Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Błąd świec żarowych

Silniki wysokoprężne
BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Błąd świec żarowych

Post autor: BaluGd » 25 sie 2015, 19:00

Witam i sorry jeżeli pisze nie tu co trzeba lub coś innego
mam taki problem że pojawił mi się błąd świecy żarowej
005658-Świeca żarowa cylindra 1 (Q10)
P161A-001 przerwa Ramka zamrożona
Stan błędu 001100001
Priorytet błędu 0
Częstość błędu 1
zakupiłem w sklepie po podaniu danych auta
świece NGK po zamontowaniu błąd dalej jest (świeca sprawdzona na krutko działa)
pojechałem do sklepu i opowiadam co jest koleś stwierdza że jest
trochę krótsza i inna jak pozostałe i może dlatego więc kupiłem BERU nr-059963319F dokładnie taka jaka była spalona montuje i co ponownie błąd taki jak wcześniej opisałem ale żeby wykluczyć błąd cylindra pierwszego zamieniłem świece z cylindra 1 na cylinder 4 i znowu błąd na cylindrze 4 a 1 już ok
005661-Świeca żarowa cylindra 4 (Q13)
P161D-001-przerwa
Ramka zamrożona
Stan błędu 01100001
Priorytet błędu 0
Częstotliwość błędu 1
Pomóżcie bo już mi się pomysły wyczerpały co robić czy wymieni wszystkie!!!!!!
dodaje że błąd wyskakuje na nowej świecy obojętnie na jakim cylindrze ją zamontuje
Z góry wielkie dzięki
Pozdrawiam
:) :) :) :) :) :)

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 sie 2015, 20:20

Czy czasami nie sprawdzałeś przed zamontowaniem świecy na "krótko" pod akumulatorem, bo chodzą one w aucie na 4,4 V i przepaliłbyś je podpinając pod 12 V. Najlepiej sprawdź oporność świecy, przy zamontowanej powinno być poniżej 1 om i porównaj z pozostałymi. Możesz też miernikiem z piknięciem posprawdzać świece, jeżeli nie piknie jest przepalona. Mam nadzieję, że pozostałe świece też masz z czerwoną obwódką, czyli metalowe? Tu masz trochę o świecach:
viewtopic.php?t=37638&postdays=0&postor ... e78fbced09
a tu znajdziesz w moim poście do ściągnięcia plik dot: wymontowanie świec zarowych.pdf
pomocy-vt76542.htm#770771
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: BaluGd » 25 sie 2015, 21:43

Sprawdzałem je miernikiem i wszystkie są BERU z czerwoną obwódką <mysli>

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 sie 2015, 21:53

Sprawdzałeś ich oporność na zamontowanych, bo mogą tracić na kontakcie z masą na gwincie? Wielokrotnie wymieniałem pojedyncze świece i nawet z innym oznaczeniem literowym i było zawsze OK.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 21:56 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: BaluGd » 25 sie 2015, 21:56

sprawdzałem na wymontowanych piknięciem

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 25 sie 2015, 21:59

Tak, że teraz sprawdź na wkręconych czy nowo wkręcona ma też podobną oporność, ew. przeczyść gwint, bo kable wykluczamy. Błąd idzie tylko za świecą.
Ostatnio zmieniony 25 sie 2015, 22:02 przez leon11, łącznie zmieniany 1 raz.
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: BaluGd » 28 sie 2015, 09:14

ok jutro zrobię pomiar i opisze dzięki

[ Dodano: 2015-08-28, 09:14 ]
Witam koledzy pomiary podam puźniej bo miernik mi padł piszczy na wszystkich świecach nawet na starej spalonej a oporność cały czas się wacha nie pokazuje stałej ,jak zdobędę nowy opisze wszystko jak najszybciej
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 28 sie 2015, 09:58

Sprawdź raczej konektor świecy lub przestrzel cały przewód.
Sprawdź napięcie wychodzące na świecę..
Bo raczej Nie wierzę w walniętą nową świecę.

BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: BaluGd » 22 paź 2015, 11:25

<luzik> Witam koledzy po dłuższej przerwie
sorry ale tyle trwała reklamacja miernika
jest już nowy i pomiar świec zrobiony na wykręconych świecach
Cylinder 1-13,2 ohma
Cylinder 2-01,0
Cylinder 3-00,8
Cylinder 4-00,9(nowa świeca)
Cylinder 5-00,9
Cylinder 6-00,9
Przypomnę że błąd pokazuje na cylindrze 4 jak robiłem zamianę na 1 to błąd był na 1 cylindrze
czy trzeba wymieniać do pary bo moim zdaniem ta z 1 cylindra jest też do wymiany choć komputer tego nie wskazuje
jeszcze raz sorry za zwłokę i czekam na jakieś porady
Pozdrawiam

leon11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 567
Rejestracja: 19 kwie 2012, 20:56
Imię: Leszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nakło nad Notecią

Post autor: leon11 » 22 paź 2015, 21:22

Już się trochę pogubiłem. Pomiary wskazują na świecę z 1 cylindra, a komp wskazuje na 4 <mysli>
A czy aby Ty na pewno dobrze liczysz cylindry? Dla przypomnienia, pierwszy cylinder jest po stronie pasażera od strony zderzaka a czwarty też z przodu auta ale od strony kierowcy (podaję dla wersji EU).
VCP+K
Poprzednie Audi: A2 1.4 MPI 75 KM, A4 B7 2.0 TDI 140 KM, A6 C5 Avant 1.9 TDI 130 KM, A6 C6 Avant 2.0 TDI 180 KM S-line, A6 C6 Avant 3.0 TDI 233 KM Quattro tiptronic, A6 C6 Sedan 3.0 TDI 239 KM Quattro tiptronic
Obecnie: LEXUS GS 450h IV 345 KM

BaluGd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 31 maja 2015, 14:37
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: BaluGd » 22 paź 2015, 21:30

Właśnie tak robiłem pomiar jak mówisz

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga