Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Problem z dokręceniem śruby banana

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Problem z dokręceniem śruby banana

Post autor: Kocuru » 24 sie 2015, 13:34

Cześć,

Problem jak w temacie. Wymieniałem wszystkie przednie wahacze i mam problem z dokręceniem śruby/nakrętki banana. Do zwrotnicy wchodzi sworzeń a na nim gwint i chodzi właśnie o nakrętkę na ten gwint. Nakrętka po chwili dokręcania zaczyna się kręcić razem z gwintem (cały sworzeń się obraca). Czy można to jakoś inaczej chwycić/nabić a może coś nałożyć na ten sworzeń żeby tarcie zwiększyć?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 sie 2015, 13:51

Co to za wahacze?
Sworzeń nie powinien się obracać.Pewnie zaczyna się obracać, kiedy nakrętka do chodzi do kontry?

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 24 sie 2015, 14:14

Są dwa sposoby.......
Pierwszy: sworzeń od góry powinien mieć albo spłaszczenia albo centralnie od góry wgłębienie w kształcie sześciokąta pod imbusa, którym przytrzymujesz sworzeń przed obrotem
Drugi: Podkładasz lewarek pod korpus banana jak najbliżej główki (broń boże nie pod dekielek od sworznia bo go uszkodzisz) i w ten sposób dociskając sworzeń na stożku powinien już się nie obracać.

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 24 sie 2015, 15:11

metyoo Zestaw Delphi i generalnie tak, nakrętka widzę jakby 'ścina' gwint

Piotrek_85 Popołudniu sprawdzę ale na pewno nie ma wgłębienia na imbus (nie pamiętam, czy na płaski jest), jeśli nie będzie spróbuję z lewarkiem, dzięki wielkie!

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 24 sie 2015, 16:13

w ori imbus jest na 100%

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 24 sie 2015, 17:15

W Meyle HD tez imbus jest na 100 %

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 24 sie 2015, 20:52

bendzji są, właśnie stare sprawdziłem.

Piotrek_85 Masz racje. Na chwilę udało mi się dzisiaj na podnośniku dźwignąć i faktycznie są tam dziury - zupełnie przeoczyłem - ale 3 imbus za mały a 4 za duży :) Może jutro uda mi się wjechać na kanał i spasować 3.5(?)

Dzięki serdeczne za sugestie, teraz na pewno będzie prościej!!!

Pozdrawiam

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 24 sie 2015, 22:19

podstaw drewniany klocek pod wahacz prawie przy samym sworzniu ( ale nie pod dekielek ) i opuść stopniowo auto , sprawdzaj czy siła nacisku wystarczy na dokręcenie sworznia. Jeśli dalej się obraca to opuszczasz dalej.
Wiele razy tak robiłem i zawsze działało.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 24 sie 2015, 22:43

Kocuru pisze:bendzji są, właśnie stare sprawdziłem.

Piotrek_85 Masz racje. Na chwilę udało mi się dzisiaj na podnośniku dźwignąć i faktycznie są tam dziury - zupełnie przeoczyłem - ale 3 imbus za mały a 4 za duży :) Może jutro uda mi się wjechać na kanał i spasować 3.5(?)

Dzięki serdeczne za sugestie, teraz na pewno będzie prościej!!!

Pozdrawiam
Sprawdz czy to napewno pod imbus.....Bo zdarza sie, ze niektorzy producenci stosuja wglebienia pod torx.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga