Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6c5 2,5tdi]hydraulika zaworowa

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 12 mar 2009, 09:45

Piotrze po raz kolejny dziękuję za wyjaśnianie sprawy.Teraz o hydraulice wiem znacznie więcej.Dzięki :-)
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
leo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 07 mar 2009, 02:52
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: leo » 12 mar 2009, 16:36

Piotruś pisze:faktem jest to, że na popychaczach nie ma żadnych napisów
jedyne co zauważyłem - to rzymska I wybita od dołu popychacza - dzwigienki mają numery po spodem ... i to wszystko

bezpośrednio na części nie ma wybitego logo ani nazwy producenta ...
leo ...

Awatar użytkownika
ed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 08 mar 2009, 13:01
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ed » 13 mar 2009, 00:15

Generalnie na rynku są dwaj "producenci" popychaczy INA i RUVILLE, obydwaj to najwyższa jakość, INA własna produkcja często i gęsto na pierwszy montaż i Egon Von Ruville pakowacz ale zawsze sprawdzonych produktów jak SKF, LUKAS, INA, czy KOJO ... Dyskusja nie ma sensu, zakładajcie cokolwiek ... nie przepłacajcie w ASO

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 25 sie 2009, 22:17

Witajcie.
Po wymianie nieszczęsnych wałków i hydrauliki pół roku temu,miałem nadzieję,że ten koszmar mam za sobą.
Nic bardziej mylnego.
Pisałem w którymś temacie,że przymierzam się do sprawdzenia układu wtryskowego(złe korekcje wtryskiwaczy )
Dzisiaj nadszedł dzień zdemontowania wtrysków.Po podniesieniu dekli okazało sie ,że wałki po przejechaniu 3 tyś km są gorzej zużyte niż stare oryginały po 280 tyś km.
Co za wtopa.
Panowie ,co jest nie tak.Dbam o ten samochód lepiej jak o własną żonę.
Olej wymieniam raz do roku-to i tak prędzej jak co 10 tyś km,stan zawsze max i nie bierze.
Wszystkie filtry oryginalne,nie wymieniłem odmy-ale to przecież AKE.
Oddaje stare ori wałki do regeneracji do ÂŚwiątka,mam nadzieję,że będą lepsze jak jakieś badziewie(niby FEBI)z allegro.Hydraulikę kupię w sklepie-może to główny winowajca moich problemów.
Jeżeli macie pomysły na co jeszcze zwrócić uwagę przy tej wymianie to podzielcie sie ze mną.
Z góry dziękuję.
P.S. Daję temu autu ostatnią szansę.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 25 sie 2009, 22:49

falco pisze:Dzisiaj nadszedł dzień zdemontowania wtrysków.Po podniesieniu dekli okazało sie ,że wałki po przejechaniu 3 tyś km są gorzej zużyte niż stare oryginały po 280 tyś km.
normalnie wierzyć się nie chce :shock: .
Moze zrób zdjęcia tych wałków z opisem i wrzuć tu ku przestrodze dla innych :roll:

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 25 sie 2009, 23:10

Jutro podjadę do mechanika to zrobię zdjęcia.
Jeszcze jedno pytanie.Jakie powinno być ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku,oczywiście mierząc manometrem.Próbowałem zmierzyć vagiem,jednak na zimnym jak i na rozgrzanym wyskakuje oil presure lewel 2>O.K-czy jest to miarodajne :?:

Ława
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 13 wrz 2008, 01:18
Lokalizacja: Słupsk _ Irlandia

Post autor: Ława » 26 sie 2009, 00:09

falco poczytaj również o "zaworka zwrotnych oleju"...
Moze one również wymagają wymiany, aby zapewnić prawidłowe smarowanie wałków i "góry silnika"...
:-/ Naprawde lipa...
A4 2.8 ACK 1997/Vectra B 1.6 1998/Passat 2.0 AZM 2002, allroad 2.5 Tdi AKE 2001/Focus II 2.0 Tdci 2006/ Primastar 1.9 Dci 2006 - jest
A6 2.0 Tdi BRE 2007 - jest

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 26 sie 2009, 09:32

Nie,no nie ! Wałki chyba na sucho pracowały a jeżeli nie to gościa z allegro trza potraktować jakimś kijem. W domu do kominka węgla nasypać, rozgrzać wałek i czerwony wrzucić do wody w celu zahartowania - pewnie więcej by wytrzamał. Szok !

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 26 sie 2009, 12:13

Nie wiem czy pracowały bez oleju.
Prawda jest taka,że od czasu do czasu zaraz po odpaleniu zimnego silnika odkręcałem korek wlewu oleju i widziałem,że olej był podawany od samego początku(na widoczne przez otwór pierwsze krzywki),co uśpiło moją czujność.

Voytec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 936
Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
Imię: Wojtek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
Kontakt:

Post autor: Voytec » 26 sie 2009, 19:25

Piotruś pisze:Nie jestem specem ale zanim pojawią się prawdziwi profesjonaliści pozwolę sobie zauważyć, że :
teraz to pojechałeś :-P

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 26 sie 2009, 23:15

Co myślicie na temat takiego zestawu hydrauliki zaworowej?
- 24 szt. popychaczy hydraulicznych firmy CAMSHAFT INT.
- 24 szt. dźwigienek firmy MOTIVE
- 24 szt. podkładek firmy MOTIVE
Moja znajoma chce co kupić za 1 tys. ,ale nie jestem pewien, że to będzie dobrym rozwiązaniem.Może poszukać lepszych wykonawców (INA)?
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 27 sie 2009, 01:23

mysle ze warto przeczytac:
http://www.a4-klub.pl/smf/b5_afb_walki_rozrzadu_do_wymiany_jaka_przyczyna-t90779.0.html

tam wlasnie byly hydropopychacze i dzwigienki camshaft.
Chociaz nie jest dowiedzione ze to byla ich wina...

pawel510
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 23 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: pawel510 » 27 sie 2009, 01:39

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Co do posta PiotrusiA Moze by zalozyc takowy temat? bo mysle ze jest bardzo ciekawy dobrze byloby gdyby Piotrus i reszta znawcow tematu rozwiali wszelkie watpliwosci :!:
pozdrawiam ;-)

roman a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 11 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Zabrze/śląsk

Post autor: roman a6 » 27 sie 2009, 16:20

właśnie kosztorysuję hydrauliki mojego nieszczęścia
to moja korespondencja
Pasek firmy CONTITECH - CT 1018 ,
Pasek firmy CONTITECH - CT 984
Rolki INA 531057330
INA 531040220
INA 532018910
komplet w cenie 598 zł

pompa wody ruville 65469 w cenie 139 zł

ramie napinacza nr.orginału 059109487c i napinacz hydrauliczny paska rozrządu nr.059109479b
059109487c-INA 533008320-84 zł
059109479b-INA 533002920-258 zł

05910944.dźwigienki ina sklep 25 zł serwis 32-45 zł /szt 059109075 E. pastylka oryginał 17 zł -22 zł szt 055109521E. popychacz ruvil 28 -45 zł szt

pozdrawiam

W razie potrzeby dam namiary

roman a6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 11 cze 2009, 20:16
Lokalizacja: Zabrze/śląsk

Post autor: roman a6 » 28 sie 2009, 23:03

oczywiście to nie wszystko to tylko część wydatków ? Twoje uwagi słuszne a nad całością czuwa mechanik ja tylko kontroluję koszty bo dochodzi koszt przeglądu głowic dotarcie zaworów itp itd .Ogólnie fatalny zakup auta z tym silnikiem !!!!
oooo Roman A6

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja