szarpanie na niskich biegach a6 4.2
No zobaczymy jak bedzie w tym temacie. Pan zapewnil ze do 10 wrzesnia auto bedzie jezdzilo bo akurat tak mi sie ubezpieczenie kończy. Jakis papier naprawy samochodu zostal spisany jestem ciekaw co i jak będzie. Moze w tym przypadku podoła pan z naprawą to bym się cieszył a jak nie to wiadomo trzeba będzie inaczej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nie stroi tylko doadaptowuje. Wiekszosc sterownikow sama sie doadaptowuje przez pierwszych kilka/kilkanascie km. W 5hp adaptacja nie jest az tak zaawansowana jak w nowszych skrzyniach, wiec w takich przypadkach majac mniej czynnikow mniej reguluje i nie jest to az tak odczuwalne w przypadku nie wykonania tego typu procedury.Apophis pisze:Na pewno 5hp się po remoncie i dynamicznej wymianie stroi VASem online. Mozna też ogarnac sam sterownik ponoć i ASO to robią na zlecenie serwisów ASB. Szczegółow nie znam ale jak wyremontujesz skrzynke i podłaczysz stary sterownik ze starymi nastawami to bedzie kupa.
Po pierwsze VAS zostal zastapiony ODIS'em jakies 2-3 lata temu... po drugie zgoda, procedura jest, ale NIEWYMAGA programu Online do dzialania. Jedyne co to musisz zainstalowac vas'a base + brand audi.Apophis pisze:Jest procedrura na pewno i wymaga vasa online.
Taki sprzet to wcale nie drogi interes, pod warunkiem, ze pracujesz na nim codziennie. Jezeli chcesz skorzystac 1 raz mozesz kupic licencje bodajze na 1/3/7 dni. Odsylam do informacji serwisowej ERWIN.Apophis pisze:Dokładnie z bazą audi. Drogi interes taki sprzęt.Pedross86 pisze:o masz na mysli piszac VASA ON LINE ? to jakis program ktory laczy sie on line z jakas baza ? Czy jak ?
Sam robiłem kapitalke i nie tylko ja i naturalna rzecza jest że ASB po tak znaczacej zmianie parametrów jaka jest remont wymaga ustawienia sterownika odpowiednio na nowo. Preżne warsztaty robia to zwykle vasem a mniejsze daja do ASO na takie adaptacje. Skrzynia sama a raczej sterownik bez tej procedury sobie nie poradzi-sprawdzone na kilku osobach co przoszczedziły lub o tym nie wiedziały. Jestem dośc upierdliwy i ciekawski i u Łobody bedąc ktory mi robił kapitalke ASB wypytałem o wiele spraw. A on jako jedyny wowczas chciał rozmawiac dlatego dostał zlecenie.
Brak adaptacji,wyzerowania parametrów grozi nie tylko niewłasciwa praca skrzyni ale nawet uszkodzeniem jej w skutek tej złej pracy.
Brak adaptacji,wyzerowania parametrów grozi nie tylko niewłasciwa praca skrzyni ale nawet uszkodzeniem jej w skutek tej złej pracy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Niektore wymagaja adaptacji inne dzialaja - przyklady mozna mnozyc na przypadkach z forum, jest masa ludzi ktora wymienia filtry oleje i nie dotyka adaptacji, na poczatku jezdzi jak kupa, ale "rozjezdza" sie. Bo adaptacja to taka funkcja ktory caly czas dziala, wiec na biezaco koryguje uchyby, no chyba ze zmiany sa zbyt duze, wtedy generuje bledy, albo przerywa procedure. Nie mniej jednak, producent nakazuje cofanie adaptacji po kazdej ingerencji w uklad napedowy. Tym nie mniej nie pamietam co jest dokladnie w VASie dostepne, ale na pewno nie wycofuje sie adaptacji w klasyczny sposob (wpisem 0/1 w 0 blok).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Mam nadzieje ze żartujesz sobie z ta statyczna wymiana oleju... w obu przypadkach beZwzglednie powinna zostać wycofana adaptacja/ zostać przeprowadzona procedura douczania.przynajmniej tak twierdzi producent skrzyni... Ze spora cześć jezdzi bez cóż... Takie życie , "panie działa po co ruszać". Np sa takie skrzynie ot np 722.9 mercedesa w których wystarczy dolać 1l nowego oleju i skrzynia na starej adaptacji robi cuda. Niekiedy wycofanie adaptacji to jest najgorsSze co mozna zrobić, rozważasz przykład prawidłowy w którym skrzynia została naprawiona. Rozważ przypadek b w którym klient wymienił kompletnie zajechaną skrzynie na taka lekko dojechana. Jeżeli wycofasz adaptacje auto może nie zjechać z podnośnika. To samo tyczy sie multitronikow, ktore np przyjeżdzają na naprawę sterownika albo jego wymianę. W drugim przypadku jest trudniej w szczególności jak stary sterownik już nie gada i nie da sie odczytać wartości. Bezpieczniej jest go do adaptować niż wycofać adaptacje i naprawiać klientowi skrzynie na własny koszt bo wcześniej przecież auto jeZdzilo i klient nawet nie chce słyszeć ze jeszcze ma coś robić w tym aucie. Problem polega na tym ze jeżeli skrzynia jest już znacznie zużyta, procedura adaptacji z reguły sie przerywa i zwraca błąd ze przekroczona granica. Mimo ze samochód wcześniej jeździł poprawnie. Problem tego typu występuje często w dsg po wymianie mechatroniki kiedy to nowa mechatronika (albo stara po wycofaniu ustawień )podczas ustawień początkowych stwierdza ze sprzęgła sa poza tolerancja. Każdy przypadek jest indywidualny. Nie obce sa przypadki w których przyjeżdża samochód na naprawę sterownika, informuje sie klienta ze to nie bedzie dobrze jeździć bo olej jest czarny a na hydraulice jest muł. Klient nie chce poza naprawa sterownika nawet wymiany oleju, prosi o naprawę i stary olej, jak wspomniałem na początku, dolewasz litr (nie wypuścisz przecież samochodu ze skrzynia w której brakuje litra oleju) i zaczynaja sie dziać cuda, co robisz? Wycofujesz adaptacje ? Jak to zrobisz masz 100% sprawę w sadzie bo samochód przyjechał o własnych siłach a to Twój naprawiony sterownik zepsuł skrzynie... Jedyna opcja jest ręczna edycja adaptacji w eepromie. 5hp to jest skrzynia -bajka, spróbuj w 6hp zrobić numer wymiany elektrozaworów, albo użyć jakiegoś byle jakiego oleju nie pasującego specyfikacja do software, albo spróbuj w audi a6 z roczników 2004-2006 wycofać w pełni adaptacje (tyczy sie rownież a8 od 2002-2006).Apophis pisze:Wymiana oleju w sposob statyczny czyli podmianki nie wymagaja adaptacji natomiast dynamiczna wymiana zwykle tak. Racja że sie moga rozjeździc ale jak wspomniałem istnieje ryzyko uszkodzenia elementów wykonawczych przez złe wysterowanie z ecu
W jakim sensie żartuje? Jest to prosta i bezpieczna procedura.rafal_m pisze:Mam nadzieje ze żartujesz sobie z ta statyczna wymiana oleju...
Co do dalej...nie jestem az takim specem w temacie więc nie wypowiem się dalej ale sam widzisz że co rodzaj ASB to inna zabawa lecz sie robi coś z ecu i domowe remonty zwykle tego nie obejmuja a kazdy serwis znający się na temacie dobrze załatwi sprawe tak jak trzeba.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Apophis pisze:W jakim sensie żartuje? Jest to prosta i bezpieczna procedura.rafal_m pisze:Mam nadzieje ze żartujesz sobie z ta statyczna wymiana oleju...
Uzasadnilem dwa posty wyzej dlaczego tak sie nie robi. Statyczna wymiana, to wymiana wiekszosci oleju w skrzyni (nie calego, bo pozostaje 2-3 litry starego, w sterowaniu, konwerterze, chlodnicy itp) i w wiekszosci wypadkow adaptacja sie douczy, ale zgodnie z zaleceniami ZF'a adaptacje nalezy bezwzglednie wykonac po jakiejkolwiek ingerencji w skrzynie lub silnik, jezeli zmienia sie jego charakterystyka pracy (czyszczenie/wymiana/adaptacja przepustnicy, przeplywomierza, wtryskow, nowej turbiny itp).Apophis pisze:Wymiana oleju w sposob statyczny czyli podmianki nie wymagaja adaptacji
Rafał wg ZFa tak ale w zyciu jak sam piszesz bywa roznie. Komus Heniek w stodole poskłada i ktos smiga a innemu profi serwis zrobi i ma traume. W wiekszości przypadków jakie znam w tym mój statyczna podmianka w krótkim czasie 2krotna powoduje polepszenie pracy ASB. Jedynie posiadacze złomów narzekaja że im skrzynia padła...ale takie i tak by przecie padły 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Ale ja nie pisze tutaj o slusznosci statycznej wymiany oleju, raz czy dwa razy a o koniecznosci przeprowadzenia adaptacji... zreszta nie wazne.Apophis pisze:Rafał wg ZFa tak ale w zyciu jak sam piszesz bywa roznie. Komus Heniek w stodole poskłada i ktos smiga a innemu profi serwis zrobi i ma traume. W wiekszości przypadków jakie znam w tym mój statyczna podmianka w krótkim czasie 2krotna powoduje polepszenie pracy ASB. Jedynie posiadacze złomów narzekaja że im skrzynia padła...ale takie i tak by przecie padły
Tak koleś od skrzyń chcial przeprowadzic adaptacje i dupa. Mam blad na skrzyni od zawsze byl blad tego elektromagnesu co trzyma gajge od biegów. Tzn ten elektromagnes co nie pozwala przerzucić biegu bez wcisniecia pedalu hamulca. U mnie to nie działało i mozliweze to zjebalo mi skrzynie. Po wrzuceniu biegu z P na D na postoju bylo szarpniecie calym autem. Na poczatku slabe pozniej z czasem cala buda szarpalo. Auto od mechanika pojechalo do elektryka ten z kolei sprawdzil ze elektromagnes jest dobry wiec wina gdzie indziej i okazalo sie ze sterownik skrzyni zjebany. Cos tam bedzie lutowal bo niby da sie zrobic wiec czekam na dalsze info. Widac skrzynie sie adaptuje a z bledami na skrzy i tego nie da sie zrobic.
[ Dodano: 2015-10-25, 18:27 ]
Odebrałem samochód. Jeździ jak trzeba. Płynnie zmienia biegi. Mechanik wymienił tłok wsteczne bo był na wykończeniu i jakieś podkładki. Elektryk lutowania coś w sterowniki skrzyni tym co znajduje się pod siedzeniem pasażera. Teraz trzyma elektromagnetyczne i podświetlenie tego kółka co pokazuje że trzeba wcisnąć pedał hamulca. Nie działało mi to nigdy. Okazało się jeszcze ze sterownik hydrauliczny ten co jest w skrzyni był pekniety. Ma
[ Dodano: 2015-10-25, 18:32 ]
Mam drugi założony. Koszty 3800zl za całość plus to co wcześniej płaciłem czyli +1100 kosz wzmacniany + 900 regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego czy jak mu tam +filtr oleju itd 500zl. Czyli około 7 tysięcy z dojazdami itd. Morał taki ze lepiej obrazu oddać do roboty komuś kumatamu jak próbować robić po kosztach. Droga zabawka 4.2
[ Dodano: 2015-10-25, 18:27 ]
Odebrałem samochód. Jeździ jak trzeba. Płynnie zmienia biegi. Mechanik wymienił tłok wsteczne bo był na wykończeniu i jakieś podkładki. Elektryk lutowania coś w sterowniki skrzyni tym co znajduje się pod siedzeniem pasażera. Teraz trzyma elektromagnetyczne i podświetlenie tego kółka co pokazuje że trzeba wcisnąć pedał hamulca. Nie działało mi to nigdy. Okazało się jeszcze ze sterownik hydrauliczny ten co jest w skrzyni był pekniety. Ma
[ Dodano: 2015-10-25, 18:32 ]
Mam drugi założony. Koszty 3800zl za całość plus to co wcześniej płaciłem czyli +1100 kosz wzmacniany + 900 regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego czy jak mu tam +filtr oleju itd 500zl. Czyli około 7 tysięcy z dojazdami itd. Morał taki ze lepiej obrazu oddać do roboty komuś kumatamu jak próbować robić po kosztach. Droga zabawka 4.2