To mój pierwszy samochód w życiu. Na początku planowałem kupić Mitsubishi Galanta 2.5 V6, ale po dłuższych poszukiwaniach w kraju i za granicą stwierdziłem, że wybór padnie jednak na Audi. Zwłaszcza, że to nie pierwszy taki samochód w rodzinie.
Po pół roku użytkowania stwierdzam, że nie mogłem lepiej trafić. Jeździłem wieloma autami, w tym ostatnio nową Toyotą Yaris z 2015 roku. Jedyne co mogę powiedzieć, to że za każdym razem jak wsiadam z powrotem do swojego A6, to kolokwialnie mówiąc mam banana na ryju

Na chwilę obecną auto ma przebieg 136tys (w momencie zakupu 128,5tys). Na wszelkie możliwe sposoby próbowałem potwierdzić ten przebieg, ale to jest jeden wielki ciąg zagadek. Nie będę się rozpisywał tutaj. Auto sprowadzone z Niemiec, kupione od kobiety z rocznika 54'. Ale nawet gdyby miał dużo więcej, to nie ma to dużego znaczenia przy tym ile pieniędzy chcę jeszcze włożyć w ten samochód, żeby był idealny

Póki co jedyny problem to trochę zwiększone zużycie oleju (a raczej spalanie), ale jestem już umówiony na próbę olejową i zobaczymy co z tego będzie. Ezektor jest drożny, odma czysta.
Dane techniczne:
Model: Audi A6 Avant
Rok: 2001 (półlift)
Silnik: 2.8 AMX, quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lakier: 5J / Z5K (SANTORIN BLUE)
Wyposażenie (oprócz standardu typu klimatyzacja dwustrefowa):
- xenony
- podgrzewane fotele oraz kanapa
- podgrzewane lusterka
- ESP
- Navigation Plus
- zmieniarka 6xCD
- białe, poliftowe zegary
- brak oznaczeń na tylnej klapie (za to chyba się płaci

- elektrycznie regulowane fotele
- skórzana, niebieska tapicerka (nie wszystkim się podoba, ale to chyba trzeba mieć, żeby zaczęło się podobać

- czujniki parkowania z tyłu
- spryskiwacze reflektorów
Przeprowadzone naprawy:
- wymieniony olej na Liqui Moly 5W30
- wymieniony komplet filtrów
- wymieniony olej w Tipie wraz z filtrem
- wymieniona pompka spryskiwaczy reflektorów
Plany:
- próba olejowa ZROBIONE
- nowa blenda i nowa prawa tylna lampa (elementy mają pęknięcia)
- poprawki blacharskie i lakiernicze (trochę tego niestety jest - małe, ale liczne)
- nowe amortyzatory i sprężyny (prawdopodobnie obniżę auto o 3cm)
- nowe tarcze i klocki przód + tył + płyn hamulcowy ZROBIONE
- drążki kierownicze z końcówkami ZROBIONE
- nowe opony zimowe (bo nie mam wcale)
- nowe opony letnie (bo te co mam są zniekształcone), ale to pewnie przyszły sezon
- prawdopodobnie instalacja LPG (jednak trochę benzyny potrafi spalić)
- wymiana pierścieni olejowych
- nowa pompka do spryskiwaczy przedniej szyby
- białe oświetlenie LED wnętrza ZAMÓWIONE
Na koniec zdjęcia. Jak będę miał czas to pstryknę ich więcej i trochę lepszej jakości.
Kilka fotek wnętrza: