[ ASB 3.0 232 KM] migająca kontrolka świec żarowych
[ ASB 3.0 232 KM] migająca kontrolka świec żarowych
W moim samochodzie zaczyna migać kontrolka świec żarowych. To miganie załącza się w momencie uruchamiania silnika po przejechaniu ok. 20-30 km. Pierwsze odpalenie danego dnia po np. nocnym postoju - wszystko ok. Samochód jedzie normalnie, nawet 100-200 km. Wyłączenie silnika, włączenie zapłonu(przekręcenie kluczyka) - miga kontrolka świec żarowych, po uruchomieniu silnika samochód jest słabszy chyba nie pracuje turbina. Na krótkich dystansach np. krótkie jazdy po mieście kontrolka nie załącza się. Po podłączeniu VCDS:
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 402 E HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 41498 001 1048576
VCID: 1F4B9527CE3F0EE6827-804A
1 Fault Found:
000566 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 1.540 V
Voltage: 11.25 V
Absolute Pres.: 969.0 mbar
Temperature: 23.4°C
Problem pojawia się nie podczas jazdy lecz po postoju i włączeniu zapłonu. Gdzie szukać problemu? Podciśnienie? Elektryka?
Address 01: Engine Labels: 059-907-401-ASB.clb
Control Module Part Number: 4F0 910 402 E HW: 4F0 907 401 C
Component and/or Version: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Software Coding: 0011372
Work Shop Code: WSC 41498 001 1048576
VCID: 1F4B9527CE3F0EE6827-804A
1 Fault Found:
000566 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0236 - 001 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Time Indication: 0
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 1.540 V
Voltage: 11.25 V
Absolute Pres.: 969.0 mbar
Temperature: 23.4°C
Problem pojawia się nie podczas jazdy lecz po postoju i włączeniu zapłonu. Gdzie szukać problemu? Podciśnienie? Elektryka?
- Robert74
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
- Imię: Robert
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wleń
Od góry w życiu go nie wymontujesz.cobra15 pisze:djid a poinstruuj mnie którędy tam dojść bez ściągania zderzaka i lampy? Może jak popuszczę zbiornik wspomagania to będzie łatwiejszy dostęp?
Musisz i tak odpiąć osłonę silnika z dołu od zderzaka jak nie chcesz ściągać zderzaka..
A ze zdjęciem zderzaka nie ma żadnego problemu 10-15 min roboty.
Od góry po wyciągnięciu (odkręceniu i przesunięciu na bok) zbiorniczka z płynem do wspomagania da radę - tak jak pisałem wcześniej jest to bardzo ciężkie do zrobienia ale nie niemożliwe - wiem bo sam to robiłem. Ale tak jak pisał Robert zdjęcie zderzaka to jest chwila (dwie śruby mocujące do błotnika, 4 mocujące zderzak przy atrapie i 1 śruba mocująca atrapę od góry) a wtedy będziesz miał idealny dostęp do tego czujnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:53
- Imię: Nie pamiętam
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Możesz rozwinąć....?Pompka w zbiorniku paliwa?arczi0044 pisze:Migająca kontrolka może oznaczać dużo więcej usterek, padnięty czujnik stop, padnięta pompka w zbiorniku i wiele więcej...
Wczoraj przy minus 12 odpaliłem furmankę i po chwili kontrolka świec zaczęła migać.Auto było bez mocy.Po kilku minutach zgasiłem samochód i ponownie go odpaliłem , problem zniknął.
Przy takich temperaturach jak wczoraj trzeba dłużej czekać by świece dostały temperatury?
Dodam, iż cały komplet wymieniany był nie dalej, niż pół roku temu.
Najlepsze jest to, że w piątek mam do pokonania 2500 km w te i z powrotem....

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 22 cze 2008, 11:16
- Imię: Artur
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Witkowo
Pompki w zbiorniku dość często się zatykają, w koszu spiętrzającym jest sitko na samym dole. Trzeba dobrać się do zbiornika po stronie pasażera, wymontować cały kosz z pływakiem i wyczyścić sitko. W quattro jeśli sitko będzie zatkane to nie będzie przelewane paliwo z lewej do prawej komory ( za niskie ciśnienie paliwa). Objaw taki że mamy pół zbiornika paliwa a auto gaśnie z braku paliwa. Migająca kontrolka świec to także sygnał niskiego ciśnienia paliwa.
Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno