sondy masz do wymiany, często pada obwód grzania i w tym przypadku prawdopodobnie tak się stało..podepnij vaga sprawdź czy obwód testowy działa czyli napięcia chodzą na sondach a potem przejdź do bloku z grzałek. spróbuj rozpiąć kostki i oczyścić bo może być przerwa w obwodzie
Nigdy nie jeżdze szybciej niż widzę...

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 31 sie 2015, 20:58

Chodzi o sprawdzenie napięć na biegu jałowym i pod obciążeniem grupa 31??

Jeżeli chodzi o spalanie to pali dużo minimalnie 10 litrów przy jeździe na trasie 110 km/h, ale miasto i w miarę lekka jazda to już 17.

A odnośnie testu to chodzi o blok 34??
Bo test mi nie chciał startować bo samochód po włączeniu testu nie reaguje na pedał gazu.
Mówisz o sondach przed czy za katalizatorem bo te co są przed to mam na zamianę kiedys kupiłem komplet.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 31 sie 2015, 23:05

Katy są?? zacząłbym od sprawdzenia ich drożności, poza tym sprawdź grupę 93. Rozrządu nie ruszałeś?

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 01 wrz 2015, 08:41

Właśnie też myślę o katalizatorach. Ale test mi nie chciał ruszyć sond. Bo jak go zapuszczałem to samochód nie reagował na gaz. A test startuje przy 3000 rpm.

Rozrząd zmieniany jakieś 20 000 km temu.
Dziś mi przyjdzie komputerek viakena na poczciwego vag-coma to będę sprawdzał. Wiem, że jest test drożności katalizatorów tylko problem żeby wystartował.
Katy nie ruszane autko ma 200 000 przebiegu.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 01 wrz 2015, 19:48

Od tego zacznij kolego. Generalnie dużo problemów w asnie zaczyna się od katów.

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 01 wrz 2015, 20:46

Po dniu jeżdżenia tylko na benzynie i kolejnych testach jest to samo.
Ten błąd zaczyna stale się pojawiać
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor: B1 S2: Internal Resistance too High
P1114 - 008 - Implausible Signal

Odnośnie testów to chyba mam złą procedurę nie mogę wystartować z żadnym z testów, robię tak

Grupa 034. Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu).
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Czas trwania okresu sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
4. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem

W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin.
W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK.

Mam komunikaty że OK ale nie startuje test.

Grupa 046. Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Zachowanie się amplitudy.
4. Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora
(test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy)

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.

Nie wskakuje mi TEST ON co trzeba zrobić żeby to ruszyło??

A dodatkowo zaobserwowałem, że błędy wskakują dopiero na 3 biegu przy wysokich obrotach. Możliwe że przypadek ale na niskich biegach nie wskakują mimo osiągnięcia wysokich obrotów.

daw2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 04 lut 2013, 22:27
Lokalizacja: lubaczów

Post autor: daw2 » 02 wrz 2015, 21:05

Nie ominie Cie wymiana sond. Najlepiej obu.
Pomogłem? Kliknij

baldman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:42
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: baldman » 02 wrz 2015, 22:00

Zrobiłem testy grupy 090 i 093 i chyba niestety są złe, proszę zerknijcie

Grupa 093
Kolejno pozycje 3.0KW, -4.0KW, 15,0KW, 3,0KW - pozycja 15 jest przy phase position bank 1 - a z tym bankiem mam problemy
A to dane spisane z logów
2.0 -5.0 16.0 -4.0
1.0 -6.0 15.0 -4.0

Grupa 090
640/min, OFF, -0,5 CF, 0,0CF


Grupa 001
640/min, 100,0 C, -3,9% LAmbda Control Bank 1, - 10,9 % Lambda Control Bank 2

Na VCDS również nie udało im się ruszyć testu 034, 035 oraz 046.

Proszę o rady, mam jeszcze logi dynamiczne ale nie wiem czy są potrzebne.

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 03 wrz 2015, 21:08

Ręki uciąć sobie nie dam ale moim zdaniem problem z rozrządem, może coś źle ustawione bądź po prostu fazator się uszkodził.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga